Asun korvessa, jossa ainoa mahdollisuus Interwebzin käyttöön on 4G-modeemi. Tilasin sitten eräästä kotimaisesta liikkeestä (jätetään firman nimi toistaiseksi vielä auki) Iskran suuntaavat antennit yhteyden parantamiseksi. Antenneja löytyy varastosta, mutta kaapeleiden ja modeemin väliin tilaamiani adaptereita ei ollut heti saatavilla. Kyseinen firma on järjestänyt sillain mukavasti, että jos tilaa tuotteet noudettaviksi Klaukkalan matkahuoltoon, niin mitään erillistä ilmoitusta ei tietenkään lähetetä, kun tilaus on noudettavissa. Tilausvahvistuksessa mainittiin ”toimitus arviolta 3 päivää tilauksesta”. Kävin 6 päivää myöhemmin kyselemässä, kun oli muutenkin asiaa lähistölle. No ei näkynyt. Kävin uudestaan 10 päivää tilauksesta kyselemässä, ei edelleenkään mitään. Tuon jälkeen laitoin sähköpostilla kyselyä, että mikähän homma, niin vastauksessa tarjottiin sovitteiden vaihtamista lyhempiin ja selvästi edullisempiin. Ilmoitin saman tien, että saa vaihtaa ja saa myös toimittaa perille lähimpään asiamiespisteeseen. Viiteen päivään ei kuulunut mitään. Laitoin uudestaan kyselyä, että aiotteko toimittaa vai perutaanko kauppa. Tässä vaiheessa tuli ensimmäinen pahoittelu, kun on vähän kestänyt. Kuulemma menisi vähän pidempään, jos pitää lähettää, mikä on toki täysin ymmärrettävää. Kyselin myös, että milloin voin odottaa hyvitystä erotuksesta tililleni, niin vastaus oli, että ”itse asiassa erotus on negatiivinen, mutta voin tällä kertaa antaa sen verran alennusta. Rupesin laskemaan uudestaan: alkuperäiset sovitteet 2x14,90€ vs. uudet sovitteet 2x4,90€. Matkahuollon toimituskulut 7,60€. Pyysin lisäselvitystä, että millä logiikalla hän olisi antamassa ”alennusta” negatiivisesta erotuksesta, kun palautettavaa olisi 12,40€. Viisi päivää on taas kulunut, ei kuulu vastausta eikä ole näkynyt pakettia.
Kyseessä on suomalainen firma, joka on toiminut alalla jo vuosia. En sitten tiedä, onko tyypillinen asiakaskunta jotain 100-vuotiaita, joita ei vain kiinnosta tai eivät ymmärrä, vai pitääkö yrittäjä tällaista asiakaspalvelua jotenkin hyväksyttävänä tai edes hyvänä. Mikäli vastausta ei vielä maanantainakaan tule kysymättä uudelleen, niin laitetaan firman nimi myös näkyviin. Osaatte sitten olla tilaamatta juuri tuolta. Nokkelimmat toki kaivavat nimen esille annettujen vihjeiden perusteella muutenkin.