Olisi mielenkiintoista kuulla pari esimerkkiä sellaisista vapaista KOTIMAISISTA laitureista, jotka menevät lähtökohtaisesti suoraan Lukon ykköseen. Itse en realistista vaihtoehtoa keksinyt.
Huhuissa pitkin kesaa liikkuneet Eloranta ja Tukonen.
Olisi mielenkiintoista kuulla pari esimerkkiä sellaisista vapaista KOTIMAISISTA laitureista, jotka menevät lähtökohtaisesti suoraan Lukon ykköseen. Itse en realistista vaihtoehtoa keksinyt.
Huomautin vain miten värilasit päässäsi sotket jo kaudetkin, että saat Saarenheimon näyttämään paremmalta. Hytönen on monipuolisempi ja tekee suunnilleen samat pistemäärät, Saarenheimo taas pelkästään pienikokoinen offeensiivinen sentteri joka on riippuvainen Haatajasta.
Joo minä mainitsin tekemisen meiningistä. Siinä on vain se ero, että minä on puolueeton IFK- fani Helsingistä joka puhuu JYP:n tekemisestä, ja sinä kehut Rauman meininkiä raumalaisena ;)
Sanotaan kaksi. Eloranta ja Tukonen.
Lisäksi Collinsin pituus/paino suhde on jo kysymysmerkki sinällään.
Millä tavalla Tukonen on "enemmän vapaana" kuin vaikkapa Ville Leino tai Janne Pesonen?
Etpä ole tainut käydä Rauman hallissa vähän aikaa, sillä työtä paiskotaan enemmän kuin vuosiin ja buumi on kova niin kannattajilla kuin Lukolla.
Se on kyllä hiton mielenkiintoista, että jos vaivaudun sanomaan jotain niin perustelen sen aina useammalla kohdalla.
Mutta vastaukset takaisin ovat tyyliin "tuo on taas sitä stadilaista paskapuhetta".
Pettinen minulle yhtä kysymysmerkki kuin Välivaarakin.
Hytönen on yksi liigan kovimpia "jarrukentän" senttereitä, eikä hänen tarvitsekkaan tehdä niitä pisteitä hullun lailla. Hytösen kentän tehtävä on pysäyttää vastustajan ykkönen ja siinä onnistuivat ainakin viime kaudella aivan mahtavasti.
Lukon ja Ässien faneilla tuntuu riittävän uskoa noihin ykköskenttien saapumiseen syksyllä. Mun mielestä kannattaa olla realisti ja odottaa, että vaikka sieltä muutama pelaaja tulisikin niin tuskin, mitään 40-50 pisteen äijiä enää tippuu.
On ihan järjetöntä lähteä mielikuvitus-linjalle. Silloinhan jokainen joukkue olisi ennakkoon ihan Nhl tasoa, kun Jokereillekin vielä olisi tulossa Eaves, Leino, Selänne etc.
Tällä hetkellä Jyp on edellä Lukkoa, eikä vähiten sen takia, että joukkue on pysynyt hyvin koossa.
Samasta syystä pidän Bluusereita jopa ennakkosuosikkeina tulevalle kaudelle.
Yhteenveto:
Saarenheimo teki kyllä viime kaudella 33pistettä. Katsohan oikean vuoden tehoja. Saarenheimo on aika riippuvainen Haatajasta, kun taas Hytönen on maajoukkuetasoa puolustamisessa ja luutii 30 pisteen tuntumaan myös.
Jypissa muutama kausi sitten johtavana pakkina pelannut Kovanen ei enaa siella mahtuisi rosteriin vaikkei koskaan olisikaan lahtenyt haravoimaan, paska mika paska.
Jypin pelaajarunko ja valmennus ovat pysyneet aika tiukasti samana kuin edelliskaudella. Eikö se anna Jypille etua suhteessa Lukkoon, joka lähtee tähän kauteen aika uudella valmentajalla ja rankemmin vaihtuneella joukkueella?
Jypin joukkue on ollut valmis jo keväästä alkaen, kuvioita on harjoiteltu koko joukkueen voimin koko kesä. Onko tämäkin merkityksetöntä?
Eikä muuten Jypin johto ole vielä sanonut Jypinkään olevan valmis. Yhtä hyvin voisi jossitella, että Jypin hyökkäykseen on tulossa vielä 1-2 kovaa AHL:n kuningasta... ei täällä voi spekuloida kuin niillä pelaajilla, jotka löytyvät jo joukkueiden sopimuslistoista.
Voihan asian nähdä niinkin, että Jyp tunnetaan ja pelikirja sekä joukkueen heikkoudet ovat hyvin kaikkien tiedossa. Ihan minkä lasien läpi haluaa katsoa. Lukon piti viime kaudella lähteä yhteen hitsautuneella joukkueella, mutta reisillehän se meni. Jokatapauksessa onhan vakiintuneesta rungosta etua, mutta ei mitään arvoa arvaamatonta.
Virtanen ei meinaan ole liigassa edes 15 parhaan laiturin joukossa, kun taas Haataja on takuu varmasti terveenä TOP-5.
Haluaisin mielelläni nähdä ne (ainakin) 15 nimeä, jotka ovat Antti Virtasta edellä. Onnistuisiko listaaminen?
Haluaisin mielelläni nähdä ne (ainakin) 15 nimeä, jotka ovat Antti Virtasta edellä. Onnistuisiko listaaminen?