Olen samaa mieltä kanssasi, siitä että KalPan puolustukseen tarvittaisiin vahvistusta, mutta yhden kokeneen liigatason puolustajan hankinta olisi varsin riittävä, kaksi on jo liikaa. Näkisin tämän hetkisen puolustuksen jotakuinkin näin:Niin, pääpointtihan ei mielestäni omassa viestissä ollut se miltä Kalpan hyökkäys näyttää ja mitä hankintoja sinne on tehty vaan se minkälaiselta Kalpan pakisto näyttää ja mitä siihen pitäisi vielä hankkia. Ja näillä kehäketuilla en välttämättä tarkoittanut Ströban ikäisiä pelaajia vaan sellaisia 28-30 vuotiaita joilla on mukavasti kokemusta mutta luistin luistaa vielä terhakkaammin kuin Ströballa. Mielestäni tällaiset pakit nostaisivat Kalpan pakiston tasoa jonkin verran ja aikaansaisi mukavan sekoituksen kokemusta ja nuoruutta. Ja mielestäni on sääli että Kalpan muuten hyvää joukkueen tasoa laskee hieman tuo puolustus. Ja samoja elementtejähän tässä on viime kauden Jypiin verrattuna ja mihin se Jyp myös osittain lopulta kaatui? Uskallan myös väittää että Jypin viime kauden hyökkäyksen taso oli parempi kuin mitä nyt vastaava on Kalpalla. Olen myös itse sitä mieltä että realistisin tavoite Kalpalle ensi kaudeksi on säälipleijarit.
Strömberg-Jalasvaara
Seppänen-Timonen
Varakas-"Brooks"
Alastalo-Kukkonen/Tuomainen
Kaksi ensimmäistä pakkiparia on taattua tavaraa. Ströbä on pakiston henkinen ja kiekollinen johtaja. Jalasvaara on ehkä varmin KalPa-pakki. Timosessa on paljon potentiaalia ja kokemusta löytyy aina NHL:ää myöten. Seppänen on sähäkkä kiekollinen puolustaja, joka yllättää ensi kaudella monet.
Varakkaan kaveriksi kaipailisin toista puolustavaa ja ennenkaikkea kovaa pelaavaa pakkia tyyliin Pelicansin hankkima Alex Brooks. Alastalo on tämän hetken Top6-pakeista se, joka on taitoihinsa lähden liian suuressa vastuussa. Muihin viiteen kaveriin löytyy täältä täysi luotto. Alastalo+junnut pystyvät pelaamaan loput minuutit + paikkaamaan tarvittaessa loukkaantumisia ylemmissä pakkipareissa.