Lennart Petrell – HIFK:n ruumiillistuma

  • 820 169
  • 2 259

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Vähissä oli Lennun onnistumiset tänään, mutta mieluisimpana jäi mieleen lopussa se yksi tärkeä katko omalla puolustussiniviivalla ja siitä pelikaanit taas vauhtia hakemaan. Jos jotain vammaa on, kuten minustakin vaikuttaa, niin pitää valkun miettiä, onko puolikuntoisesta Petrellistä tarpeeksi hyötyä, jos ei pysty pelaamaan omilla vahvuuksillaan. Pitkästä tai Engbergiä esim. voisi kannattaa tuoda välillä tuuraamaan.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vähissä oli Lennun onnistumiset tänään, mutta mieluisimpana jäi mieleen lopussa se yksi tärkeä katko omalla puolustussiniviivalla ja siitä pelikaanit taas vauhtia hakemaan. Jos jotain vammaa on, kuten minustakin vaikuttaa, niin pitää valkun miettiä, onko puolikuntoisesta Petrellistä tarpeeksi hyötyä, jos ei pysty pelaamaan omilla vahvuuksillaan. Pitkästä tai Engbergiä esim. voisi kannattaa tuoda välillä tuuraamaan.

Älä unohda sitä hemmetin hyvää ja tärkeää vippausta Jääskälle lopussa. Näki taklauksen tulevan, mutta toimitti kiekon eteenpäin ja uhrasi kroppaa jengin eteen. Hetkeä myöhemmin kiekko maalissa. Hyvä peli.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Lennu parsittu tänään kokoonpanoon ihan vain henkisten juttujen vuoksi ja peliesityksissä odotukset oli tietoisesti vain 0-0-peliä. Lyhyellä matikalla high risk-high reward, joka nyt kannatti. Ei Lennu kunnossa ole ja kannattanee ottaa varman päälle ja huilauttaa pari seuraavaa peliä, jos tarvetta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lennu Radio Cityssa. Ihan hyvä esiintyminen sinänsä, mutta hieman kiemurteli kuinka jotain tarttisi tehdä.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Oli mageeta seurata, kun kapteeni pyrki kolaamaan Hakanpään maalin kulmalla vaikka kiekkokin olisi ollut pelattavissa.
Sen jälkeen hymyssä suin aloitukseen ja siitä hämmentämään näätiä. Sitten irtosikin jo vallaton hymy kohti fanikatsomoa.

Lämmitti allekirjoittanutta aika paljon.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joutuipa kaukaa hakemaan tämän ketjun! Mä en näe tällä hetkellä mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin vaihtaa joukkueen kapteenia! Lennulla ei ole enää luottoa mun silmissä ja kun puhutaan kuitenkin jonkin tason ikonista, jota arvostan. Juna jäi nyt mun osalta Kouvolaan(jäi jo kauden alussa, mutta vielä kerran...) Sakke fiilikset, loistava kumiukko ja gamesaverit jää mieleen, mutta kokonaishyvä jengille...

Valmennukselle 100% tuki!
Tobbari, en ota kantaa vielä.... varovainen plussa palkkojen pitämisessä kurissa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joutuipa kaukaa hakemaan tämän ketjun! Mä en näe tällä hetkellä mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin vaihtaa joukkueen kapteenia! Lennulla ei ole enää luottoa mun silmissä ja kun puhutaan kuitenkin jonkin tason ikonista, jota arvostan. Juna jäi nyt mun osalta Kouvolaan(jäi jo kauden alussa, mutta vielä kerran...) Sakke fiilikset, loistava kumiukko ja gamesaverit jää mieleen, mutta kokonaishyvä jengille...

Valmennukselle 100% tuki!
Tobbari, en ota kantaa vielä.... varovainen plussa palkkojen pitämisessä kurissa.
Sinänsä ymmärrän ajatuksen taustalla siinä, että HIFK rustasi Petrellille jatkosopimuksen, sillä olisihan se onnistuessaan hieno tarina, jos Lennu pääsisi lopettamaan uransa mestarikapteenina. Lisäksi Lennu on iloinen velikulta ja yleisesti pidetty ja arvostettu hahmo Suomen lätkäpiireissä, joten sinänsä kapteeniudelle on hyvät edellytykset varsinkin, kun Lennu on jo hyvän aikaa sitten aikuistunut radioonsoitteluajoista ja osaa elää lätkäammattilaisen arkea. Mutta, sitten tuleekin iso MUTTA, eli kapteenilta vaaditaan myös pelillisiä johtajakykyjä muutenkin kuin muutaman atleettitaklauksen muodossa ja kun nyt miettii viime vuosien kärki- ja mestarijoukkueiden kapteeneita, niin eihän Lennusta voi puhua edes samana päivänä Kuuselan, Peltolan, Kukkosen tai vaikkapa jonkun Björnisen kanssa, kun puhutaan pelillisestä annista joukkueelle. HIFKn pelaaminen tällä hetkellä on vähän ”pitkässä mittakaavassa” verrannollinen kevään 2011 narrisarjaan, jossa HIFK oli pelillisesti selvästi edellä, mutta tulos ei seurannut ja ongelmat oli samansuuntaisia, eli vähän ”nököiltiin” eikä haluttu maksaa tuloksesta riittävää hintaa. Tämä siis siihen asti, että kapteeni #16 otti pari askelta eteen ja hakkasi kolmannessa pelissä väkisin pari maalia Lasakin nenän alta ja siitä tarina lähti sitten muotoutumaan.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kekäläisen aikana sieltä otettiin natsat Kölliltä ja Pepeltä pois ja Sakke heivattiin luukkuvahdiksi.

Nyt mitään tällaista ei jostain syytä uskalleta tai haluta tehdä. Kovasti Salmelainen puhuu kulttuurin muuttamisesta, mutta ihan turhaa länkyttämistä, kun teot puuttuu.
'
Lennu on kai pari kohtuullista kevättä pelannut, mutta monesko syyskausi tämä on, kun suorittaminen on suorastaan surkeaa?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa mieltä. Peliesitykset jo toista kautta täysin ala-arvoisella tasolla. Ei yksinkertaisesti pysy enää vauhdissa mukana. Ja sitten se vitun ylimielinen virnistely kentällä antaa lähinnä välinpitämättömän vaikutelman. Mun mielestä voisi heittää Mestikseen lainalle ja uutta kapteenia kehiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Otsikko on ainakin hyvä.Lennun peli kertoo kaiken tämän kauden Ifk:sta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska mä en tiedä, miten Lennu joukkuetta aidosti johtaa, en voi ottaa kantaa siihen, onko hyvä vai huono kapteeni. Keskustelua siitä, pitääkö kapteenin olla myös pelillinen johtaja voidaan käydä, mutta sitä päätöstä ei fanit tee. Sen tekee valmennus. Tai pelaajat, jos joukkue kapteenin äänestää. Jos joku antaa äänensä vain ikonistatuksen perusteella, se on hänen häpeänsä. Tällöin hänelle kapteenius merkitsee muuta kuin pelillistä johtajuutta ja siihen hänellä on oikeus.

Tiedän faktana, että Lennu on omalla panoksellaan kopissa saanut piiskattua joukkueen lentoon, joten täysin nollatason johtajasta ei voi olla kysymys. Joukkueet ovat kuitenkin erilaisia ja voi olla, että tämä joukkue tarvitsee jotain muuta. Mielestäni yksikään pelaaja ei voi mennä sen taakse, että kapteeni on paska eikä saa muita sytytteyä. Jokaisen velvollisuus on saada itsensä parhaaseen flowhun. Toki erilaisia apukeinoja saa siinäkin käyttää. Mä siis karsastan sitä, että Lennu dumataan täällä huonoksi kapteeniksi, kun kukaan ei mitään faktaa asiasta tiedä. Myöskään epäonnistunut maalinteko ei saa henkilöityä yksittäisiin pelaajiin, sillä ongelma on kaikilla.

Joo, naureskelu vitutti muakin, mutta hetken happea otettuani kysyin itseltäni, että itkeäkö siellä pitäisi? Tai olla ihan raivon partaalla ja samalla hokea muille, että rennosti vaan jätkät, rennosti? Se, että aletaan tuijottaa jo jätkien ilmeitäkin kertoo, että fanien tuska on syvää. Mutta menee myös yli.

Mielenkiintoista on sekin, että kun Vito ja Kanki putosivat kokoonpanosta (ja kopista), homma alkoi sakata. Vaikka Kangen sopparista voidaankin olla montaa mieltä, hänellä saattaa olla sellaisia ominaisuuksia, jotka todella auttavat kopissa. Kaikki varmasti muistamme, miten Lennukin relasi, kun Kanki siirtyi Sportista meille. Pelillinen panos on mitättömän pieni, mutta ehkä ilmapiirille se onkin merkittävän suuri? Ehkä me kaikki aliarvioimme tiettyjen pelaajien merkityksen kokonaisuudelle?

Mä en missään nimessä ole sen kannalla, että keneltäkään revitään kapteenin natsoja pois. Se olisi nöyryyttävää ja siitä seuraa harvoin pitkässä juoksussa mitään hyvää. Mutta: jos mä olisin Lennu, mä menisin valmennuksen luokse ja ehdottaisin, että joku muu joko ottaa kapteenin natsat ja jengin haltuun, C:tä kierrätetään tai siirrytään NHL:ssä nyt muodissa olevaan pelkkien varakapteenien systeemiin. Nyt tarvitaan selvästi laajempaa vastuunkantoa sekä kentällä että ehkä myös kentän ulkopuolellakin. Yhdessä tämä laiva kääntyy, mutta jonkun pitää ensin kääntää yksin se ensimmäinen käännös.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Koska mä en tiedä, miten Lennu joukkuetta aidosti johtaa, en voi ottaa kantaa siihen, onko hyvä vai huono kapteeni. Keskustelua siitä, pitääkö kapteenin olla myös pelillinen johtaja voidaan käydä, mutta sitä päätöstä ei fanit tee. Sen tekee valmennus. Tai pelaajat, jos joukkue kapteenin äänestää. Jos joku antaa äänensä vain ikonistatuksen perusteella, se on hänen häpeänsä. Tällöin hänelle kapteenius merkitsee muuta kuin pelillistä johtajuutta ja siihen hänellä on oikeus.

Tiedän faktana, että Lennu on omalla panoksellaan kopissa saanut piiskattua joukkueen lentoon, joten täysin nollatason johtajasta ei voi olla kysymys. Joukkueet ovat kuitenkin erilaisia ja voi olla, että tämä joukkue tarvitsee jotain muuta. Mielestäni yksikään pelaaja ei voi mennä sen taakse, että kapteeni on paska eikä saa muita sytytteyä. Jokaisen velvollisuus on saada itsensä parhaaseen flowhun. Toki erilaisia apukeinoja saa siinäkin käyttää. Mä siis karsastan sitä, että Lennu dumataan täällä huonoksi kapteeniksi, kun kukaan ei mitään faktaa asiasta tiedä. Myöskään epäonnistunut maalinteko ei saa henkilöityä yksittäisiin pelaajiin, sillä ongelma on kaikilla.

Joo, naureskelu vitutti muakin, mutta hetken happea otettuani kysyin itseltäni, että itkeäkö siellä pitäisi? Tai olla ihan raivon partaalla ja samalla hokea muille, että rennosti vaan jätkät, rennosti? Se, että aletaan tuijottaa jo jätkien ilmeitäkin kertoo, että fanien tuska on syvää. Mutta menee myös yli.

Mielenkiintoista on sekin, että kun Vito ja Kanki putosivat kokoonpanosta (ja kopista), homma alkoi sakata. Vaikka Kangen sopparista voidaankin olla montaa mieltä, hänellä saattaa olla sellaisia ominaisuuksia, jotka todella auttavat kopissa. Kaikki varmasti muistamme, miten Lennukin relasi, kun Kanki siirtyi Sportista meille. Pelillinen panos on mitättömän pieni, mutta ehkä ilmapiirille se onkin merkittävän suuri? Ehkä me kaikki aliarvioimme tiettyjen pelaajien merkityksen kokonaisuudelle?

Mä en missään nimessä ole sen kannalla, että keneltäkään revitään kapteenin natsoja pois. Se olisi nöyryyttävää ja siitä seuraa harvoin pitkässä juoksussa mitään hyvää. Mutta: jos mä olisin Lennu, mä menisin valmennuksen luokse ja ehdottaisin, että joku muu joko ottaa kapteenin natsat ja jengin haltuun, C:tä kierrätetään tai siirrytään NHL:ssä nyt muodissa olevaan pelkkien varakapteenien systeemiin. Nyt tarvitaan selvästi laajempaa vastuunkantoa sekä kentällä että ehkä myös kentän ulkopuolellakin. Yhdessä tämä laiva kääntyy, mutta jonkun pitää ensin kääntää yksin se ensimmäinen käännös.

Puhut paljon asiaa ja allekirjoitan viestisi suurelta osin. Silti en voi olla toteamatta, että pelilliseltä anniltaan Lennu ei edes kuuluisi kokoonpanoon. Jos koko ottelu jouduttaisiin pelaamaan alivoimalla, niin ehkä silloin, mutta tasaviisikoin hän on melkoinen taakka ketjukavereilleen. Tämän vuoksi totean, että jos valmennusjohdolla olisi munaa penkittää hänet, niin silloinhan se kapteeni vaihtuisi ns. luonnollisia reittejä pitkin eikä keneltäkään tarvitsisi erikseen repiä natsoja pelipaidasta.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en missään nimessä ole sen kannalla, että keneltäkään revitään kapteenin natsoja pois. Se olisi nöyryyttävää..

Heh, ei sitä tarvitse niin tehdä, että Pikkarainen kaikkien läsnäollessa kirjaimellisesti repii C:n paidasta pois ja huutaa ja vittuilee kaupan päälle. Jos Pikkaraisella on mitään johtamistaitoja, niin hän keskustelee Petrellin kanssa kahden kesken ja antaa Lennun luopua natsoista itse. Se on johtamista eikä se, että odotellaan ja toivotaan, että pelaaja itse oivaltaa asian.

Mutta tämä kaikki tietenkin sillä oletuksella, että kapteenistoon koetaan olevan tarve tehdä muutoksia. Sillä voihan hyvin olla, että valmennuksessa ollaan Petrellin panokseen kapteenina täysin tyytyväisiä.

C:n kierrättäminen voisi olla hyvä ratkaisu. Joka ainoan pelaajan pitäisi tuoda johtajuutta jengiin. Jos ei siihen pysty, ja olettaen ettei ole ihan junnu, niin on väärässä jengissä. Ja ymmärtäkää, että johtajuus ei ole jossain kopissa suuna päänä olemista, vaan esimerkin näyttämistä jäällä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhut paljon asiaa ja allekirjoitan viestisi suurelta osin. Silti en voi olla toteamatta, että pelilliseltä anniltaan Lennu ei edes kuuluisi kokoonpanoon. Jos koko ottelu jouduttaisiin pelaamaan alivoimalla, niin ehkä silloin, mutta tasaviisikoin hän on melkoinen taakka ketjukavereilleen. Tämän vuoksi totean, että jos valmennusjohdolla olisi munaa penkittää hänet, niin silloinhan se kapteeni vaihtuisi ns. luonnollisia reittejä pitkin eikä keneltäkään tarvitsisi erikseen repiä natsoja pelipaidasta.

Olen samaa mieltä. Kenelläkään ei saa olla kiintiöpaikkaa kokoonpanossa. Ennen Lennua mä kuitenkin penkittäisin Keräsen ja peluuttaisin Nykopp-Petrell-Åsten-ketjua yhdessä useamman pelin. Se ketju toimii ajoittain todella hyvin ja siitä on kokonaisuutena hyötyä joukkueelle. Ongelmaksi tulee vain se, että Nykopp on välillä pois tai ylempänä ja Muuli huilaa muuten vain.

Tai en mä tiedä. Onneksi mä en näistä päätä. Pää hajoaisi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, ei sitä tarvitse niin tehdä, että Pikkarainen kaikkien läsnäollessa kirjaimellisesti repii C:n paidasta pois ja huutaa ja vittuilee kaupan päälle. Jos Pikkaraisella on mitään johtamistaitoja, niin hän keskustelee Petrellin kanssa kahden kesken ja antaa Lennun luopua natsoista itse. Se on johtamista eikä se, että odotellaan ja toivotaan, että pelaaja itse oivaltaa asian.

En tietenkään edes olettanut, että kapteenin natsat revittäisi julkisesti suurieleisesti pois. Eikä Pikkarainen näin ikinä toimisikaan. Mä näen tässä sun ehdotuksessa ongelmana sen, että jos valmennus päättää vaihtaa kapteenia ja Lennu kertoisi itse luopuneensa paikasta, hän joutuisi valehtelemaan. Ja kun jengissä on läheisiä ystäviä, hän joutuisi valehtelemaan myös omille ystävilleen. Se on todella paljon vaadittu. Ja jos kerrot yhdelle totuuden, ei se kauan salassa pysy kuitenkaan. Asia tulisi ilmi aivan varmasti ja se taas aiheuttaisi aivan varmasti pettymystä pelaajissa ja yhtäkkiä nykyiset ongelmat maalinteossa ovatkin melko pieniä, kun kopissa on joukko vittuuntuneita ja ehkä jopa vihaisia ihmisiä. Valmentajan kunnioitus ja auktoriteetti on äkkiä syöty. Mä näen tämän liian suurena riskinä.

Mutta, jos koko kapteenius-systeemi muuttuisi ja sen perusteena on vastuun ja sitoutumisen jakaminen laajemmalle rintamalle, se olisi ”kunniakasta” kaikille osapuolille.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tietenkään edes olettanut, että kapteenin natsat revittäisi julkisesti suurieleisesti pois. Eikä Pikkarainen näin ikinä toimisikaan. Mä näen tässä sun ehdotuksessa ongelmana sen, että jos valmennus päättää vaihtaa kapteenia ja Lennu kertoisi itse luopuneensa paikasta, hän joutuisi valehtelemaan.

Niin se toki on, että jos pelaaja itse on vahvasti sitä mieltä että on hyvä kapteeni ja haluaa jatkaa, niin ei voi odottaa, että hän silloin luopuisi vapaaehtoisesti. Sitten joukkueen edun nimissä käsketään. Koska kyllä mä nyt olettaisin, että jos tällaisia keskusteluja ruvetaan käymään, niin sillojn kyseessä ei ole vain valmentajan näkemys ja pelaaja ymmärtää mistä on kyse ja niistä natsoista luopuu. Ja kopissa kaikki ehkä aavistavat, että tällaiset keskustelut on käyty, mutta silti pelaaja säilyttää kasvonsa ja muut kunnoittavat häntä, koska pelaaja asetti joukkueen edun oman egonsa edelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös