Lauri Marjamäki Jokerien päävalmentajaksi

  • 385 784
  • 2 227

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotkut uskoo joulupukkiin,jotkut Marjamäkeen. Itse en enää kumpaankaan.

@Jopi asia on juurikin noin tuon puolustamisen osalta. Olin tästä asiasta jo silloin huolissani, koska keväällä ei pelata enää 7-4 pelejä.

Voittaakseen Jokerit tarvitsee ainakin maagisen veskaripelin+pelin avausmaalin. Itseluottamus jengillä on niin hatara ja joukkueen usko valmennukseen, että tuo maalivahdin huippuonnistuminen on avainasemassa. Kenttäpelin virheet ei tule korjaantumaan sille tasolle etteikö huippupaikkoja tulisi vastustajalle.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos seuraavien pelien aikana kurssi ei käännyt niin Kurrilla ei voi olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa valmentajaa. Tällä hetkellä jäällä on Jokereiden KHL-historian haluttomin joukkue.

Näkisin että Jokereille sopisi joku kanukkikoutsi, jolla on auktoriteettia ja joka uskaltaa peluuttaa peliesitysten mukaan. Onko vaikka Jesse Joensuu tehnyt yhtään mitään näissä kauden ensimmäisissä peleissä? Sen sijaan pirteästi pelannut Hirvonen palkittiin otteistaan istuttamalla penkillä.

Ehkä uuden koutsin myötä peliä voisi nopeuttaa ja suoraviivaistaa. Nyt tuntuu että vauhti puuttuu Jokereilta kokonaan. Nyt kun kiekko saadaan haltuun käännetään se omiin, otetaan vaihto ja lähdetään hitaasti keskialueen yli. Yllättävää että vastustajat kerkeävät ottaa hyökkäyksen rauhassa vastaan.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käytännössä tänään Marjamäellä on kaksi vaihtoehtoa pitää päätä veden pinnalla:
1) Joukkue ottaa 3p pelistä ihan sama minkälainen itse peliesitys on
2) Joukkue ei ota 3p pelistä, mutta peliesitys on muuttunut todella paljon parempaan edellisistä peleistä
Muita vaihtoehtoja ei juuri pitäisi sitten potkujen lisäksi ollakaan.
Mä olen itse sitä mieltä, että jos tänään ei 3p tule kotiin, niin Marjamäki saa lähteä.

Mutta itse asiaan, tuleva viikko on Marjukan kannalta TODELLA tärkeä. Lokomotiv, CSKA, Avotomobilist ja Moskovan Dynamo. Paljon pitää tapahtua, että näistä peleistä edes yksi voitto napattaisiin. Sen sijaan, jos saldo näistä neljästä pelistä on 0-1 pistettä ja maaliero -15 tai huonompi, niin jotain on pakko tehdä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilisessä mentiin sopivasti yli minimivaatimusten eli voitto ja parantuneet peliesitykset. Täydet pisteet kelpaa aina, vaikka tulisi huonollakin pelillä. Ensimmäinen erä jäi tosin näkemättä suurimmaksi osaksi, mutta selkeästi pelaajia näytti kiinnostavan pelaaminen enemmän kuin aikaisemmin. On tuo sekasotkua siitä huolimatta, mutta ainakin Marjamäki osti itselleen hieman lisää peliaikaa voitolla ja hieman paremmalla peliesityksellä. Toki vastustaja oli myös toinen surkeasti pelaava kriisijoukkue, mutta voitto on aina voitto. Loput tämän viikon pelit näyttävät sitten lopullisempaa suuntaa Marjamäen pestin jatkuvuudelle. Jos sieltä tulee useampi voitto tällä viikolla peliesityksien parantuessa, niin jatkakoon vielä hetken projektiaan. Lokakuun puoleen väliin mennessä pitää kuitenkin mun mielestä olla päätös tehtynä millä valmentajilla mennään loppukausi.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasiko kukaan lauantain matsin Viaplay-lähetyksessä kun yhden heikomman Jokerivaihdon jälkeen Late antoi jotenkin todella vihaista palautetta Tokelle. En nyt muista mikä tilanne oli enkä ehtinyt lukea huulilta mitä sanottiin, mutta ainakin siinä hetkessä oli tunnetta ja näytti että valmentaja pisti rivejä ruotuun.
 

Eram

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EVU
Jokereiden uutisssa kerrotaan että taktiikkataulut on heitetty nurkkaan jo ennen lauantain peliä. Vieno toive Laurille: Josko unohdettaisiin ne kuviot, kun ei siitä taululta tainnut kukaan yhtään kuviota sisäistää. Alun taaperrus vaikuttaa yhä pahemmin valmennusongelmalta kun jätetään valmennuskuviot vähemmälle ja tulosta alkaa syntyä välittömästi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vain satunnaisia pätkiä teeveestä olen edarin viime peleistä ehtinyt näkemään, mutta niissäkin Late "tonnin seteli" Marjamäki on näyttänyt heränneen eloon myös penkin takana. Kehon kieli nyt energinen ja näyttää juttelevan paljon pelaajien kanssa.

Ja sinne fläppitaululle on myös mun mielestä turha mitään hokkuspokkus-kuvioita piirrellä, koska pelissä on niin paljon muuttujia. Simppelit kuviot vaan, sillä onhan tää jääkiekko, pelin nopeutumisesta huolimatta, edelleenkin melko yksinkertaisten miesten melko yksinkertainen peli
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Laten Jokerit on näkemykseni mukaan lähtenyt jääkiekon perusasiasta liikkeelle; laittanut puolustuksen kuntoon. Jokereilla on alkukautta enemmän pelaajia kiekon alla. Hyvällä puolustamisella pääset sitten myös paremmin hyökkäämään. Kun etäisyydet on pienemmän, on yleensä syöttösuuntiakin enemmän.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistava haku oli tää Late!

Vittumainen jätkä. Marjukka on sensaatiomaisesti onnistunut karkoittamaan yleisön, tappamaan joukkueen pelin ja tappamaan fanien intohimon.

Ketjun otsikon voisi muuttaa muotoon "Lauri Marjamäki - suomikiekon viikatemies"
 

Subrosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistava haku oli tää Late!

Vittumainen jätkä. Marjukka on sensaatiomaisesti onnistunut karkoittamaan yleisön, tappamaan joukkueen pelin ja tappamaan fanien intohimon.

Ketjun otsikon voisi muuttaa muotoon "Lauri Marjamäki - suomikiekon viikatemies"

Tämä oli tai olisi pitänyt olla tiedossa jo ennen ensimmäistä spekulaatiota Marjamäen tuomisesta Jokereihin. Miehen koko pelitapa on jokerikiekon hengen vastainen ja henkilökarisma nolla. Skudra on jo mainittu. Paljonko maksaisi valmentaja, jolla on luonnetta ja joka tekee joukkueelle selväksi mitä täytyy panna likoon, jos haluaa kentälle? Mielestäni myös Znarokilla on Spartakin penkillä jo aika pitkästynyt katse. Jopa Summanen kelpaisi - ihan läpälläkin ja vastenmielisistä yksityiselämän toilailuista huolimatta voittaa Marjamäen sieluttomuuden.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljonko maksaisi valmentaja, jolla on luonnetta ja joka tekee joukkueelle selväksi mitä täytyy panna likoon, jos haluaa kentälle?
Pitää olla kova palkkaneuvotteluissa. Iso liksa takaa pääsyn kausarille. Kyllä tämä on joukkueelle käynyt selväksi, näkyyhän se katsomoon asti.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Ei sinne mitään piiskaajaa haluta. Koko Jokereiden KHL-organisaatiota vaivaa mukavuudenhalu ja laiskanpulskea yleisolemus. Hommia tehdään sen vuoksi, että kaikilla olisi mahdollisimman kivaa ja jokaisella olisi mukava tulla töihin. Rahoitus tulee Venäjältä, joten Ilmalassa ei olla missään tulosvastuussa. Valtion virastoissa oli takavuosina samanlaista touhua, kun rahoitus oli aina turvattu ja liksa juoksi tilille vähäisimmällä hyväksyttävällä työmäärällä. Jos siellä olisi joku alkanut tuulettamaan ummehtunutta ilmapiiriä, niin kenkää tuli tai siirto jonnekin muualle.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Ei sinne mitään piiskaajaa haluta. Koko Jokereiden KHL-organisaatiota vaivaa mukavuudenhalu ja laiskanpulskea yleisolemus. Hommia tehdään sen vuoksi, että kaikilla olisi mahdollisimman kivaa ja jokaisella olisi mukava tulla töihin. Rahoitus tulee Venäjältä, joten Ilmalassa ei olla missään tulosvastuussa. Valtion virastoissa oli takavuosina samanlaista touhua, kun rahoitus oli aina turvattu ja liksa juoksi tilille vähäisimmällä hyväksyttävällä työmäärällä. Jos siellä olisi joku alkanut tuulettamaan ummehtunutta ilmapiiriä, niin kenkää tuli tai siirto jonnekin muualle.
Tässä on aika hyvä kiteytys Jokereista. Ton takia varmaan pleijarisarjojakin hävitään, koska kuinkahan moni noista on oikeasti I am KHL-Jokeri ja pelaa logolle sillä tasolla, että isänmaalliset venäläiset voitetaan. Nippu vailla identiteettiä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nippu vailla identiteettiä.
Nippuun tulee heti isänmaallisuutta ja Jokerihenkeä kunhan Marjamäki lähtee tai muuttaa toimintatapojaan.

Vertaan Jokereita duunipaikkaan jossa on huono pomo. Työntekijöillä on keskenään mukavaa, mut työpaikalla kukaan ei halua laittaa parastaan, koska esimies tekee asiat päin vittua.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ton takia varmaan pleijarisarjojakin hävitään, koska kuinkahan moni noista on oikeasti I am KHL-Jokeri ja pelaa logolle sillä tasolla, että isänmaalliset venäläiset voitetaan. Nippu vailla identiteettiä.

Lihavoin lainauksesta aika osuvan kohdan. Tuohan ei olisi mitenkään ihmeellistä ja huvittavaa muuten kuin siltä osin, että pääosin ulkomaalaiset, siis ne yleisesti kirotut palkkasoturit, pelaavat tällä hetkellä Jokereissa eniten logolle muutamaa suomalaista poikkeusta lukuunottamatta. Johdon suunnaltahan paalutettiin strategiaa suomalaisemmasta joukkueesta, jotka muka jostain kumman syystä olisivat sitoutuneempia yhteiseen tekemiseen, mutta suomalaiset pelaajat siellä on etunenässä velttoilemassa jatkuvasti kuin tilanne antaa vain siihen pienenkin mahdollisuuden. Vierumäeltä on mahdollisimman vähällä pääsemisen opit menneet hyvin perille, kun niitä on vuosikaudet hakattu selkäytimeen asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: gcz_

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Lihavoin lainauksesta aika osuvan kohdan. Tuohan ei olisi mitenkään ihmeellistä ja huvittavaa muuten kuin siltä osin, että pääosin ulkomaalaiset, siis ne yleisesti kirotut palkkasoturit, pelaavat tällä hetkellä Jokereissa eniten logolle muutamaa suomalaista poikkeusta lukuunottamatta.
Mä olen ennenkin kirjoittanut, että logolle pelaaminen on muutamia poikkeusyksilöitä lukuunottamatta urheilufanien ylläpitämä romanttinen myytti. Se on niille pelaajille ammatti. He pelaavat omalle uralleen, ammattiylpeydelleen, seuraavalle sopparilleen ja varmaan lopulta isoimpana tekijänä toisilleen, eli työyhteisölleen. Me halutaan romantisoida pelaajien motivaatiotekijät, sillä se tuo edes jotain tolkkua kokonaisuutena hyvin järjettömään fanittamisen konseptiin.

Mä tykkään työstäni ja työkavereistani, mutta jos lähdetään listaamaan niitä tekijöitä miksi jaksan aamulla sängystä nousta, raahautua toimistolle ja tehdä mahdollisimman hyvää duunia, niin firman logo tuolla ulkoseinässä on varmasti yksi ihan viimeisiä. Aivan yksi hailee.

Samaan aikaan voi olla Jokerisydän ja luovuttaja tai hankala pelikaveri. Yhtälailla logon rinnassa ei tarvitse merkitä yhtään mitään ja silti voi olla viimeisen päälle joukkuepelaaja. Luuleeko joku että Lauridsenille vaikka olisi paskankaan väliä onko hänen joukkueensa Jokerit, Magnitogorsk vai AIK? Häneen on iskostettu ajattelumalli jossa kentällä painetaan aina täysiä ja omien tukena ollaan aina. Hänen joukkuekaverinsa sattuvat tällä hetkellä pelaamaan paidassa jossa on narrilogo.

Valmentaja on yksi iso tekijä pelaajien yhteishengen ja työilmapiirin takana. Jos joukkue fleguilee jäällä, niin Marjamäki on harvoin siihen syytön, siitä en ole eri mieltä. Ja vastahan se oli Jalosen viimeisellä (?) kaudella, kun koko jengi yhteen ääneen kaikissa väleissä kertoi kuinka joukkueen yhteishenki on paras missä heistä kukaan on ollut ja ainakin mua saivat huijattua niin että olin näkevinäni sitä myös jengin otteissa. On siis mielestäni väärin sanoa että KHL-Jokerit olisi aina tai edes suurimman osan ajasta ollut mukavuudenhaluinen lauma palkkasotureita. Palkkasotureita kyllä, mutta onhan tässä jo useampi resursseihin nähden erinomaista lätkää sisältänyt kausi.
 
Valmentaja on yksi iso tekijä pelaajien yhteishengen ja työilmapiirin takana. Jos joukkue fleguilee jäällä, niin Marjamäki on harvoin siihen syytön, siitä en ole eri mieltä. Ja vastahan se oli Jalosen viimeisellä (?) kaudella, kun koko jengi yhteen ääneen kaikissa väleissä kertoi kuinka joukkueen yhteishenki on paras missä heistä kukaan on ollut ja ainakin mua saivat huijattua niin että olin näkevinäni sitä myös jengin otteissa. On siis mielestäni väärin sanoa että KHL-Jokerit olisi aina tai edes suurimman osan ajasta ollut mukavuudenhaluinen lauma palkkasotureita. Palkkasotureita kyllä, mutta onhan tässä jo useampi resursseihin nähden erinomaista lätkää sisältänyt kausi.

Niin, ja se on kumma juttu miten silloin tulee tulosta. Eikä mua haittais yhtään, jos Jokerit häviäis pelejä kaikkensa antaneena, ja taistellen, kuten TsSKA sarjan G6:ssa. Mutta paskasti ja haluttomasti pelaamalla häviäminen korpeaa, koska voimme käyttää silloin sanaa JOS.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Mä olen ennenkin kirjoittanut, että logolle pelaaminen on muutamia poikkeusyksilöitä lukuunottamatta urheilufanien ylläpitämä romanttinen myytti. Se on niille pelaajille ammatti. He pelaavat omalle uralleen, ammattiylpeydelleen, seuraavalle sopparilleen ja varmaan lopulta isoimpana tekijänä toisilleen, eli työyhteisölleen. Me halutaan romantisoida pelaajien motivaatiotekijät, sillä se tuo edes jotain tolkkua kokonaisuutena hyvin järjettömään fanittamisen konseptiin.

Mää oon ainakin itte aina mieltänyt logolle pelaamisen juurikin sellaiseksi, että pelataan kimpassa toisilleen ja ollaan nimenomaan joukkue, löytyy ns. ammattiylpeys. Ja joukkueet jotka ovat sitoutuneita, noudattavat pelisuunnitelmaa, blokkaa kuteja jne., menestyvät keskivertoa paremmin (pelaa logolle). Ja vastaavasti toisinpäin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mää oon ainakin itte aina mieltänyt logolle pelaamisen juurikin sellaiseksi, että pelataan kimpassa toisilleen ja ollaan nimenomaan joukkue, löytyy ns. ammattiylpeys. Ja joukkueet jotka ovat sitoutuneita, noudattavat pelisuunnitelmaa, blokkaa kuteja jne., menestyvät keskivertoa paremmin (pelaa logolle). Ja vastaavasti toisinpäin.

Niin. Nämähän ovat niitä menestyvän joukkueen merkkejä. Täsmälleen sama joukkue voi olla kuvailemassasi tilassa, tai sitten se voi olla kasa ahdistuneita pelaajia, joilla ei oikein mikään onnistu kuten pitäisi. Ja kukas sen viitekehyksen luo, joka joko tukee niitä onnistumisia ja vapauttaa yksilöt suorittamaan vahvuuksillaan, tai sitten aiheuttaa sekasotkun jossa se viitekehys ei palvele sen enempää joukkueen kun sen yksilöidenkään onnistumista.

Marjamäellä on Jokereissa 25kpl ammattimiestä, joista suurin osa on todistanut pystyvänsä pelaamaan aivan helvetin paljon kovemmalla tasolla millä tällä hetkellä suorittavat. Marraskuusta 2018 joukkueelta on puuttunut yhteinen sävel täysin. Pelaaminen on pakotettua ja kaavamaista väkisin puurtamista, josta puuttuu kaikki voittavan joukkueen elementit. Rentoutta ei löydy kuin katsomosta lauantaimatseissa, yksilöt eivät nouse esiin, ja kaikki mikä voi mennä pieleen yleensä menee pieleen. Kaavamaisuus ja tietynlainen ylimielisyys vastustajan tekemisten huomioimisessa suhteessa omaan pelaamiseen, on suomalaisen jääkiekon perisynti, joka oli Jokereiden tekemisessä hallitsevana teemana myös Westerlundin ja Jalosen aikana. Heillä oli kuitenkin kyky luoda se viitekehys, jossa joukkue teki sitä omaa suomihommaansa valtaosana illoista siellä normaalilla kohtuullisen vakaalla suoristustasollaan. Marjamäen aikana homma on ollut jotain ihan muuta. Parin kuukauden lentokeli yltiöpäisellä luomulätkällä viime kauden alkuun. Sitten huomattiin, että ei vittu - katsojat viihtyy, mutta isoilta tulee 100-0 käkättimeen tämmöisellä puolustamisella. Sen jälkeen liinat kiinni ja sitten ei olekaan nähty kun pelkkää paskaa ja apatiaa.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Espoo,Detroit,Liverpool,Mercedes,Toyota
Marjamäki on kingi tänään tuli voitto. Pari vuotta vielä lisää sopimuksen jatkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös