Maalivahtien suhteen löytyy latteuksia.
Joukkue häviää 0-10 ja mediassa kerrotaan, että "maalivahtia ei voi syyttää yhdestäkään takaiskusta, mikään niistä ei ollut otettavissa".
Muutenkin tuontyylinen maalivahtien puolustelu ärsyttää. Itse olen ainakin sitä mieltä, että ainoat tilanteet, joita maalivahti ei OIKEASTI voi torjua, ovat ne, jolloin hän on vaihtoaitiossa. Tätä mieltä on myös ainakin yksi maalivahti, Pasi Nurminen.
Ihan kuten Kari Heikkiläkin on sanonut, maalivahtien tehtävänä, työnä toisin sanoen, on torjuntojen, joskus jopa huippu sellaisten, tekeminen.
Toinen maalivahteja koskeva latteus on sitten molarien itsensä suusta tuleva kenttäpelaajia ylistävä liirumlaarumi.
Maalivahti pitää nollapelin ja torjuu sata kertaa, kenttäpelaajien onnistuessa tekemään sen yhden voittoon tarvitun maalin. Pelin jälkeen molari sanoo, että "hyvin jätkät puolusti, ei tuohon sataan kutiin kuitenkaan kovin montaa vaarallista tilannetta mahtunut".
Joopa joo. Myöntäisivät joskus, että joukkueen puolustuspeli oli surkeaa ja pääasiassa minun ansiostani voitettiin.