fiftyeight kirjoitti:
Minä siihen autoni sitten heitin, ja täytyy myöntää että laiskuuttani se jäi vinoon, kun ruudut ovat ahtaita nykyautoille enkä jaksanut alkaa hieroa sitä viivasuoraan varsinkin kun takanani ollut vani oli hiukan minun ruutuni puolella.
Oli oikein kaksi syytä keksitty:
1) "pysäköinti merkityn pysäköintipaikan viereen".
Ei pidä paikkaansa, sillä auto oli ruudussa, joskin oikea eturengas ja etupuskuri eivät mahtuneet ruutuun.
2) "pysäköinti jalkakäytävälle"
Ei pidä paikkaansa, sillä auto oli ruudussa, joskin oikea eturengas ja etupuskuri eivät mahtuneet ruutuun.
Tämä nyt vain malliesimerkki siitä että autoilijahan Suomessa ei koskaan myönnä olleensa väärässä, vaikka myöntää olleensa väärässä. Ei siis mitään henk.koht. nimimerkkiä fiftyeight kohtaan.
...täytyy myöntää että laiskuuttani se jäi vinoon, kun ruudut ovat ahtaita nykyautoille enkä jaksanut alkaa hieroa sitä viivasuoraan...
"...auto oli ruudussa, joskin..." "auto oli ruudussa, joskin..."
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jokainen sakko on oma moka. (Käytän sanaa sakko, koska se on lyhyempi sana kuin virallinen pysäköintivirhemaksu).
Olen itse saanut kolme parkkisakkoa. Kerran kun jätin auton liian lähelle suojatietä (viivat olivat viiden metrin päässä auton, mutta itse liikennemerkki oli talon seinässä neljän metrin päässä, ja merkistä se mitta mitataan)
Kerran kun olin kiireessä hakemassa parkkipaikkaa ja heitin kadulla U-käännöksellä paikkaan kadun toiselle puolelle parkkiin, ja en käynyt kadun päässä katsomassa että olikin kielto -> 20m risteyksestä.
Kerran tuli parkkisakko kun jätin auton bussipysäkille, jonka alla oli aika- ja päivämääritykset busseille. Jätin auton siihen silloin kun busseilla oli vielä paikkaan oikeudet.
P.S. Itse teen aina niin jos viereisessä ruudussa on auto hieman poikittain tai osittain naapuriruudun päällä, niin ajan silti keskelle omaa ruutuani. Varsinkin jos toisen auton kuskin ovi on aivan viivalla, opeteltkoot ajamaan ruutuun oikein siinä kun yrittää ängetä sisään ovesta, jota ei saa auki. Muutenkin ärsyttää varsinkin parkkihalleissa sellaiset ihmiset jotka ajavat ruutujen päälle ja vievät tilan muilta.