Latteimmat kiekkoilmaisut

  • 76 978
  • 454

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jahas, eiköhän vaan Ilmalassa sekoiteta jokeripakkaa ensi kautta ajatellen. Jokeripakka sisältää kaikkien kortiniskijöiden tietojen mukaan kolossaaliset kolme korttia, joten moninverroin onneton klisee tämä jokeripakka. HIFK havittelee paluumuuttajia, jotka pääsevät taas kerran pukemaan punanutun ylleen.

Ja kun ensi kauden pelaajasopimuksia arvuutellaan, on jäähallin käytävillä kuultu monenlaisia spekulaatioita. Mutta näissä asioissahan kaikki on vielä auki sillä NHL-kortti on vielä katsomatta.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se henkilö joka keksi ruveta puhumaan "Pienistä marginaaleista" pitäisi: Hirttää, ampua, pistää sähkötuoliin, mestata jne.

Tai koska tämä rikos ihmiskuntaa vastaan on tehty raskauttavien asianhaarojen (Yleensä voitto-ottelun jälkeen) vallitessa ja edustaa törkeää jääkiekkokulttuurin halveksuntaa, tuomion voisi koventamisperustein muuttaa sellaiseksi että syyllinen pakotetaan muuttamaan Turkuun ja asumaan siellä loppu ikänsä.

Ainakin minulla pää meinaa aina rähjähtää kun joku valmentaja aloittaa pelin jälkeen puhumaan "Pienistä marginaaleista" Se olisi paljon rehellisempää sanoa ihan suoraan: Mahtaa vituttaa kun hävisitte!/Kylläpä vituttaa tuo tappio!
 

scholl

Jäsen
Kurrilla on joka toinen sana HUIKEA ja se kyllä alkaa v***tuttaa.
Samoin Tamin prinsiipit ja Anun "miettikääpä sitä".

Lisäksi "paras joukkue voitti" on kyllä pahinta laatua olevaa bullia ja jostain kumman syystä se heitetään aina silloin, kun matsi ratkeaa johonkin kiistanalaisuuteen tai painostava joukkue tekee virheen jatkoajalla. Jonkun 7-0 tuloksen jälkeen ko. heitto pimitetään.

"Neljän pisteen ottelut" ovat kanssa melkoinen erikoisuus.

Mutta formulaselostajiin verrattuna hockey nightissa ollaan vielä oppipoikia, sillä suomalaista kuljettajaa nopeammat ajajat ovat aina "liikkeellä pienemmällä polttoainekuormalla" tai "eri varikkopysähdystaktiikalla".
Lisäksi voittajat ovat aina hannu hanhia, eivät osaavia ammattilaisia.

EDIT: unohtui mertarannan "kova tilanne". Mikä v**un kova tilanne? Milloinkas tulee pehmeä tilanne? Miksi joka ruuhka maalin edessä on kova tilanne?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti scholl
"Neljän pisteen ottelut" ovat kanssa melkoinen erikoisuus.
Mitäs latteaa "Neljän pisteen ottelussa" on? Itse käytän sitä jatkuvasti, koska se on varsin kuvaava heitto ottelusta, jossa kaksi tasapäin samaa sijoitusta hamuavaa joukkuetta kohtaa toisensa. Ei ainakaan heti tule mieleen mieleen mitään osuvampaakaan.
 

Ali Voima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ketsuppipulloilmiö

On niin piiitkä ketju, ettei jaksa selata onko tätä otettu esille. Sitten mua kyllästyttää kiekkoilijoiden naivit lempinimet.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Yksi-, kaksi- ja kolmisuuntaiset sopimukset

Ei ole lattea, mutta on virheellinen. Siis mikä helkutan yksisuuntainen se suomeksi on, jos tarkoitetaan että palkka on sama farmissakin. Yksipalkkaisesta tai samapalkkaisesta sopimuksesta voisi puhua. Ja nyt jos joku valittaa, että ei kukaan ymmärrä, jos kirjoittaa "kaksipalkkainen sopimus", vastaan, että vielä vähemmän kukaan ymmärtäisi kaksisuuntaista, jos sitä ei olisi väkisin (väärin) käännetty englanninkielestä. Kun muutaman kerran selittää, kyllä ne tajuaa. Prkl.
 

Boomhauer

Jäsen
Suhteellisen uusi kiekkoon, tai itse asiassa Hockey Nightin parhaat paikat-kilpailuun liittyvä latteus on Jutin lanseeraama lausahdus, joka on jopa päässyt allekirjoitukseeni.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti Boomhauer
Suhteellisen uusi kiekkoon, tai itse asiassa Hockey Nightin parhaat paikat-kilpailuun liittyvä latteus on Jutin lanseeraama lausahdus, joka on jopa päässyt allekirjoitukseeni.

Laskujeni mukaan Juti on karjaissut noin 5 kertaa kengurun. Joka tapauksessa joka kerta kun Juti kuulee sanan Australia niin sieltä se tulee. Alkaa olla jo aika hyvä tsoukki tyhmyydessään...
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti E3
Mitäs latteaa "Neljän pisteen ottelussa" on? Itse käytän sitä jatkuvasti, koska se on varsin kuvaava heitto ottelusta, jossa kaksi tasapäin samaa sijoitusta hamuavaa joukkuetta kohtaa toisensa. Ei ainakaan heti tule mieleen mieleen mitään osuvampaakaan.

Montako pistettä muissa otteluissa jaetaan? Niin kauan kuin pongot tulee sm-liigan pussista niin pidän niitä ihan normaaleina 2 pisteen matseina, mutta jos jossain vaiheessa aletaan ottamaan ne häviävältä joukkueelta niin silloin se olisi neljän pisteen ottelu. Ja kauden päätteeksi kaikki miinuspisteissä olevat jengit ykkösdivariin :)
 
Re: ketsuppipulloilmiö

Viestin lähetti Ali Voima
Sitten mua kyllästyttää kiekkoilijoiden naivit lempinimet.

Nämähän löytyvät vuosittain ns. MM-kisojen aikaan myös Ylen teksti-tv:n sivuilta.
 

M@thieu

Jäsen
Juti eilisessä finaaliottelussa: " Valot välkkyy ja raketit lentelee" Runkosarjassa ei ollut vielä mitään puhetta raketeista. =)

"Lapa jäähän ja nimi lehteen"
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Pasi Heikuran toisessa Suomen kansan latteuksia käsittelevässä kirjassa Samoilla linjoilla on oma lukunsa joukkueurheilussa käytettävistä latteuksista, ja siinä listataan mm. seuraavat latteudet: hyvä turnauspelaaja, joukkue pelkää voittamista, kiekko ei pomppinut tänään meille, marginaalit ovat todella pieniä, peli kestää täydet 60 minuuttia, tehtiin tänään vastustajan molarista sankari ja torilla tavataan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: ketsuppipulloilmiö

Viestin lähetti Nännimäinen
Nämähän löytyvät vuosittain ns. MM-kisojen aikaan myös Ylen teksti-tv:n sivuilta.

Tai Jatkoajan keskustelupalstan Hifk-osiosta.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Viestin lähetti vintsukka
torilla tavataan.


Jos joku tota tulee mulle hokeen päin naamaa enne tämän kevään odotettavissa olevaa mm-katastrofia,niin minä poika potkasen sitä suoraan munille.

Sieltä ei tule mitää tänäkään vuonna!
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Joku kysyi aiemmin mitä ylipäätään tarkoitetaan termillä "hyvä puolustava hyökkääjä". Usein kauden parhaaksi puolustavaksi hyökkääjäksi valitaan:
- pelaaja joka on joskus tehnyt hyvin pisteitä, mutta tahti on pahasti hyytynyt, joten pakko olla nykyään hyvä puolustamaan.
- vähiten "super-tähdistä" pisteitä tehnyt hyökkääjä
 
Viimeksi muokattu:

Stolk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kauneus on katsojan silmissä!!

Tällainen asia tuli mieleeni, kun sain käsiini tämän vuoden Pro Hockey lehden, missä listattiin top 10 nynnyt.

Tietenkin eräästä top 10 nynnystä oli henkilökuva lehden lopussa.

Asiat voi nähdä monella eri tavalla ja latteuksia löytyy jokaiseen makuun.

Ensin haukutaan nynnyksi: "Taitava pelaaja, joka hyörii liepeillä muttei uskallaudu kentän kriittisille alueille, missä voi saada töytäisyn selkäään tai jäädä pakin alle litistyksiin. Hän on loistava luistelija, mutta käyttää nopeuttaan pysyäkseen pois etulinjasta. Hän antaa naapurin taistella puolestaan"

...ja kehutaan henkilökuvassa: "Hän on erinomainen luistelija, joka väistää taidokkaasti taklaukset. Hänen nopeutensa ja liikkumisensa auttavat häntä kiertämään hankalat paikat jäällä. Taitopelaajana hän ottaa paljon selkäänsä ja osaa irrottautua taklauksista"

Kyseessä on sama pelaaja vain latteukset muuttuvat.

Uskomatonta =)
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole ketjua viimeistä sivua lukuunottamatta lukenut, joten en tiedä onko ollut jo, mutta...

Se fraasi palasten loksahtamisesta kohdalleen ei sytytä mitään valoja. Aivan kamala klisee eikä todellakaan kerro minulle yhtään mitään muuta kuin että "hyvin kävi ja kivaa on".
 

#91#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onhan niitä
kaikki kahvaamiseen ja pelin tappamiseen liittyvä hokeminen alkaa oleen aikast latteeta.

"Ai niin, yks juttu vielä"

pidä suus kiinni
 

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä lause on hyvinkin jo voinut olla esillä täällä. Kolmannessa finaalissa Anu sanoi taas lukemattoman monta kertaa, "tulee hyökkäysalueen yli"... Siis mitä vittua???? TPS/Kärpät tulee hyökkäysalueen yli! Kyllähän mä koko matsin katsoin, mutta en kylläkään huomannut kenenkään tulevan hyökkäysalueen yli.
Ja sunnuntaina taas...
 

nollanolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HERMES & PELICANS & KPV
Viestin lähetti Susirajan Sakic
Tavallisen puhkikululunut on Mikko Grönmanin : Tästä jatkaa lehtoparvi, Mika ja Juti olkaa hyvä.

Ainoa mitä Grönman osaa heittää.

20 vuotta olen seurannut näiden "toimittajien" kysymyksiä ja kommentteja. esim:Grönmanin, kannattaisi vaihtaa alaa, mikä kumma siinä on että aina samat typerääkin typerämmät kysymykset? ei kannata kysyä esim: mitä mieltä valmentajasta ?tai maalivahdista? kun vastaus on jo valmiina, vai onko joku kuullut joskus pelaajan arvostelleen valmentajaa kesken kauden? häh!
Lehtoparvet on jo aikansa eläneitä.
Mertsillä on jo kaikki kokoajan sitä,kokoajan tätä, ota vaikka takaisin,se on siinä.
Turha on huomenna haastatella Kärppien ja TPS:n pelaajia,niillä 50v vanhoilla kysymyksillä,kun ne vastaa 50v vanhoilla vastauksilla.

Mutta kaikeksi onneksi meillä ei enää ole,Juha Jokista! taitaa olla kaikkienaikojen pohjanoteeraus? esim: jos nyt neuvostoliitto olisi päässyt läpi ja suomella olisi ollut vain yksi pakki vastassa olisi punakone tehnyt maalin, viidellä yhtä vastaan ja tilanne olisi nyt Neuvostoliiton johto 1-0.
 
Viimeksi muokattu:

M@thieu

Jäsen
Viestin lähetti KARHU III
Tämä lause on hyvinkin jo voinut olla esillä täällä. Kolmannessa finaalissa Anu sanoi taas lukemattoman monta kertaa, "tulee hyökkäysalueen yli"... Siis mitä vittua???? TPS/Kärpät tulee hyökkäysalueen yli! Kyllähän mä koko matsin katsoin, mutta en kylläkään huomannut kenenkään tulevan hyökkäysalueen yli.
Ja sunnuntaina taas...

Tuon olen myös minä pannut merkille. Miten hel*etissä voi tulla hyökkäysalueen yli?
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
Viestin lähetti dali
värikkäästä kielenkäytöstään tunnettu Leo Silolahti tokaisi: Stiiv Jatserman laukoo niukasti yläriman alle.


Saman miehen mukaan NHL:ssä on myös joukkue nimeltä FEENIKS tai vaihtoehtoisesti FONIKS.

Todella latteita ovat: olisi pitänyt olla hereillä alusta asti, nukuttiin toinen erä ja Toivolan Mikan käyttämä "harmittaa poikien puolesta"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös