Jumala on täydellinen (ontologinen argumentti
Ontologinen todistus – Wikipedia ) ja pystyy mihin tahansa ja häntä ei sido aika jne. Hän on antanut meille moraalin. Miten voi olla moraalinen ilman jumalaa? Miten ateistit voivat olla moraalisia?
Holokausti...hiljaisuus.
Ruandan kansanmurha...hiljaisuus.
Miljoonat lapset kuolevat nälkään (joka viides sekunti alle 5 vuotias lapsi kuolee johonkin kamalaan)...hiljaisuus.
Katolisen kirkon pedofilia/raiskaus (kutsutaan niitä niiden oikeilla nimillä) tapaukset...hiljaisuus
jne.
jne.
Mikäli hän on täydellinen ja sellainen mitä hänen uskonnon puolelta annetaan ymmärtää olevan, hän silloin kykenee estämään tällaiset tapahtumat. Mikä on moraalittomampaa kuin katsella vierestä kun tällaista tapahtuu ja sinulla on kyky estää ne? Ehkä olla mukana tekemässä niitä ja tavallaan jumala tällaisena on itse osallinen tekoon.
Me saadaan moraali tällaiselta? Ateistit eivät voi olla moraalisia?
Jos jumala on ja hän on sellainen kuin esitetään, hän on syyllinen ja osallinen moraalittomimpiin tekoihin mitä voi kuvitella.
"If there's a god, he will have to beg my forgiveness" - Kirjoitettu vangin toimesta natsien keskitysleirin (Mauthausen) sellin.
Mutta juuri sinua hän kuuntelee. Juuri sinusta hän välittää...
----------------------------------------------
Sanotaan myös, että jumala on antanut meille vapaan tahdon.
En osaa sanoa onko meillä sellaista vai ei. Jossain Stephen Hawkingsin ohjelmassa tehtiin testi, jossa mittaus aivoista näytti, että henkilö oli tehnyt päätöksen ennen kuin itse tajusi tekevänsä sen.
Mutta lienee selvää, että sinulla ei voi olla vapaata tahtoa, jos se on annettu sinulle. "Tietysti minulla on vapaa tahto, iso pomo sanoo niin. Kuka minä olen sitä kiistämään?"
Christopher Hitchens God Mandated Free Will Is Self Cancelling Nonsense - YouTube
Rukouksesta ei oikein tarvitse sanoa muuta kuin alla olevat liitteet