Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 014 908
  • 7 243

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niinpä, kai nuoremmat käyttäjät sitten arvostavat sitä, että verkkopankin ulkoasun voi muokata mieleisekseen, mutta eipä voisi vähemmän tällaista vanhaa jäärää kiinnostaa.

Mä en ole huomannut muuta mahdollisuutta muokata ulkoasua kuin sen, että etusivulla pystyy valitsemaan kumpi näkyy ylempänä: tilin yleiskatsaus vai viimeisimmät tapahtumat. Ja tätä muokkausmahdollisuutta sitten jopa mainostavat :D
 

Holik

Jäsen
En tiedä onko kyseessä laadukasta, laadutonta vai tyhmyyttä, joten pohdiskelen täällä mietteeni ääneen. Kuten yllä olevassa keskustelussa puhutaan, niin itsekin pitkäaikaisena Nordean asiakkaana ajattelin pohtia pankin vaihtoa toiseen, tai ainakin asiakkuuden luontia toiseen pankkiin varmuuden vuoksi. Suomalaiset ovat aika rakastuneita omaan pankkiinsa eivätkä sitä helposti vaihda, mutta en olisi uskonut sen näkyvän palvelussa.

Otin eilen yhteyttä erääseen pankkiin ja kerroin haluavani perustaa heille asiakkuuden. Olin ottamassa verkkopankkipalvelut, käyttötilin ja debit -kortin. Tilille olisin ohjannut myös tuloja. Lainoja en olisi heille siirtänyt. Pankkivirkailija, jonkinlainen ylempi konttorin toimihenkilö keskusteli kanssani puhelimessa ja totesi ettei nykyään pankkipalvelut eroa toisistaan juurikaan, joten asiakkuutta ei kannata heille välttämättä perustaa ennen esimerkiksi asuntolainan hakemista. Onkohan todella niin ettei pankille raha kelpaa. Ihmettelen hieman.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko kyseessä laadukasta, laadutonta vai tyhmyyttä, joten pohdiskelen täällä mietteeni ääneen. Kuten yllä olevassa keskustelussa puhutaan, niin itsekin pitkäaikaisena Nordean asiakkaana ajattelin pohtia pankin vaihtoa toiseen, tai ainakin asiakkuuden luontia toiseen pankkiin varmuuden vuoksi. Suomalaiset ovat aika rakastuneita omaan pankkiinsa eivätkä sitä helposti vaihda, mutta en olisi uskonut sen näkyvän palvelussa.

Otin eilen yhteyttä erääseen pankkiin ja kerroin haluavani perustaa heille asiakkuuden. Olin ottamassa verkkopankkipalvelut, käyttötilin ja debit -kortin. Tilille olisin ohjannut myös tuloja. Lainoja en olisi heille siirtänyt. Pankkivirkailija, jonkinlainen ylempi konttorin toimihenkilö keskusteli kanssani puhelimessa ja totesi ettei nykyään pankkipalvelut eroa toisistaan juurikaan, joten asiakkuutta ei kannata heille välttämättä perustaa ennen esimerkiksi asuntolainan hakemista. Onkohan todella niin ettei pankille raha kelpaa. Ihmettelen hieman.

Noi mainitsemasi palvelut ovat sellaisia, että Nalle Wahlroos sanoisi että tuot taloon vain hiekkaa lattialle. Kerran vuodessa kun soitat pankin aspaan niin aiheutat enemmän kuluja mitä tuot tuloja.
 

Jalkamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Usein altavastaaja
Noi mainitsemasi palvelut ovat sellaisia, että Nalle Wahlroos sanoisi että tuot taloon vain hiekkaa lattialle. Kerran vuodessa kun soitat pankin aspaan niin aiheutat enemmän kuluja mitä tuot tuloja.
Näinhän se tahtoo mennä. Nykyisillä korkotasoilla tileillä makaavat rahat tuottavat pankille vain tappiota, asia mikä tulee monelle ”hyvälle” (lue=paljon säästöjä tilillä) asiakkaalle yllätyksenä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihteeksi postin "palvelusta" asiaa... Tilasin neljä cd-levyä Saksasta ja ne lähetettiin sieltä tulemaan kolmessa eri paketissa eli yhdessä kuoressa kaksi ja kahdessa yksi levy. Muutamaa päivää myöhemmin postiluukku kolahti ja sieltä saapui ensimmäinen satsi eli toinen yhden levyn paketeista sekä kahden levyn kuori. Hieno homma. No seuraavana päivänä luukku oli taas kolahtanut, mutta tällä kertaa ei tullutkaan levyä, ainoastaan lappunen, jossa kerrottiin että kirjelähetys pitää hakea postista. Ei avaudu tällainen juttu, miksei sen lapun sijaan voitu toimittaa itse tuotetta edellisen päivän tapaan, vaan jouduin asioikseni kilometrin päästä postin toimipisteestä sen noutamaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Noi mainitsemasi palvelut ovat sellaisia, että Nalle Wahlroos sanoisi että tuot taloon vain hiekkaa lattialle. Kerran vuodessa kun soitat pankin aspaan niin aiheutat enemmän kuluja mitä tuot tuloja.
Pankin vaihto on käynyt mielessä tuon Nordean yhä jatkuvan sekoilun takia, täytyypä kysyä S-pankilta, että kelpaisiko heille lainaton asiakas. Visa-ominaisuuden voisi S-pankin kortissa säilyttää.
Eivät muuten Nordean verkkopankissa enää uskalla näyttää puhelinnumeroita asiakaspalveluun. Taitaa olla melkoinen pettyneiden/turhautuneiden asiakkaiden soittotulva käynnissä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos käytät Nordean asiakkaana jotain mobiilimaksamisen sovelluksia (Apple Pay tai Google Pay), niin kannattaa huomioida, että S-Pankilla ei ole mitään sujuvasti toimivaa moista sovellusta. Jos taas moiset sovellukset eivät sinulle merkkaa paljoakaan, niin sitten ei mitään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos käytät Nordean asiakkaana jotain mobiilimaksamisen sovelluksia (Apple Pay tai Google Pay), niin kannattaa huomioida, että S-Pankilla ei ole mitään sujuvasti toimivaa moista sovellusta. Jos taas moiset sovellukset eivät sinulle merkkaa paljoakaan, niin sitten ei mitään.

Eli palveluntarjoaja jolla on työkalut mutta ne ovat tasaisesti alhaalla vs sellainen jolla niitä ei ole.

S-Pankki voittaa koska kuitenkin jotain muuta maksutapaa Nordean kanssa pitää olla mukana.

Nordean palveluiden suunnittelu ja ylläpito on varmaan samoilla henkilöillä jotka toimivat Bahamalla toimareina avaamissaan firmoissa. Eli kuolleilla.

Veronkiertoa ja paskaa palvelua. Eikä hiekkaa lattialla
 

Alejandro

Jäsen
Itselleni se ja sama, jos korttimaksujen kanssa on häikkää kerran tai kaksi vuodessa. Matalakorkoinen 30 vuoden asuntolaina ilman avausmaksuja tai takauksia pitää minut toistaiseksi Nordean asiakkaana ja tätä parempaa tarjousta en varmastikaan saisi muualta vaikka kilpailuttaisinkin. Ja tilanne pysyy varmaan samana seuraavankin asunnon kohdalla, uskoisin. Toki olen valmis vaihtamaankin, jos vaikka OP:ta kiinnostaisi tarjota parempaa sopimusta sillä kerralla. Viimeeksi oli vaan sangen heikko suoritus.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Jos käytät Nordean asiakkaana jotain mobiilimaksamisen sovelluksia (Apple Pay tai Google Pay), niin kannattaa huomioida, että S-Pankilla ei ole mitään sujuvasti toimivaa moista sovellusta. Jos taas moiset sovellukset eivät sinulle merkkaa paljoakaan, niin sitten ei mitään.

Onnistuu ainakin Google pay ja Samsung pay s-pankin asiakkaana. Tämä kyllä käyttäjän aktiivisuudesta johtuva, ei s-pankin..
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onnistuu ainakin Google pay ja Samsung pay s-pankin asiakkaana. Tämä kyllä käyttäjän aktiivisuudesta johtuva, ei s-pankin..
Juu, Curven tai vastaavan avulla varmaan onnistuukin. Mutta ei suoraan S-Pankin kortilla ilman jotain kikkailua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jep Curvella mennään. En näe kyllä mobiilimaksuja palveluina mistä pitäis maksaa.
Tähän aiheeseen liittyen en nyt malta olla mainitsematta, että OP:lla on (vihdoin) tänään tullut Apple Pay mahdolliseksi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tähän aiheeseen liittyen en nyt malta olla mainitsematta, että OP:lla on (vihdoin) tänään tullut Apple Pay mahdolliseksi.
No just. Androidilla mennään siis edelleen Pivolla joka toimii kun toimii. Eipä viitsi duunipuhelinta raahata mukana pelkän mobiilimaksamisen takia. VMP!
 

Glove

Jäsen
Itselleni se ja sama, jos korttimaksujen kanssa on häikkää kerran tai kaksi vuodessa. Matalakorkoinen 30 vuoden asuntolaina ilman avausmaksuja tai takauksia pitää minut toistaiseksi Nordean asiakkaana ja tätä parempaa tarjousta en varmastikaan saisi muualta vaikka kilpailuttaisinkin. Ja tilanne pysyy varmaan samana seuraavankin asunnon kohdalla, uskoisin. Toki olen valmis vaihtamaankin, jos vaikka OP:ta kiinnostaisi tarjota parempaa sopimusta sillä kerralla. Viimeeksi oli vaan sangen heikko suoritus.
Sama täällä, asuntolainavankina Nordeassa. Olin OP:n asiakas, mutta he vaativat takaajaia lainalle ja Nordea ei. Mistä lie tämmöinen sitten johtuu, tiedä häntä. Ei tuo Nordean katko vaikuttanut omaan elämään mitenkään, varuiksi hain rahaa seinästä, mutta tuolla ne on edelleen lompakossa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Androidilla mennään siis edelleen Pivolla joka toimii kun toimii.
Itsellä ei toimi vieläkään sitten helmikuun alun (jolloin kortti uusiutui, olen manannut aiheesta vähän ketjua taaksepäin), aspa osasi vastata viikonloppuna lähetettyyn jokseenkin kärkevään (toisaalta, onko Pivon koodarien kutsuminen kädettömiksi apinoiksi valheellista?) viestiin että

Pahoittelut omastakin puolestani, että ongelma kohdallasi jatkuu edelleen. Pahoittelut myös ongelmasta mahdollisesti aiheutuneesta ylimääräisestä vaivasta ja harmista.

Kuten sanottua, jatkamme asian selvittämistä yhteistyökumppaniemme kanssa ja olemme sinuun yhteydessä kun asiaa saadaan jälleen edistettyä.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Mukavaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen kyllä S-Pankin applikaation kautta maksanut laskuja ihan vaivatta.
Mobiilimaksamisella tarkoitettiin tässä esim maksamista kännykällä kaupan kassalla. Kännykässä siis NFC ja esim Google Pay -sovellus.
Toki uskoakseni S-Pankin asiakas voi maksaa S-kaupan kassalla Mobilepayllä. Tai siis voisi. Tämä Mobilepayn bluetooht tms lähimaksuviritys ei varsinaisesti ole "mobiilimaksamista" vaan kuvailisin sitä paremminkin sanoilla "vittu mitä paskaa". Ja jos se siis toimisi niin se vaatisi joka tapauksessa mobilepaytä tukevan kaupan, kun taas nuo Google Payt ym toimii kaikissa maksupäätteissä joissa vaan lähimaksuominaisuus on.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mobiilimaksamisella tarkoitettiin tässä esim maksamista kännykällä kaupan kassalla. Kännykässä siis NFC ja esim Google Pay -sovellus.
Toki uskoakseni S-Pankin asiakas voi maksaa S-kaupan kassalla Mobilepayllä. Tai siis voisi. Tämä Mobilepayn bluetooht tms lähimaksuviritys ei varsinaisesti ole "mobiilimaksamista" vaan kuvailisin sitä paremminkin sanoilla "vittu mitä paskaa". Ja jos se siis toimisi niin se vaatisi joka tapauksessa mobilepaytä tukevan kaupan, kun taas nuo Google Payt ym toimii kaikissa maksupäätteissä joissa vaan lähimaksuominaisuus on.

Juuri näin. Ja tuon Mobile Payn paskuuden vuoksi totesin tuolla aiemmin ei ole mitään sujuvasti toimivaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itellä on kellossa garmin pay nordean tilissä ja toimii kun junan vessa. Toimii missä vaan ja on kätevä. Ainoa ongelma on ihmettelevät boomerit. Siinä saa halutessaan valitakin, että miltä kortilta maksaa. Viimeksi käytetty on oletuksena, mutta voi selata toisen kortin esille jos tarvii.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itellä on kellossa garmin pay nordean tilissä ja toimii kun junan vessa. Toimii missä vaan ja on kätevä. Ainoa ongelma on ihmettelevät boomerit. Siinä saa halutessaan valitakin, että miltä kortilta maksaa. Viimeksi käytetty on oletuksena, mutta voi selata toisen kortin esille jos tarvii.
Google Paytä kokeillut myös Android kellossa (vaati ainakin taannoin Nordean kanssa vähän kikkailua), mutta jotenkin koen kännykän vilauttamisen luontevammaksi, kuin ranteen asettelun maksupäätteelle. Myönnän että ei tässä oikein järkeä ole jos asiaa ajattelee. Puolustuksekseni kuitenkin todettakoon että käytän kelloa oikeassa kädessä ja maksupäätteissä ne lähimaksut on yleensä vasemmalla. Menee hankalaksi. FIrst world problem jne.
Boomerit sai hämmästelemään myös tankkaamalla ABC-mobiililla, eli että vaan kurvasi pistoolin viereen ja aloitti tankkauksen kulkematta maksupäätteen kautta. Nythän se ei enää onnistu, kun SOK päätti paskoa sovelluksen kun varmennusmenettelyt tiukentui.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@benicio Nesteellä on myös oma appi tankkaamiseen. Sillä ei saa alennuksia, mutta eipä tarvi koskea siihen automaattiin vaan maksun voi hoitaa autosta. Tosin olen taklannut vain kerran tänä vuonna ja muistaakseni toimi ilman lisävarmennuksia.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Pankin vaihto on käynyt mielessä tuon Nordean yhä jatkuvan sekoilun takia, täytyypä kysyä S-pankilta, että kelpaisiko heille lainaton asiakas. Visa-ominaisuuden voisi S-pankin kortissa säilyttää.
Eivät muuten Nordean verkkopankissa enää uskalla näyttää puhelinnumeroita asiakaspalveluun. Taitaa olla melkoinen pettyneiden/turhautuneiden asiakkaiden soittotulva käynnissä.
Tein Nordea -> S-pankki vaihdon jo pari vuotta sitten. Velattomana (mutta persaukisena) olin aivan Ö-luokan asiakas Nordeassa ja palvelumaksut sen mukaiset. Vaikka en edes käynyt viemässä hiekkaa kengissäni konttoriin. Tosin ei kai Nordealla ole enää edes Helsingissä kovin montaa asiakaspalvelukonttoria.

(Lähi)maksut hoidan vielä perinteisesti kortilla. Sen verran monta spedeshowta olen kaupan kassoilla kännykän lähimaksulla nähnyt etten vielä vähään aikaan lähde itse siihen performanssiin mukaan. Mobilepayta käytän sitten kaverien kesken.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@benicio ABC-sovelluksen paskominen varmenteiden vaatimisen osalta ei ole S-Ryhmän vika vaan niiden pankkien vika, joiden kortteja sinne sovellukseen on liitetty. Toki jos S-Pankki, niin sitten S-Ryhmän, mutta minulla on ensisijaisena korttina OP:n kortti tuolla. Se on OP, joka sen varmenteen maksulle vaatii, ei ABC-mobiili. Ja näiden varmenteiden taustallahan on joku maksudirektiivi, kuka sen sitten on keksinyt. Ainakin jostain UKK-sivulta olen ymmärtänyt, että esim. minun kohdalla se on OP:n "syy", että yksikään tankkaus ABC:llä ei enää onnistu ilman lisävarmennusta.

Sen lisävarmennuksenhan voi tehdä myös autossa istuen omalla puhelimella, joten edelleen voi kyllä hämmentää sitä varttuneempaa väkeä sillä, että ei käy siellä maksupäätteellä ensin. Tai siis ainakin OP-mobiilia käyttäen voi, en tiedä muista pankeista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös