Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 013 951
  • 7 243

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Minulla on talvelta miellyttäviä asiakaspalvelutapahtumia Savonlinnan suunnalta. Olin sopinut mökin esittelystä kiinteistövälittäjän kanssa. Sain etukäteen hyvät ohjeet mökille, mutta silti harhauduin väärälle mökille. Mökille laskeuduttiin melko jyrkkää mäkeä alas ja kun huomasin tulleeni väärälle mökille, niin yritin lähteä takaisin. Mäki olikin jäinen ja jäin auton kanssa jumiin. Soitin kiinteistövälittäjälle ja hän tuli paikalle (ei kuitenkaan ajanut mäkeä alas). Hän rupesi soittelemaan välittömästi tuntemilleen ihmisille, joilta voisi saada apua autoni hinaukseen. Lopulta joku tutun tuttu löytyi, joka tuli traktorin kanssa paikalle. Kiinteistövälittäjällä oli kiire jo seuraavalle esittelylle, mutta huomasin pyytää häneltä hinauslenkin lainaan (saman merkkinen auto), kun en omastani vastaavaa kapistusta löytänyt. Traktori hinasi minut mäen päälle. Kysyin hinauksen hintaa, niin kuski sanoi sopisiko kaksikymppiä. Vastasin, ettei sovi vaan maksan neljäkymppiä.
Koko tähän episodiin kului yhteensä noin puolituntia melko keskellä korpea itselleni tuntemattomalla seudulla lauantai-iltapäivänä. Kävin palauttamassa hinauslenkin kiinteistövälittäjälle pienen viskipullon kera. Lauantai olisi voinut mennä paljon paskemminkin ilman näitä avuliaita itäsuomalaisia.


Lapin (Kolari) äijille kanssa vastaavasta peukkua. Oltiin pari syksyä sitten porukalla metsästysreissulla ja autosta hajosi rengas 30km lähimmästä asutuksesta sunnuntaiaamuna. Mukana kuten nykyään tapana renkaanpaikkausvaahto ja pieni 12V kompura ja rengas ihan pillun päreinä. Eipä siinä mitään pystynyt tekemään.

Vuokramökin isännälle soitto et löytyykö apua. Se soitteli tutulle joka tuli vararenkaan kanssa paikalle. Sitten sen pajalle jossa se laittoi uuden kumen päälle.

Hinta avusta (ajoa ukolle yhteensä 70km), vararenkaasta joka jäi meille ja uudesta tasapainotetusta kumesta 80€. Sanoi että täällä pohjoisessa naapuriapu on tarpeen että vain pakolliset kulut ottaa. No maksettiin sille mielellään kuitenkin 120€ kun tuli sopiva summa per äijä. Jäi hyvä mieli meille, toivottavasti auttajallekkin.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Saunaan piti saada kaksi 2,5metrin led-valonauhaa. Sopivan mittainen ja värisävyinen nauha löytyi valotehdas.fi:stä mutta en tiennyt mikä olisi sopiva himmennin saunaolosuhteisiin.

Soitin ja ILOISEN kuuloinen naisääni vastasi ja alkoi palvelemaan. Ilmoitettuani haluamani tilauksen ja tarpeen löytyi sopiva himmennin ja muut tarvittavat tarvikkeet.

Minuutti puhelun päättymisestä sähköpostiin kilahti linkki mistä pääsi tilauksen vahvistamiseen ja maksamiseen. Pari päivää lisää ja tilaus oli noudettavissa postista. Ja kaikki tarvittava mukana.

Oli vaivatonta ja helppoa. Kiitos Johanna ja valotehdas.fi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain torstaina paketin täällä paljon parjatun PostNordin toimittamana, eikä mulla oo hirveesti valittamista lafkan toiminnasta. Tavaraa tilatessani en edes kiinnittänyt huomiota, kuka sen toimittaa tai olisko ollu jotain mahdollisuutta valita toimittajaa. Noh anyway, toimitus sujui kohtuullisessa ajassa ja lähetyksen kulkua pystyi seuraamaan koko ajan. Myös tekstareita paketin liikkumisesta tuli kiitettävästi. Jos jotain valitettavaa, niin toimituspäivän aamuna klo 10 oli tullu tekstiviesti, jossa kerrottiin lähetyksen saapuvan saman päivän illalla klo 18 - 21 välisenä aikana ja jos ilmoitettu aika ei olisi sopinut, asiaan olisi pitänyt reagoida klo 11 mennessä eli tunnin sisällä. Aamulla töistä päässeenä olin tohon aikaan unten mailla, enkä pystynyt viestiin vastaamaan. Satuin kuitenkin olemaan kotona, kun paketti saapui klo 21:05. Sitä en tiedä, mitä olis tapahtunu, jos en olis ollu kotona.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieman negaa BilleBeinolle, palautin sinne 4 viikkoa sitten paidan, shortsit ja takin kun eivät ollutkaan sopivan kokoisia, vieläkään ei ole kuitattu tilausta palautuneeksi ja rahoja takaisin.

Aspaan laitettu viestiä mutta ei vastausta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Oli jo pidemmän aikaa ollut sovittuna että menen moikkaamaan kaveria pääkaupunkiseudulle perjantaina, junalippukin oli jo ostettu aikaa sitten. Nyt tuli toki ilmi että veturimiehet heiluttivat koko liikenteen poikki huomiselta päivältä.

Ottamatta kantaa työtaistelun oikeellisuuteen, niin haluan toki hyvityksen lipustani. VR:n sivuilla on ainoastaan ASPAn puhelinnumero (eikö nykyään kaikki hoidettaisi ihan sähköisesti?), noh soitetaanpa sitten sinne. Kunhan olen ensiksi valinnut, että haluan palvelun suomeksi ja kyse lipun peruutuksesta (tämä siis tapahtuu automaattisesti numerovalinnalla, toki) niin sitten tulee uusi etukäteen nauhoitettu viesti: "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat nyt varattuina, yritä myöhemmin uudelleen, kuulemiin".

Eikö VR ole vielä kuullut maagisesta asiasta kuin "jonottaminen puhelinpalvelussa"? Ilmeisesti ei. Soitellaan sitten myöhemmin, jos vaikka joskus vastaisivatkin.

(toki myös sekä Matkahuollon että Onnibussin sivut kyykkäävät täysin samaan aikaan - en sikäli niitä syytä tuosta niin paljoa, mutta luulisi että sitä osattaisiin nykyään varautua yllättäviin kuormituksen kasvuihin, on weppipalveluja jotka erikoistuvat juuri tuohon niin ei tarvitse edes itse investoida infraan)
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eikö VR ole vielä kuullut maagisesta asiasta kuin "jonottaminen puhelinpalvelussa"? Ilmeisesti ei. Soitellaan sitten myöhemmin, jos vaikka joskus vastaisivatkin.
Aika varma olen, että tietävät VR:llä tuosta jonottamisesta. Joskus se jonokin vaan on jo täynnä ja silloin sinne jonoonkaan ei enää pääse ja mahdu.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Aika varma olen, että tietävät VR:llä tuosta jonottamisesta. Joskus se jonokin vaan on jo täynnä ja silloin sinne jonoonkaan ei enää pääse ja mahdu.
Sitten tuon voisi kenties muotoilla toisin? Melkoiselta puuhastelulta vaikuttaa, monelta kantilta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sitten tuon voisi kenties muotoilla toisin? Melkoiselta puuhastelulta vaikuttaa, monelta kantilta.
En nyt tiedä, mutta arvailen. Normaalisti torstai-iltana tulee tietty määrä (joku haarukka) puheluita ja töissä on x kappaletta työntekijöitä. Ehkä jonopaikkoja puhelinlinjalla on suhteessa paikalla olevien työntekijöiden määrään. Normaalitorstaina ei mitään ongelmaa ja puhelimella pääsee läpi suht nopeasti lyhyellä jonotuksella. Nyt sitten veturikuskien työnseisaus sai aika monet ihmiset soittamaan sinne ja linjat on tukossa.

Vaikka VR:rää monesta asiasta parjata saakin, niin en lähtisi haukkumaan siitä, että tänään ei ouhelinpalveluun pääse läpi.

Mikä kiire se hyvitysasia heti tänään on hoitaa, ehtiihän tuon myöhemminkin.
 
4

444

VR onnistui vielä eilen myymään Riihimäki - Tampere -välille junalippuja. Ihan nappisuoritus. Riihimäellä toki sitten sanotaan, että kaikki junat on peruttu. Kas kun se tieto ei ollut tavoittanut VR:n verkkokauppaa vielä 3h aiemmin. Mutta tulipa nyt sitten ajettua Tampereelle sen junamatkan sijaan, kun ei viitsinyt kumppanille sanoa, että ”järjestä ittes jotenkin himaan, mä en nyt jaksa”.

Ja varmasti on vikaa myös omassa uutispimennossa elämisessä viime vuorokaudet, kun ei vain jaksa roikkua netissä joka päivä tai katsoa telkkaria, radion kuuntelusta nyt puhumattakaan. Silti sitä toivoisi, että VR osaisi järjestää tämän tiedon verkkokauppaansa, jotta kaltaiseni idiootit eivät menisi epähuomiossa ostamaan lippuja vuorolle, jota ei edes aiota liikennöidä.

Onneksi on auto, ja luonto kiittää tästä valinnasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
VR onnistui vielä eilen myymään Riihimäki - Tampere -välille junalippuja. Ihan nappisuoritus. Riihimäellä toki sitten sanotaan, että kaikki junat on peruttu. Kas kun se tieto ei ollut tavoittanut VR:n verkkokauppaa vielä 3h aiemmin. Mutta tulipa nyt sitten ajettua Tampereelle sen junamatkan sijaan, kun ei viitsinyt kumppanille sanoa, että ”järjestä ittes jotenkin himaan, mä en nyt jaksa”.

Ja varmasti on vikaa myös omassa uutispimennossa elämisessä viime vuorokaudet, kun ei vain jaksa roikkua netissä joka päivä tai katsoa telkkaria, radion kuuntelusta nyt puhumattakaan. Silti sitä toivoisi, että VR osaisi järjestää tämän tiedon verkkokauppaansa, jotta kaltaiseni idiootit eivät menisi epähuomiossa ostamaan lippuja vuorolle, jota ei edes aiota liikennöidä.

Onneksi on auto, ja luonto kiittää tästä valinnasta.
VR:n verkkokauppa muutenkin huikea osoitus ammattitaidottomuudesta. En ole nyt korona-aikana junaa käyttänyt, mutta ennen koronaa VR:llä oli kolme erillistä lipunmyyntiappia, joista sai ostettua junalippuja. Silti onnistuin ostamaan verkosta sarjalippuja, joita ei voinut tallentaa itselleen tai tulostaa, vaan piti oston jälkeen löytää itsensä VR:n palvelupisteelle (joita muuten suljetaan joka puolelta), jotta VR:n asiakaspalvelija sai liput minulle tulostettua. Siis ostat verkosta lippuja, jotka pitää käydä tulostuttamassa VR:n henkilön toimesta. Ehkä tämä on nykyään korjattu. Ehkä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
OmaPostin uuden salasanan pyytäminen, helppo nakki. Mutta kuinka kauan sitä uutta yleensä joutuu odottamaan? Muiden kokemuksia kysyy nimimerkki "Kohta 24 tuntia odotettu".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
OmaPostin uuden salasanan pyytäminen, helppo nakki. Mutta kuinka kauan sitä uutta yleensä joutuu odottamaan? Muiden kokemuksia kysyy nimimerkki "Kohta 24 tuntia odotettu".

On varmaan toimitettu naapurisi sähköpostiosoitteeseen?
 
Sain tänään hyvää vastikkeetonta palvelua Savonrannalla. Olin aamulla käymässä kaupassa ja huomasin, että kaupan vieressä olevalla kojulla oli myynnissä kuhafilettä (tuoretta). Valitettavasti minulla ei ollut käteistä ja kalamyyjällä ei ollut korttiostomahdollisuutta, joten menin kaupan nurkalla olevalle pankkiautomaatille, joka tietenkin oli juuri tänään epäkunnossa. Ajattelin nostaa S-kortilla rahaa Salen kassalta, mutta sekään ei onnistunut, kun ei ollut henkilöpapereita mukana. Huoltomies oli juuri korjaamassa pankkiautomaattia ja jäin siihen odottelemaan, josko kone tulisi kuntoon. Kaupasta tuli minun perässä mies ja kysyi, eikö automaatti toimi. No ei se toiminut. Mies sanoi, että tule tuohon hänen taksille, niin hän voi laskuttaa minulta pari kymppiä ja antaa kassastaa rahat. ja näin toimittiin ja sain tuoreet hienot kuhafileet. moiseen avuliaisuuteen harvoin törmää. Taksikuski ei suostunut ottamaan edes pientä palkkiota avustaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
OmaPostin uuden salasanan pyytäminen, helppo nakki. Mutta kuinka kauan sitä uutta yleensä joutuu odottamaan? Muiden kokemuksia kysyy nimimerkki "Kohta 24 tuntia odotettu".
Ei ole tullut vieläkään, eikä ole roskaposteissa tai muissa vastaavissa. Nyt jo vähän jännittää, että milloin se tulee, koska kyllähän se järjestelmä varmasti toimii moitteettomasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ole tullut vieläkään, eikä ole roskaposteissa tai muissa vastaavissa. Nyt jo vähän jännittää, että milloin se tulee, koska kyllähän se järjestelmä varmasti toimii moitteettomasti.

On kyllä mielenkiintoinen tapaus. Toivottavasti ei aiheudu suuria vahinkoja, vaikket pääsekään kirjautumaan. Korvausta voi toki kokeilla kysyä, mutta eikös Postin korvaussumma riipu lähetyksen massasta, eli kovin suurta korvausta et voi saada.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
On kyllä mielenkiintoinen tapaus. Toivottavasti ei aiheudu suuria vahinkoja, vaikket pääsekään kirjautumaan. Korvausta voi toki kokeilla kysyä, mutta eikös Postin korvaussumma riipu lähetyksen massasta, eli kovin suurta korvausta et voi saada.
Ei tuosta mitään vahinkoa ole aiheutumassa, enkä tarvitse mitään korvausta. Mutta alan ihmisenä voin sanoa, että järjestelmässä ei ole kaikki kuten pitäisi olla. Ei juuri houkuttele turvautumaan Postin palveluihin.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Sain tänään hyvää vastikkeetonta palvelua Savonrannalla. Olin aamulla käymässä kaupassa ja huomasin, että kaupan vieressä olevalla kojulla oli myynnissä kuhafilettä (tuoretta). Valitettavasti minulla ei ollut käteistä ja kalamyyjällä ei ollut korttiostomahdollisuutta, joten menin kaupan nurkalla olevalle pankkiautomaatille, joka tietenkin oli juuri tänään epäkunnossa. Ajattelin nostaa S-kortilla rahaa Salen kassalta, mutta sekään ei onnistunut, kun ei ollut henkilöpapereita mukana. Huoltomies oli juuri korjaamassa pankkiautomaattia ja jäin siihen odottelemaan, josko kone tulisi kuntoon. Kaupasta tuli minun perässä mies ja kysyi, eikö automaatti toimi. No ei se toiminut. Mies sanoi, että tule tuohon hänen taksille, niin hän voi laskuttaa minulta pari kymppiä ja antaa kassastaa rahat. ja näin toimittiin ja sain tuoreet hienot kuhafileet. moiseen avuliaisuuteen harvoin törmää. Taksikuski ei suostunut ottamaan edes pientä palkkiota avustaan.
Tämä sai kyllä uskomaan että ihmiset osaa vielä joskus olla toisille ihmisiä. Taksikuskille iso peukku
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mulla on sama HSL tunnuksien kanssa. Yrittäny tilata salasanan nollausta spostilla ja puhelinnumerolla noin 20 kertaa, mutta eipä näy eikä kuulu. Ja jos saan arvata niin ei onnistu muutoin kuin menemällä johonki toimipisteseen mihin mulla ei ikinä ole aikaa arkisin mennä niin harvoina kertoina kun isolla kirkolla liikun.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli kahdenlaisia kokemuksia levykaupoilla. Molemmat varmasti menivät taiteen sääntöjen mukaan, mutta asiakaskokemus oli totaalisen erilainen.

1. Kyseessä eräs varsin suuri levykauppa. Olen ollut monivuotinen asiakas, ja vuosien saatossa kantanut puljuun melko paljon rahaa. Tilasin kaksi käytettyä LP:tä. Toisesta vastasivat tilauksen jälkeen, että heillä on ollut harvinainen virhe saldoissa, eikä tuota ollut saatavilla. Kysyivät, löydänkö korvaavaa tuotetta. No, katson katalogin läpi, ja löysinkin sellaisen. Noita näytti olevan itse asiassa parikin kappaletta myynnissä samaan hintaan. No, kuluu viikko, eikä mitään kuulu. Sitten tulee viestiä, että "sorry, mutta tuokin ehti mennä, löydätkö muuta?". Vastasin suoraan, että otan mieluummin rahat takaisin. En nimittäin luottanut enää siihen, että nyt löytämääni korvaajaakaan olisi saatavilla enää tuossa kohtaa kun ehtivät käsitellä tilaukseni. Jos olisivat reagoineet viestiini nopeammin, tuo levy olisi todennäköisemmin vielä löytynyt.

2. Kyseessä on yksityinen divari. Tilasin sieltä useammankin käytetyn LP:n. Heilläkin oli virhe katalogissa yhden levyn kohdalla. He vastasivat, että vähentävät tuon levyn hinnan laskusta ja antavat lisäksi ilmaiseksi saman levyn pykälää huonommalla kuntoluokituksella, kun sellainen heillä sattui olemaan.

Jälkimmäisestä puljusta olin ostanut vain kerran aiemmin. On ihan selvää, että keskitän jatkossa ostojani mieluummin sinne, kun palvelu oli noin asiakaslähtöistä. Jälkikäteen vilkuilin, että tuolla isommalla puljulla olisi ollut tuota jälkimmäistä LP:tä myös uutena, ja hintaeroa olisi ollut vain muutama euro. En tiedä, että olisiko ollut pelisilmää, jos olisivat tarjonneet sitä hyvitykseksi tuon käytetyn hinnalla, mutta tietysti yksittäisillä työntekijöillä ei ole tuollaisiin mahdollisuuksia.

Eipä tuo ensimmäinen asiakaskokemuskaan sinänsä katastrofi ole, vaan jonkinlainen pettymys vain. Mutta jälkimmäinen jätti niin positiivisen kuvan, että on täysin selvää, kumpaa suosin jatkossa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Taas jonkinlainen Bon Voyage -fiilis Postin toiminnasta. Mutta pohjimmiltaan syy on kuitenkin minussa itsessäni, kun en ymmärrä asiaa Postin näkökulmasta. Enkä näin ollen sisäistä sitä, että palvelu onkin oikeasti ihan laadukasta.

Viesti olisi toisintoa useammasta tänne kirjoittamastani, joten en mainitse aiheesta enempää. Totean vaan loppuun, että kohta poljetaan neljä kilometriä suuntaansa vesisateessa noutamaan parin kilon pakettia vinyylilevyjä... Eikä mahdu reppuun...

Saatoin ratkaista tämän logiikattomuuden logiikan.

Postilla on saamani tiedon mukaan olemassa uudelleenohjaussoftassa rajoitus etäisyydestä jonka se saa olla alkuperäisestä. Mutta softa ei toimikaan niin, että alkuperäinen -> optio 1, alkuperäinen -> optio 2 jne vaan se siirtää paketin aina seuraavaan näin mittaa tuota matkaa väärin.

Lisäksi kun osaan automaateista kapasiteetti pitää varata ns. inboud scannista eli ensimmäisestä käsittelystä, ei niitä voi käyttää vara-automaatteina "lennosta" vaan ensimmäisen reitityksen vaiheessa.

Jos tämä oikeasti on niin kuin meikäläisen on annettu ymmärtää niin olisi mielenkiintoista nähdä speksi jolla tuo on koodattu. Taisi tapahtua määrittelyssä pieni hupsista saatana
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saatoin ratkaista tämän logiikattomuuden logiikan.

Postilla on saamani tiedon mukaan olemassa uudelleenohjaussoftassa rajoitus etäisyydestä jonka se saa olla alkuperäisestä. Mutta softa ei toimikaan niin, että alkuperäinen -> optio 1, alkuperäinen -> optio 2 jne vaan se siirtää paketin aina seuraavaan näin mittaa tuota matkaa väärin.

Lisäksi kun osaan automaateista kapasiteetti pitää varata ns. inboud scannista eli ensimmäisestä käsittelystä, ei niitä voi käyttää vara-automaatteina "lennosta" vaan ensimmäisen reitityksen vaiheessa.

Jos tämä oikeasti on niin kuin meikäläisen on annettu ymmärtää niin olisi mielenkiintoista nähdä speksi jolla tuo on koodattu. Taisi tapahtua määrittelyssä pieni hupsista saatana

No eipä yllättäisi. Vika voi olla speksissä tai toteutuksessa. Hyvä sauma on aina syyttää ohjelmistoinsinöörejä, jotka eivät joko huomauta väärästä speksistä tai sitten toteuttavat itse omituisia tulkintoja. :)

T. Laitteistoinsinööri
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi kun osaan automaateista kapasiteetti pitää varata ns. inboud scannista eli ensimmäisestä käsittelystä, ei niitä voi käyttää vara-automaatteina "lennosta" vaan ensimmäisen reitityksen vaiheessa.
Tähän ominaisuuteen taisinkin törmätä,seurannasta näkyi että päätös viedä kauempaan automaattiin oli tehty yli vuorokausi ennen paketin toimitusta automaattiin...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tähän ominaisuuteen taisinkin törmätä,seurannasta näkyi että päätös viedä kauempaan automaattiin oli tehty yli vuorokausi ennen paketin toimitusta automaattiin...

Ne automaatit joissa on oma numeropadi per ovi on niitä joita ei voi täytt lennosta vaikka olisi tilaa. Niitä pystyy joissa asioidaan yhden yksikön taktiikalla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös