Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 927
  • 6 860

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuljin eilen bussilla ensimmäistä kertaa vuosiin. Kuski sanoi "iltaa, herra" astuessani autoon ja "tervetuloa" kun olin skannannut lippuni. Ovatko nyssekuskit nykyään kaikki noin kohteliaita vai sattuiko vain poikkeuksellinen kuski kohdalle?

Oliko kantasuomalainen? Jos oli, nii kyseessä se poikkeus. Jos taas etelä-Helsingistä tai tummempi kaveri, niin nuo omaa lähtökohtaisesti ihan hyvät käytöstavat bussikuskeina.

Sinällään kyllä jännä, miten virolaiset bussikuskeina on kohteliaita, mutta tallinkin laivoilla taas niin tympeitä kuin mahdollista.
 

Glove

Jäsen
Digi- ja väestötietovirasto käsittelee tekemääni hakemusta. Tänään olivat sähköpostitse yhteydessä ja kertoivat mitä muutoksia liitteenä olevaan asiakirjaan pitäisi tehdä. Nämä toki tein ja toivottavasti asia on piakkoin siinä pisteessä, että lyövät leiman papereihin. Mutta annan minä kyllä miinuksen noista käsittelyajoista. Edellisen asiaan liittyvän hakemuksen käsittely kesti reilut kolme kuukautta, tämä toinen hakemus on ollut käsittelyssä reilut puolitoista kuukautta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä minä taas ihmettelen Postin toimintaa. Täällä viimeisten kymmenen sivun alla taitaa olla muutamakin avautumiseni siitä, kuinka kyseinen puulaaki roudaa pakettiautomaattiin tarkoitettuja paketteja noutopisteeseen, joka sijaitsee minulla hyvinkin kaukana. Ymmärrettävää, että jotain on Postinkin tehtävä, jos ja kun automaatti on täynnä. Ja on asiakkaan syytä, että hän ei säästäväisenä ihmisenä ole hankkinut autoa vain omistamisen ilosta. Joten on asiakkaan ongelma ratkaista, miten hän saa pakettinsa roudattua kotiin muutaman kilometrin päästä. Asiakkaan pitää ymmärtää, että Posti ei pysty logistiikkaansa suunnittelemaan paremmin, sekä se, ettei Postin palveluihin kuulu mahdollisuutta keskustella vaihtoehtoisista toimitustavoista näissä tilanteissa.

No, onhan onneksi kotiinkuljetus. Otinkin sen tällä kertaa. Se kun on joustava ja sopii hyvin autottomille ihmisille. Paitsi että ei sovi, jos autoton ihminen käy työelämässä. Paketin toimitusajat ovat arkisin klo 10-14. Ja kun kerran valitset päivän, sitä ei voi muuttaa. Muussa tapauksessa paketti viedään sinne samaan noutopisteeseen, josta se pitää hakea silloin kun olet sen tilannut läheiseen pakettiautomaattiin. Ja et voi sopia uutta aikaa.

No, onneksi pystyn tällä tietoa pitämään etäpäivän valitsemanani ajankohtana, mutta täytyy toivoa, ettei tule yllätyksiä. Mutta olisi kyllä pitänyt jättää tilaamatta tuolta toimittajalta, kun Matkahuolto tai Schenker ei ollut mahdollisuus.

Ja ymmärrän, että logistiikka vaatii jotain ennalta tehtävää suunnittelua, minkä vuoksi tuota toimituspäivää ei lähdetä helposti muuttamaan. Mutta luulisi nyt kuitenkin, että sen muuttaminen esimerkiksi kahta päivää ennen toimitusta voisi olla mahdollista. Tai että annettaisiin asiakkaalle edes joku mahdollisuus soittaa ja perustellusta syystä sopia uutta aikaa, vaikka sitten esimerkiksi viiden euron lisämaksusta.

Eniten ihmettelen, että mihin perustuu oletus siitä, että kello 10-14 on sopiva aika toimitukselle? Eivät kaikki ihmiset ole eläkeläisiä, vanhempainvapaalla olijoita, työttömiä, kotoa käsin työskenteleviä yrittäjiä tai vaikka vuorotyöläisiä. Ilta-aikoja pitäisi olla tarjolla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaan kustannuslaskentaa.

Varmaan näin. Silkkaa vittuilua se silti on. Ja minun kohdallani on jo johtanut siihen, että boikotoin Postia aina kun mahdollista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paketin toimitusajat ovat arkisin klo 10-14.

Onkohan nyt (taas) kyse siitä, että lähettäjä on lähettänyt paketin Posti Express -palveluna (eli entinen posti 14, jos nyt olen näissä nimienvaihdoksissa pysynyt mukana)? Sehän on siis se lähinnä yrityksille tarkoitettu palvelu, missä paketti tuodaan työpäivän aikana sellaiseen osoitteeseen, missä vastaanottaja on aina paikalla. Ei soitella, eikä kysellä, vaan tuodaan normaalin työajan puitteissa. Ja se on siksi halvempi kuin yksityisasiakkaille tarjolla oleva Kotipaketti (ennen joku flex 21). Siihen palveluun sisältyy toimitusajasta sopiminen ja kuskit jakaa paketteja iltaysiin asi. Ainakin meille on postikuski soittanut aina jo aamupäivän aikana, vaikka olisi jopa ilmoitettu että paketin saa jättää pihalle ilman kuittausta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkohan nyt (taas) kyse siitä, että lähettäjä on lähettänyt paketin Posti Express -palveluna (eli entinen posti 14, jos nyt olen näissä nimienvaihdoksissa pysynyt mukana)? Sehän on siis se lähinnä yrityksille tarkoitettu palvelu, missä paketti tuodaan työpäivän aikana sellaiseen osoitteeseen, missä vastaanottaja on aina paikalla. Ei soitella, eikä kysellä, vaan tuodaan normaalin työajan puitteissa. Ja se on siksi halvempi kuin yksityisasiakkaille tarjolla oleva Kotipaketti (ennen joku flex 21). Siihen palveluun sisältyy toimitusajasta sopiminen ja kuskit jakaa paketteja iltaysiin asi. Ainakin meille on postikuski soittanut aina jo aamupäivän aikana, vaikka olisi jopa ilmoitettu että paketin saa jättää pihalle ilman kuittausta.

Valitsin lähettäjän verkkokaupasta toimitustavaksi Postin kotiinkuljetuksen. Sitä he nimenomaan suosittelivat, kun kysyin heiltä etukäteen mahdollisuutta toimitukseen Matkahuollon kautta (kerroin ongelmani Postin pakettiautomaattien kanssa).

Kävin katsomassa tuota lähetystä Postin seurannasta, ja siellä lukee pakettityyppinä Postin kotipaketti.

Ja tosiaan, sain tekstiviestin ja sähköpostia, joissa oli linkki Postin palveluun, josta valittiin toimitusaika. Niitä oli kaikille arkipäiville, mutta ainoastaan välille 10-14.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävin katsomassa tuota lähetystä Postin seurannasta, ja siellä lukee pakettityyppinä Postin kotipaketti.

Ja tosiaan, sain tekstiviestin ja sähköpostia, joissa oli linkki Postin palveluun, josta valittiin toimitusaika. Niitä oli kaikille arkipäiville, mutta ainoastaan välille 10-14.

Ok, Kotipaketin ehdoissa sanotaankin näköjään näin:

"Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä."

Enpäs ollut tästä tietoinen, mutta nytpä tiedän, ja sen myötä tiedän myös että Kouvola lasketaan virallisesti _suurempiin_ kaupunkeihin...

Eli pienemmille paikkakunnille lähetettäessä ei saa mitään hyötyä siitä että maksaa 5-10 euroa enemmän Kotipaketista verrattuna Express-pakettiin. Syyt varmaankin logistiset, mutta pientä vedätyksen makuakin tuossa kieltämättä on.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ok, Kotipaketin ehdoissa sanotaankin näköjään näin:

"Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä."

Enpäs ollut tästä tietoinen, mutta nytpä tiedän, ja tiedän myös että Kouvola lasketaan virallisesti suurempiin kaupunkeihin.

Eli pienemmille paikkakunnille lähetettäessä ei saa mitään hyötyä siitä että maksaa 5-10 euroa enemmän Kotipaketista verrattuna Express-pakettiin. Syyt varmaankin logistiset, mutta pientä vedätyksen makuakin tuossa kieltämättä on.

Raja lienee jossain 25000 asukkaan kohdalla. Asuin aina viime vuoden alkupuoleen hieman yli 30 000 asukkaan kaupungissa (joka oli pitkään lisäksi kunta, mutta muuttui kaupungiksi vasta aivan siellä asumiseni loppupuolella). No, Tampereen läheisyys saattoi vaikuttaa. Siellä toimitus onnistui illalla. Nyt asun hieman yli 20 000 asukkaan kaupungissa, ja täällä tuo ei enää onnistu.

Ihan perseestä. Kyllä me täälläkin työssä käymme.

Postille olisi kiva antaa tästä palautetta, mutta se ei onnistu. Heillä on lomakkeet vain tietynlaisiin asiointeihin. Avoin palaute ei ole mahdollista. No, ehkä joku siellä lukee Jatkoaikaa.

Ja verkkokauppiaat: Mahdollistakaa nyt myös jonkun muun kuljetuspalvelun käyttö. Muuten menetätte jatkossa asiakkaita, jotka ovat niin vittuuntuneet kyseiseen palveluun, että saattavat tilata tuotteensa kilpailijoiltanne, vaikka ne maksaisivatkin vähän enemmän.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mites Sistis, jos ilmoittaisit toimitusosoitteeksi sen työpaikan osoitteen? Ilmeisesti kyseessä ei ole erityisen suuri paketti, koska mahtuu myös pakettiautomaattiin? Tämä ehdotushan nyt ei poista alkuperäistä ongelmaa, mutta voisiko olla sellainen purkka-ratkaisu?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Raja lienee jossain 25000 asukkaan kohdalla. Asuin aina viime vuoden alkupuoleen hieman yli 30 000 asukkaan kaupungissa (joka oli pitkään lisäksi kunta, mutta muuttui kaupungiksi vasta aivan siellä asumiseni loppupuolella). No, Tampereen läheisyys saattoi vaikuttaa. Siellä toimitus onnistui illalla. Nyt asun hieman yli 20 000 asukkaan kaupungissa, ja täällä tuo ei enää onnistu.

Ihan perseestä. Kyllä me täälläkin työssä käymme.

Postille olisi kiva antaa tästä palautetta, mutta se ei onnistu. Heillä on lomakkeet vain tietynlaisiin asiointeihin. Avoin palaute ei ole mahdollista. No, ehkä joku siellä lukee Jatkoaikaa.

Ja verkkokauppiaat: Mahdollistakaa nyt myös jonkun muun kuljetuspalvelun käyttö. Muuten menetätte jatkossa asiakkaita, jotka ovat niin vittuuntuneet kyseiseen palveluun, että saattavat tilata tuotteensa kilpailijoiltanne, vaikka ne maksaisivatkin vähän enemmän.

Kyllä siihen vaikuttaa yhdistelmä seuraavista asioista:

- etäisyys lähimpään jakelukeskukseen
- keikkojen keskimääräinen lukumäärä
- jakelualueen ympäristössä olevat vakioasiakkaat

Keskimmäiseen näistä toki vaikuttaa asukasluku mutta vain osin. Kulutuskäyttäytyminen kun ei kaikilla paikkakunnilla ole sama.

Paljonko olisit valmis maksamaan siitä, että paketti jaettaisiin haluamallasi aikavälillä 17-21? Jakeluauton kustannus per tunti ei ole ihan pieni summa ja usko tai älä, kuljetusyrityksen pitää aika paljon optimoida palvelua tuottaessaan.

Tähän voisi käyttää vertaukseksi kommenttia siitä miten voi lyhentää myrskyllä sähköjen poissaolon aikaa. Asu siellä missä asuu paljon ihmisiä. Silloin palvelua tuotetaan isolle määrälle kerralla. Lopuksi sitten korjataan peräkylät.

Tunnen aika hyvin alueen kuljetusyritysten palvelutuotannot. Eipä sinne kamalasti illalla ajella. Tai ajellaan mutta tyhjällä yhdistelmällä yhteen osoitteeseen ja täydellä pois.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites Sistis, jos ilmoittaisit toimitusosoitteeksi sen työpaikan osoitteen? Ilmeisesti kyseessä ei ole erityisen suuri paketti, koska mahtuu myös pakettiautomaattiin? Tämä ehdotushan nyt ei poista alkuperäistä ongelmaa, mutta voisiko olla sellainen purkka-ratkaisu?

Työpaikkani on Tampereella, joten sitten pitäisi roudata pakettia bussilla n. 45 minuutin matkan, ja sitten olisi vielä reilu kilometri bussipysäkiltä.

Pakettiautomaattia tosiaan tarjottiin vaihtoehdoksi, mutta olen aika skeptinen, että se olisi sinne mahtunut. Olisi varmuudella mennyt tuonne Postiin.

Paketin sisältö ei ole salaisuus. LP-soitin ja tuohon liittyvää pikkusälää. En mielelläni roudaisi pitkää matkaa.

Asiasta vähän aiheen sivuun: olen vuosia ollut osin periaatteesta hankkimatta autoa, kun minulla ei ole ollut konkreettista pakkoa siihen. Olen aina asunut hyvien julkisen liikenteen yhteyksien varrella työpaikkaani nähden, ja vapaa-aikanakaan autolle ei ole ollut tarvetta. Nyt olen hiljalleen alkanut pohtia auton hankintaa, mikä ratkaisee toki tämän Posti-dilemman. Posti ei ole syynä, vaan se, että muuton vuoksi esimerkiksi kulkeminen julkisilla on vaikeutunut mm. mökille mennessä. Korona-aikana toki julkisia ei huvita muutenkaan käyttää.

Olen silti sitä mieltä, että liki monopolin asemassa oleva yritys voisi hieman miettiä omaa asiakaspalveluaan. Mutta eipä siihen kai sitten ole tarvetta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Raja lienee jossain 25000 asukkaan kohdalla. Asuin aina viime vuoden alkupuoleen hieman yli 30 000 asukkaan kaupungissa (joka oli pitkään lisäksi kunta, mutta muuttui kaupungiksi vasta aivan siellä asumiseni loppupuolella). No, Tampereen läheisyys saattoi vaikuttaa. Siellä toimitus onnistui illalla. Nyt asun hieman yli 20 000 asukkaan kaupungissa, ja täällä tuo ei enää onnistu.

En jaksa editoida joten lainaan uudelleen.

Taidan asua tuolla paikkakunnalla jonka mainitset entiseksi kotipaikaksesi. Eipä muuten onnistu koko kaupungin alueella. Ei edes aina saman postinumeron alueella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä siihen vaikuttaa yhdistelmä seuraavista asioista:

- etäisyys lähimpään jakelukeskukseen
- keikkojen keskimääräinen lukumäärä
- jakelualueen ympäristössä olevat vakioasiakkaat

Keskimmäiseen näistä toki vaikuttaa asukasluku mutta vain osin. Kulutuskäyttäytyminen kun ei kaikilla paikkakunnilla ole sama.

Uskon kyllä sinua. Ja ymmärrän tämän näkökulman. Kuluttajana en kuitenkaan voi pitää tästä palvelusisällöstä, koska minulle se on hyvinkin ongelmallinen. Ja koska minulla ei ole mahdollisuutta antaa Postille suoraa palautetta, en oikein voi muuta kuin manata tätä ääneen täällä.

Paljonko olisit valmis maksamaan siitä, että paketti jaettaisiin haluamallasi aikavälillä 17-21? Jakeluauton kustannus per tunti ei ole ihan pieni summa ja usko tai älä, kuljetusyrityksen pitää aika paljon optimoida palvelua tuottaessaan.

Sanotaanko näin, että tuon soittimen hinta oli tarjouksessa n. 200€. Hieman vastaava tuote oli kilpailijalla, jolta onnistuisi toimitus myös Matkahuollon kautta, hieman alle 300€. Harkitsin tosissani tuon ottamista, vaikka se kalliimpi olikin. Mutta jos kyse on jostain edullisemmasta ostoksesta, niin helposti 5-10€ kuljetuslisää olisi ihan OK. Vähän tapauskohtaista. Voi kun tuollainen mahdollisuus olisi... Voisi oikeasti pohtia, mitä olisi valmis maksamaan.

Tähän voisi käyttää vertaukseksi kommenttia siitä miten voi lyhentää myrskyllä sähköjen poissaolon aikaa. Asu siellä missä asuu paljon ihmisiä. Silloin palvelua tuotetaan isolle määrälle kerralla. Lopuksi sitten korjataan peräkylät.

Tunnen aika hyvin alueen kuljetusyritysten palvelutuotannot. Eipä sinne kamalasti illalla ajella. Tai ajellaan mutta tyhjällä yhdistelmällä yhteen osoitteeseen ja täydellä pois.

Ehkä kaikkein parasta olisi, jos verkkokaupat oikeasti antaisivat useammin asiakkaalle mahdollisuuden valita toimitustavan, ja Postin kohdalla olisi tuo Kotijakelu päivällä tai Kotijakelu illalla (lisämaksusta) vaihtoehtoina. Helpottaisi kuluttajaa kummasti. Ja vastaavasti ne, keillä ei Posti ole vaihtoehtona, voisivat ottaa sen tarjontaansa. Varmastikaan Matkahuoltokaan ei kaikille sovi.

Kaiken kaikkiaan minua ihmetyttää hieman se, että Valkeakoskella ei olisi illalla toimitettaville kotipaketeille kysyntää. Täällä kuitenkin asuu paljon Tampereella töissä käyvää väkeä. Veikkaisin, että ihmiset eivät tiedä tuon jakelun aikataulua, kun sitä ei välttämättä kovinkaan helposti edes kerrota verkkokauppojen tilausjärjestelmässä. Sitten kun paketti ohjautuu noutopisteeseen, ihmiset hakevat ne sieltä. Kiroilevat, jos tuosta tulee ylimääräistä vaivaa, ja jättävät ehkä jatkossa tilaamatta kotiinkuljetusta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En jaksa editoida joten lainaan uudelleen.

Taidan asua tuolla paikkakunnalla jonka mainitset entiseksi kotipaikaksesi. Eipä muuten onnistu koko kaupungin alueella. Ei edes aina saman postinumeron alueella.

Kangasala oli tuo kaupunki. Uskon kyllä, ettei siellä onnistu kaikkialla. Ruutana, Sahalahti, Kuhmalahti sekä muu maaseutu varmasti ovat tuon ulkopuolella.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kaiken kaikkiaan minua ihmetyttää hieman se, että Valkeakoskella ei olisi illalla toimitettaville kotipaketeille kysyntää. Täällä kuitenkin asuu paljon Tampereella töissä käyvää väkeä. Veikkaisin, että ihmiset eivät tiedä tuon jakelun aikataulua, kun sitä ei välttämättä kovinkaan helposti edes kerrota verkkokauppojen tilausjärjestelmässä. Sitten kun paketti ohjautuu noutopisteeseen, ihmiset hakevat ne sieltä. Kiroilevat, jos tuosta tulee ylimääräistä vaivaa, ja jättävät ehkä jatkossa tilaamatta kotiinkuljetusta.

Suomalaiset ovat noutopistekansaa. Meidät on opetettu siihen. Asiointiin silloin kun itselle sopii, varsinkin nykyään kun Posti, MH ja DB löytyvät yleensä kaupasta tai kioskista. Eipä itseänikään kiinnosta sitoa itseäni pariksi tunniksi odottamaan, mitä kauempana jakelukohde, sitä suurempi aikaikkuna.

Nyt Koronan tuomana etätyöaikana kotiinkuljetusten osuus on hieman kasvanut, johtuen pääosin siitä että paketit voi moni tilata perus virka-aikajakeluna. Mutta pääasiallisesti silloinkin isoissa keskittymissä.

Postin automaattistrategiasta olen itse ollut melko julkisestikin eri mieltä ja alan ihmisten kanssa käynyt hyviä väittelyitä. Raaka markkinointi ja suuret panostukset ovat saaneet automaatit ehkäpä liian suosituiksi. Taloyhtiöautomaatit tulevat toki laskemaan kuormitusta mutta niiden yleistyminen tuntuu olevan paljon hitaampaa kuin Postissa arveltu. Ehkä taloyhtiöltä veloitettava maksu per kk on sitten vain liian suuri vaikka sitä on aina jakamassa se kerrostalollinen väkeä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kangasala oli tuo kaupunki. Uskon kyllä, ettei siellä onnistu kaikkialla. Ruutana, Sahalahti, Kuhmalahti sekä muu maaseutu varmasti ovat tuon ulkopuolella.

Asemalle mennessä jo ajat huononee rankasti. Jakelun välilajittelua ainakin vielä tovi sitten tehtiin Lentolan nurkilta mutta saattaa nykyään olla vain aamujakelun lajittelupiste.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomalaiset ovat noutopistekansaa. Meidät on opetettu siihen. Asiointiin silloin kun itselle sopii, varsinkin nykyään kun Posti, MH ja DB löytyvät yleensä kaupasta tai kioskista. Eipä itseänikään kiinnosta sitoa itseäni pariksi tunniksi odottamaan, mitä kauempana jakelukohde, sitä suurempi aikaikkuna.

No näinhän tuo ihannemaailmassa menisi. Minulla on tuossa melko lähellä R-kioski, jossa on Postin automaatti sekä Matkahuollon, Schenkerin ja varmaan jonkun muun noutopiste. Aiemmin tilasin sinne paketteja automaattiin, mutta ne vietiin aina neljän kilometrin päähän Postin pääpisteeseen. Mielestäni tuolla kioskilla on myös Postin noutopiste, sillä jonkun kirjepostin mukana jaettavan lähetyksen olen sieltä noutanut. Noita automaattipaketteja tuo nouto tiskiltä ei jostain syystä ole koskenut, mitä ihmettelen.

Jos tuo menisi kuin loogista olisi, minulla ei olisi ongelmia tilata Postinkaan kautta lähetyksiä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veikkaisin, että ihmiset eivät tiedä tuon jakelun aikataulua, kun sitä ei välttämättä kovinkaan helposti edes kerrota verkkokauppojen tilausjärjestelmässä.

Ehkä jopa mahdotonta saada paikkansapitävä tieto tuosta tilausvaiheeseen? Posti ei luultavasti välitä ulkopuolisille tahoille tietoa jakeluaikatauluistaan tai aluejaoistaan. Voi myös olla, että nuo rajat eivät ole edes ihan absoluuttiset, vaan esim. jouluna tai muulloin kun auton saa täyteen, niin paketteja jaellaan iltaisin myös siellä, missä on normaalisti vain päiväjakelua.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ehkä jopa mahdotonta saada paikkansapitävä tieto tuosta tilausvaiheeseen? Posti ei luultavasti välitä ulkopuolisille tahoille tietoa jakeluaikatauluistaan tai aluejaoistaan. Voi myös olla, että nuo rajat eivät ole edes ihan absoluuttiset, vaan esim. jouluna tai muulloin kun auton saa täyteen, niin paketteja jaellaan iltaisin myös siellä, missä on normaalisti vain päiväjakelua.

Ne eivät ole vakiot. Reitti elää pakettimäärän mukaan. Keskiarvon mukaan on huono luvata mitään. Ja sitten siinä on sellainen muuttuja, että kun tilaat kaupalta A, paketti lähetetään seuraavana päivänä. Toimittaja B saattaakin lähettää sen kolmen päivän päästä. Ikkuna meni jo.

Asemmuspalveluissa tätä on mahdollista tarjota. Siinä annetaan tilauksesta toimitukseen riittävä aikaikkuna ja niissäkin ne sovitaan asiakaskohtaisesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä jopa mahdotonta saada paikkansapitävä tieto tuosta tilausvaiheeseen? Posti ei luultavasti välitä ulkopuolisille tahoille tietoa jakeluaikatauluistaan tai aluejaoistaan. Voi myös olla, että nuo rajat eivät ole edes ihan absoluuttiset, vaan esim. jouluna tai muulloin kun auton saa täyteen, niin paketteja jaellaan iltaisin myös siellä, missä on normaalisti vain päiväjakelua.

Varmasti juuri näin. Mutta olisi jo todella hyvä, jos sivulla kerrottaisiin paketin tyyppi, ja olisi vaikkapa linkki Postin kuljetusehtoihin...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kuvassa malli miten ajan saa sovittua Gigantin asennuksissa. Koska aika kantoon ja asennukseen on vähän muuttuva, voidaan slottiin laskea X kpl asennuksia.

Toinen on tuotteelle jota heti varastossa. Osa jakelusloteista osoitteeseeni jo myyty. Toisessa toimitus lokakuussa, kaikki slotit auki.

Pakettimassaa ei voi hallita näin, syynä esim aiemman viestini muuttujat. Näitä voi
 

Liitteet

  • Screenshot_20200903-223243.jpg
    Screenshot_20200903-223243.jpg
    82,5 KB · kertaa luettu: 182
  • Screenshot_20200903-222931.jpg
    Screenshot_20200903-222931.jpg
    96,7 KB · kertaa luettu: 173

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku urpo on ostanut kuntokauppa nimisestä firmasta melkein parilla tonnilla kuntopyörää ja muuta sälää. No, hän sattuu olemaan täydellinen nimikaimani, mutta myös huonomuistinen, koska on antanut johonkin kenttään minun sähköpostiosoitteen. Kuntokauppa sitten lähettää minulle hänen tilinsä salasanan, tilausvahvistuksen ja maksulinkin, mikä siis toimii minun sähköpostilla. Lisäksi sain paytrail palvelusta vahvistuksen maksusta ja maksusopimuksesta.

Ihmettelen, että kuinka nämä palvelut pokkana ottavat vastaan sähköpostiosoitteita varmistamatta niitä. Tässä tapauksessa olivat vielä antaneet sen osoitteen eteenpäin kolmannelle osapuolelle. Sehän on aivan perseestä ja GDPR:n vastaista. Vastasivat kuitenkin pahoitellen ja ystävälliseen sävyyn ja olivat aidosti poistaneet "tilini".

Paytrail sen sijaan ei ole reagoinut mailiini mitenkään. Ihme touhua. Jos eivät vastaa teen ilmoituksen aarnion toimistoon. Nythän niillä on minun tietoja tietokannassaan, mutta kun ei kuuluisi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös