Miten noista vuoroista voi olla pitämättömiä vapaita,ihan uteliaisuudestani kyselen...?Mikä teillä oli se vuorojärjestelmä?
Menee vähän aiheen vierestä, mutta meillä vuorojärjestelmänä oli "purettu 37" tai jotain. Taisi olla paikallisesti sovittu juttu. 1 rivi oli kesälomalla ja 4 pyöritti tehdasta pitkällä kierrolla. Ja v-päiviä jäi rästiin ja on vieläkin.
Pointti näissä viesteissäni on kuitenkin se, että en ymmärrä ruikutusta perhe-elämän vaikeudesta vuorotyössä. 2002-2006 tein pelkkää yötyötä, 3,5v olen tehnyt kolmivuorotyötä. Mielestäni näinä vuosina olen pystynyt olemaan lapsieni kanssa jopa enemmän kuin jos olisin tehnyt normiduunia kasista neljään. Myös tällä hetkellä kun kierto on päällä.
Kohta kotiin, tosin klo 6 uimahallille, jossa 2km polskimista. Klo 7 kotiin ja hyvän päivän toivotukset lapsille ja puolisolle, jotka ovat aamutoimillaan. Klo 7-14 unta, sitten ylös ja koirien kanssa lenkille. Neljän jälkeen emäntä tallille. Sitten lapset kotiin ja touhuamista puoli kasiin saakka. Oma tunnin juoksulenkki ja vielä jeesaamaan iltatoimia ja toivottamaan hyvää yötä. Sitten töihin. Kylläpä on taas rankkaa olla vuorotyöntekijä, joka ei näe omia lapsiakaan hereillä kuin todella harvoin. Itse tosin olen sitä mieltä, että jos ruikuttamaan haluaa ruveta niin ehkä kannattaa katsoa ensin peiliin.