Laadukasta sänkyä hankkimassa?

  • 172 232
  • 153

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ostettiin tuossa kunnon sängyt motoriikalla, koska on kiva katsoa telkkua sängyssä. En kyllä muista yhtään, mitkä sängyt mutta kotimaiset ja Askosta. Vaan syy, miksi tänne riensin huutelemaan, on vartalotyyny. Oi, kuinka hieno asia! En tiedä, alkaako tässä neljänkympin kohdilla jotenkin taantua vai mikä lie halivaje onkaan, mutta jotenkin on kiva tuon pötkylän kera nukkua, sen päällä, alla ja vieressä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ok, eli saa unohtaa tuon sitten. Ei näemmä mennyt luettu teksti eilen mekäläisen nuppiin, sorry.

Noita "memoryfoam" tyynyjä on jo aika monen merkkisiä. Itsellä on Jyskin Wellpur, niitä on monen mallisia ja kokoisia niinkun Tempurillakin on ja mikä parasta aina aika-ajoin kunnon alennuksessa kuten aina jyskin hintasahaukset nyt on. Oma tyynyni irtosi siis reilun 30€ hintaan ja olen erittäin tyytyväinen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ostettiin tuossa kunnon sängyt motoriikalla, koska on kiva katsoa telkkua sängyssä. En kyllä muista yhtään, mitkä sängyt mutta kotimaiset ja Askosta. Vaan syy, miksi tänne riensin huutelemaan, on vartalotyyny. Oi, kuinka hieno asia! En tiedä, alkaako tässä neljänkympin kohdilla jotenkin taantua vai mikä lie halivaje onkaan, mutta jotenkin on kiva tuon pötkylän kera nukkua, sen päällä, alla ja vieressä.

Kuinka monta reikää tuossa "vartalotyynyssä" on?
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kertokaapas Tempur -sängyn omistajat rehellisesti oletteko olleet tyytyväisiä sänkyynne?

Parasta ikinä missään. 15 vuotias patja alla ja pelittää kuin uusi, toki petarilla päivitettynä n.5v sitten. Muotoiltu tyyny ei mulle oikein istu, mutta patjat rokkaa.
Kroonisen selkäsäryn kanssa mennään päivät, mutta aamuisin on kivutonta nousta ylös.

Edit: Kesähelteillä helvetillisen kuuma, ilmalämpöpumppu poisti tämänkin ongelman.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinka monta reikää tuossa "vartalotyynyssä" on?
Tiesin syöttäväni lapaan, mutta naama totisena vastaan, ettei yhtään. Ja oikeasti, tykkään kyllä siitä ilman reikiäkin!
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
K

Kiekkokatsoja

Ajankohtainen ketju, itselleni.
Aika vaikea löytää hyvää sänkyä. Ja siten että se olisi 500-1000e haitarissa. Pitäs osua painon mukainen jousitus + pienen selkä - niska vaivan tarpeellinen jousitus.
Miksei oo, testaa muutama yö sänkyjä??
 

Takiainen

Jäsen
Nostetaas tätä ketjua hieman ylös. Muutto edessä ja vanhat Askon patjat saavat kyytiä tässä yhteydessä. Eli uusi sänky olisi tilauksessa ja hieman kaipaisin kokemuksia Tempurista? Myös muita suosituksia patjoista otetaan kiitollisena vastaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsekin olin menossa Tempuria ostamaan mutta suosituksien ja testimakoilujen perusteella päädyin Svaneen, oikein mukava, kantsii tsekata ainakin ennen ostopäätöstä.
Ohjehinnat oli aika lähellä Tempurin vastaavaa mutta alennukset parempia.


Maskusta itse ostin, taisi olla tämä. Ja näyttäisi olevan tarjouksessa.

 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nostetaas tätä ketjua hieman ylös. Muutto edessä ja vanhat Askon patjat saavat kyytiä tässä yhteydessä. Eli uusi sänky olisi tilauksessa ja hieman kaipaisin kokemuksia Tempurista? Myös muita suosituksia patjoista otetaan kiitollisena vastaan.
Itselle on tempurin original ja vaimolla hybrid. Mulla meni varmaan 2 kuukautta tottumiseen, siihen asti heräilin useasti yössä. Nykyisin nukun sillä todella hyvin. Tempurin muotoiltu tyyny minulla on ollut jo pidempään ja se on ihan mahtava. Niskakivut katosivat tämän myötä kokonaan. Nukun kyljellään tai selällään ja olen aika keskikokoinen tyyppi.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Nostetaas tätä ketjua hieman ylös. Muutto edessä ja vanhat Askon patjat saavat kyytiä tässä yhteydessä. Eli uusi sänky olisi tilauksessa ja hieman kaipaisin kokemuksia Tempurista? Myös muita suosituksia patjoista otetaan kiitollisena vastaan.
Vuoden nukkunut nyt tempurin patjalla (cloud) ja pois en antaisi. Olihan se kallis, mutta luotin pitkään takuuseen ja nyt hinta ei tunnu enää yhtään pahalta. Ei se kaikkia selkävaivoja poistanut, mutta selkeä parannus nukkumiseen ja aamukankeuteen (heh). Käytössä myös muotoiltu tempur-tyyny ja olen ollut siihenkin tyytyväinen. Tyyny vaati vähän enemmän totuttelua, mutta hyvä hankinta sekin on ollut. Tyynyn voisin varmaan korvata muullakin hyvällä tyynyllä, mutta sain tingittyä sen patjan kanssa kaupan päälle.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Apua kaivattaisiin nyt kipeästi. Kaikki on kokeiltu, eri kovuuksina, eri comboilla ja eri materiaaleilla... Paitsi Tempur.

Olen nyt käynyt kokeilemassa useamman kerran kaikkia patjamalleja mitä Porissa voi kokeilla. Original, Cloud ja juuri ilmestynyt Firm. Sain tuon 7cm petarinkin viikoksi kotiin, muttei siitä nyt oikein hullua hurskaammaksi tule.

Valoitetaan taustaa hiukan. Olen tällä hetkellä aika skrodessa kunnossa ja painoa on myös lantioseudulla riittävästi. Keväällä mulle siunaantui flimmeri, johon minulla on ollut taipumusta ihan parikymppisestä saakka. En ole pystynyt tuon jälkeen kun se sähköisesti käännettiin oikealla radalla nukkumaan muuta kuin oikealla kyljellä. Vasemmalla kyljellä (sydämen päällä) makaaminen saa sydämen hakkaamaan ja lisälyöntejä sekä värinää aikaiseksi. Oikealla kyljellä mennään siis koko yö, tai sitten eineen puoliselällään.

Ongelmaksi muodostuu lonkan puutuminen ja sitten myöhemmin yöllä kipuilu. Olen koittanut koventaa patjaa, lisätä kerrosta väliin jne. Komboja löytyy kotoa jo melkoinen määrä. Aiemmin vasemmalla kyljellä nukkuessa ei ongelmia juuri ollut, oikealla kyljellä silloinkin. Jos pehmennän patjaa tai lisään materiaalia liikaa, kipeytyy sitten selkä.

Olen nyt todennut että mahdollisesti paras minulle olisi tuo Original patja Tempurilta 30cm luxe mallina. Kuitenkin uniergonomit suosittelevat minulle sitä uutta firm-mallia, koska siinä on enemmän tukevuutta painoani ajatellen ja sitäkautta myös patja kestäisi pitempään. Siihen olen miettinyt sitten tuota 5cm Tempur-petaria kaveriksi hiukan kevittämään ja lisäpaksuutta tuomaan. Arveluttaa vain kovasti, koska Firm on todella paljon napakampi kuin tuo Original. Miten sitten lonkan kanssa on, alkaako puutuminen siinäkin. Asiantuntijat suosittavat painon takia kaikki Firmiä, itse epäröin.

Tempurin kanssa vaivaa vielä sekin, että ostan tuohon kotiin 2300€ patjan ja pertarin huomatakseni puutumisen jatkuvan. Minkäänlaista kokeiluaikaa ei ole. 14vrk sanotaan olevan joo ja puhutaan vielä kokeiluajastakin, mutta sitten pikkupräntillä lukee, että käyttäminen ei ole kokeilua. Kysyin liikkeestä ja Tempurilta miten voi kokeilla ilman käyttämistä, niin vastaus oli ympäri pyöreä ja kerrottiin ehtojen olevan huonosti muotoiltu. :)

Tässä tuli nyt avauduttua terveydestä patjahankinnan lisäksi, mutta olennaisesti se nyt tähän comboon kuuluu. Jos vain on palstan patja- ja sänkyexperteillä kokemuksia tahi neuvoja jakaa niin kiitollisena teille hattua nostan. Kaikkien muidenkin Tempurin omistajien kokemuksia mielenkiinnolla luen. Erityisesti jos on hiukan enemmän lihasta ja läskiä kropassa. :D
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Apua kaivattaisiin nyt kipeästi. Kaikki on kokeiltu, eri kovuuksina, eri comboilla ja eri materiaaleilla... Paitsi Tempur.

Olen nyt käynyt kokeilemassa useamman kerran kaikkia patjamalleja mitä Porissa voi kokeilla. Original, Cloud ja juuri ilmestynyt Firm. Sain tuon 7cm petarinkin viikoksi kotiin, muttei siitä nyt oikein hullua hurskaammaksi tule.

Valoitetaan taustaa hiukan. Olen tällä hetkellä aika skrodessa kunnossa ja painoa on myös lantioseudulla riittävästi. Keväällä mulle siunaantui flimmeri, johon minulla on ollut taipumusta ihan parikymppisestä saakka. En ole pystynyt tuon jälkeen kun se sähköisesti käännettiin oikealla radalla nukkumaan muuta kuin oikealla kyljellä. Vasemmalla kyljellä (sydämen päällä) makaaminen saa sydämen hakkaamaan ja lisälyöntejä sekä värinää aikaiseksi. Oikealla kyljellä mennään siis koko yö, tai sitten eineen puoliselällään.

Ongelmaksi muodostuu lonkan puutuminen ja sitten myöhemmin yöllä kipuilu. Olen koittanut koventaa patjaa, lisätä kerrosta väliin jne. Komboja löytyy kotoa jo melkoinen määrä. Aiemmin vasemmalla kyljellä nukkuessa ei ongelmia juuri ollut, oikealla kyljellä silloinkin. Jos pehmennän patjaa tai lisään materiaalia liikaa, kipeytyy sitten selkä.

Olen nyt todennut että mahdollisesti paras minulle olisi tuo Original patja Tempurilta 30cm luxe mallina. Kuitenkin uniergonomit suosittelevat minulle sitä uutta firm-mallia, koska siinä on enemmän tukevuutta painoani ajatellen ja sitäkautta myös patja kestäisi pitempään. Siihen olen miettinyt sitten tuota 5cm Tempur-petaria kaveriksi hiukan kevittämään ja lisäpaksuutta tuomaan. Arveluttaa vain kovasti, koska Firm on todella paljon napakampi kuin tuo Original. Miten sitten lonkan kanssa on, alkaako puutuminen siinäkin. Asiantuntijat suosittavat painon takia kaikki Firmiä, itse epäröin.

Tempurin kanssa vaivaa vielä sekin, että ostan tuohon kotiin 2300€ patjan ja pertarin huomatakseni puutumisen jatkuvan. Minkäänlaista kokeiluaikaa ei ole. 14vrk sanotaan olevan joo ja puhutaan vielä kokeiluajastakin, mutta sitten pikkupräntillä lukee, että käyttäminen ei ole kokeilua. Kysyin liikkeestä ja Tempurilta miten voi kokeilla ilman käyttämistä, niin vastaus oli ympäri pyöreä ja kerrottiin ehtojen olevan huonosti muotoiltu. :)

Tässä tuli nyt avauduttua terveydestä patjahankinnan lisäksi, mutta olennaisesti se nyt tähän comboon kuuluu. Jos vain on palstan patja- ja sänkyexperteillä kokemuksia tahi neuvoja jakaa niin kiitollisena teille hattua nostan. Kaikkien muidenkin Tempurin omistajien kokemuksia mielenkiinnolla luen. Erityisesti on on hiukan enemmän lihasta ja läskiä kropassa. :D
Me ostettiin Vepsäläiseltä tempurit ja lupasivat 90 päivän vaihto-oikeuden toiseen tempurin malliin jos tarvitsee. Kannattaa yrittää tuota selvittää. Palautusoikeuttahan ei ole käytön jälkeen, mutta toiseen malliin vaihto voi onnistua.

Itsellä original ja vaimolla tempur hybrid. Omasta mielestäni toi originalkin on aika vankka, mutta mä oonkin tällainen hoikka läski. Mulla kesti parisen kuukautta tottua tempuriin normipatjan jälkeen. Alkuun heräilin vaan koko ajan. Se tempurin muotoiltu tyyny on tosi hyvä. Heti tämän hankinnan jälkeen katosivat niskakivut.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Me ostettiin Vepsäläiseltä tempurit ja lupasivat 90 päivän vaihto-oikeuden toiseen tempurin malliin jos tarvitsee. Kannattaa yrittää tuota selvittää. Palautusoikeuttahan ei ole käytön jälkeen, mutta toiseen malliin vaihto voi onnistua.

Itsellä original ja vaimolla tempur hybrid. Omasta mielestäni toi originalkin on aika vankka, mutta mä oonkin tällainen hoikka läski. Mulla kesti parisen kuukautta tottua tempuriin normipatjan jälkeen. Alkuun heräilin vaan koko ajan. Se tempurin muotoiltu tyyny on tosi hyvä. Heti tämän hankinnan jälkeen katosivat niskakivut.
Täällä Iskussa sanottiin että vaihto-oikeus koskee vain jos ostaa kokonaisuuden. Sängyn, patjat, tyynyt jne.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itsellani on Tempur cloud-tunteella, ja sopi mulle parhaiten. Sopivan pehmeä, mutta myös tukee tarpeeksi. @Raid76 kokeilitko 30 cm cloudia? Voisin kuvitella, että siinä lonkka puutuisi kaikista vähiten.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Itsellani on Tempur cloud-tunteella, ja sopi mulle parhaiten. Sopivan pehmeä, mutta myös tukee tarpeeksi. @Raid76 kokeilitko 30 cm cloudia? Voisin kuvitella, että siinä lonkka puutuisi kaikista vähiten.
Pääsin kokeilemaan 25cm cloudia. Alkutuntuma on hyvä, mutta painun sinne todella syvälle yön ainana näin luulisin ja tuo tukivaahtomuovi tulee vastaan mitä alimmat kerrokset on. Toki ne tulevat varmasti myös firmissä...

Vaikea on tilanne. Liian pehmeässä combossa kipeytyy selkä ja kovassa taas puutuu lonkka. 30cm patja se Tempurista on ilman muuta, mutta aiheuttaako tuo Firm puutumisen vasteensa takia.

Olen nyt kokeillut eri comboja kotona kun täälläkin alkaa olla jos jonkin sortin viritystä saatavilla. Pahoittelut että vastaaminen kesti ja isot kiitokset mielipiteistä, niitä kiitollisuudella otetaan lisääkin vastaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Oma Tempurini on hyvin tuulettuvaa Breeze-mallia. Lisäksi käsitin, että vuosi-pari sitten uudistunut mallisto on paljon aikaisempaa parempi juuri tuon tuulettuvuuden suhteen.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kärsin välilevyongelmista ja selkä on joka Yö ja aamu niin jäykkä ja kipeä, että jos en lähtisi suoraan sängystä väkisin kävelylenkille, niin ei olisi toivoakaan päästä esimerkiksi autoon sisälle ja saada päivää käyntiin.

Tilanteesta johtuen, ollaan mietitty uuden sängyn ostamista. Eilen koemakoiltiin Tempurin sänkyä ja olihan se hyvän tuntuinen. Mitä mieltä olette? Onko se wörttiä laittaa 5000€ tempuriin vai löydänkö yhtä hyvän ja selkäystävällisen kokonaisuuden jostain halvemmalla? Tiedän, että tämä kaikki on aina yksilöllistä, mutta mielellään kuulisin silti kokemuksia. Vielä mielummin kuulisin muilta selkävaivaisilta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@smugu En tiedä Tempurin avusta selkävaivoihin, mutta hyvän ja laadukkaan (ja kalliin) sängyn olen kuullut pelastaneen monta selkävaivaista. Hästensistä noissa yhteyksissä yleensä on puhuttu, mutta on kai niitä muitakin. Tilanteessasi en ehkä siis yrittäisi löytää edes halvenpaa vaan pohtisin ennemminkin, että olisiko mahdollista maksaa jopa vähän enemmän siitä sängystä.
 

nevins

Jäsen
Tilanteesta johtuen, ollaan mietitty uuden sängyn ostamista. Eilen koemakoiltiin Tempurin sänkyä ja olihan se hyvän tuntuinen. Mitä mieltä olette? Onko se wörttiä laittaa 5000€ tempuriin vai löydänkö yhtä hyvän ja selkäystävällisen kokonaisuuden jostain halvemmalla? Tiedän, että tämä kaikki on aina yksilöllistä, mutta mielellään kuulisin silti kokemuksia. Vielä mielummin kuulisin muilta selkävaivaisilta.
Itse kärsin aikanani jonkun asteisista selkäongelmista ja muistan miten silloin tykkäsi nukkua hotellien hyvissä sängyissä. Tuli aika ostaa kotiin uusi sänky, niin päädyimme Tempuriin. Tuota päätöstä ei ole tarvinut katua kertaakaan vaikka hinta tuntui silloin kovalta. Ostimme sen jostain tarjouksesta joita tuntui olevan silloin usein. Sänky on nyt ollut käytössä jo 4 vuotta ja on edelleen hyvässä kunnossa. Nykyään saa selkäkipuja hotellin heikoissa sängyissä. Iso suositus Tempurille ja kannattaa rauhassa valita mieleinen, koska siellä sängyssä vietetään yllättävän monta tuntia per viikko.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Kärsin välilevyongelmista ja selkä on joka Yö ja aamu niin jäykkä ja kipeä, että jos en lähtisi suoraan sängystä väkisin kävelylenkille, niin ei olisi toivoakaan päästä esimerkiksi autoon sisälle ja saada päivää käyntiin.

Tilanteesta johtuen, ollaan mietitty uuden sängyn ostamista. Eilen koemakoiltiin Tempurin sänkyä ja olihan se hyvän tuntuinen. Mitä mieltä olette? Onko se wörttiä laittaa 5000€ tempuriin vai löydänkö yhtä hyvän ja selkäystävällisen kokonaisuuden jostain halvemmalla? Tiedän, että tämä kaikki on aina yksilöllistä, mutta mielellään kuulisin silti kokemuksia. Vielä mielummin kuulisin muilta selkävaivaisilta.

Taisin jo aikaisemminkin kirjoittaa, että en ole myöskään katunut Tempuriin sijoitettuja euroja. Varmaan jostain saa halvemmallakin hyvän, mutta itse en lähtisi vaihtamaan. Ei yksinään vällevyjä korjaa, mutta multa ainakin hävisi pahimmat aamujäykkyydet kun siirryin makailemaan Tempurilla. Kannattaa noissa hinnoissa muistaa, että listahinnasta saa aina tingittyä. Kun löydät sopivan patjan/kokonaisuuden, niin sitten vaan kysyt hintaa parista muustakin liikkeestä. Itse taisin saada jonkun 20% tingittyä patja+tyyny paketista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kärsin välilevyongelmista ja selkä on joka Yö ja aamu niin jäykkä ja kipeä, että jos en lähtisi suoraan sängystä väkisin kävelylenkille, niin ei olisi toivoakaan päästä esimerkiksi autoon sisälle ja saada päivää käyntiin.

Tilanteesta johtuen, ollaan mietitty uuden sängyn ostamista. Eilen koemakoiltiin Tempurin sänkyä ja olihan se hyvän tuntuinen. Mitä mieltä olette? Onko se wörttiä laittaa 5000€ tempuriin vai löydänkö yhtä hyvän ja selkäystävällisen kokonaisuuden jostain halvemmalla? Tiedän, että tämä kaikki on aina yksilöllistä, mutta mielellään kuulisin silti kokemuksia. Vielä mielummin kuulisin muilta selkävaivaisilta.

Samalta kuulostaa kuin itsellä. Suosittelen sänkyyn panostamista, harvoin laatusänky huonontaa tilannetta. Huono sänky väsyttää jo valmiiksi kipeää selkää öisin ja unenlaatu on huonoa.

Mutta älä unohda panostaa siihen selkään. Selkä harvoin tulee (ainakaan täysin)kuntoon sänkyä vaihtamalla. Toki selkävaivoja voi olla todella vaikeitakin, mutta yleisesti ottaen selkä pitää jumpata siihen kuntoon että se kestää taas arkea, ei salilla satoja kiloja selkävaivaiselle vaan syvät selkälihakset, vatsat ja kylkipaketti kuntoon siitä välilevyjen ympäriltä. Lempeitä syvävenytyksiä jos välilevypullistumat ei osu hermoihin ja estä liikettä.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kiitoksia kaikille vastauksista. Kai se pitää tempurin liikkeeseen mennä vähän ”renkaita” potkimaan. Menee ohi aiheen reilusti, mutta en tosiaan odotakkaan, että sänky välilevyjäni korjaisi itsestään, mutta varmasti myös koko loppuelämää ajatellen voi helpottaa hieman tilaa.

Onko tempur sellainen brändi, että on turha odotella mitään isoja -50% kaikesta tarjouksia ikinä, vaan ajasta riippumatta mennä liikkeeseen ja ihan normaalin tinkimisen kautta lähestyä asiaa?
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Kiitoksia kaikille vastauksista. Kai se pitää tempurin liikkeeseen mennä vähän ”renkaita” potkimaan. Menee ohi aiheen reilusti, mutta en tosiaan odotakkaan, että sänky välilevyjäni korjaisi itsestään, mutta varmasti myös koko loppuelämää ajatellen voi helpottaa hieman tilaa.

Onko tempur sellainen brändi, että on turha odotella mitään isoja -50% kaikesta tarjouksia ikinä, vaan ajasta riippumatta mennä liikkeeseen ja ihan normaalin tinkimisen kautta lähestyä asiaa?
Jonkun aikaa seurailin noita Tempurin hintoja ja ainakaan itselläni ei tullut tuollaisia tarjouksia vastaan. Nyt näyttäisi olevan Tempurin omassa verkkokaupassa patjan paksuuden verran aleprosentteja. Saman tarjouksen saa varmaan myös liikkeestä. Lisäksi joskus on jotain valmiita paketteja, joissa on kohtuullisen iso aleprosentti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös