Lapsuusmuistoja

  • 36 820
  • 168

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lapsena...

...minulla oli tapana ostaa askillinen Aku Ankka -karamelleja ja ilmoittaa meneväni läheiseen metsään syömään ne. Äitini sai minut viimeistään kiinni aivan metsän rajalla (iso metsä, helppo eksyä). Toivoin aina omaavani huomattavasti nopeammat jalat.

...kävin salaa ostelemassa vanhempieni tilille kaupasta karamelleja ja myin niitä kavereille. Ostin sitten tällä rahalla lisää karkkeja. Meni kauan, ennen kuin tajusin logiikan puutteen toiminnastani.

...luulin ruskeita kuviollisia pitkiä kalsareitani verkkareiksi ja kävin nämä päällä Otanlahdessa hyppäämässä korkeutta.

...omistin Spectravideo X'Press tietokoneen ja opin miten ohjelmoidaan kone piirtämään ympyröitä ruutuun. Koulussa valehtelin omistavani C-64:sen, koska kaikki luokan commodoristit menivät aina välillä nurkkaan juttelemaan ja sinne ei saanut tulla kuin C-64:sen omistavat.

...*hmm*
 
Totta joka sana, huolestuttavaa...

...Käytin aina mummoni minulle ompelemaa pikkutakkia ja suoria housuja. Kravattiakin käytin silloin, kun äitini sen kaulaani vaivautui asettamaan. Kädessäni kannoin isäni (tai isoisäni, en voi muistaa) vanhaa salkkua, joka oli täytetty erilaisilla papereilla.

...Minulla oli oma toimisto asuntomme vaatehuoneessa. Kaadoin kerran vaatehuoneen, tai siis toimistoni, lattialle lautasellisen jauhelihakeittoa. Isäni manasi niin perkeleesti. "Minulla on kuule vakuutukset kunnossa!" huusin osoittaen isääni sormella.

...Ihailin politiikkoja. Ykkösidolini oli Paavo Väyrynen. En luonnollisestikaan tajunnut mistään mitään.

...Naapurin kahvipöydässä julistin kerran isoon ääneen odottavani kutsua Linnan-juhliin. Kutsua ei tullut ja olin murtunut. Olisin tahtonut keskustella maan poliittisen kerman kanssa.

...En ole koskaan osannut hiihtää kunnolla. Kerran kaatuessani naapurin ukko nauroi minulle. "Mitä helvettiä tuokin tuossa nauraa!", tokaisin kovaan ääneen. Taisin olla viisi.

...Minulla oli mielikuvitusvaimo. Löysin hänet kuulemma samalta reissulta kun olimme isäni kanssa hakemassa asuntoomme uutta hellaa. Vaimoni nimi oli Hömppi. Hänellä oli aika paljon vatsaa ja vihreä mekko, jossa valkoisia palloja. Portaiden kapuaminen kesti minulta kauan, koska vaimollani oli jalkavaivoja, eikä vaimoa saa jättää yksin portaisiin.

Kerran vaimoni jäi oven väliin. Rupesin itkemään.

...Hammaslääkärissä pelkäsin. En meinannut avata suutani millään ja olin muutenkin vastahakoinen.

"Sitten kun olet isompi, minä aina muistutan sinua siitä, millainen olit vastaanotolla ja sinua hävettää!", hammaslääkärini kerran uhkaili.

"Ja minä ihmettelen ja kysyn, että vieläkö tuo perkeleen vanha huuhkaja elää", vastasin hänelle. Äitiäni kuulemma hävetti tuolloin. Olin viisi tai kuusi.

...Suosikkiohjelmani olivat Moukarimies, McGyver ja Ritari Ässä.

...Pyysin parturia leikkaamaan minulle samanlaisen kampauksen kuin McGyverilla on. Mummoni toi minulle ulkomailta shortsit. Minusta ne olivat rumat enkä tahtonut käyttää niitä. Isäni kertoi, että McGyverillakin oli kerran tuollaiset. Pidin niitä loppukesän.

Myöhemmin selvisi, että isäni oli valehdellut.

...Ajoin viisikymmentä kuutioisella moottoripyörälläni suoraan naapurin koivuun. Motoristin urani loppui siihen.

...Pelkäsin joulupukkia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Kirjoitin kaksoispisteen painamalla kynällä paperille kaksi pistettä päällekkäin. Tuloksena siis vain yksi piste.

...Huusin Pukinmäen Snack-hampurilaisbaarissa äitini mukaan kassaneidille "Missä se saatanan hampurilainen viipyy?" Olin n. 5-vuotias, eikä äitini tykännyt...

...Pelkäsin ilmapalloja. Isoveljeni siis ripusti huoneensa oven eteen ilmapalloja, enkä uskaltanut mennä sinne.

...Olin suuri nyrkkeilyfani jo ihan pienenä. Katselin otteluja, kommentoin "ammattitermein" isälleni ottelun tapahtumia.

...Pidin kotona usein isäni vanhaa mopokypärää päässäni. Sennallakin oli aina kypärä päässä lehtikuvissa...

...Kasvatin niskatukkaani sellaista pitkää suikuratöyhtöä. Parhaimmillaan sen sai vedettyä melkein kaulan etupuolelle asti.
 
Viimeksi muokattu:

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
... Isäni asettaessa pyörääni elämäni ensimmäisen nopeusmittarin ajoin katse tiiviisti viidentoista ja kahdenkympin välissä väpättäneessä neulassa päin talomme seinää...

... Ruuvasin punaisella MacGyver-linkkarilla sänkyni alla olevia ruuveja irti ja kiinni, jonka jälkeen onnellisena viritin muovailuvahasta C4-pommeja....

... Liimasin arviolta satakunta tarravaatekoukkua nättiin riviin autotalliimme...

... Sahasin autotalli/liiteriyhdistelmäämme sala-aukkoja, yhden seinään ja kattoon, pari lattiaan. Lisäksi viritin myös ansoja ja lukkoja kyseiseen rakennukseen, usein saaden paikan totaalisen lukkoon vanhemmiltani, jolloin jouduin salaluukuistani avaamispuuhiin. Tottakai kyseinen mesta oli päämajani....

... Laitoin jääkiekkomaalin valkoiseksi maalatun rakennuksen eteen ja rupesin vetelemään mahdollisimman tarkkoja laukauksia suoraan maalin ohitse allekirjoittaen koko seinämän kiekonkuvilla...

... Olin Ritari Ässä polkuautoineni ja digitaalikelloineni kaverin työntäessä kyseistä polkuautoa....

... Yritin kiskoa silloista koiraamme kerrossängyn yläpetiin talutushihnasta. Sain etujalat helposti irrotettua maasta...

... Söin koiramme kanssa pipanoita: minä puraisin eka puolet niistä ja loput annoin koiralle...

... Joskus muinoin vuodenvaihteessa nukahdin sohvalle, kun odottelin rakettien ampumista. Käytin siinä ohessa televisiossa sijaitsevaa luukkua vessanpönttönä. Eipä ole sen jälkeen ne napit toimineet...
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
...Menin jääkaapin alahyllylle istumaan. Viileässä oli niin mukavaa, että nuhakin vaivasi aina. Lopulta kaapin oveen laitettiin salpa.

...Käänsin kissojen ruokakupit nurinpäin - olivat ne sitten tyhjiä tai täysiä.

...Huusin täysillä keskellä äitini vanhaa työpaikkaa, eli siis lappeenrantalaista baaria, metelöiville ukoille: 'Olkaa hiljaa!!' Temperamenttia on siis löytynyt jo lapsenakin kaiken rauhallisuuden alta.

...Tiputtelin superpalloja neljännen kerroksen parvekkeelta. Oli mielenkiintoista mennä ensimmäisen kerroksen asukkaan luokse tähän tyyliin: 'Miun superpallo taitaa olla tein parvekkeella...'.

...Olin hevoshullu. Pidän kyllä yhä hevosista, mutta hullu en sentäs ole...siis ainakaan hevos.

...Lämmitin kissan silakkaa hellalla, paljaalla levyllä siis. Mihin pannuja muka tarvitaan?

...Hermostuin etuhiuksissa olevaan hiustupsuun, joka ei ikinä kestänyt nipsun alla, joten leikkasin sen katki. Tuloksena oli hurja punkkaritukka, joka sai nimen 'jenkki'.

...Sanoin, että en ikinä juo mitään muuta alkoholipitoista juomaa kuin shampanjaa ja siideriä. Myöskään tupakkaa minun ei pitänyt koskaan kokeilla. ...Krhm.

...Raahasin koiraani, eli siis pehmolelua, hihnassa pitkin ja poikin. Haukku on kiertänyt maassa raahaten niin lapsuuden asuinympäristöni tiet kuin mm. raviradat. Sen on muuten näköinenkin.

...Rakastuin saamiini punaisiin juhlakenkiin niin totaalisesti, että nukuin yön ne jalassa.

...Olin aivan varma, että sänkyni alla asuu mörkö. Nyttemmin olen tullut siihen tulokseen, että siellä asuu korkeintaan villakoiria.

...Tankkasin leikkimoponi mehumaijan letkun avulla.


Kakarahan minä olen vieläkin, mutta kirjoitan sitten viiden vuoden päästä tähän ketjuun niistä asioista, joita nyt teen.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Re: Totta joka sana, huolestuttavaa...

Viestin lähetti cosmic_rodeo
[B
...Ihailin politiikkoja. Ykkösidolini oli Paavo Väyrynen. En luonnollisestikaan tajunnut mistään mitään.


[/B]

En siis ollut yksin! Jostain syystä toinen suosikkini Paavo Ensimmäisen lisäksi oli Urpo Leppänen. Kummankin kuva löytyi huonosti kehystettynä huoneeni seinältä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
... tein meillä koristeena ollesta puisesta matka-arkusta linnunpönttöä. Työkaluina minulla oli veitsenteroitusviilaa ja korkkiruuvia etc....

... tiesin, että Suomen presidentti on Mauno Koivisto ja Amerikan Mauno Reikan....

... pelkäsin Pelle-Hermannia ...

... pelkäsin tutuillamme seinällä olleita hirvensarvia - jos ne vaikka tulevat alas ja puskevat ...

... leikin kaverini kanssa kuvitteellista supersankarikaksikkoa, ja uskottelimme itsellemme, että leikkimme sankareista kertova sarja, "Teräskaksikko" tulee oikeastikin televisiosta ...

... kannatin ensin Tapparaa, sitten Ilvestä ja sitten Lukkoa. Sitten tulin järkiini...

... sanoin lähteväni isona Alaskaan metsästämään susia ja Afrikkaan tiikeriä panssarivaunulla...

... olin hirveä militaristi, osaten 6-vuotiaana maavoimien kauluslaatat ulkoa....

... luin Jules Vernen 'Maailman ympäri 80 päivässä' 5-vuotiaana. Lukemaan opin 4-vuotiaana...

... suosikkikappaleitani olivat Vera Teleniuksen 'Miljoona ruusua', Bäddingin 'Laivat' ja Miljoonasateen 'Lapsuuden sankarille (Juri Gagarin)'...

... söin mummon luona maapähkinöitä ja ihmettelin, kun en jaksanutkaan nostaa keinutuolia ilmaan, vaikka Super-Hessu jaksaisikin....

... en tahtonut, että äiti pesee tukkaani, vaan lähdin karkuun, kaaduin ja löin pääni WC-pönttöön. Terppariin ja liimaa otsaan. Vai oliko leukaan...

... Keuhkokuumeessa jouduin verikokeeseen ja terpparin täti nauroi kun aloin itkeä. Tästä suuttuneena potkaisin tätä tätiä, joka nauroi vaan enemmän...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
...tein ainakin näitä...

...tappelin lujasti veljieni ja siskon kanssa mm. juoksin siskon perässä ja heittelin kivillä, kun kivi osui sähköhellan lasiin pikku-wilco kääntyi 180 astetta ja karkuun.

...kaadoin siskon kanssa korillisen isän kaljoja maahan, kun "meidän isä ei kaljaa juo". Isi tykkäsi...

...join hirvipeijaisissa sahtia oikein olan takaa (n.12v), oli kivaa oksentaa seuraava yö.

Lisää tulee, jos nyt muistaa. Kyllä sitä kaikkea hyvää ja pahaa on tullut tehtyä...

Että silleen...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
...Poistin kerran kaverini kanssa kaikista talon polkupyöristä venttiilit ja jäimme kiinni ihan viimeisien kohdalla, kun joku naapuri kuuli sen suhinan. Siinä olikin sitten kiva ilta puuhde isälleni ja kaverin isälle pumpata kaikki pyörät takasin täyteen.

...Opin luistelemaan 4-5 vuotiaana etuperin, takaperin ja kanttaamaan.

...Opin ajamaan polkupyörällä 4 vuotiaana ilman apupyöriä. Tämän muistan siitä, koska muutimme pois Espoosta ennen kuin täytin 5.

...Olin isäni kanssa Alkossa käymässä. Isäni lähti valkkailemaan viinipulloja, kun tajusin mikä paikka oli kyseessä, hyppäsin lattialle ja aloin hakkaamaan käsillä lattiaan itkien ja huutaen: isä ei saa ostaa viinaa, isä ei saa juoda! Isääni oli pikkaisen ruvennut hävettämään kun kaikki ihmiset katsoivat ja tuijottivat, että mikäköhän juoppo tuossakin on, kun lapsi noin järkyttyy.

Siitä meni sitten muutama vuosi kun siihen kauppaan pääsin uudestaan. Hauskinta tässä on se että isäni juo enintään kerran vuodessa, jos silloinkaan.

...Maistoin tupakkaa ensimmäisen kerran 5-6 vuotiaana, kun varastin äitini askista punaisen marlboron. Menimme kaverini kanssa tikapuille vuorotellen ja leikimme raksa äijiä samalla poltellen tupakkaa.

...Pelkäsin Pelle-Hermannin karttakeppiä ja joitain muitakin asioita siinä samaisessa ohjelmassa, mutta en ikinä itse Hermannia.

...Katselin pienenä telkkarista ainakin Reinikaista, Jakia ja Nukaa, Ritari-ässää, Ihmemiestä ja Pikku-kakkosta.

...Aina kun tappelin pienenä siskoni kanssa, joka on 4 vuotta itseäni vanhempi, purin häntä johonkin paikkaan niin kovaa että hänelle jäi aina pitkäksi aikaa jäljet.

...Äitipuoleni kiusasi minua joskus tytöistä ja sanoi, että ihan varmasti tulen suutelemaan tyttöä ennen kuin menen armeijaan (olin noin 6 v.). Löin sitten hänen kanssaan vetoa 200 mk:sta väittäen, ettei näin tule käymään. Parin vuoden päästä sitten hävisin vedon suudellessani yhtä tyttöä. En joutunut maksamaan äitipuolelleni mitään.

...Noin 2-3 vuotiaana minua ei saanut liikkumaan sohvalta ilman hirveätä hässäkkää ja itkukohtausta, jos televisiosta tuli jääkiekkoa tai jalkapalloa.

...Sytytimme serkkuni kanssa heidän mökillään paska huussin palamaan. Onneksi siitä paloi vain pönttö osasto. Meiltä sitten veloitettiin 10 markkaa per ukko tästä tihutyöstä.

...Aina jos tein jotain pahaa ja vaikka jäin kiinni itse teossa, niin kuin tuossa huussi hommassa. En koskaan myöntänyt mitään ja todistelin syyttömyyttäni loppuun asti.

Olikohan tässä nyt tarpeeksi? Kirjoitan myöhemmin jos muistan lisää.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Ck
[B...Noin 2-3 vuotiaana minua ei saanut liikkumaan sohvalta ilman hirveätä hässäkkää ja itkukohtausta, jos televisiosta tuli jääkiekkoa tai jalkapalloa.[/B]

Niin, minua ei saa vieläkään...

Että silleen...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti wilco
Niin, minua ei saa vieläkään...

Että silleen...

Ei minuakaan muuten, mutta en kyllä enää itkemään ala. Hässäkkä siitä kyllä syntyy.
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Itse olen tavallaan vielä lapsi, mutta en enää semmonen "pikkulapsi".
Eli nuorempana minä...

...suutuin Muumeille koska he eivät käyneet vessassa tai katsoneet televisiota

...luulin että Juha Lind on oikeasti maailman paras pelaaja (vaikka hän pelasi vielä junioreissa)

...ostin karkkeja pikkuveljeni bussirahalla (hän sai sitten kävellä kotiin, about 4.5km...)

...pukeuduin kissanaiseksi ystäväni kanssa ja kuljimme kaduilla luullen että voisimme oikeasti pelastaa maailman. Oli vastaantulijoilla sitten ihmettelemistä, kun kävellään kalsareissa ja naamareilla...

...luulin että isäni pelaa jalkapalloa Suomen maajoukkueessa

...luulin itseäni ruotsalaiseksi

...halusin kaksi vuotiaana hoitaa vuotta nuorempaa veljeäni, jotan hain kaapista maitoa ja vehnäjauhoja ja kaadoin pinnasänkyyn

...harrastin pulkalla ja patjalla laskemista rappusia pitkin

...luulin Curt Lindströmiä isoisäni veljeksi
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck


...Pelkäsin Pelle-Hermannin karttakeppiä ja joitain muitakin asioita siinä samaisessa ohjelmassa, mutta en ikinä itse Hermannia.

Et ole ainut. Keppi oli pelottava. Näin vanhempana on tullut kavereiden kanssa funtsittua että miksi ihmeessä se keppi pelotti niin kovasti tenavia. Tuntuu että kaikki kersat pelkäsivät sitä. Kepillä taisi olla aika ikävä nauru ja se ruiskutti vettä, vai kuinka? No kyllähän tuollainen ON pelottavaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ikuinen lapsi kun olen niin tyydyn muistelemaan aivan varhaisinta lapsuutta.

Lapsena...

...olin kova leipomaan.

...nakkasin kissamme parvekkeelta alas koska halusin nähdä putoavatko kissat todellakin jaloilleen.

...meillä oli naapurinpoikien kanssa oma armeija, olin arvoltani kenraali.

...vietettyäni kesiä maalla, päätin ryhtyä sitten aikuisena maanviljelijäksi.

...väittelin mummin kanssa hyvin paljon raamatun oikeellisuudesta.

...halusin myös lentäjäksi.

...voitin lukuisia vetoja syömällä kesäisin ruusunmarjoja ylettömästi ja laskemalla talvella jyrkkää jääkourua myöten pulkalla.

...sai isosta kivestä päähäni, arpi on löydettävissä edelleen harvan hiuskuontalon alta piilosta.

...mummini harjasi kaljua päälakeani huolissaan, hän oli varma ettei minulle kasva hiuksia päähän.

...ensimmäinen sana jonka lausuin oli "hauva".

...pyysin äitiä antamaan minulle piiskaa.

vlad#16.
 

rinkeli22

Jäsen
...kun kerran suomalaiset asuvat Suomessa, niin minä sitten mietiskelin, että asuvatko juutalaiset Juutassa vai kenties Juutalassa? Etsiskelin mokomaa paikkaa karttakirjoistakin...

...äiti lähetti karkkiostoksille, ja antoi 50 markkaa, kun sillä ei pienempää sillon ollu. Palasin muovikassillinen karkkia mukanani. Äiti nauroi ihan katketakseen...
(sai muuten melkosen säkin karkkia viidellä kympillä vajaa 20 vuotta sitten..)

...treenasin usein korkeushyppyä vanhempien sänkyyn, kunnes sen pohjalaudat viimein katkesivat ja rautarunkokin vääntyi. Hädissäni korjailin sen ehjän näköiseksi ja hakkasin vasaralla runkoa suoremmaksi. Kun isä sitten meni illalla sänkyyn, niin rojahti saman tien pohjan läpi lattialle. Kiistin tyystin osallisuuteni, eikä minulla ollu aavistustakaan, miksi isän yöpöydällä oli VASARA!!...

...kiistin aina kolttoseni loppuun asti, vaikka todisteet olis ollu kuinka vedenpitävät...

...pelkäsin yli kaiken tv3:n mainospöllöä, jota kutsuin nimellä "öppö".

...näyttelin usein kuollutta, kun vanhemmat tulivat töistä...

...yritin muutenkin jatkuvasti pelästyttää kaikkia. istuin hiljaa piilossa esim. komerossa, kunnes joku tuli huoneeseen. olin hyvin kärsivällinen, joten jaksoin istua aika kauankin odottamassa, jotta saisin jonkun pelästytettyä...

...halusin ottaa aina mummon kissan syliin, vaikka mummo kielsi, koska kissa oli kova raapimaan. Kerran sitten kun mummon silmä vältti, menin ottamaan kissaa syliin sillä seurauksella, että sain melkoisen haavan käsivarteen ja naarmuja rintaan ja poskeen. Väitin mummolle kissan hyökänneen kimppuuni yhtäkkiä ilman mitään syytä...

ja vielä noloin kaikista...

...luulin, että HPK on HELSINGIN pallokerho...
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Minä puolestani..

...söin (ainakin kerran) kissan kanssa sen ruokakupista, siitä on
kai kuvakin..

...pidin valtavasti Kirkan "Surun pyyhit silmistäni" -levystä. Myös Matti&Teppo oli hyvä, ja Niklas Strömstedtin "Om"(?).

...pelkäsin kuollakseni, en itse Pelle Hermannia, vaan sen tunnaria, jossa Hermannin naama muodostuu palloista tai jotn. Piilouduin yleensä sohvan taa sen ajaksi. Itse ohjelmasta pidin kyllä.

...opin ~3-vuotiaana lukemaan pelkkien akkarien avulla, juuri muuta en ennen koulua tainnut edes lukea. Vaikka putoohan ne vieläkin

...yritin esittää virkeätä ollessani todella väsynyt. Kerran mm. nukahdinkin seisaalleni. Eteiseen.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
.. Pelkäsin Pikku Kakkosen lopussa syksyisin ja kevaisin olevaa "varokaa heikkoja jaita"-animaatiota
.. Menin piiloon nukkumatin unihiekkaa
.. Suljin silmani aina mokkimatkalla eraan kylakoulun kohdalla (kuka itseaankunnioittava pikku koululainen haluaisi edes nahda koulua lomalla)
.. Pienen peloittelun seurauksena pelkasin myos hehkulamppuja
.. Minut suljettiin sangyn alla olevaan lelulaatikkoon. (Serkkutytto ei jaksanut ilmeisesti minun seuraani)
.. Karkasimme kaverin kanssa bussilla keskustaan. Ovelasti lahdettiin fillareilla jotka tietysti piilotimme. Sitten bussiin sisaan ikaankuin jonkun skideina. Eipa suuressa stadissa sitten keksittykkaan mitaan tekemista ja bussikuski kiikutti meidat kotiin. Kotona ei oltu tyytyvaisia.
.. Teloin vahingossa (ihan oikeasti:) pesismailalla serkkujen autoa ja lahdin veneella karkuun.
.. Ammuin ilmakivaarilla vahingossa serkkua reiteen. Kerran kimposi skode kivesta pikkusiskon kankkuun.
.. Minua on ammuttu ilmapistoolilla paahan.
.. Halusin aina leikata trimmerilla pihalla heinaa.
.. loysin naapurin raksalta jonkun pienen nallin tms. (en tieda vielakaan) jonka kuskasin kotiin ja jota sitten moukaroin aikani vasaralla kunnes se melkein halkaisi korvani poksahtaessaan. Ei Henkilovahinkoja kuitenkaan.
.. Hakkaamisesta puheenollen. vasaralla oli uskomattoman hauskaa rikkoa pienia kivia. Leikkiautojani arvostin sen verran etta en niita viitsinyt teloa.
.. Myohemmin sitten tuhosinkin suunnilleen aika helvetisti koottavia lentokoneita ilmakivaarilla. kuka nyt ei olisi:)
.. Annoin ala-asteella ruotsin opettajan ymmartaa etta en aio tehda laksyja. Kotona kuultiin sitten tastakin. Ylimielisyytta muka... (kenen perkeleen idea on vanhempainillat)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti rokka
[B.. loysin naapurin raksalta jonkun pienen nallin tms. (en tieda vielakaan) jonka kuskasin kotiin ja jota sitten moukaroin aikani vasaralla kunnes se melkein halkaisi korvani poksahtaessaan. Ei Henkilovahinkoja kuitenkaan.[/B]

Oisiko ollut naulaimen panos? Epäilen mä...


Että silleen...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
...Suosikkiohjelmani oli lottoarvonta eli "pallot pyörii"

...Pelkäsin hiusten ja kynsien leikkaamista. Siksipä ne leikattiiin minulta silloin kuin nukuin.

...Pelkäsin myös lääkäreitä ja jopa mutsiani silloin kun hän käytti valkoista labra-takkia. Syynä oli lukuisat minulla olleet korvatulehdukset sitä seuranneet korvien puhkaisut.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti dana77
[B
...Pelkäsin hiusten ja kynsien leikkaamista. Siksipä ne leikattiiin minulta silloin kuin nukuin.
[/B]

... pelkäsin myös hiusten leikkuuta. Ei niistä hiuksista niin väliä, mutta en luottanut yhtään siihen, ettei tätini leikkaisi samalla korvia pois.

... varpaankynsien leikkaaminen taas kutitti niin sietämättömästi, että se piti hoitaa huomaamatta nukkuessa. Sitä en ymmärrä miten en muka herännyt jos se kerran oli hereillä ollessa niin sietämätön toimenpide.

---

... lauloin kaupungilla täysillä sen hetken "hittibiisejä" äitini työnnellessä minua vaunuissa. Nykyäänkin kyllä välillä havahtuu pyörällä ajaessa kun suu liikkuu päässä soivan biisin mukaan. Ääntä tulee onneksi käytettyä nykyään harkitummin.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapsena

...osasin lukuisia automerkkejä jo alta kaksi-vuotiaana. Isäni työntäessä minua rattaissa pitkin Turun toreja aiheutin suunnatonta hämmästystä eläkeläismummoissa. Kysyttäessä väitin tunnistavani eri merkit ajovaloista.

...myös minä pelkäsin Pelle Hermannin tunnusta. Nimenomaan sitä kohtaa, jossa naama pyörii pitkin ruutua.

...pidin rajattomasti mahdollisuudesta paskoa housuun. Siis vaipat jalassa. Yleensä suoritin operaation vierashuoneen sohvan takana. Myöhemmin nukuin tuolla sohvalla monta vuotta.

...poltimme kaverini kanssa n. kuuden vuoden iässä ilkeän naapurin sedän polkupyörän kumit puhki tähtisädetikuilla.

...saman kaverin + yhden muun (hieman "nynnyn") kanssa liftasimme vitsillä odottaessamme bussia kouluun (olimme ekalla luokalla). Yksi mummo ei ymmärtänyt vitsiämme ja pakotti jonkun kyytiin. Noh, "nynny" tietenkin kyytiin työnnettiin.

..."löysin" kerran äitini takin taskusta 50mk. Tämä raha riitti varmaan kuukaudeksi karkkiin... myöhemmin tunnustin ottaneeni rahat.

...rakensimme usein serkkujeni vieraillessa kummitusjunia läpikuljettaviin pesutiloihimme. Luulimme niiden oikeasti olevan tosi pelottavia. Kerran tosin saimme äitimme pelästymään kun saunan ovi putosi saranoiltaan.

...tarhassa saimme joka torstai samanlaisen leivän välipalaksi. Sanoimme kaverini kanssa sitä jukkaseppo-leiväksi. Kyllä - pelasimme tuolloin jääkiekkoa joukkueessa.

...sain naapurinpojan tajuttomaksi lämäämällä häntä jäisellä tennispallolla suoraan otsaan

...samalla pallolla rikoimme myös postilaatikon ja kaverini ikkunan

...turkulaisille varmasti hyvinkin tutussa Pizzeria Denniksessä huusin ohi menevälle tarjoilijalle "Vauhtia, vauhtia, tyttö" ollessani n. 3v. Aiemmin pappani oli manannut palvelun hitautta. Ainakin tuolloin kyseinen ravintola oli erittäin suosittu ja tarjoilijat saivat juosta hiki hatussa.

...pelkäsin partureita ja hiusten leikkuuta. Kunnes viimein löysimme parturin, jossa sain istua "auton kyydissä" kun hiukseni leikattiin. Tuon jälkeen halusin parturiin joka päivä.

...tarhassa meitä oli varta vasten kielletty laittamasta kieltä kiinni leikkitelineiden tankoihin talvella. Halusimme kuitenkin tietää miksi meitä kiellettiin ja tätien katsoessa poispäin viiden poitsun porukka iski kielensä samaan tankoon. Siinä sitten roikuimme emmekä muuta voineet. Vieläkin kielestä näkee, että siitä on joskus jäänyt pala tarhan pihan leikkitelineeseen.

...söin joskus lunta niin paljon, että sain mahani kipeäksi.

...kerran kokeilimme kaverini kanssa kuinka paljon paperia ihminen voi syödä. Tulos: ei kovinkaan paljon.

...lukitsimme saman kaverin siskon kerran suihkukoppiin kiilaamalla oven harjanvarrella. Jälkikäteen olen harmitellut ettemme tehneet muunlaista ratkaisua kun siskon olessa suihkussa...

...naapurintytön kanssa leikimme "lääkärileikkejä" ollessamme n.4v.

...ensimmäinen sana, jonka osasin lukea oli: äss-ii-äl-SIL-äl-ii-LI- SILLI. Tuolloin olin 4v.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Loistava ketju! Olen nauranut jo muutaman kerran melkein katketakseni.

...hypin siskoni kanssa vakioveikkauksen rivin, joka lauantai. Yksi oli hyppy yhdellä jalalla, kaksi molemmilla ja risti jalat ristiin. Luonnollisesti.

...olin siskoni riippakivenä aina. Istuin hänen jopparillaan, kun hän meni kavereidensa kanssa johonkin.

...olin pienenä hyvin vaatimaton. Kysymykseen:"Haluaisinko oman polkupyörän?" Vastasin:"Voin istua siskoni jopparilla". Kysymykseen:"Haluatko luistimet?" Vastasin: "Voin luistella kengillä".

...suosikkiohjelmani oli Katuhaukka. Tästä syystä leikimme usein moottoripyöräleikkejä. Oman pyöräni merkki oli aina Kawasaki, en tiedä miksi.

...Ala-asteen ensimmäisten luokkien aikaan menimme aina kaverini kanssa koulun jälkeen kotini lähimetsään kävelemään. Metsä tuli noina aikoina aika tutuksi...
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Re: Re: Totta joka sana, huolestuttavaa...

Viestin lähetti hannes_ko
En siis ollut yksin! Jostain syystä toinen suosikkini Paavo Ensimmäisen lisäksi oli Urpo Leppänen. Kummankin kuva löytyi huonosti kehystettynä huoneeni seinältä.

- Itse tunnistin n.10vuotiaana kaikki suomen senhetkiset ministerit kasvokuvavan perusteella.
- Olin "suuri" venäjän politiikan asiantuntia. (osasin siis lausua muutaman venukkapoliitikon nimen mielestäni erittäin oikein ja uskottavasti)
- Seurasin televisiosta lähinnä lastenohjelmat ja uutis/ajankohtaisohjelmat.
- Opin jostain miten natsimerkki piirretään ja olin hetkenaikaa natsi vaikka en edes tiennyt mikä on natsi
- Olin suuri metallica fani koska naapurin 4 vuotta vanhempi kaverinikin oli. (Tosin yhtään Metallican kappaletta en ollut koskaan kuullut!!)
- Sovimme naapurin tytön kanssa menevämme isoina naimisiin (Minä sillon 7 tyttö 5) Ei oli ainakaan vielä tuota tapahtunut.
-
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Lapsena

...en syönyt munkkia jollei siitä oltu pesty sokereita pois.

...en juonut kokista jollei siitä oltu sekoitettu hiilihappoja pois.

...join silloin jo antaumuksella kahvia. Tai oikeastaan setäni opettamaa "linnunmaitoa", yli puolet maitoa ja _reilusti_ sokeria.

...vierailin isäni kanssa silkkipainossa ja kaikki ne tarrat jotka sieltä sain, liimasin uuden kaapiston oviin - sisäpuolelle onneksi. Tukkapöllyä sain silti.

...en voinut sietää pikku kakkosen varokaa heikkoja jäitä -kampanjaa. Vaihdoin aina kanavaa siksi aikaa.

...heräsin viikonloppuisin noin seitsemältä katsomaan taivaskanavien piirrettyjä nenä kiinni teeveessä. Olin jotain neljä.

...luulin vuosia että Nalle Luppakorva kärsii jostain "näslerpuuttaa" -taudista, kunnes tajusin että siinä lauletaan "nääs lerputtaa".

...kannustin Ilvestä, koska sain teroittimen jossa oli komea ilveslogo. Onneksi tulin järkiini.

...vaadein isää ostamaan mtv3 antennin, koska sieltä tuli He-man.

...tappelin pikkuveljeni kanssa jatkuvasti.

...näpistin ainoan kerran elämässäni, koska äitini ei suostunut ostamaan karkkia. Ja jäin tietenkin kiinni äidilleni, koska aloin nauttimaan rikoksen hedelmistä liian varomattomasti. Olin neljän.

...pelkäsin kuollakseni korvien puhkomista, jota minulle tehtiin tosi usein.

...pelkäsin myös mennä kellariin ja etenkin pannuhuoneeseen, jossa mörkö (pannu) piti meteliä.

...kävin neljän vanhana äitini asioilla kioskissa ja osasin valita ostanko jäljelle jäävillä rahoilla Aku Ankan vai karkkia. Ostin Akun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös