Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää?

  • 293 634
  • 1 320

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ihmettelen mikä tässä tapauksessa MustatKortit nimimerkille niin vaikeaa. Vai onko MustatKortit sitä mieltä että Markus Nordlundin saama tuomio oli sääntöihin perustuva ja taklaus täyttää liigahallituksen määrittelemän laitataklauksen ja sen mukana tuomana kohtuuttoman kovan pelin tunnusmerkit ja jos näin mielestäsi on niin mitkä sääntökirjan määrittelemät laitataklauksen tunnusmerkit kyseinen taklaus täyttää? Jos taas olet sitä mieltä että liigahallituksen Nordlundille antama pelikielto on poliittinen niin silloin myönnät että Penttilän toiminta liigan hallituksessa ei kestä päivänvaloa, kuten ei muidenkaan hallituksen päätöstä tekemässä olleiden toiminta. SM-liigan pelikieltojen pitää perustua olemassa oleviin sääntöihin ja sen pitää noudattaa oikeudenmukaisuus periaatteita, Nordlundin oikeusturvaa poljettiin räikeästi tämän tapauksen aikana ja sen polkemisen suoritti liigan ylin päättävä elin, eli liigahallitus puheenjohtajanaan Penttilä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
nojoo (ähh), tarkoitin sivistynyttä käytöstä. Eli mm. sitä ettei mennä henkilökohtaisuuksiin tai käytetä ihan mitä tahansa kieltä. Itselleni "vittu" on enemmän kuin ok kaikissa tarkoituksissaan, mutta se siitä. En siis viitanut omalla sivistyksellä briljeeraamiseen. Vika OT multa, sorit siitä.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Nyt puhutaan valehtelevasta Pentilästä. Miksi kukaan ei syyttänyt esimerkiksi Ben-Amoria samasta asiasta? Pelaajat ja valmentajat saavat valehdella menestyksen eteen, mutta liigan johto ei. Ristiriitaista?

Itse olen aina asettanut johtavassa asemassa oleville henkilöille kovemmat vaatimukset kuin tavallisille rivimiehille.

Eli liigan johdon ( hallitus + tj ) olisi syytä hoitaa hommansa paremmin kuin yksittäisen pelaajan tai valmentajan. Ja minusta Pietilä olisi voinut hoitaa mm tämän Nordlund-casen huomattavasti paremmin ja ennenkaikkea rehellisemmin.

Itselläni oli suhteellisen kovat odotukset viime kevättalvella, kun SM-liigan uusi hallitus julkistettiin. TV-sopimuksen suhteen odotukset täyttyivät, ensi syksynä riittää yksi kanavapaketti. Kurinpidossa ja viestinnässä ollaan sen sijaan otettu iso askel taaksepäin.

Kovasti mietityttää, että miksi tämä kurinpitoryhmän uudistus tehtiin vasta nyt, ja tavalla joka jätti monesta paljonkin parantamisen varaa.

Miksei jo syksyllä koottu ex-pelaajista & ex-tuomareista koostuvaa ryhmää, ja samalla ilmoitettu seuroille että ryhmän jäsenten "painostamisesta" tulee saman tien penaltia, vaikkapa 10.000€ sakko per puhelinsoitto.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmettelen mikä tässä tapauksessa MustatKortit nimimerkille niin vaikeaa...

Ja viestini ketjuun jatkuvat, kuinka yllättävää :) Koen kuitenkin olevan ihan paikallaan, jos lyhyesti kommentoin tätä.

Jos minulta kysytään niistä mielipidettäni, niin osa sitä on ehdottomasti se, että rankkoja virheitä on tehty liigahallituksen ja Vuorisen taholta. Samaten olen sitä mieltä, että case Nordlund oli poliittinen päätös. Tämän on osaltaan myöntänyt myös Vuorinen, mm. IS:n videotuomareissa sekä kollektiivisesti liigahallitus Nordlundin rangaistuksen perusteissa. Olen joutunut tarkastamaan omaa kantaani asiaan sitä mukaa, kun lisää tietoja asiasta on saatu.

Jos viimeisimpiä viestejäni tähän ketjuun lukee, niin en ole niissä ottanut kantaa tapaus Norlundin oikeellisuuteen. Olen ihmetellyt debattia, jossa toisen osapuolen avautumiset julkisuudessa ovat suoraselkäistä ja rehtiä urheilutoimintaa, "suhmuroinnin" ollessa vain toisen osapuolen pahe.

Mielestäni - jos itse kukin tahollaan jaksaa rauhoittua ja antaa höyryn vähän laskea - tässä on erittäin suuria lähdekriittisiä ongelmia.

Ensinnäkin - kuten Mestari Fuchs- esimerkillä yritin tuoda ilmi (osan mielestä turhan ylvästelevästi), on tuiki tavallista, että potkut saanut henkilö on katkera työnantajalleen. En ole juristi, mutta mielestäni Kyntölän avautuminen potkujensa jälkeen puhuu ennemminkin häntä vastaan, kuin hänen puolestaan.

Hjallis Harkimoa jos mietin jääkiekkovaikuttajana, niin hänen "suhmurointiensa" lukumäärä on sen verta suuri, että kyseenalaistaisin hänen uskottavuuttaan rankasti näissä asioissa. Viimeksi tällä viikolla on esiin noussut asioita liittyen Jääkiekkoliiton uusiin vuokratiloihin Hartwall-areenan yhteydessä. Tämä viimeinen asia siis vain yleisenä esimerkkinä.

edit.
...
Miksei jo syksyllä koottu ex-pelaajista & ex-tuomareista koostuvaa ryhmää, ja samalla ilmoitettu seuroille että ryhmän jäsenten "painostamisesta" tulee saman tien penaltia, vaikkapa 10.000€ sakko per puhelinsoitto.

Näin jälkikäteen ajateltuna tämä olisi ollut oikea tapa toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvänä esimerkkinä toimii Robin Big Snaken jatkuva (kts. viimeisimmät viestit) puhuminen faktana siitä, miten kurinpitoryhmällä on ollut valmis päätös aikanaan case Nordlundista.

Tämä saattaa olla tottakin, mutta sitä emme voi tietää. Vuorinen on maininnut asiasta vain sen, että asiasta sai lausua oman mielipiteensä keskustelussa.

Robin Big Snaken puheet siis valmiista päätöksestä eivät ole faktaa, vaan luulo, joka tietysti oikeasti osoittautuessaan tukisi hyvin omaa agendaa.

Voi olla että kirjoitin epäselvästi mutta
Tämä on faktaa
viittaan edelliseen lauseeseen ja tarkoitin tällä
todettakoon vielä että useammasta lähteestä
että tämä ei ole faktaa vaikka näin asia vaikuttaisi olevan kun kyse on useammasta lähteestä.

Et vieläkään ole suostunut vastaamaan mutta ehkä kolmas kerta toden sanoo, kumpi on faktojen valossa loogisempaa; Penttilän vai Kyntölän kertomus?

Ymmärrän toki että vastaaminen on vaikeaa kun vaihtoehdot on Kyntölän tai MustatKortit ei ole kykenevinen loogiseen ajateluun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Et vieläkään ole suostunut vastaamaan mutta ehkä kolmas kerta toden sanoo, kumpi on faktojen valossa loogisempaa; Penttilän vai Kyntölän kertomus?...

Vastasin tuossa yllä mielestäni tuohon: mielestäni kummankaan kertomus ei ole absoluuttisesti totta ja jollain tavalla "ainoa totuus". Ihmisiä kun olemme kaikki, niin pitää myös muistaa, että asioita voidaan kokea hyvin eri tavoin - siis oma kokemus siitä, miten asiat ovat menneet...

Pahoittelut muuten, jos on aiemmin jäänyt vastaamatta joihinkin juttuihin. Ymmärtänet varmaan, että tässä on ollut aika monta vastausta annettavana ja kommenttia luettavana.

Itse asiassa - jos jotain positiivista yrittää löytää - niin ainakin lätkä herättää edelleen (sittenkin) tunteita!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
... tapasi lainata ja "väärinymmärtää" kirjoituksiani on mielestäni varsin naurettava ja alatyylinen. Kun puhun siitä, ettei ole mikään kovin erikoinen juttu, jos potkut saanut henkilö puhuu paskaa entisistä pomoistaan, vedät sinä siihen mukaan Penttilän&co ja sama levy pyörähtää käyntiin.

Eli sinä ihmettelet miten Penttilä & co vedetään tähän mukaan? Oikeasti?

Mun mielestä virheitä on tehty puolin ja toisin. Hallituksen puolelta koko asian hoidossa ja tämän jälkeen koko liigaperheen taholta, kun asiaa ei ole saatu päätökseen.

Puolin ja toisin? Mainitsit hallituksen fibat, mitkä ovat sen toisen puolen virheet?

Ja TosiFanille vittuillaan sen takia että hän on koko palstahistoransia ollut täysi puusilmä. Jos luulet että vittuilu hänelle on pelkästään tämän casen "ansiota", erehdyt.

Hyvänä esimerkkinä toimii Robin Big Snaken jatkuva (kts. viimeisimmät viestit) puhuminen faktana siitä, miten kurinpitoryhmällä on ollut valmis päätös aikanaan case Nordlundista.

Tämä saattaa olla tottakin, mutta sitä emme voi tietää. Vuorinen on maininnut asiasta vain sen, että asiasta sai lausua oman mielipiteensä keskustelussa.

Jos Kyntölä ja Liusjärvi ovat molemmat eri instansseissa todenneet että päätös oli tehty mutta sitä ei oltu vielä virallistettu (julkaistu) ja tätä ei ole kukaan kyseenalaistanut niin eikö tässä kohtaa voida oikeasti puhua jo faktasta? Ottaen huomioon että Liusjärvi ja Kyntölä olivat molemmat ryhmässä joka tätä päätöstä teki.

Onko heidän sanomisiaan syytä epäillä?

Seuraavaa alatyylistä ja henkilökohtaisuuksien rajamailla liikkuvaa vastausta odotellessa. Ehkä Daespoo keksii taas uuden tavan liittää Stockmann jotenkin nokkelasti asiaan.

No puhutaan nyt sitten suoraan. Minun mielestä sinulla on selvästi ns. fani-suhde Penttilään ja kerrot täällä anekdootteja jostain yhdestä Suomen arvostetuimmasta yritysjohtajasta jne jne. joilla ei ole käytännössä mitään tekemistä asian kanssa. Minä olen Stockmannin pienomistaja ja arvostan Penttilää TJ:nä mutta tässä tapauksessa on menty pahasti metsään ja tämän sinäkin olet myöntänyt.

Lisäksi sinä puhut jostain "2000-luvun johtamisesta" ja "2000-luvun hallintokulttuurista" ilman että sinulla on (keskustelun perusteella) mitään hajua siitä. 2000-luvun yrityskulttuurin yksi suurimmista muutoksista on läpinäkyvyys ja vastuunkanto, Penttilä ei ole näyttänyt kumpaakaan tässä tapauksessa.

Käy lukemassa Stockmannin Corporate Governance ohjeistus. Kysy itseltäsi miten tämä sopii siihen.

Ja on aivan turha puhua mistään sponsoreiden yms. miellyttämisestä, kaikki tajuavat tämän. Jos Penttilä olisi hoitanut tämän siten että hän olisi ilmoittanut että Nordlundin taklaus oli nykysääntöjen mukaan puhdas mutta sääntöjä tullaan muuttamaan, turvakaukalot otetaan käyttöön nopeutetulla aikataululla jne. niin hän olisi lähettänyt *PALJON* uskottavamman viestin ilman että hän huoraa SM-liigan uskottavuutta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Mä kommentoin tuossa jo ylempänä omia mielipiteitäni näihin asioihin liittyen ja mielestäni ihan asiallisesti.

En nyt tiedä, mitä enää voisin sanoa.

Myönnän muuten auliisti, etten ole niin kovaksikeitetty ihminen, etteikö tällainen tässä ketjussa saamani kritiikki ja paine vaikuttaisi itseeni: kokonaisuudessaan itselläni on lyöty olo tämän keskustelun suhteen, enkä viitsi teeskennellä muuta.

Toivottavasti yllä olevat kommenttini riittävät myös sinulle, etkä koe tarpeelliseksi jatkaa hyökkäystä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mä kommentoin tuossa jo ylempänä omia mielipiteitäni näihin asioihin liittyen ja mielestäni ihan asiallisesti.

En nyt tiedä, mitä enää voisin sanoa.

Myönnän muuten auliisti, etten ole niin kovaksikeitetty ihminen, etteikö tällainen tässä ketjussa saamani kritiikki ja paine vaikuttaisi itseeni: kokonaisuudessaan itselläni on lyöty olo tämän keskustelun suhteen, enkä viitsi teeskennellä muuta.

Toivottavasti yllä olevat kommenttini riittävät myös sinulle, etkä koe tarpeelliseksi jatkaa hyökkäystä.

Rehellisesti & vilpittömästi, jos sanomani aiheuttivat sinulle tarpeetonta tuskaa niin pahoittelen. Ei ollut tarkoitus.

Olit asiallinen ja ehkä toin viestini liian kärjistestysti esille. Minua häiritsee SM-liigan nykyinen tila suuresti ja se varmaan heijastuu viesteissäni.

Toisaalta minua myös häiritsee jos joku kirjoittaja oikeasti pahoittaa mielensä viestieni takia eli ehkä tässä kohtaa on aika itselleni ottaa aikalisä tästä aiheesta. I'm Audi 5000.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Rehellisesti & vilpittömästi, jos sanomani aiheuttivat sinulle tarpeetonta tuskaa niin pahoittelen. Ei ollut tarkoitus.

Olit asiallinen ja ehkä toin viestini liian kärjistestysti esille. Minua häiritsee SM-liigan nykyinen tila suuresti ja se varmaan heijastuu viesteissäni.

Toisaalta minua myös häiritsee jos joku kirjoittaja oikeasti pahoittaa mielensä viestieni takia eli ehkä tässä kohtaa on aika itselleni ottaa aikalisä tästä aiheesta. I'm Audi 5000.

Kiitän tästä vilpittömästi. Ehkä "tuska" sanana on liian vahva kuvaamaan tuntojani, joten eiköhän me tästä eteenpäin päästä..:)

Myös itse olen huolissani liigan nykykehityksestä, olemme siis siinä suhteessa samassa veneessä.

Mielenkiintoista ja huippujännittävää poff- kevättä kaikille tasapuolisesti, toivottavasti keskustelu jatkuu tulevaisuudessa positiivisempien aiheiden parissa. Itse asiassa olen tästä varma.

- MustatKortit
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kärsimysten tie

Jääkiekkojumala ilmestyi minulle unessa ja kertoi, miten liigan via dolorosa eteni.

Lähtötilanne ennen kauden alkua oli loistava. Bisnespohjalta koottu hallitus oli tukenut markkinointia ja tuonut osaamista sekä kontakteja neuvotteluihin. Televisiointi- sekä yhteistyösopimukset näyttivät tuovan rahaa kassaan ennätysmäisesti. Yhteistyökumppanit olivat aikaisempien tappeluepisodien vuoksi kuitenkin vaatineet tiukemmat sopimussakko- ja purkuehdot, jos ylilyöntejä tapahtuu tai liigan brändiarvo muutoin heikkenee. Toimitusjohtaja oli kuitenkin hallitus selkänojanaan kiertänyt joukkueet ja tehnyt kaikille selväksi, että kaikki liigan julkisuuskuvaa vahingoittavat temput johtavat toimenpiteisiin. Joukkueenjohtajat olivat myös vakuuttaneet ymmärtävänsä tilanteen. Pelitilanteisiin liittymättömät tappelut ja tuomareiden arvostelu oli siis toimitusjohtajan käsityksen mukaan mennyttä aikaa. Liusjärvi kurinpitäjänä oli myös pitkästä aikaa osoittautunut toimivaksi valinnaksi.

Homma romahtaa heti kärkeen, kun pääkaupungin joukkueet järjestävät liigan otsikoihin jo pre-seasonilla. Toivuttuaan tapahtuman aiheuttamista sydänoireista toimitusjohtaja yrittää rauhoitella yhteistyökumppaneita selittelemällä, että nämä eivät olleet liigan alaisia pelejä. Sponsorit haistattavat selityksille pitkät ja kehottavat toimitusjohtajaa lukemaan sopimukset tarkemmin ja ryhtymään välittömiin toimenpiteisiin. Toimitusjohtaja konsultoi hallitusta ja soittaa sen jälkeen Kyntölälle ja kertoo miten menetellään. Kyntölä tekee kuten käsky käy. Perustelut päätöksessä jäävät kuitenkin yleisluontoisiksi ja mediakin keskittyy vain sakkojen suuruuteen ja pelikieltojen pituuteen. Virallisen kurinpidon lisäksi toimitusjohtaja käy kovasanaisen keskustelun HIFK:n ja Jokereiden kanssa ja tämän seurauksena Hjallis ja Vuorinen eivät enää mahdu saman pöydän ääreen.

Kausi etenee kitkutellen eteenpäin ja huolta herättävät aivotärähdykset. Liiga tiedostaa ongelman johtuvan kuittivihon puuttumisesta ja pelko sponsoreiden reaktioista herää jälleen. Liusjärveä ohjeistetaan kiristämään linjaa, kun ei muutakaan keksitä. Sitten tulee tapaus Abid. Liusjärvi tekee perustellun päätöksen, missä keskiössä on teon peliin kuulumattomuus. JYP haistaa paikan sooloilulle. Puhelu Vuoriselle:
JYP: Se kurinpitäjäpoika vihjaili tahallisuudesta. Ei kai liiga voi vaarantaa julkisuuskuvaansa tällä tavalla, laittakaa se poika kuriin. Oikeasti se oli vain refleksinomainen käsien nosto ja kuten aina ennenkin, niin nämähän nyt on näitä pelissä joskus sattuvia vahinkoja. Kysy vaikka Abidilta.
V: Eikö me sovittu, että nämä kitinät loppuu. Olet kyllä sinänsä tuosta päätöksen perusteluista oikeassa, laita valitus tulemaan, soitan Kyntölälle, että muokkaa perusteluja pyöreämmäksi ja fiksaa vähän lopputulosta.
Puhelu Kyntölälle:
V: Hoida homma
K: Ok, mikäs siinä, mutta tuo Liusjärven päätös oli helvetin hyvä ja perusteltu. Näkeehän tuon nyt sokea reettakin, että Abid puhuu paskaa.
V: Sä tiedät Sami tilanteen, nyt ei oteta mitään riskejä sponsoreiden suuntaa. Se nyt on vain yksi yksittäinen päätös.
K: Selvä se, mutta noita perusteluja ei pysty kirjoittamaan järkevästi ja tästä saattaa nousta häly.
V: Jatkoajan keskustelupalstalla kiihkoilijat repii vähän aikaa henkseleitään, mutta kyllä se siitä laantuu. Ei tää maalaisjoukkueen pelaajan loukkaantuminen oikeasti kiinnosta ketään, tärkeintä on nyt selittää, että vahinkoja vaan joskus sattuu. Mä käyn vielä itse Jyskälässä laittamassa ne ruotuun, noi hemmetin lätkäjätkät ei ymmärrä talouspuolen realiteetteja edes vähää alusta, vaikka ne just kauden alla käytiin läpi.

Mediapaine loukkaantumisten ympärillä kasvaa kasvamistaan. Sitten tulee Ruudun tapaus. Liusjärvi kirjoittaa myöhästyneestä taklauksesta kolme peliä, mutta perusteluissa on kovaa kritiikkiä. KalPa puolestaan haistaa paikkansa. Puhelu Vuoriselle:
KalPa: On tainnut J-P sponsorit soitella, eikö sitä apinaa saada kuriin, lisää kakkua tai täällä maakunnassa lähtee lastensuojelu liikkeelle ja miten luulet liigan julkisuuskuvan käyvän.
V: Eikö me sovittu jo, että nää kitinät loppuu, mutta olet kyllä sinällään ihan asian ytimessä, laita valitus tulemaan, soitan Kyntölälle, että muokkaa perusteluja ja fiksaa lopputulosta.
Puhelu Kyntölälle:
V: Hoida homma
K: Nyt alkaa kyllä mennä vaikeaksi, Liusjärven päätös oli helvetin hyvä ja loistavasti perusteltu. Olihan se nyt myöhässä se niitti, mutta ei siinä sen enempää. Mehän jouduttiin päästämään Abidkin kolmella pelillä, jos tätä nyt fiksataan, niin eihän näissä kahdessa päätöksessä ole mitään linjaa.
V: Kysyinkö mä Sami sun mielipidettäs. Muista nyt kenen leipää sä syöt. Siinä kolattiin junnu ja lehdet käy kuumana, sponsoreilta tulee jo korvausvaatimuksia ja purku-uhkauksia.
K: Nyt menee kyllä J-P perseelleen, tämän vedätyksen tajuaa kyllä muutkin kuin jatkoajan HC kannattajat. Perustelut joudutaan kirjoittamaan sillä tasolla, että en enää kehtaa kadulla liikkua.
V: Mä ymmärrän sua kyllä, mutta kai sä oot nähny, että meillä ei ole yhtään liikkumavaraa, kun tää lähti käsistä jo ennen kauden alkua. Hallitus alkaa olla kuumana, kun helvetilliset ponnistukset markkinointipuolella valuu hiekkaan. Mä käyn ripittämässä ne Kuopionkin idiootit, Hjallis perhana nyt ei edes mun puheluihin vastaa ja keklukin alkaa ilmeisesti saada tarpeekseen.
Ja sitten taas eteenpäin: Nordlund ja homma räjähtää käsiin, kohteena legenda, media pauhaa, HIFK pauhaa ja taas sähköposti menee tukkoon sponsoreiden viesteistä. Taas paniikkikokous hallituksen kanssa ja puhelu Kyntölälle:
V: Hoida homma, mä vien sitten lisäksi Hjalliksen saunan taakse jos löydän sen jostakin.
K: Nyt kuule J-P pomppas lopullisesti, raja se on meilläkin, se oli puhdas. Tätä ei saa selitettyä enää millään.
V: Paskat se mikään puhdas ole jos minä ja hallitus niin sanotaan. Sä et nyt Sami ymmärrä kuinka paljon meillä on taloudellisesti pelissä.
K: Mä en kuule kehtaa tollasen päätöksen jälkeen enää näyttää naamaani missään ja mun uskottavuus juristina on mennyttä, jos noiden vanhojen päätösten lisäksi allekirjoitan noin sääntöjenvastaisen päätöksen, mulle riittää, hoitakaa itse.
V: Tää oli hei Sami sun osalta sitten tässä, jos laitat meidät näin paskaan välikäteen. Enhän mä saa millään noita seurojen puupäitä tajuamaan tilannetta ja puhaltamaan yhteen hiileen, ne ei pysty ajattelemaan kuin korkeintaan seuraavaan peliin saakka. Hallitus on luvannut antaa sulle tukensa.
K: Mä ymmärrän kyllä, mutta en mä silti tee ammatillista itsemurhaa liigan vuoksi. Joudutte nyt hoitamaan tän itse.
V: Olet tainnu soitella Hjallikselle, sieltä taitaa olla tulossa paremmin hommia kuin meiltä.

Haiseva läjä jää hallituksen käteen, joka yrittää tiedottaa uudistuksista ja pyrkimyksistä järjestelmän uudistamisesta parempaan suuntaa, vaikka tietää, että homma on jo housuissa. Media haistaa veren ja Hjallis näkee tilaisuuden takaisinmaksuun. Koko paketti on levällään. Hallitus ihmettelee, että mikä helvetin kirppusirkus tämä oikein on: mehän hoidettiin talouspuoli, seurojen vastuulla oli urheilupuoli, mutta nehän on pelkkiä pikkusieluja. Hallituksen bisnesmiehet päättää nostaa kytkintä heti kun se on mahdollista ilman, että lähtöjä suoraan yhdistetään näihin sekoiluihin.

Sit mä heräsin ja ymmärsin kaiken. Rakenteellinen ongelma elää ja voi jatkossakin hyvin. Kurinpitojärjestelmä pitäisi uudistaa kokonaisuudessaan ja yhteistyötahoille olisi tehtävä selväksi, että jääkiekon on sovittava sponsoroitavaksi sääntöjen mukaisena urheiluna. Tuotteen sisältöön ei sponsoreilla voi olla sanomista. Urheilu ja talouspuoli pitää erottaa kokonaan toisistaan ja joukkueet pakottaa sisäistämään se, että kyse on kaikkien yhteisestä bisneksestä.

Tämä vaatisi ammattilaiset toteuttamaan muutokset. Ongelma on kuitenkin se, että aina löytyy noin 14 Hjalmar Suurta, joista ainakin yksi kulloinkin on sitä mieltä, että bisnespuppelien puheet ei meitä lätkäjätkiä koske. Olemme ratkaisemattoman äärellä eli rakennetta ei saada korjattua terveelle pohjalle ja saamme jatkossakin nauttia puuhastelusta, josta ammattimaisuus on kaukana. Osaavia henkilöitä organisaatioon ei saada tai sitten ne lähtevät heti kun ymmärtävät olevansa osallisina kaaoksessa. Sääli vain, että kärsijänä ovat pelaajat ja jääkiekkoja seuraavat.

Eipä taida auttaa kaikkien kenkiminen, korvaajiksi on tarjolla vain vielä pahempia puuhastelijoita, joilla ei ole kykyä eikä halua rakenteellisiin uudistuksiin. Mihin menet SM-liiga?
 
Nyt kun on finaaleja vaille paketissa kausi niin olihan melkoinen kausi. Monta vuotta jatkunut piipitys että laji ei saa itse päättää mitä siihen kuuluu, tyyliin lyömisen ei tule kuulua nyrkkeilyyn vaikka ei me sitä seurata eikä siitä mitään tiedätä, saatiin lopulta läpi. Tämän läpi saatuaan alkoivat sikamaiset taklaukset ja taas sama porukka vinkumassa aivan tolkutonta ylikylää että kaukaloon aletaan soveltamaan rikoslakia. Vinkumassa siis tilanteesta minkä lähinnä itse aiheuttivat.

Toivottavasti tämä oli oppitunti kiekkoporukalle että ottavat viimeistä kertaa ohjeita ulkopuolelta.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Hienoa että Vuorinen tajusi ilmeisesti lopulta erota itse. Eiköhän ihmisten kaudenaikaisella painostuksellakin ollut jotain merkitystä, tai näin haluan ainakin itse kannattajana uskoa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hienoa että Vuorinen tajusi ilmeisesti lopulta erota itse. Eiköhän ihmisten kaudenaikaisella painostuksellakin ollut jotain merkitystä, tai näin haluan ainakin itse kannattajana uskoa.

Kyllä ainakin tästä Keski-Suomalaisen jutusta voi päätellä, että takki tyhjeni palautteen ansiosta : , myönsi Vuorinen - Kiekko - Keskisuomalainen

Hieman kyllä mietityttää, että jos tilalle on tulossa talousihminen. Ennenkaikkea pitäisi olla urheiluihminen talousosaamisella.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuorisen ero on yksi parhaimmista kiekkouutisista tänä keväänä. Toivottavasti TJ:n pallille löytyy nyt asiansa osaava henkilö niin nämä viime vuosien järjettömät päätökset/päätöksettäjättämiset loppuvat. Kiva kun kävit, toivottavasti ei enää törmätä kiekkopiireissä.
 

Sir Justiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lieneeköhän Vuorinen kuinka jäävätty siirtymään kenties jonkun SM-liiga seuran palkkalistoille?

Asiasta mitään tietämättä, kunhan spekuloin.
 

Löysä66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Windy Cityn Inkkarit
Ettei ois Hjalliksella tj:n pesti tyrkyllä... ajatus vain.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kyllä ainakin tästä Keski-Suomalaisen jutusta voi päätellä, että takki tyhjeni palautteen ansiosta : , myönsi Vuorinen - Kiekko - Keskisuomalainen

Hieman kyllä mietityttää, että jos tilalle on tulossa talousihminen. Ennenkaikkea pitäisi olla urheiluihminen talousosaamisella.

Päivän paras uutinen!! Tämä viimeinen kausi osoitti häneltä, että valta taisi kihahtaa hatuun ja pahasti.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Nojoo enpä tästä osaa iloita. Tilalle tulee kuitenkin saman tason puuhastelija ja mikään ei muutu.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vuorisen ero on yksi parhaimmista kiekkouutisista tänä keväänä. Toivottavasti TJ:n pallille löytyy nyt asiansa osaava henkilö niin nämä viime vuosien järjettömät päätökset/päätöksettäjättämiset loppuvat. Kiva kun kävit, toivottavasti ei enää törmätä kiekkopiireissä.
No jaa. SM-liigan kanssa on tullut oltua ammatillisesti tekemisissä, eikä Vuorinen missään nimessä ollut se ongelma ainakaan sen perusteella mitä asioista tiedän. Ongelma on rakenteessa, jossa TJ toteuttaa hallituksen (=liigaseurat) visiota johtamalla liigaseuroja. Sanotaanko näin, että siellä on aikamoisia intressiristiriitoja ja monen seuran johdossa sellaisia tupajääriä että kyllä melkoinen sankari pitää puikoissa olla, että kehitystä tapahtuu. Ei Vuorinen mikään suuri johtaja ollut, joka karismallaan olisi talven ristiriitoja ratkaissut, mutta ei kyllä ole juuri kukaan muukaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
No jaa. SM-liigan kanssa on tullut oltua ammatillisesti tekemisissä, eikä Vuorinen missään nimessä ollut se ongelma ainakaan sen perusteella mitä asioista tiedän. Ongelma on rakenteessa, jossa TJ toteuttaa hallituksen (=liigaseurat) visiota johtamalla liigaseuroja. Sanotaanko näin, että siellä on aikamoisia intressiristiriitoja ja monen seuran johdossa sellaisia tupajääriä että kyllä melkoinen sankari pitää puikoissa olla, että kehitystä tapahtuu. Ei Vuorinen mikään suuri johtaja ollut, joka karismallaan olisi talven ristiriitoja ratkaissut, mutta ei kyllä ole juuri kukaan muukaan.

Tämän vaihdon hyvyyden tai huonouden näkee vasta sitten, kun tietää seuraajan. Vuorisella oli varmasti tämän kauden aikana tekemätön paikka monessa asiassa, ymmärrän täysin sen, että teki omat johtopäätöksensä. Vuorinen yritti aikanaan profiloitua uudistajaksi, ja playout oli tuhota yhden liigaseuran. Oli siis kysymyksessä yhden kauden innovatiivinen kokeilu... Siihen loppuikin sitten innovatiivisuus.

Uudistus olisi erittäin hyvä, jos päätösvalta palautettaisiin medialta takaisin lajin pariin. Linja tässä kysymyksessä olisi lajille kuin loton jackpot ihmiselle.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
No jaa. SM-liigan kanssa on tullut oltua ammatillisesti tekemisissä, eikä Vuorinen missään nimessä ollut se ongelma ainakaan sen perusteella mitä asioista tiedän. Ongelma on rakenteessa, jossa TJ toteuttaa hallituksen (=liigaseurat) visiota johtamalla liigaseuroja. Sanotaanko näin, että siellä on aikamoisia intressiristiriitoja ja monen seuran johdossa sellaisia tupajääriä että kyllä melkoinen sankari pitää puikoissa olla, että kehitystä tapahtuu. Ei Vuorinen mikään suuri johtaja ollut, joka karismallaan olisi talven ristiriitoja ratkaissut, mutta ei kyllä ole juuri kukaan muukaan.

Näin olen itsekin asian ymmärtänyt. Siksi mielestäni SM- ja Mestis-liigajoukkueiden & liiton tupajäärien pitäisikin istua tosissaan keskenään alas ja miettiä keskenään yhteinen tulevaisuuden visio suomalaiseen jääkiekkoon siitä, millä nämä molemmat sarjat saataisiin muutettua Ruotsin mallin mukaiseksi, kiinnostavaksi yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi, sponsoreineen tv-sopimuksineen, karsintasarjoineen ja etenkin siitä, miten saataisiin suomalainen junioripelaajien tuotanto & kehitys korkealle tasolle, palvelemaan niin seuroja kuin eri ikäluokkien maajoukkueitakin kenties uudenmallisella junioriliiga-systeemillä. Pitkässä juoksussa yhtä köyttä vetäminen on kuitenkin koko suomalaisen kiekkoilun etu. Seurat saavat omalla tuotannolla hyviä pelaajia & rahaa näistä kun aikanaan siirtyvät muualle pelaamaan, liitto maajoukkueisiin hyviä pelaajia.

Tuossa kokouksessa voisivat myös ne liiga-seurat, jotka ovat unelmoineet KHL-liigassa pelaamisesta, ilmoittaa rehellisesti sen, että sitoutuvatko kotoiseen uudistettavaan liigaan, vai jäävätkö rannalle ja lähtevät pelaamaan muille maile vierahille. Tämä konklaavi neuvottelisi asiat halki niin kauan, kunnes oikean värinen savu piipusta nousisi ja päätökset olisivat valmiina esiteltäviksi medialle. Tulevaksi tj:ksi tälle konseptille sitten sellainen nuori persoona, jolla olisi kykyä & ideoita viedä uudistukset läpi eri osapuolten näkökulmat huomioonottaen.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
No jaa. SM-liigan kanssa on tullut oltua ammatillisesti tekemisissä, eikä Vuorinen missään nimessä ollut se ongelma ainakaan sen perusteella mitä asioista tiedän. Ongelma on rakenteessa, jossa TJ toteuttaa hallituksen (=liigaseurat) visiota johtamalla liigaseuroja. Sanotaanko näin, että siellä on aikamoisia intressiristiriitoja ja monen seuran johdossa sellaisia tupajääriä että kyllä melkoinen sankari pitää puikoissa olla, että kehitystä tapahtuu. Ei Vuorinen mikään suuri johtaja ollut, joka karismallaan olisi talven ristiriitoja ratkaissut, mutta ei kyllä ole juuri kukaan muukaan.

Onhan noita vahvojakin johtajia olemassa. Vuorinen soitti pilliä mitä muut puhalteli. Eli täysin munatonta toimintaa 6 vuotta.
 
No jaa. SM-liigan kanssa on tullut oltua ammatillisesti tekemisissä, eikä Vuorinen missään nimessä ollut se ongelma ainakaan sen perusteella mitä asioista tiedän. Ongelma on rakenteessa, jossa TJ toteuttaa hallituksen (=liigaseurat) visiota johtamalla liigaseuroja.

Minähän en tiedä, mutta ulospäin näytti tosiaan kaikkien munattomalta juoksupojalta. Sinne pitäisi saada nyt seuraavaksi sellainen johtaja joka ottaa sen kaiken paskan vastaan kukkahatuilta, medialta, poliitikoilta sun muilta järjettömyyksiä latelevilta paateroilta. Lopussa kiitos seisoo vaikka tietysti kaikki haluavat sen oman 15 minuuttisensa hourailemalla omista saarekkeista yms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös