Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 971
  • 6 860

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oisko tuossa kyseessä klassinen väärinymmärrys sillä missään vaiheessa ei ollut kyse siitä, että myyjä olisi epähuomiossa myynyt väärän erihintaisen tuotteen :)
Niin siis minä kysyin sinulta oliko ne tuotteet samanhintaiset antenniin ja kaapeliin, johon sinä et vastannut, vaan myöhemmin Koge. Tuossa välissä oli se viestini jota Hangon keksi lainasi ja johon äsken vastasin.
Näillä nykytiedoilla olet minusta selvästi oikeassa ja dna:n venkoilu on oikeasti todella hämmästyttävää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin siis minä kysyin sinulta oliko ne tuotteet samanhintaiset antenniin ja kaapeliin, johon sinä et vastannut, vaan myöhemmin Koge. Tuossa välissä oli se viestini jota Hangon keksi lainasi ja johon äsken vastasin.
Näillä nykytiedoilla olet minusta selvästi oikeassa ja dna:n venkoilu on oikeasti todella hämmästyttävää.

Yleensä nämä menee kirkkaasti mun lukiongelmien syyksi kun en aina huomaa mitä toinen kysyy. Olen välillä todella onneton näissä. Tällä kertaa taisin kuitenkin vastata klo 17:25:

DNA:lla oli syyskuun alkupäiville asti tarjouksessa 15 euroa kuukaudessa kaapeli- ja antenniverkkoon ja asiasta on infoa mm. Liigan puolen tv-ketjussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yleensä nämä menee kirkkaasti mun lukiongelmien syyksi kun en aina huomaa mitä toinen kysyy. Olen välillä todella onneton näissä. Tällä kertaa taisin kuitenkin vastata klo 17:25:

DNA:lla oli syyskuun alkupäiville asti tarjouksessa 15 euroa kuukaudessa kaapeli- ja antenniverkkoon ja asiasta on infoa mm. Liigan puolen tv-ketjussa.
Uskoisin että tuo tieto tuli vasta muokkauksesi yhteydessä, jolloin olin jo kirjoittamassa omaa viestiäni. Mutta eipä tuolla nyt suurta merkitystä ole, tai oikeastaan ei mitään merkitystä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tarpeeksi ylös vaan kun menee komentoketjussa, niin vastaan tullee tolkun ihmisiä. Kyseessähän on juridisesti päivän selvä juttu.

Näinpä. DNA:n edustaja soitti ja totesi että heidän puoleltaan käsittämätön virhe ja se hyvitetään. Hän korosti sitä etteivät kirjoitukset netissä, somessa(!) eikä kuluttajaviraston selvityspyyntö vaikuttaneet mitenkään heidän päätökseensä vaan he olisivat joka tapauksessa hyvittäneet sen että jouduin virheellisen menettelyn kohteeksi.

Ihan kohtuullinen hyvityspaketti josta sovimme että se jää meidän väliseksemme. Itselle pääasia on se, että jatkossa näkee Mestarien Liigaa hd-kuvalla (tai todellisuudessa lähellä sitä). DNA:lta hyvä ja selkeä päätös myöntää virheensä ja hyvittää se myös kohtuullisella tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Näinpä. DNA:n edustaja soitti ja totesi että heidän puoleltaan käsittämätön virhe ja se hyvitetään. Hän korosti sitä etteivät kirjoitukset netissä, somessa(!) eikä kuluttajaviraston selvityspyyntö vaikuttaneet mitenkään heidän päätökseensä vaan he olisivat joka tapauksessa hyvittäneet sen että jouduin virheellisen menettelyn kohteeksi.

Et tullut kysyneeksi, että miksi nyt näin toimittiin sittenkin vaikka eilen palvellut aspa oli ihan "pomo-tasolta" kysynyt, että tarjouksen mukaisen hinnan antaminen jälkikäteen ei onnistu?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iso kiitos Turun Yliopistonkadun SpecSaverssille. Loistavaa toimintaa alusta loppuun.

Huomasin kaipaavani lukulinssejä ja hakeuduin työterveyshuollon asiakkuuden myötä heille. Heti alusta asti asiakas huomioitiin ja homma hoitui silmätutkimuksineen koko prosessin ajan hyvin joutuisasti. Kertaakaan en joutunut odottelemaan ja vaikka aika monen eri ihmisen kanssa asioin, niin koko ajan homma eteni ilman minkäänlaista odottelua. Mukavaa ja asiantuntevaa jengiä siellä. Erikoismaininta optikko-Akille.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Nyt on pakko anaa kiitosta tänne(kin) kun harvemmin mikään toimii... eli Sonera, kiitos kun ilmoititte omasta mokastanne omatoimisesti. Vältyttiin monenlaiselta välppäämiseltä. Eli Soneralla oli eilen joku alueellinen vika, eikä siis netti toiminut lainkaan. Puhelimeen tärähti tästä ilmoitus jo ennenkuin ehdin aloittaa netin toimimattomuusproseduurit. Hyvää palvelua!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iso kiitos Turun Yliopistonkadun SpecSaverssille. Loistavaa toimintaa alusta loppuun.

Huomasin kaipaavani lukulinssejä ja hakeuduin työterveyshuollon asiakkuuden myötä heille. Heti alusta asti asiakas huomioitiin ja homma hoitui silmätutkimuksineen koko prosessin ajan hyvin joutuisasti. Kertaakaan en joutunut odottelemaan ja vaikka aika monen eri ihmisen kanssa asioin, niin koko ajan homma eteni ilman minkäänlaista odottelua. Mukavaa ja asiantuntevaa jengiä siellä. Erikoismaininta optikko-Akille.
Optikkoala on kyllä sellainen, että siellä saa jostain syystä lähes aina hyvää palvelua. Johtunee varmaan lisääntyneestä kilpailusta. Ainoan kerran kun olen saanut paskaa palvelua oli se Hakaniemen Nissenillä, ja tämän jälkeen en ole kyseisessä lafkassa asioinut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on pakko anaa kiitosta tänne(kin) kun harvemmin mikään toimii... eli Sonera, kiitos kun ilmoititte omasta mokastanne omatoimisesti. Vältyttiin monenlaiselta välppäämiseltä. Eli Soneralla oli eilen joku alueellinen vika, eikä siis netti toiminut lainkaan. Puhelimeen tärähti tästä ilmoitus jo ennenkuin ehdin aloittaa netin toimimattomuusproseduurit. Hyvää palvelua!
Mä ostin joskus kuukausi sitten Soneran pisteestä uuden kännykän. Mukaan sain uuden sim-kortin, jonka kotiin päästyä vaihdoin. Myöhemmin sitten huomasin puhelinlaskusta että se kortti maksoikin 5e. Mun mielestä tuosta olisi voinut mainita jotain. Samanlainen kortti kait se mun vanhakin oli. No ihan sama kun noin pieni summa on. Aika tarkkaan koitan aina kysellä kun parikin kertaa on tullut tuollaisia yllätyksiä.
 

Veijari

Jäsen
Tein tänään tilauksen Vianorilta ContiVikingContact 6 kitkoille koossa 245/40/18. Sain tuolle paketille niin alhaisen tarjouksen, että tiesin myyjälle käyneen jonkin mokan ja että viimeistään vaihtotyön yhteydessä hinta tulee uudelleen puheeksi. Renkaita ei siis ollut valmiina hyllyssä vaan menivät tilaukseen. Myyjä siinä itsekin epäili hintaa, koska ero Nokian Hakka R2:n oli useampi satanen. Myyjä tarkisti hinnan kahteen kertaan ja vakuutti sen olevan paikallaan.

Kuinka ollakaan, myyjä soitti tunnin päästä perään ja pahoitteli, että oli antanut eurokitkojen hinnan. Pienen neuvottelun jälkeen "tingittiin" hinta sen verran ylöspäin, että saan renkaat asennettuna kaikkine töineen alle nettirengasliikkeiden hintojen.

Olishan sitä tietty voinut olla vittumainen ja vaatia luvattua mutta kun oli sana sanaa vastaan enkä viitsinyt pilata pojan viikonloppua niin annoin periksi. Vianorilta asiallinen anteeksipyyntö ja virheen myöntäminen. Hyvä mieli jäi minulle ja varmasti myyjällekin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Optikkoala on kyllä sellainen, että siellä saa jostain syystä lähes aina hyvää palvelua. Johtunee varmaan lisääntyneestä kilpailusta. Ainoan kerran kun olen saanut paskaa palvelua oli se Hakaniemen Nissenillä, ja tämän jälkeen en ole kyseisessä lafkassa asioinut.

Ei se siitä johdu. Optikkoala toimii hyvin, koska se on aika lailla tärkeä ala. Jos pitäisi valita oletko kuuro vai sokea, niin useimmat taitaisivat valita näkökyvyn. Onhan niitä muitakin puljuja, mutta optikkoalalla on helppo luoda pitkä asiakassuhde eikä aina etsitä sitä halvinta.

Ei siinä mitään pokkurointia ole, mutta aina on kyllä saanut hyvää palvelua milloin missäkin. Silloin pienenä, kun jouduin vielä silmälaseja käyttämään, niin aina niitä sai väännätettyä, kun meni vain kysymään. Eikä maksanut mitään. Tokihan aina löytyy niitä keitä asiakas vituttaa. Espoolaisessa lähiössä (Viherlaakso) vanhempi naishenkilö tokaisi "luuletsä tän olevan ilmaista." Todellakin luulin ja siinä kesti hänellä noin 30 sekuntia suorittaa pyytämäni pienen pieni palvelus. En ostaisi tuolta yhtään mitään ja taisi olla tai olikin paikan omistajapäällikkö.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nyt on tälle viikolle osunut kaksi sellaista asiakaspalvelukokemusta, että tekee mieleni ne jakaa tässä ketjussa.

Päivänä eräänä tässä tällä viikolla innostuin puhdistamaan varsin likaiseksi äitynyttä ilmalämpöpumppuamme. Erinäisistä ketjuista luin, että pumpun kennoja voi puhdistaa jonkinlaisella (desinfioivalla) puhdistusvaahdolla. Erilaisia vaihtoehtoisia vaahtoja on useita, mutta monien ketjujen perusteella tulin siihen tulokseen, että Zepin Foaming Coil Cleaner -vaahto (tunnetaan nykyisin ilmeisesti nimellä TEHO Foaming Coil Cleaner) on varteenotettava ja hyvä vaihtoehto tuohon kennojen vaahdotukseen. Tuotetta myy ja markkinoi Suomessa Hitech Chemicals.

Noh, vaahtohan ei varsinaisesti ole kuluttajamarkkinoille suunnattu vaan ammattilaiskäyttöön. Erinäisistä tukkuliikkeistä saisi, mutta a) laatikoittain ja b) vaatisi asiakkuuden sinne tukkuliikkeeseen. Soitinpa kuitenkin nettisivuilta löytyneeseen puhelinnumeroon, johon neuvottiin soittamaan, jos halusi tietoja jälleenmyyjistä. Ystävällinen mieshenkilö selitti nuo tukkuliikekuviot, mutta kun kuuli, että kannaltani nuo tukkukuviot eivät onnistu ja tarve vaahdolle muutenkin oli heti ja nyt (siis samalle päivälle, koska pumppu oli melkein atomeina pesun vuoksi), lupasi hän selvittää asiaa, josko jotain voisi tehdä. Meni hetki ja liikkeestä soitti toinen mies. Puhelinkeskustelun perusteella lopputulos oli, että liikkeen edustaja toi noita vaahtopulloja minulle kotiin. Tässä oli jo asiakaspalvelua parhaimmillaan. Tuote, jota ei periaatteessa ole myynnissä edes kuluttajille, tuotiin kotiin ja myyntieränäkin oli minulle varsin sopiva määrä vaahtopulloja, ei tarvinnut ostaa koko laatikollista.

Toinen tapaus, sekin tältä viikolta.

Neljävuotiaan poikamme rakas ja hänelle tärkeä unipupu katosi mystisesti ja oli useamman päivän kadoksissa. Pengoimme sitä vaikka ja mistä ja kaikkialta kotoa, mutta ei löytynyt mistään eikä millään. Aloimme sitten miettiä muita vaihtoehtoisia paikkoja, missä unipupu voisi olla.

Yksi mahdollisuus oli paikallinen ruokakauppa, jossa vaimoni ja poikani kävivät ostoksilla tiistai-iltana. Laitoin eilen aamulla viestin ko. kauppaan ja kerroin kadonneesta pupusta ja kyselin, että onko siellä moista pupua näkynyt. Ei mennyt kuin tunti tai pari, kun kauppias ensin vastasi sähköpostiin ja kertoi käynnistävänsä välittömästi poikamme parhaan kaverin etsintäoperaation. Kun sai kaupassa käynnin ajankohdan haarukoitua minulta saaduilla lisätiedoilla sekä poikamme tuntomerkit, kauppias katsoi kaupan (valvonta)kamerasta pojan ja äidin kauppaan saapumisen. Kuvasta hän saattoi myös nähdä, että pojan mukana ei tuota pupua kauppaan tullessa ollut, joten saatoimme kohdistaa etsinnät suosiolla muualle.

Pupu löytyi lopulta tänään kotoa, poika oli sen jemmannut hyvään piiloon.

Molemmista yllä mainituista tulin itse hyvälle tuulelle, siinä haluttiin auttaa ja palvella asiakasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kohta siirrymme elämään mielenkiintoisia aikoja. On eräs uudehko palvelu mille minulla olisi käyttöä, mutta tarjonta on erittäin huonoa. Totta puhuen löysin vasta yhden puljun ja he kertovatkin olevansa ensimmäinen kuka tätä tarjoaa.

Sivusto näyttää loistavalta ja kaikin puolin aidolta. Perustutkimustyötä ja sitten tietenkin Googlesta reviewit. Ruutuun pamahtaa aikamoinen valitusparsi missä lukee lähinnä vain "vittu mitä paskaa ja voi vittu mikä kusetus." Aika outoa, kun ei tässä sinänsä pitäisi olla mitään epäselvää.

Asiallinen kysely asiakaspalveluun mitä siellä oikein tapahtuu, kun sen verran huonot on arvostelut. Sieltä tuli sitten alle vuorokaudessa vastaus missä sanottiin ihan suoraan, että ongelmia on jonkun verran ollut ja nykyaikana kukaan ei anna mitään selvittelyaikaa millekään vaan aivan samantien mennään raivoamaan ympäri nettiä. Sanottiin myös se, että vaikka rahatkin saa takaisin, niin se ei merkitse mitään vaan raivoaminen vain jatkuu.

Kaiken tämän jälkeen olen päättänyt tehdä pienen ostoksen PayPalia käyttäen. Ei tämä ole mikään neekerien pyörittämä vedätys vaan enneminkin uudella yrityksellä vain on käynnistysvaikeuksia. PayPalilta saa muutenkin rahansa helposti takaisin, jos kusee.

Kirjoitin tietokoneketjuun vähän aikaa sitten, että ostin laillisen urheilustriimin uudesta firmasta, mutta sellaiselta millä on todistetusti iso yhteistyökumppani. Se ei toiminut. Ostin samoihin aikoihin VPN-palvelun joltain firmalta minkä piti olla ihan kunnollinen. Se ei toiminut. Niin se vain on nykymaailmassa, että monet asiat eivät yksinkertaisesti toimi, vaikka niissä ei ole pienintäkään vedätystä taustalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Saako kaupassa syödä/juoda tuotteita ennen maksua?

Saako kaupan tuotteita syödä ennen maksamista? Näin kaupoista vastataan! - Kotimaa - Ilta-Sanomat Linkki Ilta-Sanomiin.

Omasta mielestäni ei saa, ellei ole henki/terveys kyseessä. Esim. lapsille pitäisi opettaa, ettei kaupassa todellakaan mussuteta karkkia tai mitään muutakaan. Lapset pitäisi ruokkia ennen kaupassa käyntiä, tai jättää kotiin jos eivät osaa käyttäytyä.

Helsingissä Vuosaaren City-Marketissa taannoin lapsiperhe poistettiin kaupasta, kun kakara kiljui kun ei saanut jotain haluamaansa. Ei se lasten kasvatus ole mitään rakettitiedettä. Kuitenkin kaupassa näkee usein kun pikku enkelille annetaan kaikki haluamansa. Aina tulee mietittyä mitähän tuostakin lapsesta tulee isona.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo ei tietenkään saa. Luulisi että se on kaikille itsestäänselvyys.

Tuo on kyllä itsestäänselvyys sinänsä, mutta lehtien kanssa on hankalampi tilanne. Joskus on huomautettu, että tämä ei ole mikään kirjasto mihin olen sanonut harkitsen tässä ostopäätöstä. Kummallista kuinka esimerkiksi vaatteita saa hypistellä vaikka tunnin, mutta lehtiin ei saa koskea. Ja saahan tomaattejakin käydä läpi vaikka koko laarin ja kukaan ei sano mitään.

Entäs postissa? Siitä tuli kerran sanomista, kun otin kirjekuoren, täytin siihen tarvittavat tiedot ja vein kassalle. Kuulema pitäisi maksaa ennen kuin käyttää sen kuoren. Nyt en kyllä muista millään oliko tuo Suomessa vai Englannissa. Saattoi hyvinkin olla jälkimmäisessä, mutta sama se asian kannalta sinänsä. Mielestäni kirjekuoren saa ottaa ja tein niin viimeksi toissa viikolla ilman draamaa ja asiaa ajattelematta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Entäs postissa? Siitä tuli kerran sanomista, kun otin kirjekuoren, täytin siihen tarvittavat tiedot ja vein kassalle. Kuulema pitäisi maksaa ennen kuin käyttää sen kuoren. Nyt en kyllä muista millään oliko tuo Suomessa vai Englannissa. Saattoi hyvinkin olla jälkimmäisessä, mutta sama se asian kannalta sinänsä. Mielestäni kirjekuoren saa ottaa ja tein niin viimeksi toissa viikolla ilman draamaa ja asiaa ajattelematta.

No postissa olen kyllä aina maksanut vasta kassalla täytetyn kirjekuoren/paketin ja postimaksun. Postista tuli mieleen nykyinen tilanne tässä lähiössä. Posti lopetettiin ja uusi postipiste on CM:ssa. Asioidaksesi postissa, pitää mennä Cittariin ja poistua kassojen kautta. Aika perseestä esim. rattaiden kanssa. Toinen jännä juttu on se, että periaatteessa voit hakea kaupasta tavaraa ja laittaa sen pakettiin ja lähettää vaikka itsellesi. Mielenkiintoinen konsepti...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toinen jännä juttu on se, että periaatteessa voit hakea kaupasta tavaraa ja laittaa sen pakettiin ja lähettää vaikka itsellesi. Mielenkiintoinen konsepti...

Harmi, kun on jo liian vanha tuollaiseen, mutta tuota pitäisi kokeilla. Siellä samaisessa Englannissa paikallisessa paremman väen kaupassa (Waitrose, niille ketkä tietää) oli systeemi missä viinaksia myytiin kaupan takaosassa ja maksettiin myös halutessaan sinne tai sitten kassalle muiden tuotteiden kanssa. Sen tajusi äkkiä, että jos ei osta muuta, niin ei kassalla kukaan enää kysy mitään kuittia vaan kävelee vain sitä hymyillen ohi.

Vannon, että en tehnyt tuota kuin maksimissaan kerran sillä eihän tavallinen kansa Waitrosessa edes käy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vitun Matkahuolto! Tiistaina hajosi televisio ja jo samana iltana tlasinkin uuden, johon otin Matkahuollon kuljetuksen kotiin asti. Keskiviikkona oli jo tilausseurannan mukaan jakelussa, muttei mitään ollut kuulunut heidän suunnaltaan, koska pitäähän ne ajankohdat sopia että milloin olen kotona ja voivat tuoda sen. Eilen torstaina sitten tuli aamulla puhelua, jossa kyselivät milloin olen kotona ja sovittiin, että kello 13 eteenpäin voivat tuoda. 17.30 käsittääkseni loppuu tämän alueen jakoaika ja niin tuo nainenkin puhelussa sanoivat, että tulevat 13-17.30. välisenä aikana. Eipä mitään kuulunut, kunnes siinä kello 19 pintaan tuli puhelua, että heillä oli joku kuski tehnyt oharit ja eivät pysty sinä päivänä toimittamaan. Ei tuo nyt paljon harmittanut, koska sattuuhan näitä ja sovittiinkin tälle päivälle samoilla kellonajoilla uusi toimitusaika.
Eipä ole taaskaan kuulunut yhtään mitään! Eikä tuo toimipiste, jossa se telkkari on, ole tietenkään viikonloppuisin auki, jotta sen voisi jollain omalla kyydityksellä hakea. Saa nähdä tuleeko tänään vielä puhelua, jollain meriselityksillä vai vasta maanantaina taas uutta aikaa sopien...


Tuollaisen viestin kirjoitin Vitutusketjuun pari päivää sitten. Tarina sai kuin saikin tänään jatkoa.
Soittivat tuolta Matkahuollosta juuri äskön ja sanoivat, että:
-"Teitä oli kuljettaja yrittänyt tavoitella perjantaina pakettinne johdosta, mutta asiakkaaseen ei oltu saatu yhteyttä. Mitens asian kanssa nyt toimitaan...tuutko sen itse nyt hakemaan?"

Kysyin vielä että, niin oliko ovella muka käyty niin hänen tietojensa mukaan oli ovella yritetty käydä ja puhelimesta tavoitella.

Jännä juttu kun koko sen perjantain istuin tietokoneen kanssa keittössä sen sovitun jakoajan aikana ja josta näkee suoraan tuohon pihaan, jos siihen joku auto kaartaa. Ei minkäänlaista puhelua ole tullut, eikä ovisummeri soinut. Tämän asian sanoin ja nainen vain totesi, että hän ei tiedä asiasta ja siellä ei ole vakituinen kuljettaja ollut loppuviikosta töissä. Huomenna sitten aamusella uusi yritys...

Jos siellä joku läskiperse nyt ei ole jaksanut enää perjantaina 10kg televisiota kantaa, niin olisi nyt vittu edes pakittanut sen autonsa tuohon pihaan ja soittanut, että voisitko millään tulla itse sen ottamaan. Ei olisi ollut ongelmaa, mutta tuollainen valehtelu pistää vituttamaan.

Helvetti paketilla kesti yksi päivä tulla tänne kaupunkiini ja kuusi päivää se nyt on kohta pyörinyt jossain pakettiauton takakontissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Soittivat tuolta Matkahuollosta juuri äskön ja sanoivat, että:
-"Teitä oli kuljettaja yrittänyt tavoitella perjantaina pakettinne johdosta, mutta asiakkaaseen ei oltu saatu yhteyttä. Mitens asian kanssa nyt toimitaan...tuutko sen itse nyt hakemaan?"

Kysyin vielä että, niin oliko ovella muka käyty niin hänen tietojensa mukaan oli ovella yritetty käydä ja puhelimesta tavoitella.

Jännä juttu kun koko sen perjantain istuin tietokoneen kanssa keittössä sen sovitun jakoajan aikana ja josta näkee suoraan tuohon pihaan, jos siihen joku auto kaartaa. Ei minkäänlaista puhelua ole tullut, eikä ovisummeri soinut. Tämän asian sanoin ja nainen vain totesi, että hän ei tiedä asiasta ja siellä ei ole vakituinen kuljettaja ollut loppuviikosta töissä. Huomenna sitten aamusella uusi yritys...

Kuljetusfirmat (ainakin kotimaiset) tuntuvat sitten tekevän tätä enemmänkin. Itsellä on samoja kokemuksia Postin / Itellan kotiinkuljetuksista. Kerran lähdin oikein urakalla tivaamaan selvitystä asiasta, kun olivat muka ovella käyneet, vaikka koko päivän oli kotona joku sitä pakettia odottamassa. En koskaan saanut mitään oikeaa vastausta, joku sijaiskuski ja sen tekemä virhe taisi heilläkin olla selitys. Kun eivät ehdikään / ei huvita työpäivän aikana kaikkia kuljettaa, niin siirtävät sitten asiakkaan noudoksi vielä sen paketin kotiin saamisen. Ja koodaavat sen omaan järjestelmäänsä tuolla yritetty tavoittaa -syyllä, että miksi ei ole toimitettu.

Samasta asiasta tuolloin kun töissä avauduin, niin aika monella tuntui olevan samansuuntaisia kokemuksia Postin kotiinkuljetuksista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuljetusfirmat (ainakin kotimaiset) tuntuvat sitten tekevän tätä enemmänkin. Itsellä on samoja kokemuksia Postin / Itellan kotiinkuljetuksista. Kerran lähdin oikein urakalla tivaamaan selvitystä asiasta, kun olivat muka ovella käyneet, vaikka koko päivän oli kotona joku sitä pakettia odottamassa. En koskaan saanut mitään oikeaa vastausta, joku sijaiskuski ja sen tekemä virhe taisi heilläkin olla selitys. Kun eivät ehdikään / ei huvita työpäivän aikana kaikkia kuljettaa, niin siirtävät sitten asiakkaan noudoksi vielä sen paketin kotiin saamisen. Ja koodaavat sen omaan järjestelmäänsä tuolla yritetty tavoittaa -syyllä, että miksi ei ole toimitettu.

Samasta asiasta tuolloin kun töissä avauduin, niin aika monella tuntui olevan samansuuntaisia kokemuksia Postin kotiinkuljetuksista.
+1 tälle. Kaksi kertaa on tämän vuoden aika "yritetty tavoittaa" eli ei edes käyty pihassa, saati soitettu ovikelloa tai puhelimitse. Lopputulemana joutuu sitten itse hakemaan Postin terminaalista.
Olen ennenkin sanonut että ihmeellistä, miten Brittien Royal mail saa lentopostina paketin Suomeen päivässä, mutta sen kuljettamiseen asiakkaalle menee Postilta noin 4-5 työpäivää (ja sitten pitää vielä itse noutaa)
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuljetusfirmat (ainakin kotimaiset) tuntuvat sitten tekevän tätä enemmänkin.

Viime talvena sama kävi mullekin. Oli vielä helppo todistaa tämä kun yöllä oli satanut lunta, joita en kolannut ennen kuin lähdin töihin. Kotiin tullessa pihalla vain minun jalanjäljet kun aamulla töihin lähdin. Kysyin Postista, että miksi teillä on ilmoitus netissä, että toimitusta yritetty vaikkei kukaan ole käynyt. Alkoivat inttämään, että on käyty kunnes mainitsin, että pihassa ei ole autonne eikä kuskinne jalanjälkiä. Ja tieltäkin on ovelle useampi kymmenen metriä, joten ette sieltä ole "etänä" kelloa soittaneet tai muutenkaan ovella käyneet. Sen jälkeen jutut tasoa mutkusiiskukuskisiisööö.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Viime talvena sama kävi mullekin. Oli vielä helppo todistaa tämä kun yöllä oli satanut lunta, joita en kolannut ennen kuin lähdin töihin. Kotiin tullessa pihalla vain minun jalanjäljet kun aamulla töihin lähdin. Kysyin Postista, että miksi teillä on ilmoitus netissä, että toimitusta yritetty vaikkei kukaan ole käynyt. Alkoivat inttämään, että on käyty kunnes mainitsin, että pihassa ei ole autonne eikä kuskinne jalanjälkiä. Ja tieltäkin on ovelle useampi kymmenen metriä, joten ette sieltä ole "etänä" kelloa soittaneet tai muutenkaan ovella käyneet. Sen jälkeen jutut tasoa mutkusiiskukuskisiisööö.

Tämä lienee ihan tavallista jakelukuskien joukossa, ettei oikeesti edes käydä ovella saakka. Joko laiskuutta/työmoraalittomuutta tai sitä että aikataulut tehty liian tiiviiksi. Veikkaan molempia tasapuolisesti. Kokemuksesta tiedän, että kuskeihinkin mahtuu laidasta laitaan tyyppejä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilaan itse nykyisin kaiken aina työpaikalle, jotta ei tarvitse kotona päivystää koko iltaa. Toki jos kyseessä on kokoluokkaa television oleva paketti, niin sitä ei ihan työpaikalle voi tilata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös