Ja mitä 10 kuukaudessa saatiin selville...
Jaaha, eiköhän se oo Jay Flurrienkin aika kantaa kortensa kekoon, eli luin toin koko ketjun läpi ja poimin "parhaat". Lopussa on muutamia yhteenvetoja, et tästä niille jotka ei oo ketjua seurannu...
Koko hommahan perustuu siihen että jokainen latteus on hyvä ennenkuin ne toistuu liian usein. Nää ylämummot yms. oli ihan hienon kuulosia ekalla kerralla.
Maikkarin mainos "Sä et ees tiiä mikä pyyri on" oli kans ihan hyvä ennenku se alko tuleen korvistaki ulos...
Eli tästä...
-"110 lasissa" on matemaattisesti mahdotonta. "Luistelen parhaillaan 20km/h mut nyt meni 22"?
-päästettiin turhaan kaveri peliin mukaan. Kotijoukkueen pelaaja sanoo "ei me teitä tääl tarvita painukaa vit..." (ja sit tuli turpaan 3-4 3-0 johdon jälkeen...)
-Ihan sama kuka ne maalit tekee. Kyllä ainakin aika montaa fania v.tu.taa siinä vaiheessa kun äijälle maksetan 10M$ eikä äijä saa pelaamissaan 82 pelissä ku 2 maalia. Vaikka joukkue voittais. Tai toisinpäin, jos joukkue pelaa niinku Avs nyt, viimisimmissä 15 erässä Sakic on ollut ainoa hyökkääjä joka on tehnyt maaleja, yhtään peliä eivät ole voittaneet, niin aika harva Sakiciä syyttää et "miksi vit.s sun pitää tehä meiän kaikki maalit. Lopeta tommonen pelleily."
-Tohon ku joku kirjotti "ylämummo" niin mun mielestä yläkulma on vasta se et se osuu tolppaan ja/tai ylärimaan ja on 10cm:n päässä toisesta. Nykyään jos ammut keskelle maalia niin sekin on "ylämummo".
-"Tuli vielä yksi mieleen: Kaikkien puusilmien isän ja serkun puudelin P. Lindegrenin silloin tällöin viljelemä "Oivaltava sokkosyöttö". "Jumalauta! Nyt keksin! Pistän lätyn menosuuntaani nähden 138 astetta oikealle." Tähän varmaan perustuu Rouva Fortunan suuri osuus pelien ratkaisuissa ja sitä tietä Aran pelifilosofia ;)"
Toi oli h.lvetin hyvä!
-Tää on vähän off-topic, mut... Yks mikä enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän) ottaa pannuun on se kun uutisoidaan yleisestikin kaikkea itsestään selviä asioita. Kuten "Halonen pahoillaan Ruotsin ministerin kuoleman johdosta" Älä? Ei kuitenkaan "Halonen lähetti Ruotsiin kirjeen jossa luki "hais..aa vi..u mul..t, siitäs saitte"? KAIKKI uutisoitu pitäis ajatella et onko se päinvastoinkin järkevä, eli ei ole itsestäänselvyys (=truismi).
-Nää "ketjukaverit on niin hyviä" on hienoja. Paras minkä mä oon tähän mennessä kuullut oli joskus 1996-97 kun Adam Deadmarsh voitti Avsin maalipörssin 33 osumalla pelatessaan Mike Riccin ja Rene Corbetin ketjussa. "Tollasten kavereitten vierellä tulee väkisinkin maaleja.". Öö, oisko 100 menny rikki Sakicin ja Forsbergin ketjussa?
-Tupla-mestaruuden (ja useammankin) jälkeen sanotaan aina "tää oli vaikein". Jollain Norjalaisella Rosenborgilla (11 jalkapallomestaruutta peräkkäin?) se eka tuli aika helposti?
-Viisikkopelikin on aika hyvä. Harva jengi mättää kiekkoa reppuun yhdeksän pelaajan voimin? Tai pelaa yksi mies kerrallaan kentällä?
-Toi "Tolpat on maalivahdin parhaat kaverit" on legenda. Maalivahti sanoo kotona et "Mä lähen kaljalle" ja istuu siellä sitte kahen pystytolpan kanssa vetämässä per.eet olalle?
-"Ei saa aliarvioida vastustajaa". Ennen jotain Suomi-Japani peliä, lopputulos 10-0. Ja sit sanotaan "lukemat ei kerro ihan koko totuutta", eli olis ne voinu yhtä hyvin olla 50-0. Ja "Oli heilläkin paikkansa". Joo ajassa 27.49 Mikäjätkä Kukavittu pääs niitten oman sinisen yli. Ennen ku kaatu omiin jalkoihinsa.
-"Pelattu ihan yhtä maalia", siis kuka ääliö vetää omalle mokelle?
-Niinku "zamuel" jo kirjoitti "Arvokkaat erän lopun/alun maalit", eli me tehtiin 1, 2 ja 3 erän alussa ja lopussa maalit, mut vastustaja teki toisen erän puolivälissä 7 maalia ja silti me hävittiin 7-6? Eikö ne ollutkaan arvokkaita maaleja?"
-Ossi & Reverent: en ole näköjään ainoa, jota sieppaa niin sanotut VAARAllista peliä esittävät kentälliset ;) Siis kentällinen johon kuuluu esim. Pauli Levokari ja Marty McSorley?
-Korak: monesti kuultu jääkiekon yhteydessä, varsinkin ennenkuin yksikään suomalainen maalivahti oli kunnolla breikannut NHL:ssa; "Suomella on maailman parhaat maalivahdit". Toi on aika hieno varsinki nyt kun samaan aikaan ainakin USA:lla, Kanadalla, Ruotsilla, Venäjällä, Saksalla (Kölzig), Kazakstanilla (Nabokov), Sveitsillä (Aebischer) ja Iso-Britannialla (Dafoe, ei kyllä ole Iso-Britannian kansalainen) on "selkeä" ykkösvahti NHL:ssä. Parhaat maalivahdit on siis tietysti Suomella?
-"Syöttö ei koskaan mene perille" á la Linkku. Eli pelaaja on niin v.tun huono ettei yksikään syöttö mene omille?
-"Lapa jäähän ja nimi lehteen". Siis "mä heitän ton mailan kenttään ja meen raapimaan nimmarini eiliseen Hesariin"?
-JanJ: "Aina kun Kalle Sahlstedtilla oli kiekko, Saukkonen hehkutti että "luokanopettaja Sahlstedt".
Tottakai, koska Saukkonen on itsekin jonkun sortin opettaja (siihen kouluun ei mun lapset mene)."
Voit olla satasen varma ettei munkaan =)
-"jääkiekkohan on maailman nopein joukkuelaji". Siis kyllä mun mielestä koripallo on huomattavasti nopeampi, vai miksei olisi?
-Teille jotka ihmettelette missä ne kulmat sijaitsee, niin eikös jään ja laidan välissä ole suht terävä kulma?
-Ootteko muuten huomannut kuin paljon Juti nykyään v*ttuilee Saukkoselle ihan suoraan päin naamaa? Meneekö se toisin päin, en oo huomannu
-"Jääkiekko on niin sanottu momentum game" Niitä momentumeja on ainakin 3600 per peli (joka sekunti)?
"päätettiin kopissa vikalla erätuolla et tehään ne tarvittavat maalit ja hoidetaan homma kotiin". Onko joku kiekkoa pelannut joskus kuullut kopissa "Ei saata.a jätkät; peli on 2-2. Eiköhän me mennä tonne ja hävitä tää peli ihan huviksemme?"
-Erän päättyessä "summeri soittaa". Kenelle? Mitä? Mistä?
-Kun oli näitä "Kysy Jutilta" hommia, niin miten mä muistelisin et ne oli aina alle kouluikäsiä jotka kysy? Siis "Älkää vahingossakaan kysykö mitään järkevää. Ok, mikä on sun lempijoukkue?"
-"Ranteet auki ja nimi tilastoihin!" Huomaskohan tän kirjoittaja ehkä lievän satanismiin viittauksen?
Saukkonen oli mun mielestä tosi hyvä urheilutyyppi ennenkuin tuli HN:n selostajaks.
Mutta yleisesti ottaen nuo selostajat/kommentaattorithan ovat hyviä kunnes niistä tulee vakiomiehiä, jolloin samoihin fraaseihin kyllästyy.
Ja mä voisin luultavasti selittää nää kaikki, et mitä niillä oikeesti yritettiin sanoa. Ketään ei vaan kiinnosta =)
Näitä väärinkäytettyjä sanoja löytyy mun oman suosikin Alivaltiosihteerin jutuista varmaan toista miljoonaa... Että jos kiinnostaa nähdä miten raiskataan (Suomen kieli) niin hommatkaa käsiinne Alkkareiden tuotantoa...