Miten Mestis käytti esim. markkinoinnissaan hyväksi Sportin muutaman vuoden takaiset hyvät otteet karsinnoissa? Onko markkinointiin yleensäkään panostettu Mestiksen puolelta?
Kumpaankin yo. Ei mitenkään, valitettavasti.
Tuossa ennemmin kyselit, miksi Mestistä ei arvosteta ja miksi se on fanien silmissä ripulipaskaa. On todella haasteellista arvostaa sarjaa, kun sen johto sekoilee, tekee suorastaan päättömiä ja itsensä kannalta edullisia päätöksiä muiden kustannuksella (lue= viimeisimpänä tämä case Kummolan Viro&Korea perseennuolenta oman edun vuoksi).
Sarjan "johtohenkilöt", eli nulikat päästelevät itse niin naurettavia aivopieruja julkisuudessa suustaan, että eihän sarjaa voi todellakaan ottaa tosissaan. Viimeisimpänä älynväläyksenä tämä kehitysjohtaja, herra Sirviön kommentti, ettei mestisjengien identiteetillä ole kirjaimellisesti paskankaan vertaa ja että häntä ei moiset ainakaan kiinnosta.
Nuo nyt äkkiseltään. Kirjoitettavaa olisi niin hiton paljon, että siihen menisi koko yö, eikä riittäisikään. Paljon pitää vettä virrata Aura-joessa, ennen kuin Mestis saadaan kiinnostavaksi ja kunnioitettavaksi sarjaksi.
Aluksi voisi lopettaa sen samanaikaisesti itkemisen avoimen liigan puolesta, kun itse toivotetaan täysin ulkopuolisia suomalaisjoukkueiden nenänedestä sarjaan tervetulleiksi. Lisäksi nimen voisi muuttaa takaisin divariksi, koska Mestis nimenä on kokenut jo korjaamattomat arvet kaikella näillä vuosien saatossa aiheutetuilla perseilyillä.
Eli summa summarum: nimi vaihtoon, uskottavat kehittäjät sarjan taakse (esim. Tami), päätäntävalta seuroille, kaikki ylimääräinen veljeily ja maton altaveto pois ja edes hiukan markkinointia, niin sarjasta saadaan edes hiukan uskottavampi..... Ehkä, ehkä ei edes siten.