Koitetaas uudelleen kun intternettipeikko söi kolmen vartin uurastuksen eilen illalla.
- Tein itselleni "vammoja", eli liimailin laastareita ehjälle iholle ja piirtelin kynällä sarjakuvatikkejä käsiin luullen että ne näyttää oikeilta. Kaikkiin vammoihin oli sopiva syntytarinakin. Kerran menin kouluun tavallisella teipillä kiinnitetty taiteltu paperinenäliina ohimolla, kun "isot pojat olivat tönänneet mut pää edellä kivikasaan". Ei se kai ainakaan opelle läpi mennyt vaikka kovasti kauhistelikin, ei ainakaan seuraavana päivänä kun unohtui laittaa se "side" eikä nupissa ollut naarmuakaan.
- Jouduin tarhassa vaikeuksiin kun en halunnut laulaa virsiä. En vaan yleensä tykännyt laulamisesta enkä varsinkaan virsien laulamisesta, mutta käytin silti Rannanjärvi-puolustusta: "Ei saa laulaa Jeesuksesta, Jeesus on kuollut". Uskonnonvastaisena agitaattorina jouduin eristysselliin loppupäiväksi.
- En osannut puhallella purkkapalloja, joten puhaltelin pallukoita sitten syljestä ja kuvittelin että ihmiset pitävät minua coolina, kun osaan tehdä niin hienoja purkkapalloja.
- Moitin kovaan ääneen liikennelaitoksen bussikuskia, joka päästi tien yli naisen, "vaikka se oli noin vanha ja ruma". Isän "opetukset" olivat menneet perille, vain hyvännäköisille tarvii olla kohtelias.
- Tarvitsin johonkin juttuun tunnelmavalaistusta, joten sujautin lampunvarjostimen sisään paljaan hehkulampun päälle villasukan. Se toikin jännän valon, mutta äiti pakotti ottamaan sen pois kun kovaa vauhtia mustaksi kärisevä sukka pisti koko kämpän haisemaan.
- Varmaan jokaisessa vanhempainillassa niin tarhassa kuin alaluokillakin opettajat huomauttelivat vanhemmilleni, että olin muka varsinainen näsäviisastelija. Pah.
- Teurastin siskon suosikkinuken leipäveitsellä ja ketsupilla, kun leikittiin kummitustaloa. Ainakin se huusi ja itki kovasti, joten varmaan se oli pelottava kummitustalo.
- Tein panssarivaunun kirjoituspöydästä ja äidin peitosta. Siitä puuttui vaan tykinputki ja tähystysaukko. Molemmat saatiin tekemällä saksilla mutsin peittoon reiät, joista toisesta tökättiin joku rullalle kierretty pahvi tykiksi.
- Aioin ryhtyä mm. huippujalkapalloilijaksi ja step-tanssijaksi Shirley Templen jalanjäljille. Kaikkiin näihin päätöksiin liittyi aina kova treeniohjelma, joka kirjoitettiin paperille ("20 punnerrusta, 10 venytystä, polkupyöräliikettä" jne.) ja jota noudatettiin kerran tai kaksi ennen kuin ei enää jaksanut, tai huomasi jonkun steppaamisen ihan tyhmäksi. Jokaiseen harjoitusjaksoon liittyi oleellisesti myös purukumi, sillä ilman purkan keskittymistä parantavaa vaikutusta treenaaminen olisi ollut turhaa eikä huipulle olisi ollut mitään asiaa.
- Käytin raakoja kananmunia käsikranaatteina. Piti lopettaa kun mutsi ihmetteli kun munat on aina lopussa vaikka just on ostanut.
- Halusin jouluksi sinisiä lahjoja, punaisia lahjoja ja keltaisia lahjoja.
- Aloin itkeä kun syntymäpäivänäni ei telkkarista tullut King Kongia, vaikka muutamaa kuukautta aiemmin siskon synttäreillä oli tullut.
- Otin Putte Possun nimipäivät -laulun henkilökohtaisena loukkauksena. Mietin katkerana miksei minua oltu kutsuttu mukaan kun siellä oli ollut niin hauskaa.
- Raapustin lempinimeni ja päivämäärän uimahallin kopin seinään (oikein kunnon sisälle mentävä koppi), koska olin nähnyt isompienkin tekevän niin. Lempinimeni on vähän omituinen eikä varmaan kenelläkään ole samaa, ja sitä käyttivät niin kaverit kuin välillä osa opettajistakin. Vain vähän sen jälkeen liikunnanope kertoi nähneensä uimahallissa mun lempinimen seinään sutattuna. Minä tietysti epäilin, että varmaan jollain muullakin on sama lemppari. Enhän minä voinut sellasta vandalismia harrastaa kun olin puhtoinen hymypoika, aina kiltti jne.
- Pahimman karkkinälän sattuessa yritin ostaa kaupasta namia hyllystä löytämilläni venäläisillä kolikoilla. Tiesin niiden olevan ulkomaan rahaa, mutta päättelin että kauppa huolii ne silti, koska pankkiinhan ne rahansa vievät kuitenkin ja voivat vaihtaa ne siellä Suomen rahaan.
- Pyysin isääni aina piirtämään Pösön merkin vaikka isä olisi halunnut piirtää mulle vain Mersuja ja Opeleita.
- Luulin saavani ihottumaa vihreästä väristä (=Ilves).