Jouduin myös hyödyntämään Finnairin chattia syksyllä, kun ihmettelin lentoni tietojen muutoksia. Hienosti tosiaan selvisi vain tuolla, että luetteli varausnumeron. Eli komppaus tälle ehdottomasti.
Hienoa, että Finnair on parantanut palveluaan. Muistan joskus kymmenen vuoden takaa, kun kysyin sähköpostipalvelusta erästä lentoon liittyvää asiaa. Sainkin vastauksen. Pari päivää myöhemmin sain uuden vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni, jossa todettiinkin, että "emme voi vastata kysymykseen sähköpostilla, vaan teidän pitää soittaa tähän numeroon".
No, olisi ollut hauskaa vastata tälle virkailijalle, että sain onneksi maalaisjärkeä käyttäneeltä kollegaltanne jo vastauksen. Eli en joudu soittamaan kalliiseen palvelunumeroonne, ja jonottamaan siellä pitkät tovit hissimusiikkia kuunnellen. Jätin kuitenkin väliin, mutta Finnairin pisteet laskivat kovasti. Virkailijat sinänsä saavat puhtaat paperit. Toinen käytti järkeään, toinen taas noudatti byrokraattista ohjeistusta, joka oli lähinnä vittuilua maksavalle asiakkaalle. Linjan päättänyt yhtiön johto oli se syyllinen.