Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 178
  • 6 860

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Viestin lähetti finnjewel
Olen kylläkin sitä mieltä, että nämä tiukasti oikeuksiaan kuluttajina vaativat asiakkaat ovat juuri niitä mulkkuja - onneksi he ovat pieni vähemmistö.

Jos tällä asenteella olet liikkeellä, toivon, ettet ole asiakaspalvelussa töissä. Jos olet, olisiko alanvaihto paikallaan?

Venäjällä tuolla asenteella voisi pärjätäkin...
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Viestin lähetti Vesuri
Omia oikeuksiaankin voi periä kovin monin eri sanankääntein. Asiakkaita on aseteltu eri kategorioihin kautta sivun ja näin tulee takuulla jatkumaan tästä eteenpäinkin. Yleensä se on henkilöstä itsestään kiinni, mihin kategoriaan kuuluu.

Kyllä mua ainakin kyrsii jos asiakaspalvelija vittuuntuu vaikeista kysymyksistä tai on muuten vaan pahalla päällä ja kirjailee moisen merkinnän meikälaisestä johonkin järjestelmään ja sen takia saan surkeeta palvelua jatkossa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti finnjewel

- asiakas palautti kaksi ostamistaan LUX-saippuoista (3-pack), koska ne painoivat vain 89 grammaa - pakkauksessa kun tuotteen painoksi oli merkitty 90 g. Kolmas saippua painoi vaaditut grammat..

Olen toki samaa mieltä, että asiakas on tuossa tilanteessa pikkumainen, mutta tietenkin herää kysymys, että miksi firma ei toimi niin kaukonäköisesti, että tekisi tuotteistaan säännöllisesti hieman luvattua isompia?! Tällä tavalla voisi jopa saada vähän hyvää mainetta asiakkaiden keskuudessa. Näin toimii (tai ainakin on toiminut) mm. Fazer.


edit: pientä sanamuotojen viilausta
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mekabyte
Kyllä mua ainakin kyrsii jos asiakaspalvelija vittuuntuu vaikeista kysymyksistä tai on muuten vaan pahalla päällä ja kirjailee moisen merkinnän meikälaisestä johonkin järjestelmään ja sen takia saan surkeeta palvelua jatkossa.
Käsität asian nyt ihan väärinpäin. Mulkkuus pannaan muistiin ja tieto jakoon, jotta asiakasta osataan palvella seuraavalla kerralla paremmin, eli hänelle sopivammalla tavalla.
 

Rocco

Jäsen
Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa.

Näin se pitää olla. Ne asiakkaat jotka ovat sitä mieltä että asiakas on kuningas, saavat varautua siihen että mun kanssa ei pysty neuvottelemaan. Asiallisesti ja oikeasta asiasta saa valittaa tottakai, mutta jos lähtökohta on jo sellainen "olen asiakas ja olen oikeassa" niin ei paljoa kiinnosta palvella. Useinmiten nämä ihmiset ovat vielä väärässä, mutta siitä huolimatta valittavat eniten.
 

Kertsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun KÄRPÄÄÄÄÄTTTTT!!!!!Ja Kiekko-Oulu tietysti!
Tapahtuipa minulle taannoin muutama vuosi sitten seuraavaa:
Paikalliset kriminaalit päättivät vetää Primerastani vänkärin puoleisen sivulasin hajalle ja varastaa etupenkiltä koulureppuni,olihan siinä toki matematiikan kirja ja jotakin muistiinpanoja.Noh, tämä tapahtui joulun alla ja olin lähdössä reissuun jouluksi eli ikkuna piti saada äkkiä kuntoon.

Seuraavana päivänä minä tietysti soittamaan Pörhön Autoliikkeeseen,tämä instanssihan edustaa Nissania Oulussa.Pari kolme tuntia yritin liikkeeseen soittaa ilman että kukaan vastasi toisessa päässä puhelimeen.Päätin sitten kunnioittaa liikettä käynniläni ja marssin varaosamyynnin tiskille.Pari myyjää singahteli koko ajan edestakaisin ja muutama kaveri näkyi istuskelevan takahuoneessa jalat pöydällä.Kysyin sitten minua palvelemaan tulleelta kaverilta että onko puhelimet rikki kun ei kukaan vastaa,tämä pyysi katsomaan tilannetta ympärillään,tarkoitti kai sitä kuinka nämä pari kaveria koko ajan singahtelivat minun mielestäni varsin päämäärättömästi sinne tänne.No,kysyin sitten sitä sivulasia autooni,kaveri selaili muutaman minuutin tietsikkaansa ja pyysi lopulta kävelemään pihan toiselle puolelle työn vastaanottoon,sieltä kuulemma sai selville koska lasin saa ja koska sen saa asennettua paikalleen.Kävelin siis pihan poikki ja esitin asiani.Työn vastaanottaja sanoi että hänen täytyy soittaa varaosamyyntiin,siis sinne mistä juuri tulin, saadakseen tietää koska lasin saa,laseja ei siis ollut heillä varastossa. No eihän kaveri tietenkään saanut ketään langan päähän ja nolona tietysti passitti minut takaisin myyntipuolelle.Jossain määrin vittuuntuneena marssin taas saman myyjän puheille ja esitin asiani jälleen kerran.No kaveri alkoi taas näpytellä tietsikkaansa ja sanoi että lähin lasi löytyy Hollannista.Kysyin toimitusaikaa ja kaveri sanoi ettei tiedä.Minä pyysin etsimään tyypin joka tietää,kaveri väitti olevansa sellainen.Kysyin uudelleen toimitusaikaa.Tyyppi väitti uudelleen ettei tiedä,muutamia viikkoja epäili kuluvan.

Tämän jälkeen ilmaisin mielipiteeni Pörhön autoliikkeen toiminnasta ja marssin ulos. Polttelin tupakin ja mietin mikä neuvoksi,reissuun piti päästä alle viikon päästä eikä autossa sivulasia. Hokasin että Pörhön liikkeen vieressä on Lasi-Lipposen liike,toimittaa pääasiassa ihan tavallisia talojen ikkunoita mutta myös muuta.Ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja marssin liikkeeseen esittämään asiani.Kassa pahoitteli kovasti ettei samana päivänä enää ehdi mutta tuu huomenissa niin nakataan lasi paikoilleen!!!
Eipä ole ihme ettei Pörhö ole Tuulilasin ja TM:n testeissä saanu kovin korkeita pisteitä!En voi kyllä suositella kyseistä liikettä kenellekkään,Lasi-Lipposta sitä vastoin kyllä!
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Tulipahan sitten asiaa tähänkin ketjuun. Laskutusasioita olisi pitänyt sellaiseen puljuun kuin Elisa hoitaa. Olivat vielä kehottaneet ottamaan yhteyttä.

Noh, puhelinnumerot ovat tietysti muuttuneet eivätkä olleet katsoneet tarpeelliseksi printata uusia numeroitaan kirjeenvaihtoonsa. Eipä tuo mitään - soitin uuteen "palvelu"numeroon 0800 95050. Kävin läpi pakolliset "jos haluat ... paina 1..." -kikkailut ja jäin odottelemaan. Ja odotin. Ja odotin. Sitten vielä odotin. Parinkymmenen minuutin jälkeen olin jo luovuttamassa, mutta päätin piruuttani kokeilla jonottelua loppuun asti. (Toivon todella että tuohon numeroon soittaminen on maksutonta - kuten lupaavat).

Odotin tunnin - ja linja mykistyi tasan tunnin odottelun jälkeen.

Siis mitä uittua? Tunti, ja sitten puhelu katkeaa? Milloin täällä ollaan asiakaspalvelun suhteen vajottu näin alas? Edes DNA ei ole pystynyt samaan omien mokailujensa suhteen.

Eipä tarvitse enää noteraata tuotakaan putiikkia missään vaiheessa, kun on jotenkin saanut tämän keskeneräisen asian alta pois.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä nokitan, viime viikolla 1h 22min, ja annoin periksi.

Elisalla on myös sivuillaan useampi "laajakaista-asiat"-numero, joista en ole muistaakseni ikinä osannut soittaa oikeaan, ainakaan vastanneen henkilön mielestä.

Ihmetyttää että myynti ja asiakaspalvelu ovat Elisan mielestä eri asioita, eikä niitä nähtävästi osaa yksi ihminen hoitaa molempia.

Elisan puhelinpalvelun täytyy olla erittäin rajusti alimitoitettu, koska sinne ei pääse läpi edes aikaisin aamulla, eikä myöhään illalla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi kiitos, kiitos... olin jo aivan varma, että minussa on jotain vikaa. Elisan 'asiakaspalvelu' kaiken kaikkiaan mättää niin helvetisti, että olen harkinnut joukkokanteen jättämistä. Onko se Suomessa mahdollista?

Kuinka Elisa voi haalia uusia asiakkaita, kun vanhojakaan ei pystytä hoitamaan? Eikö ole kaikkien hyvien kauppatapojen vastaista ilmoittaa laskussa väärä puhelinnumero? Olen yrittänyt irtisanoa liittymääni (joka ei koskaan edes toiminut) ja sekään ei onnistunut ennenkuin paikan päällä - jolloin minulle ilmoitettiin, että 'kolmen viikon päästä on ensimmäinen mahdollisuus'. Jumaprkl, verenpaine nousee taas jo pelkästä ajatuksesta. Kuluttajaviranomaiselle viestiä kokemuksista, jotenkinhan nuo on kuriin saatava, saatana.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti finnjewel
Aika ajattelematonta toimintaa talletella tuollaisia "asiakastietoja" johonkin rekisteriin - pitäisi voida hoitaa nämä asiat perinnetietona, suusta-suuhun -menetelmällä.

Tästä aivan samaa mieltä. Tallennetut tiedot voivat aina putkahtaa väärässä paikassa julki. Olen myöskin sitä mieltä, että pysyvän mulkku-leiman lyöminen asiakkaaseen yhden hankalan asioinnin takia, joka on voinut johtua muuten huonosta päivästä tms. katalysaattorista, on kohtuutonta.

Itse toimin 15 vuotta sitten asiakaspalveluammatissa viiden vuoden ajan ja muistan useita toinen toistaan hankalampia tapauksia. Mitään rekisteriä ei pidetty, mutta tietyt vaativat asiakkaat kyllä tunnettiin ja muille annettiin vinkkejä heidän oikeanlaisesta käsittelemisestä tai oikeammin varoitettiin vääristä toimintamalleista.

Todellisuudessa todella vaikeita, siis ihan patologisia tapauksia oli varsin vähän ja muuten vain kiukkuisia asiakkaita oli helppo käsitellä pysymällä vain itse rauhallisena. Yleensä, kun kiukkupussi ei saanut rettelöinnilleen vastakaikua, tämä alkoi muutaman minuutin sisällä itsekin hävetä omaa riehumistaan ja tilanne raukesi.

Liki psykopaattiset nut-case-asiakkaat olivat toisaalta koko ammatin suola. Esimerkiksi eräs ulkomaalainen äijä kävi useampaan otteeseen muka repimässä housunlahkeensa hyllynreunaan ja vaati sitten liikkeeltä uusia housuja. Toimin äijän tulkkina tavaratalopäällikölle vaikka olin aivan varma, että heppu osasi kyllä suomea ihan riittävästi. Käytti vain ulkomaalaisuuttaan tehokeinona vaatimuksilleen plus pystyi esittämään ymmärtämätöntä mahdollisten vastaväitteiden kohdalla. Itseäni nauratti jälkeenpäin makeasti ukon kehittämä tekniikka.

Oma lukunsa olivat myös sellaiset "ystävää etsivät" hiipparit, jotka kyselivät myyjiltä jotain teknistä yksityiskohtaa, mutta jotka todellisuudessa kaipasivat vain juttuseuraa ja hitsasivat itsensä myyjän kylkeen kymmeniksi minuuteiksi ilman pienintäkään aikomusta ostaa yhtään mitään. Meillä oli silloisen työkaverini kanssa koodikieli, jolla tällaiset tilanteet purettiin.

Nähdessään myyjätoverin lähistöllä, hyypiön kanssa jumissa oleva pyysi asiakkaalta anteeksi ja huikkasi ohimennen kaverilleen: "Hei joko ne tampionpoistajat tulivat sieltä keskusvarastolta?" jolloin kaveri tiesi menossa olevan "tilanne ykkösen". Tähän kaveri vastasi: Eivät ole tulleet, mutta osastopäälliköllä on sulle tärkeää asiaa tms.", jolloin asiakkaalle voi kohteliaasti ilmoittaa, että valitan , mutta pomo kutsuu. Kertaakaan eivät ottaneet nokkiinsa vaan pikemminkin naureskelivat, että silloin kun pomo kutsuu, niin silloin pitää mennä.

Näistä tyypeistä tulee mieleen heppu, joka valehteli jokaiselle myyjälle eri tarinan itsestään. Toiselle hän oli lakimies, toiselle hammaslääkäri jne. Kaveri heitettiin kerran liikkeestä ulos hänen jäätyään kiinni "höpsisvatkaimen" hetkuttamisesta kosmetiikkaosaston pylvään takana.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
Mä nokitan, viime viikolla 1h 22min, ja annoin periksi.

Elisalla on myös sivuillaan useampi "laajakaista-asiat"-numero, joista en ole muistaakseni ikinä osannut soittaa oikeaan, ainakaan vastanneen henkilön mielestä.

Ihmetyttää että myynti ja asiakaspalvelu ovat Elisan mielestä eri asioita, eikä niitä nähtävästi osaa yksi ihminen hoitaa molempia.

Elisan puhelinpalvelun täytyy olla erittäin rajusti alimitoitettu, koska sinne ei pääse läpi edes aikaisin aamulla, eikä myöhään illalla.

Hyvin toimii Elisan sähköpostipalvelukin. Sain tänään sieltä yhteydenoton, jossa valitellaan tilapäistä palvelun ruuhkautumista. Hyvähän se toki on kun ilmoittavat viivästyksestä, mutta alkuperäinen, sähköpostin jatkeena ollut, viestini on lähetetty 30.12. eli Elisan salamannopea reagointi ruuhkaan tapahtui noin 1,5 kuukauden viiveellä. Ei hyvää päivää stana.

Hoidin asian sähköpostin viipyessä muuten, mutta onhan tämä perseilyä koko touhu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Aksu
Hyvin toimii Elisan sähköpostipalvelukin. Sain tänään sieltä yhteydenoton, jossa valitellaan tilapäistä palvelun ruuhkautumista. Hyvähän se toki on kun ilmoittavat viivästyksestä, mutta alkuperäinen, sähköpostin jatkeena ollut, viestini on lähetetty 30.12. eli Elisan salamannopea reagointi ruuhkaan tapahtui noin 1,5 kuukauden viiveellä. Ei hyvää päivää stana.
Minä pistän paremmaksi. Tässä seuraavassa lainauksessa "tämä kuu" on elokuu vuonna 2003.

Viestin lähetti Designer
Tämän kuun 12. päivä lähetin Elisan asiakaspalveluun sähköpostia, jossa kysyin, minkä takia ADSL-yhteyteni toimii ajoittain hyvin heikosti.

Arvaapa, olenko saanut vastausta vieläkään. Taitaa olla hyvin, hyvin hankala ongelma, kun sen ratkaisu kestää noin kauan. Eiväthän he nyt niin menisi tekemään, että paskat välittäisivät asiakkaan kysymyksestä?
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Designer
Minä pistän paremmaksi. Tässä seuraavassa lainauksessa "tämä kuu" on elokuu vuonna 2003.

Arvaapa, olenko saanut vastausta vieläkään. Taitaa olla hyvin, hyvin hankala ongelma, kun sen ratkaisu kestää noin kauan. Eiväthän he nyt niin menisi tekemään, että paskat välittäisivät asiakkaan kysymyksestä?

No justiinsa. Eli tarjotaan vaihtoehtoisia välineitä asiakkaille kontaktin ottamiseen, mutta loppujen lopuksi sähköpostit ei kiinnosta ja puhelintyöläisiäkin palkataan harkitusti. Paras tapa lienee hoitaa ongelmatapaukset on hankkiutua jonkun isopomon kaveriksi, joka voi hoitaa asiat jonon ohi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Elisan tapauksessa olen huomannut sen, että asiansa saa helpoimmin hoidettua menemällä myymälään käymään.
Minusta vain on kovin huvittavaa, että sellainen yritys, joka myy sähköistä tavoitettavuutta ja sähköisiä yhteyksiä on itse helposti tavoitettavissa vain perinteisellä henkilökohtaisella käynnillä.

Eipä toisaalta taida PK-seudulla olla paljon muita vakavasti otettavia toimijoita, kun tuo viimeinen pätkä kämppään on ko. firman hallussa.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti msg
Elisan tapauksessa olen huomannut sen, että asiansa saa helpoimmin hoidettua menemällä myymälään käymään.

Yritinpä tuota jokin aika sitten, asiana pikkuostos eli adsl-suodatin lankapuhelimen pistokkeeseen. Eipä ollut mitään eri kassaa maksamista varten, vaan olisi pitänyt jonotusnumeron kanssa odotella vuoroa asiakas"palvelu"tiskille. 30 ihmistä ennen minua, joten suodatin jäi ostamatta.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Elisa pirulainen oli tehnyt mulle väärällä nimellä olevat maili-osoitteet, no mä niistä niille lokakuun lopulla reklamoin sähköpostilla. Tammikuussa soittivat muistaakseni sunnuntai-iltana että nyt hän laittaa nyt oikeat nimet niihin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Kaiken negatiivisen keskellä haluan kertoa, että Kolumbuksen laajakaista on toiminut moitteettomasti jo kolmatta vuotta. Ilokseni olen myös huomannut, että kun hinnat ovat yleisesti laskeneet, olen saanut joko sähköpostitse tai laskun yhteydessä imoituksen, että hinta on laskenut ja joskus taas nopeutta on lisätty vastaamaan maksamaani summaa. Luonnollisesti on voinut myös itse valita kumman ottaa, halvemman hinnan vai nopeamman liittymän.

Tämän pitäisi tietysti olla itsestään selvää, mutta eipäs vain ole puhelinliittymien kohdalla. Olen ollut nyt kymmenen vuotta Radiolinja/Elisan asiakas ja havahduin käymään netissä gsm-vertailusivulla, kun laskuni oli mielestäni ihmeen iso. Huomasin, että maksan yli 30 euroa enemmän verrattuna halvimpaan vaihtoehtoon. Prosenteissa puhutaan huimasta 50 prosentin erosta. Uskollisia asiakkaita kupataan surutta, sillä aikoinaan tehtyjen liittymäsopimusten hinnat pysyvät ennallaan maailman tappiin samalla, kun onnenonkijoita hyysätään antamalla ilmaisia stereoyhdistelmiä, digikameroita ja toppatakkeja höystettynä jopa 300 euron puheaikatarjouksilla.

Soitin Elisan asiakaspalveluun ja kysyin, minne voin antaa osoitteeni, että voitte lähettää ne toppatakit ja pilkkijakkarat, jotka minulle oikeutetusti kuuluisivat. Kaveri ryki vähän aikaa ja ehdotti liittymätyypin muuttamista edullisempaan Hetken vielä maristuani, liittymätyyppi muutettiin saman mallin +-versioon, jossa oli jotain lisäetuja. Kun vielä jatkoin, mukaan heitettiin extrabonuksena 15 euroa ilmaisia puheluja aina kun lasku ylittaa 50 euroa. Keskustelu jatkui ja aina tuntui löytyvän vielä jotain lisäetuja. Ihan kiva. Mutta kyllä tällaiset pitäis saada ilman tunnin kestävää maanitteluakin. Taisi perkule mennä edut sen tunnin mittaiseen puhelun maksamiseen.
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sonera

Minä puolestani lähetin palautelomakkeella kysymyksen Soneran asiakaspalveluun tammikuun alkupuolella. Pyysin pikaista vastausta. Meni 1,5 viikkoa ilman vastausta. Päätin soittaa asiakaspalveluun, jossa automaatti kertoi jonotusajan olevan n. 30 minuuttia.

Lähetin palautelomakkeella uuden viestin, jossa totesin lähettäneeni aiemmin kysymyksen ja mielestäni 1,5 viikkoa ei ole kohtuullinen aika. Samoin huomautin jonotusajan asiakaspalvelussa olevan 30 min. Loppukysymykseni oli, onko tuo heidän mielestään hyvää asiakaspalvelua.

Jossain vaiheessa sain vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni. Toiseen viestiini sain vastauksen 17 päivän jälkeen. Jotain ympäripyöreätä siinä oli. Viimeiseen kysymykseeni ei tietenkään ollut vastattu. JOten kysyin uudestaan, onko 17 päivän vastausaika kohtuullinen. Tästä on nyt kulunut 13 päivää enkä tietenkään ole saanut vastausta.

Onko mitään järkeä, että on olemassa jotain kysymyslomakkeita, jos niillä lähetettyihin kysymyksiin vastaaminen on noin uskomattoman vaikeaa?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Re: Sonera

Viestin lähetti Eppis
Onko mitään järkeä, että on olemassa jotain kysymyslomakkeita, jos niillä lähetettyihin kysymyksiin vastaaminen on noin uskomattoman vaikeaa?
Onko niitä mitään järkeä kuormittaa kyselemällä onko niiden vastausaika kohtuullinen, kun olet jo itse havainnut sen kohtuuttomaksi? Kuitenkin jälleen kerran henkilö on pakotettu muotoilemaan Sinulle vastaus aiheesta ja selvittelemään kuinka pitkään olet odottanut yms. asiaan mahdollisesti liittyviä asioita ja joku muu miettii että kylläpä kestää vastata.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Jussi77
Onko niitä mitään järkeä kuormittaa kyselemällä onko niiden vastausaika kohtuullinen, kun olet jo itse havainnut sen kohtuuttomaksi?
Minun mielestäni on. Eppiksen kysymys on paitsi asiallinen, niin myös aiheellinen. Maksavalla asiakkaalla pitäisi olla oikeus tietää, minkälaisesta palvelusta hän maksaa, ja asiakaspalvelu on kyllä osa sitä palvelua. Miten muutoin palveluntarjoajan mielipide kohtuullisesta odotuttamisesta on saatavissa selville kuin kysymällä sitä ko. tarjoajalta? Minä en usko Eppiksen saavan vastausta lainkaan, sillä liian hankalat kysymykset taidetaan siirtää suoraan bittitaivaaseen. Olisikohan se noiden operaattoreiden standardi toimintatapa?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anonyymi paljastus: olen töissä erään suuren teleoperaattorin asiakaspalvelussa.

50% hitaudesta on puhtaasti huonoa organisointia ja yrityksen pomojen ammattitaidon puutetta (kaikki pikkupomot yksinkertaisesti ylennetty aspasta, ei minkäänlaista koulutusta tehtäväänsä) ja 25% työilmapiirin syytä ja 25% työvoiman puutetta.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
VR palvelee...

Tämä tapahtui joulukuun alkupuolella 2004. Olin sattumalta
Helsingin rautatieasemalla eräänä tiistai-iltapäivänä ja päätin ostaa itselleni ja perheelleni junaliput lappiin mökille jouluksi.

Katselin, että tuossahan on lippukassa ja menin jonoon. Edessäni oli yksi asiakas ja takanani ei ollut ketään. Edelläni olleen asiakkaan palveleminen kesti sen verran kauan, että taaksenikin alkoi kertyä jonoa. Kun pääsin kassalle, sanoin moi ja kyselin, onko lappiin makuupaikkoja sinä ja sinä päivänä.

Kassa kiihtyi ja informoi minua, että tämä on pikakassa ja enkö ymmärrä, että lippuvaraukset jouluksi tehdään "isossa hallissa"?
En tässä vaiheessa saanut sanaa suustani kassan purkauksen johdosta, kun hän jo jatkoi: "Etkös näe, että perseesi takana on jonoa?"

Tässä vaiheessa putosin...
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Ruutiveijari
Anonyymi paljastus: olen töissä erään suuren teleoperaattorin asiakaspalvelussa.

50% hitaudesta on puhtaasti huonoa organisointia ja yrityksen pomojen ammattitaidon puutetta (kaikki pikkupomot yksinkertaisesti ylennetty aspasta, ei minkäänlaista koulutusta tehtäväänsä) ja 25% työilmapiirin syytä ja 25% työvoiman puutetta.

Elisa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Ruutiveijari
Onneksi ei. Kuuleman mukaan asiakaspalvelijan helvetti.

Sekä asiakkaan helvetti myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös