Ja Lemieaux:lle:
Kaikki varmaan ymmärtää jo että sua vituttaa kaikki. On silti typerää väittää että viime kausi olisi ollut paskaa, kun mestaruus oli kahden voiton päässä. Ei hopeaan saa tietenkään tyytyä, mutta on tyhmää väittää sen olevan paska sijoitus. Itse ainakin katson mieluummin hyvää kiekkoa joka vuosi, niin että joukkuetta rakennetaan järjestelmällisesti vuosi toisensa jälkeen, kuin että kaikki heitetään ulos hopean jälkeen. Harmi tietenkin että taas hukataan noita parhaita omia junnuja ilman peliäkään edareissa.
Mä taas en ymmärrä, että miten paljon toisia vituttaa se, miten paljon toisia vituttaa se tyytymisen asenne mikä IFK:ssa on niin usein paistanut.
HUolimatta nyt yhdestä kohtuullisen "hyvästä" kaudesta (josta annan tunnustuksen siltä osin, että peli noin keskimääri oli varsin viihdyttävää, mutta synnytti silti monessakin fanissa epätoivon tunteita keudenkin mittaan), josta ei kuitenkaan käteen jäänyt loppuviimeksi mitään, mitä muisteltaisiin jatkossa. Häviö on häviö, ja se tapa millä se tuli, kertoi lopulta joko valmennuksen tai joukkueen rakenteen olleen perseellään.
Nyt ollaan menossa kohti Törmäsen - näillä näkymin- viimeistä kautta, ja 13 ukon mahdollisesti poistuessa, voinemme kuitenkin todeta että jonnin aikaa mennee ennen kuin joukkue löytää jälleen systeemit. Mutta joo, tämän pitäisi olla "SE" kausi, jonka nyt vähintäänkin pitäisi mestaruuteen päättyä, mutta ainakaan aluksi ei sille pelimerkkejä ole olemassa.
Se että onko sopimuksia julkaisematta, niin sitä minä en tiedä. Tiedän vain että niitä piti saamani tiedon valossa julkaista toukokuun viikolla kaksi. Ei julkaistu. Syitä voi olla monia, joista jo mainitut ikiaikaiset mantrat siitä, että pelaajat pelaavat edelleen NHL:ssä, niin ei voi julkaista (ollut muuten tuubaa jokikinen kerta tuo selitys). Syys voi olla myös siinä (uskottavampi ja todennäköisempi) että niitä ei nyt yksinkertaisesti olekaan saatu maaliin, mikä siihen sitten lieneekin syynä. Toki voi olla (uskottava myöskin), että ne IFK:n puuttuvat 7-9 ukkoa pelailevat juuri mömmöm-kisoissa, ja heidät halutaa sitten yksi kerrallaan tahi yhdessä nipussa julkaista IFK-paita päällä virnuilemassa Nybarin kanssa jossain massiisivessa.
Kaikki varmaankin näkivät että IFK:n laajuus loppuviimeksi oli silmän lumetta, joten ei liene perusteltua lähteä tulevaan kauteen ainakaan heikommalla kokoonpanolla kuin menneseen, jossa siis ei mainittu laajuus kuitenkaan riittänyt, jonka myös törmänen itse lienee tehnyt selväksi. Näin ollen lähtijöiden määrää (tässä vaiheessa) tuijotellen, voinemme sanoa, että vajau oon aivan helvetinmoinen, ja ihan mallia "huippu" hankintoja pitäisi olla tuo 7-9 kpl. Meinaatteko että on luvassa? Tulle olemaan sitten todella massiiviinen tuo IFK:n kahden viikon päästä tapahtuva julkistus. Ja hei, olen oikeasti iloinen jos näin on, mutta kai meillä pessimisteilläkin on oikeus (40 vuotta takana enemmän ja vähemmän silkkaa tarpomista) suhtautua asioihin juuri sillä tavoin kuin se tarpeelliselta tuntuu. Kysehän siis meilläkin on vain siitä, miten paljon IFK meissäkin tunteita herättää. Ja siis niin hyvässä kuin pahassakin.
IFK:n pitkäaikista historiaa kuitenkin katsellessa voinemme kuitenkin todeta, ettei niin kannata pidellä hengitystä sen puolesta että hankintapolitiikka noin keskimäärin olisi kovinkaan onnistunutta, ja sen puolesta ei puhu edes yksi suonenveto, joka sekin muuten päättyi tappioon. En mä ainkakaan tule koskaan muistelemaan että miten hienosti me otettiin hopeaa silloin joskus. Vain mestaruudesta pelataan ja kaikki muu on toisarvoista.
Asiaan ei auta juuri nyt sekään, mitä JHag kertoilee, että Ramua ei aiota korvata lainkaan, sillä sentterikalusto ei juuri nyt kovinkaan auvoiselta näytä. Ja hei, vetoan siihen vanhaan juttuun, että ei kai IFK:llakaan ole kieletty saamasta joukkuetta valmiiksi jo heti tässä kevällä eikä odotelleen taas niitä jotka eivät saa sopimusta mihinkään, ja joilla sitten kuluukin aika telakalla.
Mutta joo, pidätän itselläni oikeuden olla pettynyt siinä valossa, mitä sisäpiiristä vuoti, että pelaajia julkistetaan (kuten jo totesin) toukokuun toisella viikolla.
Riemuitsen kyllä kahdenkin viikon päästä jos silloin nuo tietojenne mukaiset puuttuvat palaset julkistetaan, joita siis minun laskujeni mukaan on nuo 7-9 + vielä nippu joitain talentteja täytemiehiksi, kun joukkueetsa kuitenkin 13 lähti lepattamaan.
Enkä minäkään kritisoi teitä siitä yltiöpositiivisuudesta, mutta mää kuulun Lemiaux:n kanssa kategoriaan joka ei hyväksy huonosti tehtyä työtä, ja siksi vain mestaruus voi olla aina tavoitteena tai sitten voi lopettaa tän touhuilun. Nyt sitä ei siis tullut, joten kausi on hävitty, piste!
By the way: Ensi kausi ei ole juhlakausi, joten lienee siinäkin valossa syytä saada mm Törmäselle jatko, sekä olisi kiva jos kaikilla ei olisi vain vuoden soppari kuten nyt suurimmalla osalla. Juhlavuoteenkin olisi kiva lähteä mestaruus mielessä, joten sinnekin pitäisi jo palojen alkaa asettumaan kohdilleen, ja se siitäkin huolimatta että tässä on vielä yksi kausi välissä. Peace! :-D