Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 814
  • 6 860

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Joku urpo on ostanut kuntokauppa nimisestä firmasta melkein parilla tonnilla kuntopyörää ja muuta sälää. No, hän sattuu olemaan täydellinen nimikaimani, mutta myös huonomuistinen, koska on antanut johonkin kenttään minun sähköpostiosoitteen. Kuntokauppa sitten lähettää minulle hänen tilinsä salasanan, tilausvahvistuksen ja maksulinkin, mikä siis toimii minun sähköpostilla. Lisäksi sain paytrail palvelusta vahvistuksen maksusta ja maksusopimuksesta.

Ihmettelen, että kuinka nämä palvelut pokkana ottavat vastaan sähköpostiosoitteita varmistamatta niitä. Tässä tapauksessa olivat vielä antaneet sen osoitteen eteenpäin kolmannelle osapuolelle. Sehän on aivan perseestä ja GDPR:n vastaista. Vastasivat kuitenkin pahoitellen ja ystävälliseen sävyyn ja olivat aidosti poistaneet "tilini".

Paytrail sen sijaan ei ole reagoinut mailiini mitenkään. Ihme touhua. Jos eivät vastaa teen ilmoituksen aarnion toimistoon. Nythän niillä on minun tietoja tietokannassaan, mutta kun ei kuuluisi olla.

Itseäni tuossa pistää silmään myös se, että Kuntokauppa siis säilöö salasanat selkokielisenä mikä on aika iso riski.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseäni tuossa pistää silmään myös se, että Kuntokauppa siis säilöö salasanat selkokielisenä mikä on aika iso riski.
Hyvä pointti. Se ei tosiaan ollut mikään "vaihdettava heti" -salasana, vaan ihan toimiva. No eipä tuolla ollut edes kaverin sotua. Kotiosoite ja puhelinnumero oli kyllä ja tietenkin tiedän nyt millasella juoksumatolla siellä juostaan. Osti muuten samalla 20kg kahvakuulan, että ei ehkä suoraan naamalle kannata vittuilla näillä pulkannaruilla. Itellä on 6kg ja sekin käytämätön.

Itse kun olen ollut tämmönen it-alan nörtti jo 80-luvulla, niin kun näitä sähköpostiosoitteita joskus -95 alkoi tulla, niin olen varannut kaikista merkittävistä palveluista, paitsi hotmailista, etunimi.sukunimi combot. Mahtaa noita muita edes vähän vituttaa. Myös iki.fi osoite on minun. Ainoa vakava moka on se, että sukunimi.fi domain on erään tuntemani äijän hallussa. Sen varaus oli jo raukeamassa tossa pari vuotta sitten, mutta viime hetkillä se uusi sen. Näköjään taas lokakuussa menee varaus umpeen. Täytyykin pistää muistutus.

Eräs kaimani on ollut lääketieteellisessä proffana ja jossain vaiheessa sain useinkin jotain harjoitustöiden vastauksia postiini lääketieteen opiskelijoilta. Vastasin niihin joihinkin, että minulta kyllä saa pisteitä ja anatomiaan liittyviä neuvoja, niin on lakanneet noi postit.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Vanha kunnon Posti. Tilasin viikko sitten eräästä kotimaisesta pikkuliikkeestä tuotteen. Toimitusmaksu taisi olla suunnilleen kuusi euroa ja Posti toimittaa. Nyt viikkoa myöhemmin kyselin että missä mennään niin vastasivat liikkeestä että " Tilauksesi on lähetetty kirjeenä 31.8. – Postin palvelulupauksen mukaan kirjeposti toimitetaan enintään kuudessa arkipäivässä, poislukien tiistait. Pahoittelen toimituksen hitautta Postin puolesta! "
Miten voi kestää ihan lähtökohtaisesti viikon liikuttaa lähetystä noin 50km matka.
EDIT: Eikä tämä mikään katastrofi ole itselleni. Jos olisin tarvinnut nopeammin niin olisin käynyt hakemassa. Mutta kyllä mä vähän ihmettelen että miten voi kestää noin kauan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vanha kunnon Posti. Tilasin viikko sitten eräästä kotimaisesta pikkuliikkeestä tuotteen. Toimitusmaksu taisi olla suunnilleen kuusi euroa ja Posti toimittaa. Nyt viikkoa myöhemmin kyselin että missä mennään niin vastasivat liikkeestä että " Tilauksesi on lähetetty kirjeenä 31.8. – Postin palvelulupauksen mukaan kirjeposti toimitetaan enintään kuudessa arkipäivässä, poislukien tiistait. Pahoittelen toimituksen hitautta Postin puolesta! "
Miten voi kestää ihan lähtökohtaisesti viikon liikuttaa lähetystä noin 50km matka.
EDIT: Eikä tämä mikään katastrofi ole itselleni. Jos olisin tarvinnut nopeammin niin olisin käynyt hakemassa. Mutta kyllä mä vähän ihmettelen että miten voi kestää noin kauan.
Taitaa myös lähettävä liike hassutella jos nimittäin ovat veloittaneet 6 euron toimitusmaksun, mikä viittaa seurantatunnukselliseen pakettilähetykseen 5,9 euroa, mutta lähettäneet (halvempana) kirjeenä jolloin ei ole seurantaa. Paketti olisi (todennäköisesti) tullut nopeammin perille.

Toki on myös kalliimpia kirjelähetyksiä, mutta miksi silloin lähettää kirjeenä kun voi lähettää halvempana pakettinakin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Taitaa myös lähettävä liike hassutella jos nimittäin ovat veloittaneet 6 euron toimitusmaksun, mikä viittaa seurantatunnukselliseen pakettilähetykseen 5,9 euroa, mutta lähettäneet (halvempana) kirjeenä jolloin ei ole seurantaa. Paketti olisi (todennäköisesti) tullut nopeammin perille.

Toki on myös kalliimpia kirjelähetyksiä, mutta miksi silloin lähettää kirjeenä kun voi lähettää halvempana pakettinakin.
Joo, voi olla hyvin mahdollista että ottavat kaikista saman maksun ja lähettävät sitten halvemmalla jos pystyvät. Mutta kyllä edelleen pääasiassa ihmettelen tuon toimittamisen nopeutta... tai sen puutetta.
EDIT: Ja tosiaan siis eihän toimitusmaksun edes väitetä olevan sama kuin postimaksun. Eli vähintään ottavat aina tietyn maksun vaikka olisi millainen postikortti tulossa. Että siinä mielessä turhaan nostin esille tuon hinta-asian.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Taitaa myös lähettävä liike hassutella jos nimittäin ovat veloittaneet 6 euron toimitusmaksun, mikä viittaa seurantatunnukselliseen pakettilähetykseen 5,9 euroa, mutta lähettäneet (halvempana) kirjeenä jolloin ei ole seurantaa. Paketti olisi (todennäköisesti) tullut nopeammin perille.
Eiköhän siihen ole laskettu mukaan hintaa pakkausmateriaaleille ja palkkaa sille työntekijälle, joka tuotteen pakkaa ja kiikuttaa postiin. En tuota hassutteluksi kutsuisi.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Vanha kunnon Posti. Tilasin viikko sitten eräästä kotimaisesta pikkuliikkeestä tuotteen. Toimitusmaksu taisi olla suunnilleen kuusi euroa ja Posti toimittaa. Nyt viikkoa myöhemmin kyselin että missä mennään niin vastasivat liikkeestä että " Tilauksesi on lähetetty kirjeenä 31.8. – Postin palvelulupauksen mukaan kirjeposti toimitetaan enintään kuudessa arkipäivässä, poislukien tiistait. Pahoittelen toimituksen hitautta Postin puolesta! "
Miten voi kestää ihan lähtökohtaisesti viikon liikuttaa lähetystä noin 50km matka.
Toki tähän voit odottaa vielä siihen jakelupäivään asti, jolloin havaitaan "kirjeen" olevan liian suuri kotiin toimitettavaksi. Sen jälkeen saat varmaan jollain keinolla tiedon jossain vaiheessa, että kirjeesi on noudettavissa postista.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki tähän voit odottaa vielä siihen jakelupäivään asti, jolloin havaitaan "kirjeen" olevan liian suuri kotiin toimitettavaksi. Sen jälkeen saat varmaan jollain keinolla tiedon jossain vaiheessa, että kirjeesi on noudettavissa postista.
Itselle tuli kerran noutoilmoitus päivä viimeisen noutopäivän jälkeen. Kyllä Posti osaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän siihen ole laskettu mukaan hintaa pakkausmateriaaleille ja palkkaa sille työntekijälle, joka tuotteen pakkaa ja kiikuttaa postiin. En tuota hassutteluksi kutsuisi.
Ei taida yleensä ainakaan verkkokaupoissa näin olla, vaan nuo kustannukset on jyvitetty sitten myyntihintaan. Ainakaan niissä kaupoissa mitä olen itse käyttänyt.

Toki eihän tuossa toimintatavassa mitään väärää ole. Eipä ole tullut tuollainen mieleen. On se kuitenkin vähän sama kuin palvelulisä ostaessa kivijalassa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Posti on mielestäni skarpannut viime aikoina huomattavasti. Ainakin täällä Helsingin suunnalla kotiinkuljetuksesta soitetaan, kun tuo rappukäytävän ovi on nykyään lukossa, että tuutko avaamaan ja kysytään sovelluksessa mihin toimitetaan, kotiin vai asiamiespostiin.
 

Glove

Jäsen
Täytyy antaa plussat Digi- ja väestötietovirastolle. Viime torstaina viesti, että hakemukseen pitäisi tehdä muutamia asioita, ja kun ne saatiin tehtyä ja toimitettua perille, lupa saatiin perjantaina. Miinus siitä, että hakemus ehti olla sisällä puolitoista kuukautta ennen kuin edellä mainittu tapahtui.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Pakko kanssa kirjoittaa että sain aikanaan paikallisessa Kesportissa oikein hyvää asiakaspalvelua. En enää edes muista mitä kysyin mutta myyjä kertoi että heillä ei ko tuotetta ole mutta sanoi että naapurissa olevassa Halpa-Hallin valikoimasta kyllä löytyy.
Kiitin myyjää hyvästä palvelusta ja olen tämänkin jälkeen asioinut samassa kespassa koska hyvä palvelu.

palvelukokemus oli mielestäni oikein hyvä vaikka ko tuotetta ei löytynyt.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eikös täällä ollut aiemmin haukkuja Postin pakettiautomaattiin liittyen? Pikkuisen alkaa kypsyttämään, toukokuun alusta lähtien tilannut 6kpl paketteja pakettiautomaattiin. 4kpl on mennyt eri paikkoihin, eli alkuperäinen on täynnä. Onneksi sentään kaksi noista neljästä on tullut suhteellisen lähellä, ei nyt työmatkan varrelle, mutta pienellä koukkauksella selvinnyt. Kaksi kertaa ollut sitten taas kaupungin toisella laidalla, Prismassa ja asiakaspalvelun takana. Pikaisesti laskien tuon lähimmän pisteen lisäksi tässä välissä on 5-6kpl muita pakettiautomaatteja.

Suoraan sanoen vituttaa lähteä töiden jälkeen toiselle puolelle kaupunkia, ruuhka-aikaan, jonottamaan asiakaspalvelupisteelle. En tiedä onko kyseessä paska mäihä vai mikä, mutta jos kaikki automaatit on jatkuvasti täynnä, niin niitä on sitten liian vähän. Helkutin hieno idea kyllä, mutta toteutuksena ollut tänä kesänä itselleni aivan paska. Miettinyt jo että jätän paketin noutamatta, mutta sitten se menisi yrittäjän piikkiin, joka taas ei ole reilua häntä kohtaan.

Eikä yksikään paketti ole ollut mitenkään kauhean iso. Suurin ollut 2x kenkälaatikon kokoinen ja toiseksi isoin sitten kenkälaatikon kokoinen. Loput pienempiä. Toki noista kuudesta, pienin ja kolmanneksi pienin on tullut oikeaan pisteeseen. En tiedä minkä kokoiset laatikot muodostavat valtaosan postin pakettivirrasta, mutta onko smartpostien suunnittelussa menty data vai powerpoint edellä?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ihan usko että Posti olisi optimoinut noita automaattinoutoja mitenkään kuluttajan kannalta järkevästi. Sain taannoin paketin, jonka olin tilannut kotoa mitattuna lähimpään automaattiin, mutta se toimitettiin kuudenneksi lähimpään automaattiin. Kenties se ensisijainen automaatti on voinut olla täynnä, mutta tuskin ne neljä muuta lähempää. Ei nyt suuri ongelma kun kävelymatkan päässä kaikki, mutta hieman ihmetytti.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselle tuli kerran noutoilmoitus päivä viimeisen noutopäivän jälkeen. Kyllä Posti osaa.

Mä tilasin kesäkuussa vähän kalliimman lp-levyn Saksanmaalta ja aloin heinäkuun lopulla lomien jälkeen ihmettelemään kun ei ole näkynyt. En ollut edes kysellyt lähetystunnusta lähettäjältä, koska aina ennen oli mennyt kaikki niin mallikkaasti. Nyt sitten sain koodin niin ko. paketti oli jo takaisin matkalla Saksaan. Mitään tekstaria ja/tai saapumisilmoitusta ei koskaan tullut. Soitin postiin ja kysyin että minkälainen homma kun mitään infoa ei ole tullut, niin ne saapumisilmoitukset hukkuu kuulemma usein matkalla... No levyn olen kuitenkin jo saanut, mutta lisäähän sitä piti postimaksua laittaa menemään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös täällä ollut aiemmin haukkuja Postin pakettiautomaattiin liittyen? Pikkuisen alkaa kypsyttämään, toukokuun alusta lähtien tilannut 6kpl paketteja pakettiautomaattiin. 4kpl on mennyt eri paikkoihin, eli alkuperäinen on täynnä. Onneksi sentään kaksi noista neljästä on tullut suhteellisen lähellä, ei nyt työmatkan varrelle, mutta pienellä koukkauksella selvinnyt. Kaksi kertaa ollut sitten taas kaupungin toisella laidalla, Prismassa ja asiakaspalvelun takana. Pikaisesti laskien tuon lähimmän pisteen lisäksi tässä välissä on 5-6kpl muita pakettiautomaatteja.

Suoraan sanoen vituttaa lähteä töiden jälkeen toiselle puolelle kaupunkia, ruuhka-aikaan, jonottamaan asiakaspalvelupisteelle. En tiedä onko kyseessä paska mäihä vai mikä, mutta jos kaikki automaatit on jatkuvasti täynnä, niin niitä on sitten liian vähän. Helkutin hieno idea kyllä, mutta toteutuksena ollut tänä kesänä itselleni aivan paska. Miettinyt jo että jätän paketin noutamatta, mutta sitten se menisi yrittäjän piikkiin, joka taas ei ole reilua häntä kohtaan.

Eikä yksikään paketti ole ollut mitenkään kauhean iso. Suurin ollut 2x kenkälaatikon kokoinen ja toiseksi isoin sitten kenkälaatikon kokoinen. Loput pienempiä. Toki noista kuudesta, pienin ja kolmanneksi pienin on tullut oikeaan pisteeseen. En tiedä minkä kokoiset laatikot muodostavat valtaosan postin pakettivirrasta, mutta onko smartpostien suunnittelussa menty data vai powerpoint edellä?
Itsellä menivät tilaukset hyvin lähimpään automaattiin kunnes korona-aikana suurin osa mennyt lähimmälle palvelupisteelle. Onneksi tosin vain parin kilometrin matka ja autokin käytössä, mutta ymmärrän vitutuksen jos asuu kauempana ja/tai ei ole autoa. Ilmeisesti verkko-ostaminen nyt korona-aikana lisääntynyt huomattavasti ja automaattien kapasiteetti ei riitä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ihan usko että Posti olisi optimoinut noita automaattinoutoja mitenkään kuluttajan kannalta järkevästi. Sain taannoin paketin, jonka olin tilannut kotoa mitattuna lähimpään automaattiin, mutta se toimitettiin kuudenneksi lähimpään automaattiin. Kenties se ensisijainen automaatti on voinut olla täynnä, mutta tuskin ne neljä muuta lähempää. Ei nyt suuri ongelma kun kävelymatkan päässä kaikki, mutta hieman ihmetytti.
Luulen, että se menee tilauksen postinumeron mukaan. Asun aivan postinumeroalueen reunalla ja lähin automaatti on "väärällä" alueella. Jos ja kun se on täynnä lähes aina, niin paketti päätyy saman alueen asiamiespisteeseen, mikä on aivan toisaalla. Ilman autoa voisi hieman vituttaa. Varmaan tunnin reissu hakea sieltä ilman autoa. Osoitteen mukainen noutopiste on reilun kilsan päässä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen tilannut Postipaketit sellaiseen automaattiin, jossa samassa tilassa sijaitsee myös Postin palvelupiste. Tässä tapauksessa kyseessä on lähelläni sijaitseva S-market.

Mikäli paketti ei ole mahtunut kyseiseen automaattiin, se on toimitettu saman katon alla sijaitsevaan palvelupisteeseen.

Muussa tapauksessa automaatin ollessa täynnä, paketti matkaa ilmeisesti joko lähimpään palvelupisteeseen tai ns. pääpostiin.
 

444

Jäsen
Asun korvessa, jossa ainoa mahdollisuus Interwebzin käyttöön on 4G-modeemi. Tilasin sitten eräästä kotimaisesta liikkeestä (jätetään firman nimi toistaiseksi vielä auki) Iskran suuntaavat antennit yhteyden parantamiseksi. Antenneja löytyy varastosta, mutta kaapeleiden ja modeemin väliin tilaamiani adaptereita ei ollut heti saatavilla. Kyseinen firma on järjestänyt sillain mukavasti, että jos tilaa tuotteet noudettaviksi Klaukkalan matkahuoltoon, niin mitään erillistä ilmoitusta ei tietenkään lähetetä, kun tilaus on noudettavissa. Tilausvahvistuksessa mainittiin ”toimitus arviolta 3 päivää tilauksesta”. Kävin 6 päivää myöhemmin kyselemässä, kun oli muutenkin asiaa lähistölle. No ei näkynyt. Kävin uudestaan 10 päivää tilauksesta kyselemässä, ei edelleenkään mitään. Tuon jälkeen laitoin sähköpostilla kyselyä, että mikähän homma, niin vastauksessa tarjottiin sovitteiden vaihtamista lyhempiin ja selvästi edullisempiin. Ilmoitin saman tien, että saa vaihtaa ja saa myös toimittaa perille lähimpään asiamiespisteeseen. Viiteen päivään ei kuulunut mitään. Laitoin uudestaan kyselyä, että aiotteko toimittaa vai perutaanko kauppa. Tässä vaiheessa tuli ensimmäinen pahoittelu, kun on vähän kestänyt. Kuulemma menisi vähän pidempään, jos pitää lähettää, mikä on toki täysin ymmärrettävää. Kyselin myös, että milloin voin odottaa hyvitystä erotuksesta tililleni, niin vastaus oli, että ”itse asiassa erotus on negatiivinen, mutta voin tällä kertaa antaa sen verran alennusta. Rupesin laskemaan uudestaan: alkuperäiset sovitteet 2x14,90€ vs. uudet sovitteet 2x4,90€. Matkahuollon toimituskulut 7,60€. Pyysin lisäselvitystä, että millä logiikalla hän olisi antamassa ”alennusta” negatiivisesta erotuksesta, kun palautettavaa olisi 12,40€. Viisi päivää on taas kulunut, ei kuulu vastausta eikä ole näkynyt pakettia.

Kyseessä on suomalainen firma, joka on toiminut alalla jo vuosia. En sitten tiedä, onko tyypillinen asiakaskunta jotain 100-vuotiaita, joita ei vain kiinnosta tai eivät ymmärrä, vai pitääkö yrittäjä tällaista asiakaspalvelua jotenkin hyväksyttävänä tai edes hyvänä. Mikäli vastausta ei vielä maanantainakaan tule kysymättä uudelleen, niin laitetaan firman nimi myös näkyviin. Osaatte sitten olla tilaamatta juuri tuolta. Nokkelimmat toki kaivavat nimen esille annettujen vihjeiden perusteella muutenkin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Verkkokaupan verkkokauppa on ainakin huono kun sieltä voi tilata (ja myyvätkin) semmoisia tuotteita mitä heillä tai edes tuotteen maahantuojalla ole. Eihän tuo mitään haittaisi mutta perkeleen hankalaa on tuohon varautua kun tilausvahvistuksessa muistaakseni ekan kerran tuo tulee vasta ilmi.

Esimerkkinä kaveri osti grillin juhannusviikolla minkä toimitusaika oli jotain 9-12vko nurkilla ja tyttären synttärilahja taisi olla vielä kiinassa ostohetkellä kun kuutisen viikkoa kesti toimitus. Toki peruvat ja tekevät kaikki hyvitykset oikein hyvin mutta turhaa vaivaa tuosta kaikille tulee.

Kaikilla järkevillä kaupoilla ei nettikaupassa eioota tule juuri koskaan ostettavaksi asti.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä, onko tämä ketju oikea tälle, mitä ajan takaa, mutta koen jonkinlaista sielun paloa kirjoittaa tästä. Taustaksi vaaditaan kuitenkin sen verran, että avaan vähän, millaista työhistoriaa minulla on.

Olen itse ollut oikeastaan koko aikuisikäni töissä asiakaspalvelussa. Olen rehellisesti sanoen aika surkea opiskelija ja toisaalta en oikein pärjää ympäristössä, jossa en saa inhimillistä kontaktia riittävästi. Aloitin urani kahdeksalla vuodella kaupassa ja siitä sitten siirryin erään operaattorin lämpimään officeen ja siellä on mennyt nyt jo neljä vuotta. Urani on siis hieman reipas kymmenen vuotta ja aina jokaisessa työpaikassa yhteinen nimittäjä ollut asiakas.

Asiakaspalvelussa on kiva olla duunissa, koska suurin osa asiakkaista on loppujen lopuksi ihan mahtavia ihmisiä - enemmän ne on kumppaneita ja kavereita. Tulen juttuun monenlaisten ihmisten kanssa ja viihdyn ammatissa. Olen vaan viime aikoina törmännyt yhä enemmän ilmiöön, että asiakaspalvelusta onkin tullut myyntipalvelu. Olen miettinyt, että onko oikeastaan kysymys samasta kolikosta, jonka kaksi eri puolta ovat asiakaspalvelu - toisella puolella lukee myyntipalvelu.

Moni asiakaspalvelu meinaan viime vuosina on muuttunut siihen suuntaan, että halutaan yhä enemmän kovempia arvoja taustalle. Pelkästään hyvä asiakaspalvelu ei riitä vaan hyvä asiakaspalvelija on myös myyjä, joka puhuu asiakkaan tainnoksiin ja auttaa ratkaisemaan kaikki ongelmat myymällä. En tiedä, olenko vanhanaikainen vai mitä, mutta minulle edelleen on kyseessä kaksi eri asiaa. Jos minulle soitetaan sillä kärjellä, että hei olet meidän asiakas ja meillä on nyt juuri sopiva uusi palvelu sinulle niin minä en enää koe tuota asiakaspalveluksi. Minusta se on myyntiä - jossa sinänsä ei ole mitään väärää - mutta voin olla hyvinkin tyytyväinen asiakas myös ilman sitä uutta tuotetta.

Jos itse lähestyn asiakaspalvelua niin odotan aina, että asiani ratkaistaan ennen kuin aloitetaan miettimään, onko minulla tarvetta uudelle palvelulle. Yksi räikeä esimerkki, jota oikeastaan tapaa melkein kaikissa asiakaspalveluissa tänä päivänä on, kun menet takuuhuoltoon viemään nykyistä laitetta. Lähes aina tuntuu, että olet pelkästään ostavien asiakkaiden tiellä ja ketään ei asiasi hirveästi kiinnosta. Monelle asiakaspalvelijalle ensimmäinen ratkaisu on se, että onhan tää jo ihan vanha romu, joka sulla on, eikö olis parempi, että ostat tästä nyt uuden?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että asiakaspalvelu alkaa muuttua hiljalleen vain ja ainoastaan myyntikokemukseksi?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tilannut Postipaketit sellaiseen automaattiin, jossa samassa tilassa sijaitsee myös Postin palvelupiste. Tässä tapauksessa kyseessä on lähelläni sijaitseva S-market.

Mikäli paketti ei ole mahtunut kyseiseen automaattiin, se on toimitettu saman katon alla sijaitsevaan palvelupisteeseen.

Muussa tapauksessa automaatin ollessa täynnä, paketti matkaa ilmeisesti joko lähimpään palvelupisteeseen tai ns. pääpostiin.

Minun lähiautomaatti on läheisellä R-kioskilla. Jos paketti ei mahdu automaattiin, se on pääsääntöisesti viety pääpostiin, jonne on 4km matkaa. Joitain satunnaisia kertoja sen on saanut noutaa myös tuon R-kioskin tiskiltä, joka on ilmeisesti ainakin jonkinlainen palvelupiste. Mutta huomattavasti yleisempää on tuo pääpostiin roudaaminen.
 

444

Jäsen
Asun korvessa, jossa ainoa mahdollisuus Interwebzin käyttöön on 4G-modeemi. Tilasin sitten eräästä kotimaisesta liikkeestä (jätetään firman nimi toistaiseksi vielä auki) Iskran suuntaavat antennit yhteyden parantamiseksi. Antenneja löytyy varastosta, mutta kaapeleiden ja modeemin väliin tilaamiani adaptereita ei ollut heti saatavilla. Kyseinen firma on järjestänyt sillain mukavasti, että jos tilaa tuotteet noudettaviksi Klaukkalan matkahuoltoon, niin mitään erillistä ilmoitusta ei tietenkään lähetetä, kun tilaus on noudettavissa. Tilausvahvistuksessa mainittiin ”toimitus arviolta 3 päivää tilauksesta”. Kävin 6 päivää myöhemmin kyselemässä, kun oli muutenkin asiaa lähistölle. No ei näkynyt. Kävin uudestaan 10 päivää tilauksesta kyselemässä, ei edelleenkään mitään. Tuon jälkeen laitoin sähköpostilla kyselyä, että mikähän homma, niin vastauksessa tarjottiin sovitteiden vaihtamista lyhempiin ja selvästi edullisempiin. Ilmoitin saman tien, että saa vaihtaa ja saa myös toimittaa perille lähimpään asiamiespisteeseen. Viiteen päivään ei kuulunut mitään. Laitoin uudestaan kyselyä, että aiotteko toimittaa vai perutaanko kauppa. Tässä vaiheessa tuli ensimmäinen pahoittelu, kun on vähän kestänyt. Kuulemma menisi vähän pidempään, jos pitää lähettää, mikä on toki täysin ymmärrettävää. Kyselin myös, että milloin voin odottaa hyvitystä erotuksesta tililleni, niin vastaus oli, että ”itse asiassa erotus on negatiivinen, mutta voin tällä kertaa antaa sen verran alennusta. Rupesin laskemaan uudestaan: alkuperäiset sovitteet 2x14,90€ vs. uudet sovitteet 2x4,90€. Matkahuollon toimituskulut 7,60€. Pyysin lisäselvitystä, että millä logiikalla hän olisi antamassa ”alennusta” negatiivisesta erotuksesta, kun palautettavaa olisi 12,40€. Viisi päivää on taas kulunut, ei kuulu vastausta eikä ole näkynyt pakettia.

Kyseessä on suomalainen firma, joka on toiminut alalla jo vuosia. En sitten tiedä, onko tyypillinen asiakaskunta jotain 100-vuotiaita, joita ei vain kiinnosta tai eivät ymmärrä, vai pitääkö yrittäjä tällaista asiakaspalvelua jotenkin hyväksyttävänä tai edes hyvänä. Mikäli vastausta ei vielä maanantainakaan tule kysymättä uudelleen, niin laitetaan firman nimi myös näkyviin. Osaatte sitten olla tilaamatta juuri tuolta. Nokkelimmat toki kaivavat nimen esille annettujen vihjeiden perusteella muutenkin.
Ja koska sitä vastausta ei tullut pyytämälläkään, niin annetaan huippufirman nimi muillekin tietoisuuteen: Satshop eli Suomen satelliittikauppa Oy. Kannattaa mieluummin maksaa vähän enemmän ja tilata muualta. Tällaisten huijareiden toimintaa en ymmärrä alkuunkaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja koska sitä vastausta ei tullut pyytämälläkään, niin annetaan huippufirman nimi muillekin tietoisuuteen: Satshop eli Suomen satelliittikauppa Oy. Kannattaa mieluummin maksaa vähän enemmän ja tilata muualta. Tällaisten huijareiden toimintaa en ymmärrä alkuunkaan.
On kyl "fiksua" alkaa firman säätämään muutaman euron tuotteen takia ja pilata oma maineensa. Vai oisko niin, että kun on kyse vain muutaman euron tuotteesta, niin olet Ö-luokan asiakas, jolla ei ole niin väliä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minun lähiautomaatti on läheisellä R-kioskilla. Jos paketti ei mahdu automaattiin, se on pääsääntöisesti viety pääpostiin, jonne on 4km matkaa. Joitain satunnaisia kertoja sen on saanut noutaa myös tuon R-kioskin tiskiltä, joka on ilmeisesti ainakin jonkinlainen palvelupiste. Mutta huomattavasti yleisempää on tuo pääpostiin roudaaminen.
Nyt oli yksi tilaus jaettu kahteen osaan (ei mitään tietoa miksi) ja lähetetty samaan aikaan, lisäksi suurinpiirtein samoihin aikoihin on matkalla "kuljetuksessa, lähetyksessä, käsittelyssä" yms leimat. Toinen paketti oli eri pakettiautomaatissa kuin mihin oli tilattu ja toinen paketti pääpostissa. On vain 3kpl pakettiautomaatteja niin kätevissä paikoissa, että mielellään niitä käyttäisi, mutta alkaa oikeasti Postin toiminta ottamaan pattiin, kun paketit menevät milloin minnekkin. Joku siellä nyt mättää pahasti
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös