Itse olen alkanut taipua ja toivoa, että lakko murrettaisiin joko rikkureilla tai jonkin sortin poikkeuslailla.
Miksi?
Koska, jos näin tapahtuu, eivätkä tavalliset palkansaajat reagoi asiaan muuten kuin palaamalla kiltisti töihin, on suomalaisesta duunarista tullut niin itsekäs älykääpiö ettei se ansaitsekaan muuta kuin joutua työttömäksi, johon nykymeno "työllisyydestä huolestuneen vastuullisen työnantajan" johdolla vähitellen joka tapauksessa menee.
Suomalaisella duunarilla on todellakin asiat hyvin, kun vertaa tilannetta niihin järjestäytyneisiin ammatti-ihmisiin, jotka ovat aikoinaan hankkineet 8-tuntisen työpäivän, lauantai-vapaan, kesä- ja talvilomat, pekkaset (niille joilla niitä on).
Saattaa tulla joillekin yllätyksenä, mutta työnantaja ei ole niitä lahjoittanut hyvää hyvyyttään.
Joka tapauksessa vaalit taitavat olla liian lähellä lakonmurtolakiin. Laki olisi loistava, ja jos se toteutuisi, ja ihmiset eivät siitä huolimatta rankaisisi hallituspuolueita vaaleissa, olisi se taas yksi osoitus siitä, kuinka pihalla suomalaiset ovat, ja siitä kuinka nykyään äänestetään naamaa ei asioita.
Joko tapauksessa elämme mielenkiintoisia aikoja. Toivon hallitukselta Thatchermaisia otteita, työnantajalta häikäilemätöntä rikkuritoimintaa, ja tyydyn nauramaan duunarille, joka palaa nöyryytettynä töihin, kiroaa sitä, minkälaiseksi maailma on muuttunut, eikä itse tee mitään.
Tämän selkkauksen jälkeen moni suuri firma tulee joka tapauksessa aloittamaan massiiviset irtisanomiset "ennalta ehkäisevinä toimina".