Itse on tuosta Henrikssonista sanottava sen verran, että itseäni ärsyttää eniten se jatkuva naureskelu ja kikattelu, ihan sama mitä kysyy. Siis mikä siinä on niin hauskaa, että täytyy joka kysymystä kysyttäessä alkaa nauraa ja virnuilla? Mikä ihme niissä kysmyksissä on niin hauskaa?
"Hehheh, Osku kerros nyt kun on tää Hehheh Suomi-Sveitsi peli, niin Hehheh, mites tää päättyy?"
Eikä minulla ole siis mitään positiivisuutta vastaan, tai, että noissa kiekkostudioissa ei saisi nauraa ollenkaan, vaan pitäisi olla koko ajan kuin jossain hautajaisissa tai mitään tuollaista. Mutta mikä siinä on, että on _ihan koko ajan_ naurettava? Se on ihan ookoo jos välillä tulee joku hauska tilanne, mikä pistää studiossa naurattamaan etc. mutta se, että koko ajan, niin se on niin raskasta katsottavaa ja kuunneltavaa.
Ja sitten tässä on myös toinen puoli. Kyllä minun puolestani taas toisaalta studiossa saa nauraa, vaikka koko ajan, JOS siellä on se kompetenssi ja rautainen tieto asioista taustalla. Jos pystyy esittämään rautaisia, asiantuntevia ja oleellisia kysymyksiä ja havaintoja pelistä, niin naurakoot, vaikka vedet silmissä koko lähetyksen ajan (ei oikeasti, koska ei sitäkään jaksaisi katsoa, kunhan kärjistin). Mutta nyt kun siellä on Henriksson nauramassa ja nuolemassa persettä itsestäänselvillä kysymyksillä ja Kime vastailemassa (ja tietysti nauramassa), että "Hahhahahaa, en mä tiää, ku en mä oo seurannu mitää lätkää, sen jälkeen ku lopetin, Hahhahhaa", niin voi herranjumala.
Edelleen, jos siellä taustalla olisi se rautainen ammattitaito ja kompetenssi asioista, niin siinä sivussa on ihan ookoo, jopa vähän nauraa ja ottaa ns. "löysin rantein", jos pystyy kuitenkin sitten sillä itse asialla kompensoimaan ja analysoimaan asiantuntevasti. Tommi Niemelä on tästä hyvä esimerkki. Kun siellä taustalla on se rautainen ammattitaito ja hyvät perustelut sekä avaa hyvin syitä ja seurauksia, niin siinä sivussa voi sitten vähän hymyillä ja virnuilla, koska kompensoi ammattitaidollaan.
Nyt pistää vaan vihaksi, kun siellä on pari pellehermannia naureskelemassa, virnuilemassa ja höpöttelemässä itsestäänselvyyksiä sekä "en mä tiedä" -tason juttuja. Luulisi, että tuolla tietotaidolla mikä siellä näillä nykyisillä kavereilla on, niin ei ole todellakaan varaa mihinkään ylimääräiseen virnuiluun ja ylimieliseen naureskeluun. Ja sitten kun joku Kimekin on ihan avoimesti myöntänyt, että ei ole hirveästi seurannut lätkää ja on vähän pihalla nykymeiningistä, niin sitten tuollainen kaveri, vaan kävelee sinne studioon asenteella "Hehhee, en mä tiedä" ja sitten vielä naureskelee siihen päälle(!), niin kenen tuosta sitten pitäisi maksaa? Kysynpähän vaan. Toki eipähän niitä studioitakaan tarvitse hirveästi katsella, kun 15 minuutin erätauosta ollaan 12 minuuttia mainoksilla, että ei sen puoleen.
Loppuyhteenvetona voin kuitenkin sanoa, että itse olen ollut erittäin pettynyt ja turhautunut Dplayn antiin. Nuo studiot ja niiden itsestäänselvyydet eivät tuo sitten yhtään mitään lisäarvoa noihin nykyisiin lähetyksiin. Harmi, koska itse olen noita studioita tykännyt aina katsella ja mielestäni se olisi myös tärkeää, että katsojillekin yritettäisiin tarjota parasta, mutta kyllä on nyt Dplay vetänyt aika räikeät pohjat näiden studioiden suhteen.
Edit. Itse en siis maksa Dplaysta, vaan katselen pelejä ihan TV5:ltä ilmaiseksi, mutta silti toivoisin ehdottomasti paljon parempia studioita ja paljon parempaa puhetta ja analyysia pelistä. Tsiisus, jos tuosta pitäisi vielä maksaakin...