Pankin vaihto on käynyt mielessä tuon Nordean yhä jatkuvan sekoilun takia, täytyypä kysyä S-pankilta, että kelpaisiko heille lainaton asiakas. Visa-ominaisuuden voisi S-pankin kortissa säilyttää.
....
S-Pankista sainkin tässä juuri "loistavia" kokemuksia. Minulla on joku s-bonuskortti, mistä he ilmoittivat, että se muuttuu maksulliseksi, ellen vaihda sitä johonkin visa-korttiin. Sain sitten yksityisviestin, että pankin viestilokerossa on ohjeet kortin vaihtamiseen.
Ohjeessa sanottiin näin: "Voit lopettaa S-Etukortti Debit -korttisi ja tilata maksuttoman kortin itse verkkopankissa. Vastaa tähän viestiin verkkopankissa 1.4.2021 mennessä ja kerro viestissä, että haluat lopettaa S-Etukortti Debit -korttisi. Ilmoita viestissä lisäksi korttisi neljä viimeistä numeroa. Tämän jälkeen voit tilata uuden kortin verkkopankin Kortit-välilehdeltä."
Prosessi meni seuraavasti:
- vastasin viestiin, että haluan lopettaa kortin
- ilmoittivat, että kortti on lopetettu ja sitä ei saa käyttää
- menin tilaamaan uutta korttia ja tajusin, että tämän kortin olisi voinut tilata ilman tuota lähetettyä viestiä
- kortin tilaaminen epäonnistuu ja prosessi jäätyy lopussa
- kysyin neuvoa chatissa ja sain vastauksen:" Valitettavasti korttihakemuksella on ollut häiriö (tämä selvityksessä ja korjauksessa), kun yrittää tilata korttia itsevalittavalla pin-koodilla ja on kirjautunut verkkopankkiin S-Mobiililla. Neuvoisin sinua kirjatumaan taulukolla ja tekemään hakemuksen uudelleen. "
- no, ei minulla ole mitään taulukkoa ja nyt pari viikkoa tuon jälkeen, kokeilin uudestaan, eikä se hakemus mene edelleenkään läpi
Eli he antoivat vääriä ohjeita, sulkivat korttini, enkä pysty tilaamaan uutta. Vaihtoehtona on maksaa asiakaspalvelupuhelusta, mitä en aio tehdä. Onneksi pystyn siirtämään kaikki rahat pois tililtä.