Ps. Saattaisi olla popparien arvoista seurattavaa tämäkin ketju kun tilallani olisi joku älykäs vänkääjä. Heittelisitte toisillenne väitteitä vuoronperään ja kohta kaivettaisiin tilastoja Nokian liikevaihdosta ja suomalaisten saappaan keskikoosta 1700-luvulla. Ja siinä taas mentäisiin siihen surrealistiseen todellisuuteen, josta aiemmin mainitsin. Jos jotakuta kiinnostaisi hypätä meikäläisen edustaman katsontakulman monoihin hetkeksi niin katselisin mielenkiinnolla ainakin yhden sivun teidän vääntöänne.
Eli on siis täysin mahdotonta, että sinä vain olisit väärässä tässä asiassa? Meinaa en ainakaan itse edelleenkään ymmärrä sun pointtia tässä vänkäilyssä.
Ensinäkin Telialla on jo muiden lajien oikeuksia, muissa Suomen lähimaissa, joten kukaan ei varmaan osannut odottaa, että tällainen teknologia imagolla surffaileva yritys menisi Suomessa aidan matalimmasta kohdasta ja lähtisi tyyliin liikkeelle silverlighteilla, ei taivu kuin paperilaskuihin yms.
Vaikka omissa kiekkolähetyksissä ei juuri ollut vikaa viime kaudella, niin kyllä itsellä kuva Teliasta on paljon negatiivisempi, kuin se oli vielä noin vuosi sitten. Sellaisesta positiivisesta "yes we can" teknologia yrityksestä kuva on muuttunut sellaiseksi, että onko (Suomen osalta) kyse jostain valtionlaitoksen jäänteestä, jossa täysin posketonta palkkaa nauttivat, osaamattomat johtajat vetävät totaalisen vihkoon, koska osaamista ei vaan ole, eikä ole osattu muuttua aikojen mukana. Omasta mielestä jopa jotkut Telian mainokset viestittävät vähän sellaista, että ratkaisevat ongelmia, jotka on ratkaistu jo vuosia sitten. Esim. se "KUKA SIIN NETIS ON!" mainos, onko sellainen tilanne oikeasti enää tätä päivää?
Toiseksi kukaan ei osannut odottaa (ainakaan täällä jatkoajan keskustelufoorumilla), että tv-sopimuksen arvo nousisi. Monet olivat täysin vakuuttuneita, että (silloin vielä tuleva) tv-sopimuksen arvo tulisi romahtamaan ja tie Liigan osalta kadotukseen olisi valmis. Etenkin jotkut KHL intoilijat tykkäsivät maalata tätä kuvaa laajasti foourmilla, eri ketjuissa. No miten sitten kävikään? Nyt voidaankin kysyä sinulta, että jos sinä olisit ollut päättämässä asiasta ja tarjolla olisi ollut sopimus, joka olisi nostanut tv-sopimuksen arvoa miljoonilla, niin olisitko sinä kieltäytynyt siitä?
Kolmanneksi, tuo tv-rahahan on luultavasti ikäänkuin kiinteä erä vuosittain. Tarkoitan siis sitä, että katsoi niitä lähetyksiä yksi tai miljoona kiekkokuluttajaa vuoden aikana, niin korvaus on sama, joten minkä ihmeen takia Liigan pitäisi kauheeta ressiä ottaa asiasta, joka on pääasiassa Telian ongelma? Teliahan on ne oikeudet ostanut ja heidän pitäisi nyt onnistua muuttamaan ostettu tuote sillä tavalla rahaksi, että saisivat omansa tai edes jotain takaisinpäin. Mä en ymmärrä sitten millään, että minkä takia Liigan pitäisi tästä erikseen ottaa stressiä? Jos Telia tyrii ostamansa tuotteen, niin sehän saattaa Liigan näkökulmasta vain lisätä hallilla kävijöiden määrän.
Eli kun mä ymmärrän sua niin huonosti, niin tohtiiko vielä pyytää, että vääntäisit mulle rautalangasta, mitä sä haluaisit Liigan tekevän ja perustelut vielä perään, että miksi juuri niin pitäisi toimia.