Tästä olen samaa mieltä. Sport on jokatapauksessa lähitulevaisuudessa ainoa realistinen vaihtoehto liigajoukkueeksi. Siksi Sportille pitää antaa mahdollisuus budjetin kasvattamiseen ja joukkueen kokoamiseen pitkäjänteisesti, jotta se pystyisi kokoamaan kilpailukykyisen joukkueen kaudeksi 14-15.
Eiliseen ratkaisuun olen tyytyväinen. Nähdäkseni tämä oli paras mahdollinen kompromissi. Vaikka jokeri-fanit yliarvioivat joukkueensa vetovoimaa, niin onhan silti parempi pelata 14 joukkueen sarja ja saattaa joku satunnainen katsoja lähteä katsomaan ryssän lakeijoita livenä. Itse tosin en ole enää vuosiin käynyt katsomassa Jokerien pelejä vastenmielisten fanien takia, siksikin Sport on tervetullut liigaan
Vaikka näin tehtäisiinkin, se tapahtuisi todennäköisesti tiukasti kabinetin puolella. Muutoin Mestiksen kaudesta häviäisi mielenkiinto totaalisesti, puhumattakaan "tasonmittauksen" tuloista joukkueille.
Sport:n tehtäväksi jäisi siis hoitaa itsensä siihen tasonmittaukseen ja jos sellainen katastrofi tulisi, että ei siihen pääsisi, ratkaisua voitaisiin siirtää vuodella - parilla tarpeen niin vaatiessa. Näin tapahtui Kärppienkin kohdalla ainakin kertaalleen.
Itse olen samaa mieltä, että Vaasa on tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto uudeksi liigapaikkakunnaksi. Talousalue on riittävä, sijainti laajentaa liigan näkyvyyttä paljon ja joukkue on valmiiksi riittävän kiinnostava. Kaikki kunnia Joensuulle ja Mikkelille, mutta kuulostaa aika hankalalta (tätä ei kukaan virallinen taho tule sitten ikinä sanomaan) sekä muiden liigajoukkueiden että liigan itsensäkkin kannalta. Sportin ongelma on aikaisemmat hulluttelut Mestiksessä, mistä joukkue ei ole vieläkään taloudellisesti selvinnyt. Toivoa vain sopii, että Tami on siellä sellaiset näytöt jo antanut, että organisaatio jatkossa toimii ammattimaisesti.