Leijonat Discoverylle (pl. miesten MM-kisat)

  • 92 076
  • 344

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
En osaa itse ainakaan tuosta sovelluksesta linkkiä esiin kaivaa mutta kun valitset otsikokkotasolla U20 MM-kisat ja selaat kaikki löytyvät videot niin kolme alimmaista on Sveitsi-Slovakia-kooste, Saksa-Suomi-kooste ja Leijonastudio 25.12. Ja tosiaan Dplay on kyllä sekava, siitä ei pisteitä heru. Ja toki nykyään ilmaiseksi kaiken näkee netistä mutta ajattelen ettei 10€ Suomi-kiekon hyväksi nyt määrätön sijoitus ole.
No ei kyllä löydy, ei edes sovelluksen kautta. Tässä vaiheessa joku voisi haukkua tyhmäksi, mutta jos ei tälläinen tyhmä löydä maali_vitun_koosteita niin on kyllä käyttöliittymässäkin jotain vikaa.

Mikään pakkohan Discoveryn ei ole tällaista ilmaissisältöä tuottaa, ei siinä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei näy ei... Terveisiä Kemijärveltä mökistä, jonka telkkarissa ei hdmi-liitäntää ole keskittykään eli tabletilta räplätään menemään.
Joo, olin jo itse kaivamassa Chromecastia esille mutta avasin telkkarin ja tajusin että tännehän on kaapeli vedetty. Tekipä asiat helpoksi.

Ilmeisesti ovat Levillä panostaneet kaapeliverkkoon, toki edellisestä kerrasta täällä on kohta 12 vuotta joten ehtiihän siinä ajat muuttua.
 

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muilla Dplayn kuvalaatu suoraansanottuna paska? Siis on tämä 1080p, mutta kuva tuntuu todella töksähtelevältä, eikä yhtään sulavalta. Youtuben kautta tuleva 720p piraattistriimikin on sulavampi.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, olin jo itse kaivamassa Chromecastia esille mutta avasin telkkarin ja tajusin että tännehän on kaapeli vedetty. Tekipä asiat helpoksi.

Ilmeisesti ovat Levillä panostaneet kaapeliverkkoon, toki edellisestä kerrasta täällä on kohta 12 vuotta joten ehtiihän siinä ajat muuttua.

Jep jep, loistavaa katsella tabletilta maksullista dplay-sovellusta, jonka kautta pyörivät samat mainokset kuin normitelkkarista...Eli jos TV5 näkyisi normaalisti niin mistä hitosta tässä oikein maksaa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oli se paska kuva, jos vertasi viime yön Kanada-pelin kuvaan. Ja niin oli muuten edellinenkin Suomen peli aikamoista töksähtelyä kuvan osalta. Vitoselta kuitenkin ihan kohtuullista kuvaa samaan aikaan. Onneksi ei tartte maksaa tuosta enää kisojen jälkeen. Aamulla voisi katsella taas Kanadan peliä. Oiskohan taas hyvän kuvan vuoro?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Oli se paska kuva, jos vertasi viime yön Kanada-pelin kuvaan. Ja niin oli muuten edellinenkin Suomen peli aikamoista töksähtelyä kuvan osalta. Vitoselta kuitenkin ihan kohtuullista kuvaa samaan aikaan. Onneksi ei tartte maksaa tuosta enää kisojen jälkeen. Aamulla voisi katsella taas Kanadan peliä. Oiskohan taas hyvän kuvan vuoro?

Vähemmän katsojia = parempi kuva. Onhan se vähän alkeellista, semmosta kivikautista menettelyä.

Mutta koitetaan nyt ostaa sitä kanavapakettia, niin eiköhän ne tulojen myötä saa kuvanlaadutkin lopulta nostettua riittävälle tasolle. Vaikuttaa toki siltä, että on säästetty täysin väärästä kohdasta.
 

ahal

Jäsen
J-P Jalo: Mutenäppäin aktivoitu, makuasia tietty mutta onhan jäätävän monotonista selostusta, ei jatkoon. Ihan tulee ysäri ja Gladiaattorit mieleen,eikö sinne ketään muuta samaan rahaan löytynyt?
Jep. Eka matsi meni selostuksen osalta ohi noituessani leijonien pelin takkuamista. Mutta toisessa seurannassa eilen kuuntelin pari erää myös Jaloa ja täytyy myöntää, että homma ei oikein toiminut. Aika on ajanut ohi. Ikävä tuli liigan hyviä selostajia Alkiosta lähtien. Kolmas erä meni sitten mutella.

JP on ollut hyvä aikanaan, mutta nyt tuntuu itseluottamus olevan hukassa ainakin Niemelän vierellä. Nuorten pelin tempo on kova ja koko ajan sattuu ja tapahtuu molemmissa päissä. Liian usein kävi niin, että Jalo kadotti pelin ytimen jäällä ja heitti pallon kesken vaihdon Niemelälle kommentointia varten. Jotenkin juuri nyt kaipaa liigasta tuttua tykitystä luomaan peliin jännitettä, kun katsojat eivät sitä tee. Kellon rullatessa ääni selostajalle, katkon aikana kommentoijalle.
 
Jep jep, loistavaa katsella tabletilta maksullista dplay-sovellusta, jonka kautta pyörivät samat mainokset kuin normitelkkarista...Eli jos TV5 näkyisi normaalisti niin mistä hitosta tässä oikein maksaa?

Maksat niistä noin 20 pelistä, joita ei TV5 näytä. Toivottavasti et sentään vain Suomen pelien takia pakettia hankkinut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos saisitte valita koko tiimin niin studioon kuin selostuskoppiinkin, niin ketä siihen kuuluisi? Siis nykypäivän tilanteen mukaan, joten esimerkiksi Tapio Suomista parinkymmenen vuoden takaa ei voi valita.
 

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Jos saisitte valita koko tiimin niin studioon kuin selostuskoppiinkin, niin ketä siihen kuuluisi? Siis nykypäivän tilanteen mukaan, joten esimerkiksi Tapio Suomista parinkymmenen vuoden takaa ei voi valita.
Mertarannan selostuksella on tullut jo kolme maailmanmestaruutta niin mennään sillä vaikka kuinka vituttaisi. Studiossa sitten asiantuntijoina Jarmo Kekäläinen, Jere Lehtinen ja Hannu Aravirta, ja hommaa voisi vetää Riku Salminen.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Itse on tuosta Henrikssonista sanottava sen verran, että itseäni ärsyttää eniten se jatkuva naureskelu ja kikattelu, ihan sama mitä kysyy. Siis mikä siinä on niin hauskaa, että täytyy joka kysymystä kysyttäessä alkaa nauraa ja virnuilla? Mikä ihme niissä kysmyksissä on niin hauskaa?

"Hehheh, Osku kerros nyt kun on tää Hehheh Suomi-Sveitsi peli, niin Hehheh, mites tää päättyy?"

Eikä minulla ole siis mitään positiivisuutta vastaan, tai, että noissa kiekkostudioissa ei saisi nauraa ollenkaan, vaan pitäisi olla koko ajan kuin jossain hautajaisissa tai mitään tuollaista. Mutta mikä siinä on, että on _ihan koko ajan_ naurettava? Se on ihan ookoo jos välillä tulee joku hauska tilanne, mikä pistää studiossa naurattamaan etc. mutta se, että koko ajan, niin se on niin raskasta katsottavaa ja kuunneltavaa.

Ja sitten tässä on myös toinen puoli. Kyllä minun puolestani taas toisaalta studiossa saa nauraa, vaikka koko ajan, JOS siellä on se kompetenssi ja rautainen tieto asioista taustalla. Jos pystyy esittämään rautaisia, asiantuntevia ja oleellisia kysymyksiä ja havaintoja pelistä, niin naurakoot, vaikka vedet silmissä koko lähetyksen ajan (ei oikeasti, koska ei sitäkään jaksaisi katsoa, kunhan kärjistin). Mutta nyt kun siellä on Henriksson nauramassa ja nuolemassa persettä itsestäänselvillä kysymyksillä ja Kime vastailemassa (ja tietysti nauramassa), että "Hahhahahaa, en mä tiää, ku en mä oo seurannu mitää lätkää, sen jälkeen ku lopetin, Hahhahhaa", niin voi herranjumala.

Edelleen, jos siellä taustalla olisi se rautainen ammattitaito ja kompetenssi asioista, niin siinä sivussa on ihan ookoo, jopa vähän nauraa ja ottaa ns. "löysin rantein", jos pystyy kuitenkin sitten sillä itse asialla kompensoimaan ja analysoimaan asiantuntevasti. Tommi Niemelä on tästä hyvä esimerkki. Kun siellä taustalla on se rautainen ammattitaito ja hyvät perustelut sekä avaa hyvin syitä ja seurauksia, niin siinä sivussa voi sitten vähän hymyillä ja virnuilla, koska kompensoi ammattitaidollaan.

Nyt pistää vaan vihaksi, kun siellä on pari pellehermannia naureskelemassa, virnuilemassa ja höpöttelemässä itsestäänselvyyksiä sekä "en mä tiedä" -tason juttuja. Luulisi, että tuolla tietotaidolla mikä siellä näillä nykyisillä kavereilla on, niin ei ole todellakaan varaa mihinkään ylimääräiseen virnuiluun ja ylimieliseen naureskeluun. Ja sitten kun joku Kimekin on ihan avoimesti myöntänyt, että ei ole hirveästi seurannut lätkää ja on vähän pihalla nykymeiningistä, niin sitten tuollainen kaveri, vaan kävelee sinne studioon asenteella "Hehhee, en mä tiedä" ja sitten vielä naureskelee siihen päälle(!), niin kenen tuosta sitten pitäisi maksaa? Kysynpähän vaan. Toki eipähän niitä studioitakaan tarvitse hirveästi katsella, kun 15 minuutin erätauosta ollaan 12 minuuttia mainoksilla, että ei sen puoleen.

Loppuyhteenvetona voin kuitenkin sanoa, että itse olen ollut erittäin pettynyt ja turhautunut Dplayn antiin. Nuo studiot ja niiden itsestäänselvyydet eivät tuo sitten yhtään mitään lisäarvoa noihin nykyisiin lähetyksiin. Harmi, koska itse olen noita studioita tykännyt aina katsella ja mielestäni se olisi myös tärkeää, että katsojillekin yritettäisiin tarjota parasta, mutta kyllä on nyt Dplay vetänyt aika räikeät pohjat näiden studioiden suhteen.

Edit. Itse en siis maksa Dplaysta, vaan katselen pelejä ihan TV5:ltä ilmaiseksi, mutta silti toivoisin ehdottomasti paljon parempia studioita ja paljon parempaa puhetta ja analyysia pelistä. Tsiisus, jos tuosta pitäisi vielä maksaakin...
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ite en jaksa kympin tuotteesta valittaa. Olin niin leipiintynyt Mertarannan sananmukaisesti vimmattuun selostukseen waaaaarallisista tilanteista, että jo pelkästään "uudet" selostajat kääntää plussalle dplayn.
Ite tykkään että nuo studiot on täytettä ja luotan itseeni sen verran että näen mitä siellä kaukalossa tapahtuu. En tarvitse siihen asiantuntijaa kertomaan mitä olen hetki sitten nähnyt. Luulen että jatkoajassa monen muunkin kohdalla asia on juuri samoin.

Eli itse peli on se joka lähetyksessä kiinnostaa, toki lähetyksen laatu ja selostus huomioiden.

Mutta hei, siis kokonainen kymppi jolla näkee hyvin selostettuna kymmeniä pelejä. Kelpaa.

Paristi on itsellä kuva "tahminut" hetken mutta kokonaisuudessaan toiminut moitteetta.
 
Viimeksi muokattu:

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Jotenkin hauskasti näissä otteluissa, joissa Suomi ei ole pelannut, on ollut ihan hyvin hoidettu lähetys. Ei valitettavasti studiota mutta selostajalla on knoppitiedot hallussa ja homma sujuu hyvin. Lisäksi ei tarvitse katsoa mainoksia kun kyseessä ei ole TV 5:n lähetyksen toisinto. Näin ainakin viimeyön peleistä sanoisin.

Hieman aiheen ohitse, mutta onko kukaan muu harmitellut Yle:n teksti-tv:n surullista nykytilaa näiden arvokisojen osalta? Sieltä ei löydy edes lohkovaiheen otteluohjelmaa muuta kuin Suomen osalta, ei minkäänlaista pistepörssiä edes suomalaisten osalta, ei uutisia, pudotuspelien päivämääriä tai oikeastaan mitään muutakaan. Päivän ottelut tulevat aina jossain vaiheessa ja niistäkin näytetään NHL-tyylillä vain maalintekijä, ei syöttäjiä.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Hieman aiheen ohitse, mutta onko kukaan muu harmitellut Yle:n teksti-tv:n surullista nykytilaa näiden arvokisojen osalta? Sieltä ei löydy edes lohkovaiheen otteluohjelmaa muuta kuin Suomen osalta, ei minkäänlaista pistepörssiä edes suomalaisten osalta, ei uutisia, pudotuspelien päivämääriä tai oikeastaan mitään muutakaan. Päivän ottelut tulevat aina jossain vaiheessa ja niistäkin näytetään NHL-tyylillä vain maalintekijä, ei syöttäjiä.

Olen. Tänäänkin, kun mietin mitä pelejä pelataan tämän illan aikana, jouduin katsomaan tiedot IIHF:n sivuilta, koska Teksti-tv:llä ei ollut minkäänlaista mainintaa. Suomen pelienkin osalta ei kerrota edes sitä, mitkä maaleista tehtiin esim. ylivoimalla. Ylellä olisi ollut paikka hoitaa nämäkin kisat esim. tilastoinnin osalta erittäin hyvin, vaikka televisiointioikeuksia ei enää olekaan. Mutta ei. Tuo pistepörssi olisi kyllä erittäin hyvä, en ainakaan itse ole löytänyt netistä koko kisojen pistepörssiä (en ole tosin kovin aktiivisesti etsinytkään).
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Sattui juuri olemaan auki toisessa välilehdessä, niin tästä pääset katsomaan IIHF:n turnaussivuilta.

Kiitoksia paljon! Kävin mielestäni IIHF:n sivuiltakin katsomassa, mutta ei ilmeisesti vain osunut silmään :)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ite tykkään että nuo studiot on täytettä ja luotan itseeni sen verran että näen mitä siellä kaukalossa tapahtuu. En tarvitse siihen asiantuntijaa kertomaan mitä olen hetki sitten nähnyt. Luulen että jatkoajassa monen muunkin kohdalla asia on juuri samoin.

Tämähän se on. Itekkin joskus noista ärsyyntynyt, mutta nyt ei enää jaksa.
 

Don Douchebag

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika lailla Ylelläkin journalistiset panostukset muuttuu sen mukaan mihin itsellä on tv-oikeudet. Harmi sinänsä koska on tärkeä uutismedia monelle. Dplayn osalta sanottava että sen on saanut mitä luvattu eli kaikki pelit suorana ja tallenteena. En ainakaan itse ole nähnyt että olisi missään väitetty Dplaysta löytyvän lähetyksiä pidemmillä studioilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jotain häikkää äänissä nyt kyllä on tässä studiossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös