Sonera Laajakaista
Elikkäs...Asuin alkuvuonna ex-vaimoni kanssa samassa osoitteessa ja silloin käytössämme oli minun nimissä Sonera Laajakaista Extra. Muutettuani pois osoitteesta soitin Soneralle ja kerroin, että muutan pois ja haluan laajakaistan jäävän ks. osoitteeseen, siten että se siirtyy ex-vaimoni nimiin. Eli liittymä jää voimaan siihen osoitteeseen ja siirtyy ex-vaimoni nimiin. Lisäksi nimissäni oli nettitikku ja läppäri, jotka minä otin mukaani ja niitten laskut myös. Niitten laskut ovat menneet koko ajan entiseen osoitteeseen, vaikka kuulemma virallisen muuttoilmoituksen tekeminen Postille ja Maistraattiin muuttaa myös Soneran laskujen osoitteen.
Noh...nyt 6kk myöhemmin huomasin kivan tarjouksen Soneralla, jossa laajakaistan tilaaja saa Koti TV-palvelun käyttöön. Soitin Soneralle tilatakseni ks. tuotteen. Puhelimessa ollut neito kertoi, että nimissäni on jo yksi Soneran laajakaista liittymä. Sanoin, että ei pitäisi olla, ja kysyin että haittaako se silti uuden tilaamista uuteen osoitteeseen. Ystävällisesti neito kertoi, että ei ole este ja laajakaistaa "pukkaa" kohta tulemaan nykyiseen osoitteeseen.
Kului kaksi viikkoa, eikä mitään laitteita, eikä laajakaistoja näkynyt. Otin yhteyttä Soneran myyntiin ja kyselin tilauksen etenemistä. Vastaukseksi sain, että pari laskua(nettitikku ja läppäri) ovat myöhässä, joten sen takia tuotteet eivät ole lähteneet matkaan. Kerroin, että laskut kyllä on jo maksettu, mutta postilla seikkailtujen aikojen takia laskut olivat tulleet minulle jo eräpäivien jälkeen. Nainen kertoi, että ihmeellistä, koska muuttoilmoituksen tekemisen tosiaan kuuluisi muuttaa laskujen tulemisen uuteen osoitteeseen.
18.8. Tilasin siis laajakaistan ensimmäisen kerran ja kerroin kaikki osoite sotkut ja sekoilut ja painotin sitä missä olen asunut ja missä nyt asun. Neito mielestäni ymmärsi asian. 1.9. soitin siis kysyäkseni tilauksen perään ja nainen kertoi sitten lopulta, että laskut on kunnossa ja tuotteet lähtevät matkaan. Kerroin myös hänelle osoite sotkut ja missä olen asunut ja missä nyt asun.
Eilen sitten soittelivat, että pakettia olisi tulossa, kerroin olevani reissussa ja hakevani paketin Postista itse. Tänään kävin sitten hakemassa paketin, ja paketin toimitusosoitteeksi oli merkitty vanha osoitteeni. Ja laajakaistan asennukselle sain tekstiviestinä ajankohdan 9.9. klo12-16. Mutta eipä se sitten tänään auennutkaan. Katsoin vielä varmistukseksi sähköpostista saamani tilausvahvistuksen, jossa asennusosoitteeksi oli ilmoitettu nykyinen osoitteeni. Mutta mutta, soitettuani asiakaspalveluun ja kysyttyäni syytä sille, että nettiliittymä ei ole auennut, sain vastaukseksi, että siellä ne on vanhassa osoitteessa tänään käyneet!!!
En väitä, että olisin itse kaikkea tehnyt oikein. Olisin toki voinut jo aikaisemmin puuttua siihe, että laskuni edelleen menee vanhaan osoitteeseen, mutta on se nyt jumalauta jos kaksi eri ihmistä ei ymmärrä selvää suomen kieltä!!!Tässä sitä nyt odotellaan soittoa Soneralta ja jotain selvyyttä siihen, että mitä viddua ne siellä säätää ja millon ne saa säätönsä minulle sopivaksi. Ja alkuperäisessä tilauksessa vielä varmistettiin se, että ks. palvelu on saatavana uuteen osoitteeseeni. Itse pitäisi perkele kaikki tehdä näköjään.