Joo, ei ne nautintoja ole kaltaiselleni semisti natsille isukillekaan. Tosin itse muksuja kohtaan ajatukseni ovat laventuneet oman melko vilkkaan poikani myötä, mutta siinä mulla on sitten tilanne, jossa omat mukavuudet on unohdettava.
Onhan siinä se pointti, että mikäli tila on lapsille varattu, tyyliin pallomeri jossain paatilla, on siihen kylkeen aika urpoa rauhaa kaipaavan liimautua. Mutta en mä kyllä ymmärrä, miksi jotkut vanhemmat antavat perillistensä riehua niissäkään aivan päättömästi. Viimeksi lasten kanssa Virossa piipahtaessani pallomeri oli älykkäästi vilkkaassa aulassa ja avoin tila. Istuskelin siinä lähistöllä, koska arvelin, että pojalle saattaa tulla idea yrittää osua palloilla johonkin kivaan lähistön kohteeseen. Omani sain hallittua, mutta en heti alkanut pistää muita pakettiin. Lopulta sitten mahdollisimman asiallisesti sanoin parille muksulle, että pidetäänpä pallot meressä, ettei satu vahinkoja. Palloja kun lenteli ympäri aulaa ja vieri rappusiin yms. Jotkut vanhemmat siinä katselivat touhua, mutta yksikään ei puuttunut. Veikkaan, että pahimmat riehujat oli vain jätetty sinne leikkipaikkaan ilman valvontaa.