Laadukasta sänkyä hankkimassa?

  • 172 154
  • 153

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sitten kysymys... sopisiko tämän ketjun alle? Vinkkejä uuden tyynyn hankintaan otetaan vastaan?
Vaatimukset kuulostaa aika samalta kuin meikäläisellä ja itsekin olen tarkka tyynyjen suhteen, kannan jopa oman tyynyn mukaan kun menen mökille. Yritin opetella nukkumaan älyvaahtotyynyillä muutaman vuoden mutta ei siitä tullut mitään, painoi niskaa se osa jonka piti muotoutua niskaa vasten, sitten löytyi monta kertaa halvempi vaihtoehto joka on täydellinen. Hoie. Ollut nyt käytössä jo vuoden pari ja ei ole muuttunut kuin ehkä paremmaksi koko ajan. Aluksi saattaa tuntua hetken liian korkealta mutta tyynyyn tottuu nopeasti. Näitä kuulemma tilanneet monet pohjoismaiset hotelliketjutkin tuhansittain.

Näitä myy Stocca, Sokos ja netissä vaikkapa Kärkkäinen.
HOIE OF SCANDINAVIA | Karkkainen.com verkkokauppa

_
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse aikanaan Maskusta erehdyin sängyn hankkimaan. Kyseessä oli jenkkisänky ja maksoi jonkun 1500€ ja about vuodessa omalla kohdalla (painoa reilu 100kg) oli jo "kuoppa". Muutenkin myynnin jälkeen toimitus sängylle ja sohvalle venyi ihan älyttömästi ja yllättäen myyjään ei saanut mitään yhteyttä. Suosittelen pysymään mahdollisimman kaukana koko lafkasta.

Nyt kesällä palattiin Suomeen ja sijoitettiin lähemmäs 7k€ Unikulman sänkyihin ja tyynyihin enkä ole hetkeäkään katunut. Joo maksaa ihan vitusti, mutta ei ole minkäänlaista ongelmaa ollut sänkyjen kanssa.

Okei, no sitten ei harmita, etten ostanut sieltä :)
Mutta uskon, että tuo sijoittaminen Unikulman sänkyihin on hyvä valinta, vaikka se maksaakin helvetisti. Mutta maksetaanhan me autoistakin 20-30k€ ja siinä vietetään ehkä vain 1 tunti päivässä. Sängyssä menee huomattavasti enemmän aikaa, ja siksi olisi varmasti fiksua tajuta siihenkin sijoittaa.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Päädyttiin nyt hieman hintatasoltaan kovempaan ratkaisuun kuin ajattelin, joten toivottavasti tuli tehtyä hyvät kaupat. Masku ei ole saanut täällä kovin hyvää palautetta, mutta kyseisestä putiikista tarttui mukaan 160 leveä jenkkisänky mallia Svane Zefir, uutta mallistoa tältä vuodelta. Ovh oli jotain 4500 paikkeilla, mutta kyllä se siitä jonkin verran sentään tippui. Tuntuu lompakossa kuitenkin.

Hyvältähän tuo tuntui ja varsinkin vaimo, jolla on noita selkäongelmia ollut enemmän, tykkäsi tuosta enemmän kuin Tempureista tai Askon malleista. Ensi viikolla pääsee testaamaan sitten. Nykyiset kuoppasängyt tuo voittaa varmasti.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sängynvaihtoprojekti ollut täälläkin ajankohtainen. Hirveää arpomistahan se on kaikkien mahdollisten vaihtoehtojen kesken. Lohdullista on ollut, että mitä ikinä ostettaisiinkin, niin varmasti parannusta vanhaan on luvassa. Sen verran kehnoon kuntoon on vanha leposjia päässyt.

Olen jokusen yön nukkunut tuollaisella lämpöön ja paineeseen reagoivalla patjalla (joku tempur, tai vastaava muun niminen), enkä kyllä päässyt sinuiksi sen kanssa. Jotenkin liian lämmin, liian pintaupottava, asentoa vaihtaessa inhottavasti vanha "monttu on hetken siinä olemassa. En vaan tykkää.

Hirveästi eroa noilla monivyöhykkeisillä, pussijousitetuilla runkopatjoilla tuskin on. Eihän noita jousipatjatehtaitakaan taida hirveästi Suomesta löytyä. Ja vaikea siellä liikkeessä maaten mitään järjellistä sanoa eri sängyistä. Sen huomaa sitten viikon-kahden nukkumisen jälkeen, onko sänky hyvä vai ei.

Kriteerit ovat sängyn metsästyksessä olleet ne, että sänky ei ole pehmeä, eikä ylijoustava. Ja kotimainen (jotenkin vaan alitajuisesti haluaa suosia suomalaista). Budjetti on joustava, mutta mielellään lähempänä tonnia kuin kahta.

Vahvin vaihtoehto on kaksi runkopatjaa rinnakkain ja niiden päälle leveä petari. Olisiko se vaikka joku latex-hässäkkä. Ne ovat tuntuneet ainakin aika mukavalta koemakoilussa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuli ostettu uusi sänky, joten Tempurin ilosanomaa täytyy levittää. Patjaksi valikoitui breeze-patja cloud-tunteella. On varmasti paras ikinä missään. Tämä breeze-patja eroaa ilmeisesti tavallisista siinä, että hiostaa vähemmän, kuin muut patjat. Itsellä ja avovaimolla onkin hikoilu loppunut lähes kokonaan. Emäntä varsinkin ennen hikoillut suhteellisen paljon.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Vaihto piti tehdä itsekin, kun alkoi kymmenen vuotta tulla täyteen vanhalla jenkkisängyllä. Koemakaamisten jälkeen päädyimme hankkimaan Ikeasta 160cm leveän joustinpatjan ja siihen sitten vielä petauspatjan. Tonnin verran maksoivat, kun alakehikot olivat ihan käyttökelpoiset eikä siis niitä tarvinut hankkia. Ero vanhaan on ollut aivan pirunmoinen ja nyt on mukava nukuskella, meikäläisenkään ei tarvitse ihan puolityökseen pyöriskellä vaan löytyy hyvä asento pidemmäksikin aikaa kuin viideksi minuutiksi. Tiedä sitten kuinka kauan pysyy jämäkkänä, mutta jos nyt jossain vaiheessa vetelöityy, niin saa näitä hakea siihen Unikulman petiin verratuna toistakymmentä ennen kuin on sama summa mennyt kuin olisi mennyt sinne Unikulmaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mistä kannattaa hommata sälepohjat sänkyrunkoon? Eli mitkä ovat paskaa ja mitkä ovat hyviä? Jyskin sälepohjaa haukutaan aivan kamalaksi ja Ikean vastaavista osaa kritisoidaan nariseviksi ja osaa hyviksi...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko olemassa edullista ja hyvää sänkyä satakiloiselle? Alustavasti tutkailen patjoja mutta isompikin kokonaisuus saattaa tulla kyseeseen.
En ole sijoittamassa Hästensiin mutta olisi mukava kuulla kokemuksia muista laadukkaista sängyistä ajatellen hinta/laatua. Ei tarvitse olla kivikova mutta jämäkkä ja tasalaatuinen joka ei muuta pysyvästi muotoaan kun isoja kiloja on päällä.

_
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Melkoinen sänkyselvittely täällä(kin) käynnissä. En ole ehtinyt yhtään vielä testailla, mutta googlettelujen perusteella haluaisin käydä testaamassa ainakin seuraavia:
- Unigold Unelma
- Svane Zefir
- Svane Zenit

Mielipiteet ovat enemmän kuin tervetulleita. Olisiko muita hyviä ehdokkaita, joita kannattaisi käydä testaamassa? Vajaa 80kg löytyy painoa, ja selällään ja kyljellään tykkään nukkua. Sellainen fiilis, että patja saisi olla melko kova.

Mitä mieltä jenkkisängyistä yleisesti? Kannattaako vai riittääkö runko/joustinpatja laadukkaan petarin kanssa?
Sellainen käsitys on ainakin jäänyt että petauspatjaan kannattaa panostaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mitä mieltä jenkkisängyistä yleisesti? Kannattaako vai riittääkö runko/joustinpatja laadukkaan petarin kanssa?
Sellainen käsitys on ainakin jäänyt että petauspatjaan kannattaa panostaa.

Aloitusviestin postaajalla on nyt omasta ostoksestaan useamman vuoden kokemus. Täytyy myöntää, että jenkkisänkyjen kritiikillä on kuin onkin pohjansa todellisuudessa, samoin kuin muistivaahtopetareiden. Varsin paksu patjakerros on menettänyt jo nyt jonkin verran kimmoisuuttaan ja ennen kaikkea tuo muistivaahtopetari alkaa olla tiensä päässä ja pehmentynyt tässä vaiheessa. Painoa itsellä saman verran kuin sinulla ja vaimolla ~50kg, eli ei liity käyttäjien kokoon varmaankaan tämä.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Päädyin sit loppujen lopuksi Svanen Zonic -runkosänkyyn, Iskulta sai suoraan varastosta.
Käytännössä melkein sama sänky kuin Svanen Zenit, mutta uudempaa mallia.

Erittäin hyvät fiilikset valinnasta ainakin vielä, katsotaan mikä tilanne kuukauden päästä :D
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaapas Tempur -sängyn omistajat rehellisesti oletteko olleet tyytyväisiä sänkyynne?

Tähänkin talouteen tulisi hankkia uusi sänky ja Unikulmassa he tekisivät makuuanalyysin perusteella kullekin yksilöllisen sängyn. Ongelma persaukiselle on tietysti hinta ja jotenkaan en oikein vakuuttunut muutoinkaan sänkymyyjän puheista. Onko kukaan teettänyt itselleen Unikulmassa oman sängyn?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kaveri on myyjänä tuolla Ikeassa makuuhuoneosastolla ja hänen kanssa väännettiin rehellistä kauppaa. Haeskelin kovahkoa sänkyä ja kolme mahdollisuutta oli, jotka omalle selälle onnistu: Morgedalin kova vaahtomuovipatja, Stuvlandin kova runkopatja sekä Hidrasundin kova joustinpatja. 160 leveetä settiä hain ja tuo Stuvland iski sen verran hyvin omaan selkään, notta kaupat tehtiin kuukausi sitten. Tistedalin uusi luonnonmatskupetari ja sitä rataa.

Tykännyt olen ja hintaa oli abauttiarallaa se 1250 euroa koko hoidolle. Kuulemma kilpailevat Hästensin kanssa samassa laadussa nimenomaan luonnonmateriaalipatjoissa, jotka ovat kivan napakoita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä kuuden kuukauden jälkeen Ikean runkopatjat natisevat helvetisti ja petariin on muodostunut kaksi kuoppaa, eikä patja enää palaudu entiselleen. En voi suositella Ikeaa.

Ikean tyynyt tuli päivitettyä tempurin tyynyihin ja omat niskakivut katosivat täysin. Seuraavaksi voisi päivittää patjatkin jos vaan rahaa jostain saisi taiottua.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ikean tyynyt tuli päivitettyä tempurin tyynyihin ja omat niskakivut katosivat täysin.

Muutaman vuoden olen kärsinyt ns jännitysniskasta. Olin taannoin siskon luona yökylässä ja hänen vierasvuoteessa oli Ikean tempuri. Jukoliste, jo ekan yön jälkeen olin kuin toinen ihminen. Sitten sitä ajatteli tuon myös ostaa mutta jotenkin vaan aina jäi lähtemättä Ikeaan. Nyt kun luin tekstisi niin haen tuon aivan varmasti. Oliko siellä erilaisia tempureita vai tuo yksi malli?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Muutaman vuoden olen kärsinyt ns jännitysniskasta. Olin taannoin siskon luona yökylässä ja hänen vierasvuoteessa oli Ikean tempuri. Jukoliste, jo ekan yön jälkeen olin kuin toinen ihminen. Sitten sitä ajatteli tuon myös ostaa mutta jotenkin vaan aina jäi lähtemättä Ikeaan. Nyt kun luin tekstisi niin haen tuon aivan varmasti. Oliko siellä erilaisia tempureita vai tuo yksi malli?

Ei Ikea mitään Tempuria myy eikä Tadu niin kirjoita vaan kirjoitti, että vaihtoi Ikean tyynyt Tempur-tyynyihin. Ikealla on kyllä joitain kopioita myynnissä.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meillä kuuden kuukauden jälkeen Ikean runkopatjat natisevat helvetisti ja petariin on muodostunut kaksi kuoppaa, eikä patja enää palaudu entiselleen. En voi suositella Ikeaa.

Eikö noissa patjoissa ole about 15 vuoden takuu? Soittoa perään, kuulostaa maanantai kappaleilta.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Muutaman vuoden olen kärsinyt ns jännitysniskasta. Olin taannoin siskon luona yökylässä ja hänen vierasvuoteessa oli Ikean tempuri. Jukoliste, jo ekan yön jälkeen olin kuin toinen ihminen. Sitten sitä ajatteli tuon myös ostaa mutta jotenkin vaan aina jäi lähtemättä Ikeaan. Nyt kun luin tekstisi niin haen tuon aivan varmasti. Oliko siellä erilaisia tempureita vai tuo yksi malli?

Ei Ikea mitään Tempuria myy eikä Tadu niin kirjoita vaan kirjoitti, että vaihtoi Ikean tyynyt Tempur-tyynyihin. Ikealla on kyllä joitain kopioita myynnissä.

Ikealla on tosiaan tempurin kaltainen tyyny, kuten Jyskillä ja muillakin. Kysyt @Vanha Len siskolta sen tyynyn tarkkaa nimeä (pitäisi lukea tuotteessa jos ei sisko ole sitä repinyt irti) ja käyt hakemassa.

Eikö noissa patjoissa ole about 15 vuoden takuu? Soittoa perään, kuulostaa maanantai kappaleilta.

25 vuotta runkopatjoissa, petauspatjoissa 10.

@Tadu :n kokemus kuulostaa oudolta tai sitten siellä on otettu se pehmein tai halvin runkopatja viittaamatta yhtään kaverin painoon. Ne on tämmöselle kevyellekin kaverille todella löllöjä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähänkin talouteen tulisi hankkia uusi sänky ja Unikulmassa he tekisivät makuuanalyysin perusteella kullekin yksilöllisen sängyn. Ongelma persaukiselle on tietysti hinta ja jotenkaan en oikein vakuuttunut muutoinkaan sänkymyyjän puheista. Onko kukaan teettänyt itselleen Unikulmassa oman sängyn?

Ostettiin unikulmasta 180 leveä sänky. Oltiin liian köyhiä siihen yksilölliseen muotoiluun joten päädyttiin halvempaan suositukseen jossa nuo patjat on jotenkin muotoiltu meidän kehojen perusteella. Lisäksi moottoroidut patjat. Omaa patjaa nostamalla sellaisen 1,5-2 senttiä saa kuorsauksen loppumaan.

Olihan se kallis paukku, mutta 2 vuotta käyttäneenä ollaan molemmat oltu vaimon kanssa todella tyytyväisiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Tadu :n kokemus kuulostaa oudolta tai sitten siellä on otettu se pehmein tai halvin runkopatja viittaamatta yhtään kaverin painoon. Ne on tämmöselle kevyellekin kaverille todella löllöjä.
Olen 72-kiloinen ja patjani on "kiinteä". Vaimo on 50-kiloinen ja hänellä "puolikiinteä". Ongelma on siis päinvastainen, eli sängyt ovat varsinkin vaimolle liian kovat. Minkäänlaista eroa en kyllä näissä kahdessa patjassa havaitse. Okei "natisee helvetisti" oli ehkä liioittelua, mutta sen verran ettei laatuvaikutelma kyllä tunnu hyvältä. Patjat on jo kerran vaihdettu kun edeltävät kappaleet osoittautuivat liian koviksi. Varmaankin ne silti takuuseen saisi, mutta omakustanteisestihan ne pitäisi saada Ikeaan vietyä (100km). Normaali patjan vaihto-oikeus ei enää ole voimassa kun kerran jo ne tosiaan vaihdettiin eri malliin. Ikean petauspatjan en kyllä olettanutkaan kestävän yli vuotta. Todennäköisesti meitä auttaisi ja riittäisi jos petauspatjan vaihtaisi laadukkaampaan ja paksumpaan, mutta ei Ikealla sellaisia petauspatjoja edes ole. Runkopatjoina meillä on nyt käynyt Ikean kalleimmat mallit sekä nämä nykyiset, jotka taisivat olla jotain keskiluokkaa. En siis enää usko, että vaihtamalla paranee.

Tyynyllä on kyllä valtava merkitys. Tempurin tyynyjä saa eri kokoisina ja hyvä myyjä osaa auttaa oikean valitsemisessa. Muistaakseni Ikean tempur-kopioita ei saa kuin yhdessä koossa. Tällainen oli itsellä ja en tiedä oliko väärän kokoinen vai mitä. Sitten tuli hankittua oikea tempurin tyyny (n. 100 egen hintaan) ja valehtelematta niskakivut vähenivät tai katosivat kokonaan. Sitten kun reissailee ja nukkuu hotelleissa, niin niska- ja hartiakivut pikkuhiljaa palaavat vaikka lomalla ei tule samalla tavalla istuttua päätteen edessä.

Edit: Nää on kuitenkin henkilökohtaisia juttuja mikä toimii ja mikä ei. Ikean sängyille annettiin mahdollisuus, koska niin paljon hyvää niistä oltiin luettu. Ainakin mun silmissä osoittautuivat saman tasoiseksi kuten muukin Ikean kama, eikä sellaisia mun asuntoon enää tule hankittua.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei Ikea mitään Tempuria myy eikä Tadu niin kirjoita vaan kirjoitti, että vaihtoi Ikean tyynyt Tempur-tyynyihin. Ikealla on kyllä joitain kopioita myynnissä.
Ok, eli saa unohtaa tuon sitten. Ei näemmä mennyt luettu teksti eilen mekäläisen nuppiin, sorry.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tempur sänky on meilläkin mietinnässä ja jostain kommenteista olen saanut sen mielikuvan, että se original sänky on se juttu? Että noi uudet mallit eivät niin hyviä ole? Niitä helposti on tarjouksessakin, harvoin sitä orginalia.

Onko Tempur sängyissä myös järkevä ostaa patja ja sitten se petauspatja kanssa? Vai onko se petauspatja vain nimensä mukainen lakanan paikallaan pitämistä varten? Välillä kanssa tarjotaan vaan pelkkää petauspatjaa paksumpana, se ei taida itsessään suuremmin riittää?

Tällä hetkellä on 7-vuotta menty Ikean kalliimpien patjojen voimalla ja ovat kyllä hyvät olleet. Petauspatja vaatisi kyllä vaihdon piakkoin, mutta pohditaan että ostetaanko jatkoaikaa petarin vaihdolla sänkyyn vai sitten koko helahoito kerralla.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Kertokaapas Tempur -sängyn omistajat rehellisesti oletteko olleet tyytyväisiä sänkyynne?
Pari kuukautta sitten talouteen kannettiin Tempur North -sänkykokonaisuus. Vaimo on huonoselkäinen ja itsellänikin on jo työstäkin johtuvaa ajoittaista niska- ja selkäkipua. Emäntä halusi Tempurin ja itse tykkään vähän pehmeämmästä, eli Hästens-tyyppisestä tai vastaavasta sängystä. Päätettiin sitten tehdä kompromissi, eli otettiin Tempur. Samalla tyynyt vaihdettiin myös Tempuriin. Rahaa meni ns. liikaa, eli paljon yli sen budjetin minkä halusin sängystä maksaa.

Ekat pari viikkoa olin tosi pettynyt sänkyyn, mukautuuhan se kivasti mutta sellainen pehmeä pilven päällä makaamistunne puuttuu kokonaan. Pari eka yötä nukuin myös huonosti. Jostain kumman syystä totesin kuitenkin jossain vaiheessa että selkäkivut on loppuneet kokonaan. Lisäksi patja pehmenee käytön myötä, tämä sanottiin kyllä jo manuaalissakin. Nykyisin nukun järjettömän hyviä yöunia ko. sängyllä ja mieli on muuttunut siihen suuntaan ettei ollutkaan paska ostos vaan päinvastoin. Vanha sänky roudattiin mökille ja siellä kun nukkuu niin aamulla on selkään tullut tullut ikää aina +10 vuotta Tempuriin verrattuna.

Ei sinne Tempuriin rojahtaminen tuo edelleenkään sellaista kevyttä fiilistä kuin esim. hyvissä hotellisängyissä. Pirun hyvä siinä on kuitenkin nukkua ja kroppa tykkää, se kai se on tärkeintä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olen 72-kiloinen ja patjani on "kiinteä". Vaimo on 50-kiloinen ja hänellä "puolikiinteä". Ongelma on siis päinvastainen, eli sängyt ovat varsinkin vaimolle liian kovat. Minkäänlaista eroa en kyllä näissä kahdessa patjassa havaitse. Okei "natisee helvetisti" oli ehkä liioittelua, mutta sen verran ettei laatuvaikutelma kyllä tunnu hyvältä. Patjat on jo kerran vaihdettu kun edeltävät kappaleet osoittautuivat liian koviksi. Varmaankin ne silti takuuseen saisi, mutta omakustanteisestihan ne pitäisi saada Ikeaan vietyä (100km). Normaali patjan vaihto-oikeus ei enää ole voimassa kun kerran jo ne tosiaan vaihdettiin eri malliin. Ikean petauspatjan en kyllä olettanutkaan kestävän yli vuotta. Todennäköisesti meitä auttaisi ja riittäisi jos petauspatjan vaihtaisi laadukkaampaan ja paksumpaan, mutta ei Ikealla sellaisia petauspatjoja edes ole. Runkopatjoina meillä on nyt käynyt Ikean kalleimmat mallit sekä nämä nykyiset, jotka taisivat olla jotain keskiluokkaa. En siis enää usko, että vaihtamalla paranee.

Tyynyllä on kyllä valtava merkitys. Tempurin tyynyjä saa eri kokoisina ja hyvä myyjä osaa auttaa oikean valitsemisessa. Muistaakseni Ikean tempur-kopioita ei saa kuin yhdessä koossa. Tällainen oli itsellä ja en tiedä oliko väärän kokoinen vai mitä. Sitten tuli hankittua oikea tempurin tyyny (n. 100 egen hintaan) ja valehtelematta niskakivut vähenivät tai katosivat kokonaan. Sitten kun reissailee ja nukkuu hotelleissa, niin niska- ja hartiakivut pikkuhiljaa palaavat vaikka lomalla ei tule samalla tavalla istuttua päätteen edessä.

Edit: Nää on kuitenkin henkilökohtaisia juttuja mikä toimii ja mikä ei. Ikean sängyille annettiin mahdollisuus, koska niin paljon hyvää niistä oltiin luettu. Ainakin mun silmissä osoittautuivat saman tasoiseksi kuten muukin Ikean kama, eikä sellaisia mun asuntoon enää tule hankittua.

Mikään täysverinen Ikean puolestapuhuja en tosiaan ole, mutta tosiaan nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja jokainen nukkuja on erilainen. Mulle se kovin runkopatja (uutuus, pari kk vanha) sopii täydellisesti ainakin kuukauden käytön jälkeen. Mä taas vihaan Tempuria, tosin olen selkäni rikkonut ja pehmeä sänky tai edes vähänkään myötäilevä (upottava) ei tunnu sopivan yhtään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikään täysverinen Ikean puolestapuhuja en tosiaan ole, mutta tosiaan nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja jokainen nukkuja on erilainen. Mulle se kovin runkopatja (uutuus, pari kk vanha) sopii täydellisesti ainakin kuukauden käytön jälkeen. Mä taas vihaan Tempuria, tosin olen selkäni rikkonut ja pehmeä sänky tai edes vähänkään myötäilevä (upottava) ei tunnu sopivan yhtään.
Jees. Täysin henkilökohtaisia juttuja ovat. Täällä vaimo taas on rikkonut polvensa ja liian kova sänky ei tee sille hyvää varsinkin kun tykkää nukkua mahallaan. Ei siis meilläkään tempurin sänkyä ole, joten en osaa sanoa toimisiko meillä. Todennäköisesti sekin olisi liian kova hänelle.

Summa summarum. Kaupassa "makoilu" ei kyllä kerro sängyn sopivuudesta yhtään mitään. Pitää oikeasti kokeilla pidemmän aikaa, että toimiiko vai ei. Kalliitahan nuo arvokkaammat sängyt ovat, mutta toisaalta aika ison osan ajasta sitä viettää sängyssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös