Lappuliisat

  • 35 453
  • 158

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, nuo myöskin vain "työtään tekevät" punatakkiset pikkupirut, jotka saavat duunistaan positiivista palautetta ja vieläpä peruspalkan lisäksi provikkaakin, huomasivat ettei autossani tuossa yksi päivä ollut parkkikiekkoa. Tyhmäähän se on ettei laita sitä sinistä numeroilla varustettua muoviläpyskää tuulilasin kupeeseen, varsinkaan sillloin jos ei tiedä kyseessä olevan edes kiekkopaikka, mutta silti.

Juttu meni suurinpiirtein näin: Olin pysäköinyt autoni erään Porin otavankadulla sijaitsevan lähikaupan vinoparkkiin. Pirssini on seisonut siinä monta kertaa ennenkin ilman kiekkoa, koska en ole koskaan huomioinut sen tarpeellisuutta kyseisellä paikalla.

Noh, astelin muina miehinä sisään markettiin (tietämättä että parhaillaan olen syyllistynyt vakavanpuoleiseen rikokseen ja hairahtumassa väärään seuraan) ostamaan eräälle henkilölle savukkeita. Saatuani asiani toimitetuksi, palasin ulos automaattisista liukuovista.
Kävellessäni kohti ajoneuvoani, joka sijaitsi noin 10 metriä ovelta, havaitsin että joku punatakkinen täti-ihminen seisoi minun (siis autoni) ja jonkun muun auton välissä. Kävelin tästä huolimatta kaikessa rauhassa kohti kuljettajan puoleista ovea, kiinnittämättä sen kummempaa huomiota tuossa kokovartalokondomissaan sössivään tanttaan, joka piti käsissään jonkinasteita mittaria.
Laittaessani avainta virtalukkoon (edelleenkin auton) näen kuinka punahilkka asettaa oikeanpuoleisen pyyhkijän alle lapun: "PYSÄKÖINTIVIRHEMAKSU".

Suivaantuneena tiedustelin tietenkin syytä moiseen tapaukseen, sain kuulla etten ollut laittanut kiekkoa näkyviin. Vaikka selitin olleeni kaupassa alle viisi minuuttia, sain kuulla että: "se on huono homma se, kun mä olen laittanut ton lapun tohon jo".

Onko tämä nyt sitten saatana oikein, että joudun maksamaan 35€ omasta tyhmyydestäni (tietenkin on!) vaikka olen jo lähtemässä paikalta ennenkuin haukka pääsee paikalle?
Osaa siepata tuollainen natsitoiminta, saatana!
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
VH87 kirjoitti:
Onko tämä nyt sitten saatana oikein, että joudun maksamaan 35€ omasta tyhmyydestäni (tietenkin on!) vaikka olen jo lähtemässä paikalta ennenkuin haukka pääsee paikalle?
Osaa siepata tuollainen natsitoiminta, saatana!

Ei ole. Lappuliisat ovat feministilesboja ja sietäisivät saada lobotomian joka ikinen.

Meikäläisen tuulilasiin laitettin 60 euron lappo, kun olin 3 minuuttia myöhässä ajan täyttymisestä. Saatanan hammaslääkäri kun kesti tuon verran kauemman, kuin mitä mittariin sai rahaa kerralla laittaa. Oli lehmä taatusti seissyt mittarin vieressä lappo valmiiksi täytetynä ja oikein odotti, että sai sakottaa. (Turku ja rauhankatu)

Toinen idiotismus sattui taloyhtiön parkkipaikalla, kun auton vänkärinpuolen renkaat olivat asfaltin ulkopuolella. Tempusta napsahti 40 euron sakko ja syynä maastopysäköinti. (Helsinki ja Pitäjänmäki)

Pro: Haistata hyeenalle aina, kun hyeenan näet.
 
Viimeksi muokattu:

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Kyllähän sitä meikäläinenkin sai HKIn Pikku-Huopalahdessa sakot "virheellisestä pysäköinnistä". Autoni oli parkissa kadun varrella, kadun alussa oli liikennemerkki mikä ilmaisi, että pysäköinti on sallittu 5m tästä eteenpäin. Autoni eturenkaat oli ehkä n 6metrin päässä merkistä, joten sakot napsahti. Näinköhän siinä on mittanauhan kanssa mitattu, että onko yli auto väärin pysäköity.
 

lihaani

Jäsen
Maksulliseen parkkiruutuun mahtuu keveästi kolme neljä moottoripyörää. Pitääkö jokaisesta fillarista maksaa oma maksu, vai riittääkö yksi maksu?

Kaveri aikoinaan kinasi tästä punatakkisen parkkihengettären kanssa. Arvatkaa, mitä mieltä tämä seireeni oli?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta tuntuu omituiselta, että on niin vaikeaa noudattaa kuitenkin hyvin yksinkertaisia pysäköintisääntöjä. Jos laitat autosi parkkiin ilman kiekkoa, jos sitä kerran vaaditaan, tottakai on oikein että siitä saa sakot. Muutenhan voisit pitää vaikka tunnin parkissa autoasi viisi tuntia.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Toisaalta tuntuu omituiselta, että on niin vaikeaa noudattaa kuitenkin hyvin yksinkertaisia pysäköintisääntöjä. Jos laitat autosi parkkiin ilman kiekkoa, jos sitä kerran vaaditaan, tottakai on oikein että siitä saa sakot. Muutenhan voisit pitää vaikka tunnin parkissa autoasi viisi tuntia.

Tottakai, ymmärtäisin sen silloin jos henkilö todellakin on pitänyt autoaan paikalla nuo viisi tuntia, mutta jos kerran tantta selvästi näkee, että olen juuri lähdössä paikalta, niin tuo tuntuu kyllä harvinaisen paskalta jutulta. Täysin järjettömältä tuntuu myös se, että em. henkilöt siis saavat provisiota jokaisesta laittamastaan lappusesta...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VH87 kirjoitti:
Tottakai, ymmärtäisin sen silloin jos henkilö todellakin on pitänyt autoaan paikalla nuo viisi tuntia, mutta jos kerran tantta selvästi näkee, että olen juuri lähdössä paikalta, niin tuo tuntuu kyllä harvinaisen paskalta jutulta. Täysin järjettömältä tuntuu myös se, että em. henkilöt siis saavat provisiota jokaisesta laittamastaan lappusesta...

Ymmärrän tottakai että sinua on ärsyttänyt, niin ärsyttäisi minuakin. Mutta fakta on se, että autosi oli väärin parkkeerattu, ja se oli sitä kun parkkipirkko paikalle saapui. Hänen työnsä on silloin kirjoittaa parkkisakko. Ei minkään "mä olin just lähös" kuulukaan olla lieventävä asianhaara. Ja kun se tantta ei voi tietää oletko pitänyt autoasi siinä viisi tuntia vai et...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Itse en ole saanut koskaan pysäköintisakkoa, mielestäni nämä lappuliisat ovat tärkeä ammattiryhmä. Olenkin sitä mieltä, että on tärkeää että asiaa valvotaan ammattimaisin ottein, ei se tietenkään mukavalta tunnu kun saa "pikavoiton" mutta siitä oppii missä renkaat pitävät olla ja missä kohdassa.

Onkin aivan turhaa laittaa omia töppäyksiä muiden piikkiin, mielestäni he ovat myöskin aikas tyylikkäitä punaisissa puvuissaan, vähän kuin lentoemännät ennen.

Tsemppiä vaan heille, ja jaksamista. Kyllä töitä riittää.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Ymmärrän tottakai että sinua on ärsyttänyt, niin ärsyttäisi minuakin. Mutta fakta on se, että autosi oli väärin parkkeerattu, ja se oli sitä kun parkkipirkko paikalle saapui. Hänen työnsä on silloin kirjoittaa parkkisakko. Ei minkään "mä olin just lähös" kuulukaan olla lieventävä asianhaara. Ja kun se tantta ei voi tietää oletko pitänyt autoasi siinä viisi tuntia vai et...

Tottakai on, mutta ei siinä ole mitään järkeä että mätkäisee sen silloin kun olen lähdössä pois. Tottakai meikäläinenkin sakottaisi heti jos siitä provikan saisin, mutta pointti on se että koko sakotusjärjestelmä on päin helvettiä...
 
VH87 kirjoitti:
Tottakai on, mutta ei siinä ole mitään järkeä että mätkäisee sen silloin kun olen lähdössä pois. Tottakai meikäläinenkin sakottaisi heti jos siitä provikan saisin, mutta pointti on se että koko sakotusjärjestelmä on päin helvettiä...

Mikä siinä on erityisesti päin helvettiä? Minusta se taasen on hyvinkin yksinkertainen ja selvä järjestelmä.

Eikös se koko parkkikiekon idea ole siinä, että suht lyhytaikainen pysäköinti on tehty joillain alueella maksuttomaksi ja sitä lyhytaikaisuutta valvotaan juuri niillä parkkikiekoilla. Jos sinä et sitä kiekkoa tuulilasiisi pysäköidessäsi laita, niin auringon sijainnistako sen parkkipirkon pitäisi pystyä se tuloaikasi katsomaan? Ja mikä helkkarin selitys se "olin juuri lähdössä" on? Jos olet sen auton ilman parkkikiekkoa sinne pysäköinyt, se on yhtä kuin väärin pysäköity!
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sivuverkko kirjoitti:
Mikä siinä on erityisesti päin helvettiä? Minusta se taasen on hyvinkin yksinkertainen ja selvä järjestelmä.

Eikös se koko parkkikiekon idea ole siinä, että suht lyhytaikainen pysäköinti on tehty joillain alueella maksuttomaksi ja sitä lyhytaikaisuutta valvotaan juuri niillä parkkikiekoilla. Jos sinä et sitä kiekkoa tuulilasiisi pysäköidessäsi laita, niin auringon sijainnistako sen parkkipirkon pitäisi pystyä se tuloaikasi katsomaan? Ja mikä helkkarin selitys se "olin juuri lähdössä" on? Jos olet sen auton ilman parkkikiekkoa sinne pysäköinyt, se on yhtä kuin väärin pysäköity!

Ensinnäkin minun mielestäni se on erittäin provosoivaa että joku saa provisiota toisen sakottamisesta. Tämäntapainen sakottaminen on nääs meikäläisen mielestä turhaa. Ymmärrän sen esim. silloin jos paikka on maksullinen ja rahat ovat loppuneet vaikka 30 minuuttia takaperin, mutta en sulata sitä näissä kiekkotapauksissa. Oma töppihän tuo on aina, mutta eikö sentään jokin aikaraja tai vastaava olisi paikallaan? Jos esimerkiksi pirkko vaikka venaisi sen 5 minuuttia ennenkuin kirjottaisi sakon tjsp. Kaverin mutsi sai sakon pysäköidessään autonsa pariksi minuutiksi saatuaan migreenikohtauksen. Hänen istuessaan sisällä autossaan oli muija pokkana kirjoittanut lappusen. Vaikka kyseessä onkin väärin pysäköinti, on tuo kertakaikkiaan perseestä!
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä sain tuossa pari vuotta sitten parkkisakon asuntoni ulkopuolella Herttoniemen rannassa selkeellä pysäköintikielto alueella missä kuitenkin luki huoltoajo sallittu.

Parkkihalli jossa minullakin oli parkkipaikka sijaitsi 200m:n päässä asunnosta ja ajoin oven eteen 5 minuutiksi käytyäni viikonloppu ostoksilla. Tultuani takaisin olivat pirkot käyneet sakottamassa, eikä heitä edes näkynyt missään joten aika nopeeta touhua. Tein sakotuksesta reklamaation jossa selitin että autoa oli purettu.

Jihaa! viikon päästä sama juttu ainoastaan sillä erolla että sakotusaika oli 3 minuuttia eikä pirkkoja taaskaan näy missään. Tein uuden reklamaation ja lähetin eteenpäin. Perusteet olivat täysin samat.

Loppuratkaisu:

1.sakko: vastalause hylätty, syy autoa ei oltu purettu.

2.sakko: vastalause hyväksytty, syy autoa purettiin!

Sakottajia ei 100% varmuudella näkynyt missään joten pystyykö kukaan selittämään ko. tapahtuman. Ilmeisesti joku arpoo jollain konstilla mikä reklamaatio menee läpi ja mikä ei.

Maksuaikaa saa muuten kuukauden lisää kun tekee reklamaation samantien sen saannin jälkeen!
 

Ju-ku-rit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit!SM-liigassa Kärpät.
Minulla on positiivinen kokemus "lappuliisasta".
Olin pysäköinyt autoni ja ikkunassa oli maksulappu,niinkuin pitääkin.Laitoin puhelimeeni muistutuksen,jotta muistan käydä ostamassa myöhemmin uuden.
Olin myymässä pelilippuja ihan siinä lähistöllä(Yllätys,yllätys,lätkäpeliin).
Kun tulin uuden pysäköintimaksulapun kanssa,oli lappuliisa(joka sattui olemaan mies!!!!!!)kirjoittanut minulle sakon.
Hyvin,hyvin äreänä repäisin sen ikkunasta ja laskettelin kai vähän ärräpäitäkin siitä miten kalliiksi tulee faniharrastus.Kaveri katseli uutta,maksamaani pysäköintilappua ja HELTYI REPIMÄÄN SAKON!
Että näin täällä meillä savossa:)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minäkään kyllä ymmärrä miksi se sakotus on niin perseestä. Juuri tällä provikkapalkalla varmaankin pidetään tällaisen "ei-niin-mielenkiintoisen" työn motivaatio yllä. Koska lappuliisat tekevät oikeasti todella tärkeää työtä. VH87, sanoit ettei ole järkeä siinä vaiheessa kun lähdet pois. Miksi ei? Sinähän olit pysäköinyt väärin. Miksi sinua ei olisi pitänyt sakottaa? Niin usein esimerkiksi parkkihalleissa suoraan sanottuna vituttaa huono parkkeeraus, joka aiheuttaa sen, ettei muuten vapaalle paikalle auto enää mahdu. Jos minä olen kaksi kuukautta vanhan kortin omistajana oppinut jo pysäköintisäännöt, ei se luulisi vaikeaa aikuiselle ihmiselle olevan. Pysäköinnissä on selvät säännöt, jos niitä ei noudateta, rapsahtaa sakot. Mikä tässä on niin perseestä?

Ja oikeasti VH87, lappuliisa odottaisi paikallaan viisi minuuttia? Hei haloo. Ei se kiekon laittaminen nyt niin vaikeaa ole.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
girlzilla kirjoitti:
Hei haloo. Ei se kiekon laittaminen nyt niin vaikeaa ole.

Odotahan vain zilla, kun saat ensimmäisen pysäköintisakkosi. Saattaa olla, että ääni on kellossa silloin ihan eri..
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaiser Soze kirjoitti:
Odotahan vain zilla, kun saat ensimmäisen pysäköintisakkosi. Saattaa olla, että ääni on kellossa silloin ihan eri..

No hyvin vaikea uskoa että olisi. Jos joskus satun unohtamaan, niin en ainakaan itke sen jälkeen että miksi minulle annettiin sakko. Mutta olen kyllä hyvin tarkka siitä, että auto on hyvin parkkeerattu, ja että vaaditaanko alueella parkkikiekkoa.
 
VH87 mainitsi jokaisessa viestissään että lappuliisat saavat provikkaa. Onko asia todellakin näin? Taitaa olla vain joku urbaani legenda. Eiköhän ne tee töitä ihan tavallisella kuukausipalkalla?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
girlzilla kirjoitti:
No hyvin vaikea uskoa että olisi.
Sellaisessakin tapauksessa, että löydät kadulta parkkipaikan, jätät auton siihen ja haet kadun kulman takana olevasta automaatista samantein pysäköintilipun.
Heti takaisin tullessasi on lappuliisa jo kirjoittanut lapun ja laittamassa sitä pyyhkijän alle. Näyttäessäsi lappua ja selittäessä juuri hakeneesi lapun, saanoo liisa sinulle: "Sori, ei auta. Tota selitystä mä kuulen aina." ja kävelee pois..

Näin kaverin vaimolle tampereella tänä kesänä.

K
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaiser Soze kirjoitti:
Odotahan vain zilla, kun saat ensimmäisen pysäköintisakkosi. Saattaa olla, että ääni on kellossa silloin ihan eri..
Välihuutona: Minäpä sain ensimmäisen parkkisakkoni tuossa muutama viikko sitten. Ajokortin saamisesta on reilut 11 vuotta. Kiekko puuttui, ja auto oli parkissa n. 20 minuuttia. Vitutti.

Siitäkin huolimatta: oma moka, ei tullut mieleenkään alkaa auton laputtanutta virkamiestä asiasta syyllistämään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Reggie Dunlop kirjoitti:
VH87 mainitsi jokaisessa viestissään että lappuliisat saavat provikkaa. Onko asia todellakin näin? Taitaa olla vain joku urbaani legenda. Eiköhän ne tee töitä ihan tavallisella kuukausipalkalla?

En tiedä saavatko provikkaa vai eivät mutta kumman paljon kotikaupunkini lappuliisat tekevät töitä ilta-, yö- ja viikonloppu aikaan - asia minkä olen huomannut kun olen seuraillut lappujen ilmaantumista epätavallisiin paikkoihin pysäköityjen autojen tuulilaseihin em. mainittuina aikoina. Kuka tekisi kuukausipalkalla työajan ulkopuoellla töitä tavallisessa asumalähiössä? Tuskin kukaan tai sitten pitää olla todella fanaattinen työintoilija.

vlad.

P.S. Minua ei ole laputettu kertaakaan, taloyhtiöni eteen pysäköity auto laputettiin viikonlopun aikana etc.
 
vlad kirjoitti:
En tiedä saavatko provikkaa vai eivät mutta kumman paljon kotikaupunkini lappuliisat tekevät töitä ilta-, yö- ja viikonloppu aikaan - asia minkä olen huomannut kun olen seuraillut lappujen ilmaantumista epätavallisiin paikkoihin pysäköityjen autojen tuulilaseihin em. mainittuina aikoina. Kuka tekisi kuukausipalkalla työajan ulkopuoellla töitä tavallisessa asumalähiössä? Tuskin kukaan tai sitten pitää olla todella fanaattinen työintoilija.

vlad.

P.S. Minua ei ole laputettu kertaakaan, taloyhtiöni eteen pysäköity auto laputettiin viikonlopun aikana etc.

Kai nyt kuukausipalkkaan myös tulee ilta- sunnuntailisiäkin? Olisi se nyt aika hullua jos he tekevät toitä ainoastaan arkisin 8-17 välisenä aikana? Myös poliisit voivat sakottaa jos he katsovat sen aiheelliseksi.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, en tiedä mistä VH87:n tieto provikkapalkasta on peräisin, mutta olen tätä nähnyt useampaankin kertaan kysyttävän sanomalehdissä ja aina vastaus on ollut sama; lappu-liisat eivät saa proviisiota kirjoittamistaan sakoista.

Ei minua ärsytä niinkään sellainen selkeä sakottamistapaus, eli jos olen tietoisesti jättänyt autoni maksulliselle paikalle ilmaiseksi tai unohtanut laittaa kiekon/luvan näkyviin, kyllähän tyhmyydestä kuuluukin sakottaa. Mutta nämä kaupunkien ylläpitämät sakkorysät (paikat, joissa autoliikenteeseen nähden aivan liian vähän luvallisia parkkipaikkoja) kyllä ottavat päähän. Ymmärrän toki senkin, että hyvät rysät tuovat tuloja kaupungille, mutta onhan se parkkipirkkojen toiminta tuollaisissa paikoissa vähän turhan virkaintoista noin yleensä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Joo, näin useammat parkkisakkotkin saaneena täytyy heittää tännekin valtavirrasta varmasti jonkin verran poikkeava mielipiteeni. Parkkipirkon ammatti on erinomaisen tarpeellinen, harmi vain ettei noita liisoja työllistetä vielä nykyistäkin enemmän.

Totuushan on se, että "oikeasti" en ole nähnyt kenenkään saaneen parkkisakkoja perusteetta. Toki itsekin olen saanut muikkarin mm. työpaikkani eteen pysäköinnistä mutta reklamoimalla tuostakin selvittiin, kyseessä oli juuri aluillaan oleva lastaustoiminta, sekä sen verran arvokasta tavaraa etten tohtinut jättää ovia auki että pirkko olisi ymmärtänyt pysäköinnin tarkoituksen. Nämä "tulin juuri" tai "jokin aikaraja" nyt ovat vain tällaista paskat housussa räpistelyä ja jonkinlaisen itsekkyyden merkki - aivan kuin itse tehdyt toilaukset tulisi aina jollakin tekosyyllä sivuuttaa, rike on rike vaikka juuri sinä itse olisitkin syyllinen ja voisitkin itsellesi perustella toimintaasi. Vielä aktiivisemmin toivoisin vammaispaikkojen valvontaa, turhan usein sitä havaitsee pysäköijän olevan ilmeinen aivo-invalidi sillä motoriikassa ei ole mitään vikaa mutta havaintokyky vaikuttaa pahasti puutteelliselle. Harmi vain, että tämä invaliditeetti ei vielä oikeuta pysäköimään tuolle paikalle.

Jokusen mukavan lappuliisan kanssa joskus on tullut vähän neuvoteltuakin, kirjoitettujen lappujen "repiminen" siinä paikan päällä ei ole mielestäni uskottava tarina koska ainakin minulle tämä lissu kertoi että vihkosesta revityt lappuset on joka tapauksessa jäljentyneet omiin kopioihin jotka täytyy sitten selvittää pysäköinninvalvonnassa. Lisäksi, virhetapaukset oiotaan reklamoimalla, joka useimmiten onnistuu puhelinsoitolla vaikka paikalta samantien. Tämä on hyvä käytäntö, koska usein tilanteessa lissun kanssa neuvotteleminen saattaa johtaa toimintaan tunnekuohun vallassa ja voisi vaarantaa pysäköinninvalvojan turvallisuutta, kuten olemme saaneet havaita mm. viimeaikaisista iltapäivälehdistä jokun idiootin edesottamuksia. Ajatella, joku oli niin täysi typerys että ajoi toista ihmistä päin parin kymmenen euron itseaiheutetun maksun takia. Halpaa on tämä ihmisen terveys. Parkkipirkon työnsä ääreltä yllättäessäni olen poikkeuksetta kohdannut hyväntuulista palvelua enkä koskaan tylyä käytöstä. Toisaalta, en ole edes yrittänyt aliarvioida tämän henkilön älykkyyttä uskottelemalla tälle että autoni virheellinen pysäköinti olisi jotenkin tämän henkilön edesottamusten seurausta. Olen yrittänyt lahjoa tätä viranomaista (rikos vanhentunut, joten ei kannata rasittaa koneistoa ilmiantamalla tunnustustani) mutta sekään ei mennyt läpi. Tämmöisen keskustelun pohjalta myös hallussani on toistaiseksi kenenkään faktatiedolla kumoamaton tieto etteivät parkkipirkot toimi provikkapalkalla vaan kiinteällä kuukausipalkalla.

Myös tämä migreenikohtauksesta muistutuksen kirjoittaminen on mielestäni hyvin epäuskottavaa, sillä pysäköintivirhemaksua ei voi kirjoittaa pysähtymisestä (ei pysäköinnistä) ja toki valvojallakin on sen verran älyä päässä että näkee kyseessä olevan sairaskohtauksen. Ehkäpä tämä "tutunkaimankaverinserkun" migreeni iskikin tämän lähestyessä kaupasta autoa ja havaitessa virkahenkilön ajoneuvonsa välittömässä läheisyydessä suorittamassa työtehtäviään.

No, joillekin pysäköintikiekon käyttö on ylivoimaisen vaikeaa. Tätä pitäisikin varmasti harjoitella enemmän autokoulussa, ne varmasti mielellään vastaanottavat lakiuudistuksen joka tuo pari pakollista teoriatuntia jokaiselle koululaiselle lisää. Samoin pysäköintimaksun suorittaminen ei ole yleensä vaikeaa ja matka automaatille yleensä siedettävä. Toki sateessa on ikävää juoksennella tuollaisilla asioilla, mutta toisaalta samalla sitten säästää vaivaa siinä suhteessa että voi pysäköidä asiointipaikkaansa lähemmäs, eikä tarvitse kävellä kaukaa mahdollisesti ilmaiselta parkkipaikalta samassa sateessa. Ylellisyys maksaa. Nykyään myös kännykällä maksaminen yleistyy monilla parkkipaikoilla, jolloin ei tarvitse edes huolehtia siitä että olisi paikalla kun pysäköintiaika päättyy vaan voi tekstarilla tilata lisäaikaa. Mitä kolikoiden käyttöön tulee, tuskin kenenkään budjetti kaatuu ylimääräisen 20 sentin käyttöön - jos jollakulla tilanne todellakin on tämä, suosittelen luopumista autoilusta kokonaan, turkasen kallistahan se on muutenkin. Ajaa sitten vaikka fillarilla, loppujen lopuksi on aika pieni ryhmittymä joka ei voisi näin toimia tällaisen ruikuttamisen sijaan.

Mikään ei myöskään ole ärsyttävämpää kuin kohdata maksuttomilla parkkipaikoilla päin persausta pysäköityjä ajoneuvoja. Hyvässä lykyssä paikkoja ei riitä kaikille tai et pääse saamaltasi paikalta pois. Väärä pysäköinti voi myös konkreettisesti vaarantaa henkiä (esim. tukkiessa varauloskäyntejä tai estäessä hälytysajoneuvojen pääsyä paikalle - tästäkin on ikäviä henkilövahinkoon johtaneita tapauksia mielessä lähihistoriasta mm. Kuopiosta) sekä tietenkin tämä vääränlainen pysäköinti saattaa ärsyttää vaikkei mitään suoranaista vaaratilannetta aiheuttaisikaan.

Pysäköikää siis oikein tai hankkikaa riittävästi likviditeettiä maksaa pysäköintivirhemaksunne. Ihan totta, vain pienellä huomion kiinnittämisellä en ole enää useisiin vuosiin saanut ensimmäistäkään tikettiä. Eikä se oikeasti niin kamalaa ole kävellä sieltä 200 metriä kauempana olevasta ilmaisesta parkkipaikasta, vai onko täällä joku joka tunnustaa ettei todellisuudessa selviä tämän verran pidemmästä matkasta?

Tulipa paljon juttua tämmöisestä aiheesta, koittakaa kestää. En yritä hävittää pointtiani puheripulin keskelle vaikka joku niin varmasti luuleekin.
 
Kaiser Soze kirjoitti:
Sellaisessakin tapauksessa, että löydät kadulta parkkipaikan, jätät auton siihen ja haet kadun kulman takana olevasta automaatista samantein pysäköintilipun.
Heti takaisin tullessasi on lappuliisa jo kirjoittanut lapun ja laittamassa sitä pyyhkijän alle. Näyttäessäsi lappua ja selittäessä juuri hakeneesi lapun, saanoo liisa sinulle: "Sori, ei auta. Tota selitystä mä kuulen aina." ja kävelee pois..

Näin kaverin vaimolle tampereella tänä kesänä.

K

Minun on aika vaikeaa uskoa, että jos tulet maksetun parkkilapun kanssa paikalle, varsinkin jos se parkkiautomaatti tosiaankin on jonkinmoisen matkan päässä kulman takana, joutuisit maksamaan juuri sillä hetkellä kirjoitetun sakkolapun. Enemmän tuo kuulostaa katkeralta urbaanilegendalta. Jos nyt oikeasti noin kävisi, niin aivot omistava autoilija tekisi sakosta tietysti reklamaation ja olen varma, ettei sakkoa tarvitsisi loppujenlopuksi maksaa. Ottakaa nyt ihmiset järki käteen. Ei tuo parkkisakkoasia nyt niin monimutkainen ole.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
lihaani kirjoitti:
Maksulliseen parkkiruutuun mahtuu keveästi kolme neljä moottoripyörää. Pitääkö jokaisesta fillarista maksaa oma maksu, vai riittääkö yksi maksu?

Kaveri aikoinaan kinasi tästä punatakkisen parkkihengettären kanssa. Arvatkaa, mitä mieltä tämä seireeni oli?

Jokaisesta moottoripyörästä pitää maksaa se maksu. Mietityttää vaan, mihin normiprätkässä laitetaan se lappu siten, ettei tuuli tai joku nilkki sitä varasta.

Kaikkein innokkaimmat lappuliisat tuntuvat löytyvän Espoosta, sieltä on melko "helppo" saada sakot, varsinkin parkkikiekon unohtamalla. Kerran oli lähellä Matinkylässä sakon saanti varttitunnin pysäköintipaikalla. Onneksi olin vielä näköetäisyydellä autosta siinä vaiheessa, kun ko. rouvashenkilö tuli lappua kirjoittamaan ja ehdin kinaamaan aiheesta.

Helsingissä mukavimmat sakot sain Yrjönkadulla, kun olin menossa ostamaan Parcard-härvelin sirukorttiin lisää arvoa. Ei sattunut olemaan kolikoita mukana ja ajattelin, että ehdin käydä pikaisesti pysäköintivalvontavirastossa hoitamassa asian. En ehtinyt.

Firmamme kuorma-autokuski sai kerran pikavoiton ollessaan auton takana sitomassa kuormaa kiinni lastauksen jäljiltä. Ilmeisesti pysäköintimaksu pitää maksaa, vaikka olisi lastaamassa tai purkamassa kuormaa kadun varressa. Käyköhän jäteautoille samanlaisia tilanteita usein?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös