Lapsuusmuistoja

  • 36 822
  • 168

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isät...

...taitaa olla melkosia bullshitin-puhujia:
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Mummoni toi minulle ulkomailta shortsit. Minusta ne olivat rumat enkä tahtonut käyttää niitä. Isäni kertoi, että McGyverillakin oli kerran tuollaiset. Pidin niitä loppukesän.

Myöhemmin selvisi, että isäni oli valehdellut.
Viestin lähetti girlzilla15
...Olin IFK-fani. Isä valehteli että Jokerit on tamperelainen joukkue ja että minä en voi muuta kannattaa kuin IFK:ta.
N. 6-vuotiaana totuus sitten selvisi.
Viestin lähetti finnjewel
- luulin, että ruotsalaiset paskantavat sinistä jöötiä, koska isäni niin minulle valehteli
Viestin lähetti Carcki
...luulin että isäni pelaa jalkapalloa Suomen maajoukkueessa
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
...pelkäsin myös Pelle Hermannin alkutunnaria
...yritin lynkata veljeni pienellä kiekkomailalla. Heitin mailan oikein tunteella viikatemaisesti pyörien broidin jalkoihin, mutta epäonnekseni tämän onnistui hypätä mailan yli ja siitähän riemu repesi
...vedin vahingossa käteeni, ja ilmoitin asiasta äidille oikopäätä. Mielenkiintoista, että katselin tuohon aikaan Suomen Tietoviisasta ja muistan vieläkin elävästi Tuomo Kamisen
...piirsin sysimustalla ei-vesiliukoiselle tussilla keittiön uuteen tuoliin puumerkkini, kiistin luonnollisesti syyllisyyteni
...21(?)-numeroisen pankkikortin numero oli helposti opeteltavissa. Viitisen minuuttia tavattuani numeroita, annoin pankkikortin äidille ja äiti katsoi huuli pyöreänä kun numerot natsasi kohdalleen
...ostin liikenevillä rahoillani Liiga-patukoita. Taisi tulla tarrakokoelmakin täyteen pitkän ajan yrittämisen jälkeen, mutta patukoita kertyi karkkilaatikko täyteen kun niitä ei kukaan syönyt
 
Viimeksi muokattu:

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistava ketju!

Tuleehan sitä vieläkin tehtyä kaikkea lapsimaista, mutta...

...Opetin kanoja lentämään heittelemällä niitä navetan katolta pikkuveljen kanssa. Isoisäni näki sen ja antoi minulle tukkapöllö, muttei veljelleni. Annoin veljelleni tukkapöllöä --> isäni näki sen, sain taas tukkapöllöä.

...Kiusattuani pikkuveljeäni, isäni komensi minut huoneeseeni antaen samalla muistutuslitskarin takaraivooni.

...Uhkasin purkaa vanhempieni talon suuttuessani.

...Opein ottamaan rantapallon kiinni rakennustyömaalla.

...Pidin polkupyörällä ajamisesta niin, että kädet oli kiinni mahdollisimman lähellä sarvien keskikohtaa.

...Leikkiessäni saksanpaimenkoiramme kanssa minulta lähti kolme maitohammasta, kun koira astui naamani päälle.

...Annoin lemmikkipupulle nimeksi Allar.

...Mummoni sai minut hiljaiseksi sanomalla: "Ellet rauhoitu penttahiittinen tulee kellarista ja vie sinut."

...Karkkipäiväni oli torstai, koska silloin tuli Pikku-kakkosen jälkeen Pätkis missä näytettiin Disneyn piirrettyjä.

Lisää kun muistan...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
...minulla oli kamalia neurooseja:
-ennen nukkumaanmenoa piti ainakin 5 kertaa käydä tarkistamassa, ettei kahvinkeitin ja sähköhella ollut päällä
-illan viimeisin ääneen sanottu vokaali piti olla Ä (aivan outoa...)
-vakioveikkaus-, lotto-, jokeri ja V5- rivi piti toistaa mahdolisimman monta kertaa sen aikana kun se oli ruudussa.

Yllättävän terve yksilö noista kaikista huolimatta minusta taisi tulla.

Teki sitä kai ihan normaalejakin asioita, mutta ei nyt muista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Jii
...minulla oli kamalia neurooseja:
-ennen nukkumaanmenoa piti ainakin 5 kertaa käydä tarkistamassa, ettei kahvinkeitin ja sähköhella ollut päällä

Ihan normaalia. Itselläni on sama homma vieläkin. Oudointa, että sama toistuu väkisin, vaikken olisi edes käyttänyt kyseisiä laitteita. Kouluun/töihin lähtiessä aivan sama homma. Siksi tulee v-mäinen kiire aamuisin. Silti pidän itseäni lähes normaalina yksilönä. Tuo lähes ei johdu tästä neuroosista vaan siitä, että olen teekkari.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
- Huusin isäni työpaikalla (ravintola), kun suomen maalivahti päästi maalin jalkojen välistä "Vittu mitkä länget" n. 4v.

- Heitin serkkuani tikalla selkään

- Viilsin samaista serkkuani kämmeneen puukolla

- pyydystimme samaisen serkun kanssa sammakon ja grillasimme sen ja söimme sen jalat, "sammakonreisiä" seuraus: tukkapölly

- opin luistelemaan 3 vuotiaana

- Huusin yhden ottelun ajan koko ajan "Hakki on paras" "Hakki kentälle" yms. siis KOKO ottelun ajan.. Ottelun jälkeen Hakki toi mailan palkinnoksi pleksin yli.. isompi poika otti sen kädestäni.

- Voitin usein Koffin vip tiloissa 2. erän jälkeisen tulosveikkauksen (maila).. myöhemmin tajusin että isäni kaveri oli sormeillut veikkaustuloksia :) tai sitten ei..


Edit: piirsin kuulakärkikynällä seinään XXXX 5v. (oma nimi) ja syytin siitä pikkusiskoani, joka oli 2 vuotias

lisää tulee, kunhan muistan...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lapsena:
-naapurin poikien kanssa teimme vedestä ja Pionin kukista punaista mehua. Leivoimme myös sahajauhoista ja kurasta herkullisia pikkupullia joita kauniin kattauksen kera tarjoilimme meidän pihassa kotiväellemme. Kesken kekkereiden pihaamme saapui vihainen naapurin täti jota emme oleet kutsuneet maistiaisiin. Juhlat loppuivat lyhyeen kun hän kertoi vanhemmillemme hänen revityistä Pioninkukistaan.
Kuka sitä nyt omasta pihastaan kukkia repisi.
-keräsimme myös kukkia kaupungin puistosta jossa oli siihen aikaan upea valikoima. Minä sidoin kukat pieniksi nipuiksi mein talon takana olevassa metsikössä, ja klo 16.00 olimme Lapinniemen tehtaan portilla myymässä kimppujamme. Isompi kimppu maksoi 50 penniä ja pieni kimppu 30 penniä.
Kauppa kävi kuin siimaa.
-keväisin keräsin Sammakonkutua, jota vanhemmat sisareni inhosivat...sisareni, jotka käyttivät papiliotteja. Eräänä lauantaina heidän kuunnellessa nuorten sävel-lahjaa vahvensin hiukan heidän papiliottivesiään...ja jouduin kotiarestiin sillä he myöhästyivät treffeiltään ja taisi mennä pari sulhasehdokasta ikäänkuin ohi suun.
-piinasin toistuvasti perhettäni ja vierailulla olevia sukulaisia esittämällä itse tehtyjä jääkiekko- ja mäkihyppyselostuksia. Sillä seurauksella, että vieläkin vanhemmat sukulaiseni lupaavat tulla meille kylään vain sillä ehdolla jos lupaan olla imitoimatta Pekka Tiilikaista.
-piilottelin kissanpoikasia vuoteessani kolme vuorokautta ennenkuin äitini huomasi perheenlisäyksen ja vaati isääni lopettamaan kisut. Kilttinä ihmisenä isä ei moiseen suostunut ja minun oli määrä lahjoittaa kissat luovutusiässä pois. Kukaan joka kissoja olisi halunnut ei täyttänyt kriteerejäni eläinrakkaudesta joten pidin kissoja liian pitkään jolloin ne eivät enään kenellekään kelvanneet. Säälimätön äitini ei halunnut pitää seitsemää kissaa joten päätin itse tappaa poikaset hukuttamalla.
Kolme viidestä meni helposti froteepuserossa sadevesisaaviin, mutta neljäs oli niin hellyyttävä ja miukuva, että nostin hänet säälistä kesken lahtauksen kuiville. Viidennen sentään hennoin päästää päiviltä. Niin meillä oli kolme kissaa ja kivoja kissoja olivatkin.
Kaikkien näiden tyhmyyksien ohella:
-ompelin Barbien vaatteita
-katselin Me Tammeloita
-kävin pyhäkoulua
-höntsyilin maalivahtina
-kävin KAHDESTI vieraspelissä
-kävin Vierumäellä leuhkimassa Tapparan hihamerkillä
-kaaduin yli miljoona kertaa polkupyörällä
-kaipasin aina jotain tyttöä kaverikseni

Terveisin koo
 
Viimeksi muokattu:

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Lapsena...

...halusin jokaisen moottoripyörän kyytiin kaupungilla ja huusin ihastuksissani MOPO MOPO istuessani Harrikan nahkasatulassa.

...piereskelin usein yksinäni nurkissa.

...istuin tuntikausia pihalla tutkimassa kiviä.

...päätin, että menen ensin yliopistoon, sen jälkeen ripille ja vasta sitten tavalliseen kouluun.

...halusin olla poika.

...halusin kuulua Likaisten miesten kerhoon, joten en pessyt itseäni moneen viikkoon.

...löin siskoani päähän pesäpallomailalla (vahingossa).

...uskoin, että isäni on maailman viisain ihminen.

...halusin muuttaa Neuvostoliittoon.

...halusin kommunistiksi.

...rakastin Kekkosta ja Juha Mietoa.

...kävin pyhäkoulua.

...keräsin sammakonkutua tieteellisiin tutkimuksiin.

...hiihdin kouluun talvisin koko ala-asteen ajan.

...olin rasittava päällepäsmäri...olen kai vieläkin...

...katsoin Lauantaitanssit iskän kanssa aina saunan jälkeen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Lapsena...

...oli mukavaa kun satoi vettä. Ikinä ei ollut myöskään liian kylmä tai kuuma. Kantohanki oli myös mukava juttu.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
minä olin melko kiltti lapsi, en tehnyt juuri lainkaan kolttosia

... kuten pari muutakin palstalaista, osasin kaikki ministerit jo ennen kouluun menoa ja ensimmäisellä luokalla opettelin kaikki edelliset presidentit.

... opin lukemaan neljä vuotiaana, koska äiti ei suostunut tilaamaan minulle Aku Ankkaa ennen kuin opin lukemaan

... luin kouluun menoa edeltäneenä kesänä 800 sivuisen Sherlock Holmesin seikkailut-kirjan.

... unelma-ammattini oli jääkoneen kuljettaja, oi sitä autuutta kun pääsi joskus sunnuntaiaamuisin Hakamesässä zambonin kyytiin. Luonnollisesti kaikki piirrustukset tarhassa olivat jääkoneita.

... kun minulta kysytiin mikä minusta tulee isona, vastasin: "musta tulee samanlainen kuin isistä ja mulla on ruutuhousut ja pikkukengät", tästä johtuen kävelin aina kotona sellaiset silloin 80-luvulla muodissa olleet ruutuhousut jalassa.

... heräsin joka aamu neljän ja viiden välillä leikkimään. Arkiaamuisin herätin isän mukaan, vaikka tämä oli joskus tullut todella myöhään töistä. Minulla ei ollut sisaruksia ja olen ikuisesti isälle kiitollinen, että hän joka aamu jaksoi herätä.

... sunnuntaiaamuisin jostain syystä annoin isän nukkua ja aloin neljältä katsomaan television virityskuvaa.

... äiti yritti pistää minua päiväunille ja nukuttaa minut "nukkumalla" itse vieressä. No minä viksuna poikana olin ihan hiljaa niin kauan, että äiti nukkui ja hiivin sitten hiljaa leikkimään itsekseni.

... minulla oli mielikuvituskavereita. Yksi oli jostain syystä Pikku Kakkosen Ransu-koira.

... osasin lähes kaikkien televisio-ohjelmien tunnusmusiikit ja pidin aina tietokilpailua niistä kaikille tutuille hyräilemällä niitä.

... lauloin aina koko matkan tarhasta kotiin. Nyttemmin en ole laulanut kuin suihkussa

... esikouluopettaja kysyi, haluammeko me todistukset, johon jo silloin viksuna vastasin: "Totta kai jos se on hyvä."

... meille vaihdettiin keittiöön tapetit, joissa oli sellaisia trendikkäitä, lyhyitä miten sattuu viivoja punaisella, mustalla ja harmaalla ja pohja oli valkoinen. Toteutin suuren haaveeni ja piirsin sinne "muutaman" ylimääräisen punaisen viivan, koska minulla sattumalta oli juuri saman värinen tussi. Vanhempani eivät tänä päivänäkään tiedä, että piirsin ne sinne. Emme tosin asu enää samassa asunnossa.

Nämä nyt tulivat ensi alkuun mieleen..
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Muiden juttujen lukiessa tulee mieleen monta muutakin asiaa, mitä olen kokenut.

Lapsena minä...

...luulin 9-vuotiasta serkkuani Teemu Selänteen joukkuekaveriksi vain koska he viettivät paljon aikaa keskenään.

...olin Kiekko-Espoo-fani, kunnes suutuin isälleni ja päätin kannattaa vastustajaa, joka sillä kertaa sattui olemaan jokerit.

...leikin siskoni kanssa koiraleikkiä aina kun tällä oli karkkia. "Tää koira olis kipee, ja ne karkit olis tän lääkkeitä, jooko?"

...sain vasarasta päähäni kun isäni tiputti sen (muka!) vahingossa puusta.

...luulin nähneeni takapihalla 15c. paksun ja 2m pitkän kirkkaan vihreän käärmeen.

...ensimmäisen kokeeni takia stressasin niin paljon että unohdin harjotella. Koetilaisuudessa ilmotin että minulla oli vessahätä ja otin kirjan paitani alle ja luin sitä paniikissa vessassa. En tietenkää tajunut mitään, ja päätin olla palauttamatta koetta. Ikäväkyllä opettaja laski kokeet, ja jouduin antamaan omani. Olipas nolo hetki...

...purin veljeäni verille asti, ilman että hän hätkähtikään. Kun itse sitten sain pienen pureman, huusin varmaan puolituntia.

...luulin että osaan muuttua näkymättömäksi

...luulin Hjallis Harkimoa pop-laulajaksi
 

axe

Jäsen
Koitetaas uudelleen kun intternettipeikko söi kolmen vartin uurastuksen eilen illalla.

- Tein itselleni "vammoja", eli liimailin laastareita ehjälle iholle ja piirtelin kynällä sarjakuvatikkejä käsiin luullen että ne näyttää oikeilta. Kaikkiin vammoihin oli sopiva syntytarinakin. Kerran menin kouluun tavallisella teipillä kiinnitetty taiteltu paperinenäliina ohimolla, kun "isot pojat olivat tönänneet mut pää edellä kivikasaan". Ei se kai ainakaan opelle läpi mennyt vaikka kovasti kauhistelikin, ei ainakaan seuraavana päivänä kun unohtui laittaa se "side" eikä nupissa ollut naarmuakaan.

- Jouduin tarhassa vaikeuksiin kun en halunnut laulaa virsiä. En vaan yleensä tykännyt laulamisesta enkä varsinkaan virsien laulamisesta, mutta käytin silti Rannanjärvi-puolustusta: "Ei saa laulaa Jeesuksesta, Jeesus on kuollut". Uskonnonvastaisena agitaattorina jouduin eristysselliin loppupäiväksi.

- En osannut puhallella purkkapalloja, joten puhaltelin pallukoita sitten syljestä ja kuvittelin että ihmiset pitävät minua coolina, kun osaan tehdä niin hienoja purkkapalloja.

- Moitin kovaan ääneen liikennelaitoksen bussikuskia, joka päästi tien yli naisen, "vaikka se oli noin vanha ja ruma". Isän "opetukset" olivat menneet perille, vain hyvännäköisille tarvii olla kohtelias.

- Tarvitsin johonkin juttuun tunnelmavalaistusta, joten sujautin lampunvarjostimen sisään paljaan hehkulampun päälle villasukan. Se toikin jännän valon, mutta äiti pakotti ottamaan sen pois kun kovaa vauhtia mustaksi kärisevä sukka pisti koko kämpän haisemaan.

- Varmaan jokaisessa vanhempainillassa niin tarhassa kuin alaluokillakin opettajat huomauttelivat vanhemmilleni, että olin muka varsinainen näsäviisastelija. Pah.

- Teurastin siskon suosikkinuken leipäveitsellä ja ketsupilla, kun leikittiin kummitustaloa. Ainakin se huusi ja itki kovasti, joten varmaan se oli pelottava kummitustalo.

- Tein panssarivaunun kirjoituspöydästä ja äidin peitosta. Siitä puuttui vaan tykinputki ja tähystysaukko. Molemmat saatiin tekemällä saksilla mutsin peittoon reiät, joista toisesta tökättiin joku rullalle kierretty pahvi tykiksi.

- Aioin ryhtyä mm. huippujalkapalloilijaksi ja step-tanssijaksi Shirley Templen jalanjäljille. Kaikkiin näihin päätöksiin liittyi aina kova treeniohjelma, joka kirjoitettiin paperille ("20 punnerrusta, 10 venytystä, polkupyöräliikettä" jne.) ja jota noudatettiin kerran tai kaksi ennen kuin ei enää jaksanut, tai huomasi jonkun steppaamisen ihan tyhmäksi. Jokaiseen harjoitusjaksoon liittyi oleellisesti myös purukumi, sillä ilman purkan keskittymistä parantavaa vaikutusta treenaaminen olisi ollut turhaa eikä huipulle olisi ollut mitään asiaa.

- Käytin raakoja kananmunia käsikranaatteina. Piti lopettaa kun mutsi ihmetteli kun munat on aina lopussa vaikka just on ostanut.

- Halusin jouluksi sinisiä lahjoja, punaisia lahjoja ja keltaisia lahjoja.

- Aloin itkeä kun syntymäpäivänäni ei telkkarista tullut King Kongia, vaikka muutamaa kuukautta aiemmin siskon synttäreillä oli tullut.

- Otin Putte Possun nimipäivät -laulun henkilökohtaisena loukkauksena. Mietin katkerana miksei minua oltu kutsuttu mukaan kun siellä oli ollut niin hauskaa.

- Raapustin lempinimeni ja päivämäärän uimahallin kopin seinään (oikein kunnon sisälle mentävä koppi), koska olin nähnyt isompienkin tekevän niin. Lempinimeni on vähän omituinen eikä varmaan kenelläkään ole samaa, ja sitä käyttivät niin kaverit kuin välillä osa opettajistakin. Vain vähän sen jälkeen liikunnanope kertoi nähneensä uimahallissa mun lempinimen seinään sutattuna. Minä tietysti epäilin, että varmaan jollain muullakin on sama lemppari. Enhän minä voinut sellasta vandalismia harrastaa kun olin puhtoinen hymypoika, aina kiltti jne.

- Pahimman karkkinälän sattuessa yritin ostaa kaupasta namia hyllystä löytämilläni venäläisillä kolikoilla. Tiesin niiden olevan ulkomaan rahaa, mutta päättelin että kauppa huolii ne silti, koska pankkiinhan ne rahansa vievät kuitenkin ja voivat vaihtaa ne siellä Suomen rahaan.

- Pyysin isääni aina piirtämään Pösön merkin vaikka isä olisi halunnut piirtää mulle vain Mersuja ja Opeleita.

- Luulin saavani ihottumaa vihreästä väristä (=Ilves).
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Jii
...minulla oli kamalia neurooseja:
-ennen nukkumaanmenoa piti ainakin 5 kertaa käydä tarkistamassa, ettei kahvinkeitin ja sähköhella ollut päällä

Yllättävän terve yksilö noista kaikista huolimatta minusta taisi tulla.

Jii: minä en näköjään ole yksin näiden neuroosien kanssa. Mulla on tapana (joka ilta) repiä ulko-ovea kuin heikkopäinen, varmistuakseni, että se on lukossa. Yhden kerran vielä ymmärtää, mutta kun mä revin sitä kuppaista ovea vähintään tunnin välein ennen nukkumaan menoa. Myös kännykän kanssa on samanlaisia harjoitteita, ja hellakin aiheuttaa päänvaivaa päivittäin. Emme myöskään voi unohtaa takapihallamme olevaa tuhkakuppia, joka työllistää minua myöskin rajusti.

Kuka vielä ihmettelee sitä, että vedän silloin tällöin kopan kylmää koffia.
 

Rocco

Jäsen
- Pienenä olimme isoveljen kanssa mökillä ja veli päätti ruveta leipomaan. Leivonnainen olin minä ja minut kuorrutettiin maidolla, kananmunilla, vehnäjauholla, kahvinpuruilla ja muroilla. Veljellä oli hauskaa, mulla ei. Ei ollut veljelläkään hauskaa kun isä tuli sisään. Kuulemma koskaan emme veljen kanssa ole olleet yhtä kauan hiljaa ja istuneet paikallaan kuin mökin rappusilla. Sitten saunaan kesti "hieman" kauan saada kuivunut vehnäjauho pois mm. hiuksista.

- Veljen kanssa pelasimme myös pesäpalloa. Jostakin mitättömästä riidasta tietysti tämäkin alkoi. Veljelläni oli uusi pesäpallomaila ja halusin sitä katsoa. Tietenkään veli ei sitä antanut joten ryhdyimme vääntämään. Hetken kuluttua tästä tulikin "last man standing"-kisa. Mailasta molemmilla käsillä kiinni ja kumpi päästää ensin irti, häviää. Siinä väänneltiin sormia, polvella painettiin sormille, purtiin ranteisiin, työnnettiin jaloilla... sylkeminen taisi olla ainoa kielletty asia.

- Veljen kanssa, kuinka ollakaan, aloitimme eräänä päivänä Lego-sodan. Taas syynä oli mikä lie. Molemmat menivät omaan sänkyyn peitto suojana. Sitten koitettiin heittää toista legolla. Välillä tietysti pidettiin aselepo kun panokset loppuivat. Sitten taas kamala sota pystyyn.

- Pienenä leikkelin omia hiuksia

- Niistin usein nenäni paidan hihaan

- Veljeni ei syönyt mitään vihreää koska "ne olivat homeessa"

- Olimme piilosilla ja menin piiloon pakastimeen

- Söin eräänä talvena n. 50 litraa jäisiä mansikoita pakastimesta, keväällä äiti ihmetteli kun kaikki olivat kadonneet

- Olin Johanna Raunion kanssa saunassa ja minä en osannut ajatella muuta kuin jääkaapissa odottavaa Sepe Susi-limsaa ja uutta lego-lentokonetta.

- Raaputin vessassa kahden kiusaajani nimet wc-paperitelineeseen ja he saivat siitä syytteet

- Viilsin paperiveitsellä sohvatyynyihin kivoja viiltoja. Olin kaiketi saanut jonkun ninja-kohtauksen. Käänsin tyynyt toisinpäin ja äiti löysi tihutyöni vasta muutaman viikon päästä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Rocco
[B- Olin Johanna Raunion kanssa saunassa ja minä en osannut ajatella muuta kuin jääkaapissa odottavaa Sepe Susi-limsaa ja uutta lego-lentokonetta.
[/B]

Johanna Raunio oli mielestäni yksi maailman kaunimmista naista, joten jo pikku-Jii olisi varmaan ajatellut kaikkea muuta kuin Sepe Sutta.

Nyt olen kateellinen...
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
- Luulin että kahvissa oleva aine on kokaiinia
- Pelkäsin junan vaunujen välissä olevia ovia
- Pelkäsin autopesuja
- Pelkäsin myöskin sitä "Varo heikkoja jäitä"- varoitusta.
Ei muistu nyt muita.
 

Miguel

Jäsen
Kakara olen toki edelleen. Mutta tässä muutama iän myötä taaksejäänyt tapa/tapahtuma.

...Söin usein kaivannaisia nenästä ja korvasta. Räkä oli OK, mutta korvavaikku pahaa.

...Kaksivuotiaana Tunisian reissulta tullessamme järjestimme vuotta vanhemman veljeni kanssa äidille mukavan paluulennon. Minä pissin äipän syliin ja mahatautinen veljeni sai koneen vessan sulkemiskuntoon. Aika hyvä saavutus. Ja isä oli humalassa, joten äitini matka oli täydellinen.

...Vanhempieni erottua minä yleensä otin komennon isäni luona vieraillessa. "Minä olen pomo!" oli erittäin tyypillinen lause minulle silloin. Isäni yritti aina parhaansa, jotta saisin pomotella ja tuntisin oloni suureksi. Kyllä siitä tuli mukava olo. Ja usein nukkumaan mennessä ensimmäinen makuupaikkani oli isin mahan päällä. Huonounisena ihmisenä en muistaakseni kuitenkaan nukahtanut siihen koskaan, siitä tahtoi pudota turhan helposti.

...Kun jääkiekkoa/pihapelejä aloitettiin, pyrin aina laukomaan rystyltä. Kaipa sellainen kauhaisulaukaisu sai eniten voimaa taakseen, en keksi parempaakaan selitystä tälle kummallisuudelle. Ensimmäinen jääkiekkomailani oli right (olen oikekätinen ja nykyisin left), kun ukki oli vahingossa ostanut vääränlaisen. Kyllä sillä kelpasi ampua rystyltä.

...Pelkäsin joissain piirrettyissä pahojen tyyppien kolkkoa naurua, esim. Jokerin naurua eräässä Batman-videossa. En tiedä miksi.

Siinä nyt ainakin alkuun.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viestin lähetti Rocco
- Olin Johanna Raunion kanssa saunassa ja minä en osannut ajatella muuta kuin jääkaapissa odottavaa Sepe Susi-limsaa ja uutta lego-lentokonetta.

Kommentoimatta mitenkään tuota Raunio kohtaa, olen jo vuosia miettinyt mitä se lapsuusajan hyvänmakuinen limonaati oikein oli. No tuota Sepe Suttahan se. Tai Pikku Hukkaa, niinkuin minä sitä pienenä nimitin.
 

toppari

Jäsen
...nukkumaan mennessäni minulla piti olla ylimääräinen lakana, jonka yhden nurkan pyörittelin rullalle ja työnsin nenääni tai korvaani - uni tuli paremmin.

...yhdessä vaiheessa minulla oli kausi, jolloin heräsin noin 4-5:n aikaan aamulla, puin parhaat juhlavaatteeni päälle ja leikin olevani joku tärkeä ihminen. Kun vanhempani ja sisarukseni heräsivät, en kehdannut näyttäytyä heille niissä vaatteissa.

...aloin kirjoittaa urheilukilpailujen tuloksia ylös vuoden -88 jalkapallon EM-kilpailuista lähtien. Olin silloin 8-vuotias. Kokoelmistani löytyy melkoinen määrä ruutuvihkoja täynnä urheilutuloksia.

...poliitikoista suosikkini oli jostain syystä Kalevi Sorsa.

...pikkuveljeni ei voinut juoda coca colaa, koska siinä oli hänen mukaansa seassa "tippa viinaa".

...kaiken mahdollisen urheilun lisäksi lempiohjelmiani olivat luonto-ohjelmat.

...pidin erittäin paljon klassisesta musiikista, sekä kappaleesta nimeltä Miljoona Ruusua.

...söin pizzasta aina viimeisenä reunat, sillä ne olivat mielestäni pizzan paras kohta. Välillä jätin täytteet kokonaan syömättä.

Siinä muutamia, jotka tulivat nyt mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
...pelkäsin pikkukakkosen "Varokaa heikkoja jäitä"-varoitusta, sekä Pelle-Hermannin naapurissa asunutta taikuria (Max?).

...seurakuntakerhossa aiheutin paheksuntaa kumoamalla luomiskertomuksen 5-vuotiaana. Vaikka kuinka perustelin, eivät tätit uskoneet evoluutioon.

...tökkäsin naapurintyttöä tikalla käsivarteen viisivuotis-synttäreilläni. Luulin, ettei syntymäpäiväsankareita saa rangaista. Olin väärässä.

...ekaluokalla luulin, että koulun keittäjätätit ovat hyvin ystävällisiä, avokätisiä ja varakkaita, koska he tarjoavat kaikille ruokaa.

...viiltelin kahden serkkupoikani kanssa teltan riekaleiksi mökillä. Tämän jälkeen minut erotettiin serkkujeni seurasta loppupäiväksi. Myöhemmin samana päivänä molemmat serkkuni löydettiin ulkohuussin alaosasta seikkailemasta.

...yritin tokaluokalla väärentää isäni nimmarin johonkin kotiin lähetettyyn kysenalaiseen lappuun. Kirjoitin pelkän etunimen niin sievällä kaunolla kun osasin. Ei jostain syystä mennyt läpi.

...luulin, että naapurin maanviljelijäsetä syö lapsia.
...myöhemmässä vaiheessa sama setä pelasti minut, kun olin juuttunut jonnekkin peltoon muniani myöten.
...aloin pitää setää hyvänä tyyppinä, enkä uskonut lapsensyöntiväitteisiin.
...kävin muutaman kerran jopa pyytämässä setää ulos kanssani leikkimään, koskaan ei ollut aikaa.

...jätin heti ensimmäiset kotiläksyt tekemättä.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti timmi

...yritin tokaluokalla väärentää isäni nimmarin johonkin kotiin lähetettyyn kysenalaiseen lappuun. Kirjoitin pelkän etunimen niin sievällä kaunolla kun osasin. Ei jostain syystä mennyt läpi.

Ai tosta tuli mieleen kun eka/tokaluokkalaisena väkelsin mutsin nimmarin alle ja tuhersin rastin ruutuun "lapseni ei halua hammashoitoa".

Arvaatkaa meninkö hammaslääkäriin seuraavana päivänä...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pienenä...

...minun mielestäni paras mäkihyppääjä oli Keke Rosberg, koska siskoni oli jo sanonut Matti Nykäsen, enkä minä saanut sanoa samaa.

...vajaa 2-vuotiaana minulla oli käsi kyynärpäähän asti kipsissä (oikean käden nimetön oli mennyt poikki...). Käytin kipsiä oivana apuvälineenä isosiskoa vastaan ja hakkasin kipsillä siskoa päähän.

...luulin vauvojen tulevan meidän siivouskomeron tyyppisestä kaapista, joka oli taivaassa.

...itkin katkerasti, kun kuulin pikkusiskoni syntyneen. Minä kun olisin halunnut pikkuveljen.

...nauhoitimme erittäin monta kasetillista mitä kummallisemmista leikeistä siskojeni ja kavereiden kanssa. Kasetit ovat kuulemma visussa tallessa, joten saanen sitten joskus hävetä häissäni jos minun itse keksimäni "syylä-laulu" siellä soitetaan.

...sänkyni alla asui rosmoja, jotka koettivat ampua minua jalkoihin kun olin menossa alakertaan, joten raput täytyi aina juosta täysillä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari unohtunutta...

Lapsirikollisena...

...kiertelin naapuruston postilaatikkoja, vein niistä kalliit julkaisut ja kiikutin ne paikalliseen divariin. Rahoitin tällä paheellista elämääni.

...yritin myös päästä käsiksi serkkuni säästölippaaseen (sellainen arkku jonka päällä istuu Roope ja joka avataan pienellä "avainkortilla") leikkelemällä sosiaaliturvakorttini oikean kokoiseksi. Jäin kiinni kun unohdin leikellyn kortin, sakset ja säästölippaan vierekkäin serkkuni keittiönpöydälle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
... sanoin, että kun minusta tulee Suomen Presidentti, annan potkut pääministeri Kalevi Sorsalle, koska hän on mielestäni tyhmän näköinen ...
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viestin lähetti timmi
...yritin tokaluokalla väärentää isäni nimmarin johonkin kotiin lähetettyyn kysenalaiseen lappuun. Kirjoitin pelkän etunimen niin sievällä kaunolla kun osasin. Ei jostain syystä mennyt läpi.
...

Minäkin käytin pienenä taiteellisia lahjoja väärentämiseen. Johonkin jälki-istunto lappuun kolmannella luokalla tuhersin äitini nimmarin. Tyytyväisenä tuotokseen kiikutin lapun opettajalle ja sainkin taas kutsun jäädä kaksinkeskiseen neuvotteluun erään välitunnin jälkeen. Opettajamme, tuo vanha kettu, oli sittenkin haistanut palaneen käryä. 'Miten voi olla mahdollista?' ajattelin. Olinhan käyttänyt 90 prosenttia enemmän aikaa täydellisen väärennöksen valmistukseen kuin kotitehtäviini ja saanut aikaiseksi upeat käsialakirjaimet - tosin jokainen kirjailtuna erikseen! Sokea laamakin olisi havainnut eron oikeaan kilometrien päähän. "Aukottoman" selityksen (äidin jännetuppitulehdus yms.) jälkeen opettajamme kuitenkin heltyi ja uskoi tarinaani..

Kyseisestä viisastuneena päätin lopettaa väärennyshommat siihen, koska kaiken lisäksi onnistuin jäämään vielä kuukausien jälkeen asiasta kiinni vanhemmilleni, jotka olivat tutkineet reissuvihkoni sisältöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös