Se ei ole mikään ihme, mutta katsooko tavan katsojat, kausikorttilaiset ja sponsorit kymmentä vuotta hyvällä näitä tyhjennysmyyntejä? Ne eivät syö kiinnostavuutta? Miksi pidetään näinnäistä siirtorajaa, eikö puolivärierissä tippuneiden joukkueidenkin pitäisi saada talouden takia myydä muutama jamppa välierijoukkueisiin ja siitäkin edes päin? Miksi liigapelit ei ole loppuunmyytyjä niinkuin pelit keskieuroopassa eikai tuotteessa ole jotain vikaa? Liigaseurat ei vissiin pysty maksamaan euroopan palkkaa kun hillot menee mestikselle ja nyt ymmärrän liigaseurojen tappiolliset tulokset, nehän johtuu mestisseuroista. Vitsit mitä veren imijöitä.
Menee loppuviesti jo melkoisen paatoksen puolelle, mutta vastataan nyt. Kyllä ne katsoo, koska toisin kuin ilmeisesti teikäläinen, niin niille se oma seura on se juttu ja seuraava kausi uusi mahdollisuus. Lisäksi jääkiekko on nykyään viihdettä. Siirtoraja lienee lähinnä sen takia olemassa että se koskee kaikkia ja sen varmaan Bosmanin jälkeen pitää koskea kaikkia, eli ei monikaan haluaisi menettää kesken finaaleita pelaajiaan vaikka NHL:ään, samat säännöt kaikille, joten jokin raja pitää olla.
Miksi Liigapelit ei ole loppuunmyytyjä, niin mistäs minä tiedän? TV, ajankäyttö, internet yms. varmana syö sitäkin. Miksi Mestis pelit ei ole loppuunmyytyjä? Voisiko olla vähän eroa johonkin Eurooppaan että siellä on 6000 halli ja 6 000 000 ihmistä. Suomessa tuota löytyy ehkä Helsingistä just ja just vastaavia määriä ihmisiä. En ymmärrä mitä tälläkään on tekemistä Mestiksen sulkemisen kanssa. Montako ihmistä TuTon takia lähtee tai on lähtemättä Oulussa Kärppien peliin? Niinpä niin. Enkä minä ole väittänyt ettei Liigassa voida maksaa Euroopan palkkatasoa, olen väittänyt että jos pitää olla kilpailukykyinen niin se tarkoittaa että pelaajabudjettia ei voi laittaa Mestiksen 100 000 tasolle ja toivoa menestyvänsä ja tekevänsä voittoa. Sen budjetin pitää olla sellainen että sillä saa pelaajia joilla voi pärjätä tai saman tien voisi laittaa lapun luukulle. Huonosti menevällä kaudella sitten yleensä se tarkoittaa tappiota jos yleisö ei käy, voittoa jos se käy. Ihan samalla tavalla liikeyritys tekee tappiota jos ei tuote myy ja voittoa jos se myy.
Kyllä ne firmatkin käy YT neuvotteluita ja vähentää jos menee huonosti ja palkkaa lisää jos menee hyvin. Urheiluromantikkojen maailmassa tosin se menee niin että kun menee huonosti niin pitäisi väkisin palkata, tai sitten voi mennä vieläv itusti huonommin kun olet alemmalla sarjtasolla. Sitten se toinen joukkue palkkaa ne samat pelaajat sieltä toisesta ja yhtäkkiä on jotenkin hirveästi kiimaa. Se oli hei sitä aikaa kun ne oli amatöörejä ja kylän pojat pelasi ja ei vaihtanut joukkueita kun pienet pystyi pärjäämään. Nykyaikana niillä on hintalaput ja ne vaihtaa hetkessä maisemaa. Niitä ei kiinnosta vittujakaan että onko se Kalajoki vai Iitti missä ne pelaa jos palkka on kohdallaan. Se on nykyaikaa, muutetaan työn perässä.
Siellä on sitten muita ihmisiä sen 20-50kpl jotka ei voi muuttaa, ne tekee junnuissa, toimistolla yms. hommia, niitä ei ihan noin vain paikata ja niille ei ihan tuosta vain löydy töitä, toisin kuin niille pelaajille. Kyseessä on miljoonaluokan ja melkein 100 ihmistä työllistävä PK yritys ja täällä, kuten Liigankin ketjussa muutama meuhkaaja haluaa kovaan ääneen omalla nimimerkillänsä olla alasajamassa kohtuu kokoista PK yritystä. Onneksi olemme anonyymissä foorumissa, koska aika monessa kaupungissa/kunnassa olisi monia sellasia joiden mielestä tuollainen touhu on aika kuvottavaa. Moniko menisi paikallista huoltoasemaa tai kauppaa vastaan samalla mentaliteetillä että vittuun vaan ja kaikille kenkää? Kun se naapurikaupungin kauppa on niin paljon parempi! Ihan se ja sama niille työpaikoille, sekä ihmisille, ketä kiinnostaa muutama asuntolainainen ja lapsia omaava paska, kun se nyt vaan on niin kiimasta kun vähän YT neuvotteluja käydään ja potkuja jaellaan.
Minä, minä. minä! Maailma pyörii mun ympärillä ja mun kannattama joukkue on niin vitun iso asia ja mun maailman napa. Sen takia on ihan jepa että kymmenet menettää työpaikan ja elannon, että mun joukkue voi päästä ylös ja pelata kullasta, että minä saan sitten omassa maailmassani asiaa hehkuttaa.