Lone Wanderer
Jäsen
Lukko kurvasi viimeistään Generousin hankinnan myötä suurimmaksi mestarisuosikiksi! Loistava hankinta Hannulta ja kumppaneilta suoraan farmin farmista!
Lukko kurvasi viimeistään Generousin hankinnan myötä suurimmaksi mestarisuosikiksi! Loistava hankinta Hannulta ja kumppaneilta suoraan farmin farmista!
Pelicans 7-12:
Makuasioita voi olla tiettyyn pisteeseen saakka, mutta kyllähän tilastot puhuvat puolestaan. Tilanne kauteen lähdettäessä, jos nyt sentterinelikoita halutaan vertailla:No jaa. Aikalailla tuntuu olevan taas makuasioita. En minä ainakaan pysty pitämään Tampan sentterinelikkoa yhtään sen laadukkaampana kuin Bostoninkaan. No anyway osaltani offtopic päättyy tähän, koska turha viedä keskustelua sivuraiteille.
Makuasioita voi olla tiettyyn pisteeseen saakka, mutta kyllähän tilastot puhuvat puolestaan. Tilanne kauteen lähdettäessä, jos nyt sentterinelikoita halutaan vertailla:
Tampa Bayn sentterinelikko (Stamkos, Lecavalier, Moore, Thompson): 202p edelliskaudella
Bostonin sentterinelikko (Bergeron, Krejci, Savard, Campbell): 144p
Kyllähän Tampa Baylla kauteen lähdettäessä oli - jos ei selvästi niin ainakin asteen - kovempi sentterinelikko.
Pelsut on vahvistuneet kyllä melkoisesti viimeisiin kausiin, mutta mun mielestä nimenomaan Suikkasta ei pitäisi yliarvioida kuten tuntuu olevan 99% tapana. Kaverilla on yksi kokonainen liigakausi, mestaruus, seuraavalla kaudella potkut Venäjältä. Ei noilla meriiteillä vaikka se mestaruus tulikin voi tai ainakaan pitäisi ylistää miestä maasta taivaisiin. En väitä että Suikkanen nyt huono olisi, mutta uskallan sanoa että ei hänkään nyt mikään sateen tekijä ole. Jos Suikkanen pystyy raahaamaan joukkueensa toistuvasti suoraan pleijareihin jne. niin ehkä 5 kauden päästä voin jo kaveria arvostaa, mutta toistaiseksi on minun kirjoissa vain yksi tähdenlento, jolla ei todellakaan ole vielä meriittejä valmentajana riittämiin että voisi minään super sankarina pitää.Itse uskon Pelsujen yllättävän ja yltävän tohon top kuutoseen. Siellä on kuitenki kovanluokan osaamista hankittu sitten viimenäkemän, eikä Suikkastakaan pidä aliarvioida. Toisaalta sijat 7-12 ovat täysin mahdollisia...
Pelsut on vahvistuneet kyllä melkoisesti viimeisiin kausiin, mutta mun mielestä nimenomaan Suikkasta ei pitäisi yliarvioida kuten tuntuu olevan 99% tapana. Kaverilla on yksi kokonainen liigakausi, mestaruus, seuraavalla kaudella potkut Venäjältä. Ei noilla meriiteillä vaikka se mestaruus tulikin voi tai ainakaan pitäisi ylistää miestä maasta taivaisiin. En väitä että Suikkanen nyt huono olisi, mutta uskallan sanoa että ei hänkään nyt mikään sateen tekijä ole. Jos Suikkanen pystyy raahaamaan joukkueensa toistuvasti suoraan pleijareihin jne. niin ehkä 5 kauden päästä voin jo kaveria arvostaa, mutta toistaiseksi on minun kirjoissa vain yksi tähdenlento, jolla ei todellakaan ole vielä meriittejä valmentajana riittämiin että voisi minään super sankarina pitää.
Niin, en tiiä sitten. Onko se nyt 4 vai 5 viimeisintä seuraansa - eli aika lailla kaikki joita on valmentanut - saanut nostettua mestariksi, sarjatasoa ylöspäin tai muuten vain sarjansa kärkikahinoihin sieltä Suomi-Sarjan betoniladoista aina KHL:aan asti. Ei taida olla yhtään edes keskinkertaista suoritusta vyöllä, jos lehtijuttuihin on uskominen. Kai sekin jostain kertoo. Lahessa toki voi tapahtua aina mitä tahansa.Pelsut on vahvistuneet kyllä melkoisesti viimeisiin kausiin, mutta mun mielestä nimenomaan Suikkasta ei pitäisi yliarvioida kuten tuntuu olevan 99% tapana. Kaverilla on yksi kokonainen liigakausi, mestaruus, seuraavalla kaudella potkut Venäjältä. Ei noilla meriiteillä vaikka se mestaruus tulikin voi tai ainakaan pitäisi ylistää miestä maasta taivaisiin. En väitä että Suikkanen nyt huono olisi, mutta uskallan sanoa että ei hänkään nyt mikään sateen tekijä ole. Jos Suikkanen pystyy raahaamaan joukkueensa toistuvasti suoraan pleijareihin jne. niin ehkä 5 kauden päästä voin jo kaveria arvostaa, mutta toistaiseksi on minun kirjoissa vain yksi tähdenlento, jolla ei todellakaan ole vielä meriittejä valmentajana riittämiin että voisi minään super sankarina pitää.
Blues 6-12: Bluesin menetyslista on mittava, mutta pelitapa on varmasti kunnossa ja lisäksi hankinnat näyttävät hyvin mietityiltä. Haitari on kuitenkin leveä, koska Marjamäki osaa puskea päätään myös ajoittain seinään ja sen päälle maalivahtitilanne on ehkä liigan eniten heikentynyt paperilla.
Myös maailman mestaruuden voittanut Jani Lajunen on käsittääkseni lähdössä Bluesista. Häntä pidän lähes yhtä kovana menetyksenä kuin Tarkkia. Jani pelasi paljon ja hyvin. Pisteitäkin tuli ihan kivasti.Mittavalla menetyslistalla ovat Tarkki, Öhman, Luttinen ja Heiskanen. Tarkki on noista ainoa jota voidaan pitää menetyksenä.
Tappara
Hyökkäys on mielenkiintoinen, mutta ei tasoltaan kovin laaja.
Aika korkealle kirjoittajat Lukon sijoittavat kun itse pitäsin paikkaa kuuden joukossa jo kovana suorituksena. MacLean, Morrison ja Petrusalek on lähtenyt ja Tukonen ei välttämättä pysty pelaamaan peliäkään. Lindgrenin laiturit täytyy kaivaa reservistä ja McLeanin ja Morrisonin tilalle on hankittu Beech ja Pesonen, jotka on ennakolta huonompia pelaajia kuin lähtijät. Puolustus jonka HIFK persraiskasi on vielä heikentynyt viime keväästä. Maalivahtiosastokin on heikentynyt kun Raanta vaihtui Nielseniin.
Näkemyseroja. Mun mielestä Pesonen ja Beech on ennakkoon kovempi pari. Viime kausi aloitettiin Wiikman-Raannalla, nyt Noronen koko kauden. Tukonen treenaa, yhtä hyvin voi pelata kuten viime kaudellakin. Puolustus on treenannutta Pettistä vahvempi. Petruzalek on korvaamatta - toisaalta nouseeko joku korvaajaksi? Kivimäki, Elo, Bertrand, Huhtanen..Joukkue voi olla myös eri ajatuksella koottu.
Näkemyserojapa hyvinkin. Sinun näkemyksesi pohjaa siihen, että kaikki taivaankappaleet ovat Lukon puolesta kohdillaan.
Mihin perustuu väite, että Lukon pakisto on heikentynyt?
Mihin perustuu väite, että Lukon pakisto on heikentynyt? Eikö joukkue voi kehittyä ilman, että puoli joukkuetta pitää vaihtaa? Runko pysynyt Lukolla kasassa jo neljättä kautta. Koko ajan kehitytään.
Tapparan vahvuus hyökkäyspäässä on nimenomaan mielestäni laajuus, Erkinjuntilta, Tenutelta, Vänttiseltä, Makkoselta, Venäläiseltä, Järviseltä, Männiköltä, Strömbergiltä ja Kangasniemeltä kaikilta voi odottaa +20 pistettä, kärjen ollessa heikkous, sillä kenenkään noista herroista on vaikea nähdä pystyvän yli 40 pisteeseen.
Jos Erkinjuntti, Venäläinen, Makkonen ja vaikkapa Tenute tekevät SM-liigauriensa parhaat suoritukset, silloin saattaa tuo kärki näyttää yllättävänkin terävältä.
Itse veikkaan, että Tapparasta vähintään kolme pelaajaa ylittää 40.