Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 750
  • 6 860
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olipahan melekonen avautuminen yhdeltä bussikuskilta tänään Metro-lehdessä.

Joo, olen itsekin usein avautunut ihmisistä jotka eivät osaa toimia oikein joukkoliikenteessä mutta vähän menee jo yli jos kuskin pitää valittaa siitä, miksi ihmiset painavat nappia liian paljon ennen pysäkkiä, tai ennen päättäriä tai juoksevat bussiin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ihan normaalia normaalin ihmisen puhettahan tuo on. Ei suinkaan mitään valittamista. Onhan se nyt huvittavaa, jos joku painaa stop-nappia useita kilometrejä ennen pysäkkiä.

Sama kai se on missä vaiheessa sitä nappia painaa kunhan sen tekee ennen sitä pysäkkiä jolla aikoo jäädä pois. Eihän se kello soi siinä kuin kerran ja ylös syttyy punainen valo matkustajille sen merkiksi että seuraavalla pysäkillä pysähdytään. Minusta ihan hyväkin jos tuon tekee ajoissa. Joka tapauksessa en ymmärrä mikä siinä niin ärsyttävää on että siitä pitää oikein lehteen avautua.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan normaalia normaalin ihmisen puhettahan tuo on. Ei suinkaan mitään valittamista. Onhan se nyt huvittavaa, jos joku painaa stop-nappia useita kilometrejä ennen pysäkkiä.

Turistina vieraassa kaupungissa/kaupunginosassa olen useinkin saanut ohjeen paikalliselta kaverilta jäädä x-pysäkin jälkeisellä pysäkillä pois. En voi etukäteen tietää kuinka pitkä pysäkin väli on, joten joskus käy noin. Pyydän anteeksi jos olen jotakuta liian aikaisella pimputtelulla loukannut :)

Samoin saattaa käydä niin, että vaikka peräkkäin olevat kolme bussia menevätkin samaan paikkaan, tiedän niistä vain numero x:n reitin ja hyppään siihen. Olenko huonosti käyttäytyvä ihmishylkiö?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama kai se on missä vaiheessa sitä nappia painaa kunhan sen tekee ennen sitä pysäkkiä jolla aikoo jäädä pois. Eihän se kello soi siinä kuin kerran ja ylös syttyy punainen valo matkustajille sen merkiksi että seuraavalla pysäkillä pysähdytään. Minusta ihan hyväkin jos tuon tekee ajoissa. Joka tapauksessa en ymmärrä mikä siinä niin ärsyttävää on että siitä pitää oikein lehteen avautua.

Maalaispoikana ei ole kyllä edes mieleen tullut, että stop-nappulan painaminen hyvissä ajoin onkin idioottimaista. Olen paremminkin koittanut välttää liian myöhäistä painamista, että kuski osaa varautua. Nyt tiedän paremmin, kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Päätepysäkkiä varten en edes minä paina nappulaa, ja luulisin että ei sitä tee kuin hyvin kokematon matkaaja, eli siis pesunkestävä idiootti.

Todella omituinen ulostulo bussikuskilta, HKL kiittää varmaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päätepysäkkiä varten en edes minä paina nappulaa, ja luulisin että ei sitä tee kuin hyvin kokematon matkaaja, eli siis pesunkestävä idiootti.

Tai sitten kyseessä on paikkakunnalla vieraileva henkilö, joka ei tiedä varmaksi, onko kyseessä bussin päätepysäkki, vai vain väliseisake. Ja joskus bussit ajavat myös vaihtoehtoisia reittejä. Eli jatkavat normaalista päätepysäkistä pidemmälle.

Minä olen muutaman kerran painanut varmuudeksi nappia päätepysäkin lähestyessä, koska en ole ollut varma, onko kyseessä sellainen erikoisvuoro, joka jatkaakin matkaa (se käyttää tällöin vaihtoehtoista pysäkkiä kadunvarressa, eikä aja normaalille päätepysäkille). Myös vieraalla paikkakunnalla kulkiessani painan nappia, koska en voi olla varma siitä, jatkuuko matka kuitenkin. Jos kuljettaja loukkaantuu, niin siinähän loukkaantuu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
^No juu, ihan samat sanat. Sitä tarkoitin minäkin, että kukaan tuskin painaa tietoisesti päätepysäkkiä varten nappulaa, mutta läheskään kaikki eivät välttämättä tiedä mikä on päätepysäkki. Siksi tällä perusteella idiootksi leimaaminen on hiukka outoa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Syy tuolle avautumiselle ilmenee jo heti kolumnin alussa: kirjoittaja on ajanut bussia vuodesta -82. Siinä on todella hyvin aikaa urautua ja leipiintyä. Harvinaisen selväksi tulee käsitys siitä, milloin pitää painaa nappia, milloin saa tai ei saa juosta pysäkille, ja millä tavoin muutenkin pitää käyttäytyä. Ne asiat tulee niin selviksi, että niitä ei tarvitse edes kertoa kenellekään, vaan on itsestäänselvää, että kaikkien pitää käyttäytyä juuri niin. Jos ei käyttäydy, on idiootti.

Onnellisia ovat kaikki, joille ei tuollaista urautumista tapahdu.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Helpoimmalla pääsee kun ei käytä bussia. Kaikki kun tekee näin, leipääntyneillä bussikuskeilla ei ole enää idiootteja asiakkaina.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Kaupan jauhamaa jauhelihaa valvotaan aktiivisesti paitsi myynnin, myös laadun osalta. Mikäli bakteerimäärissä havaitaan heittelyjä tai piikkejä, valvira puuttuu asiaan. Yksikään kauppa ei varmasti halua tahrata mainettaan tai menettää ylipäätään tuotetta, joka myy ja tuottaa todella hyvin. Siksikin voi luottaa siihen, ettei ko. jauhelihassa ole ns. paskaa seassa.

Pähkinänkuoressa: Jos ostat lihaa varastoon, tai penni on ehdottoman tiukalla, osta pakattua, mieluiten Atriaa tai Lihakonttoria. Mikäli taas aiot valmistaa ruoan heti kaupasta kotiin päästyäsi, osta kaupan jauhamaa jauhelihaa. Se on selvästi laadukkainta.

Palataanpa aiempaan jauhelihakeskusteluun, kun törmäsin juuri aiheeseen liittyvään Satakunnan Kansan uutiseen.

Porin seudun yhteistoiminta-alueella tehty tutkimus myyntipaikkojen jauhamaan jauhelihaan antoi yllättävän heikkolaatuisia tuloksia. Ympäristöterveysvalvonnalla on ollut projekti, jossa tutkittiin alueen myymälöiden ja myyntipaikkojen itse jauhamaa tai pakkaamaa jauhelihaa omavalvonnan toimivuuden varmistamiseksi.

Jauhelihasta tutkittiin terveydelle haitallisten mikrobien esiintyvyyttä sekä rasva- ja sidekudospitoisuutta. Näytteitä otettiin yhteensä 53 kappaletta, 24 eri myyntipaikasta. Näytteet tutkittiin viimeisenä käyttöpäivänä. Näytteissä ei todettu salmonellaa eikä E.coli-bakteereja.

Mikrobiologiset vaatimukset täyttyivät 75,5 prosentissa näytteistä. Mikrobiologisesti huonoja oli 24,5 prosenttia. Rasva ylittyi tai ei vastannut ilmoitettua 21 prosentissa näytteistä ja sidekudosproteiini ylittyi 7,5 prosentissa näytteistä.

Vaikuttaa näin äkkiseltään mietittynä melko kovalta lukemalta, kun lähes joka neljännes jauhelihanäyte on ollut mikrobiologisesti huono. En usko Porin seudun olevan tässä asiassa mitenkään poikkeuksellinen alue, joten ei tämä ainakaan kasvata luottamusta vieraisiin lihatiskeihin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Lapsiperheelle ei myyty lastenelokuvaa -IL-

Näitä ja vastaavia vastaavia tapauksia on alkanut näkymään tasaisin väliajoin. Onko vittuuntuneet myyjät löytäneet tavan kiusata ja purkaa pahaa mieltään asiakkaisiin? Tämä yllä oleva tapauskaan ei ole mitään muuta kun kiusantekoa ja sitten vielä kehdataan johtotasolla selittää että toimittiin kuitenkin oikein.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapsiperheelle ei myyty lastenelokuvaa -IL-

Näitä ja vastaavia vastaavia tapauksia on alkanut näkymään tasaisin väliajoin. Onko vittuuntuneet myyjät löytäneet tavan kiusata ja purkaa pahaa mieltään asiakkaisiin? Tämä yllä oleva tapauskaan ei ole mitään muuta kun kiusantekoa ja sitten vielä kehdataan johtotasolla selittää että toimittiin kuitenkin oikein.

Joo, mut eniten ihmettelen näitä vanhempia jotka soittelevat heti jollekin iltapäivälehdelle näistä tapauksista. Eikö palautetta voi antaa suoraan myyjän esimiehelle? Vituttaa tää nykymeininki, joka asia on niin saakelin "kohu." Ja jos joku miettii, niin työskentelen itse asiakaspalvelun parissa, mutta en vähittäiskaupan piirissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, mut eniten ihmettelen näitä vanhempia jotka soittelevat heti jollekin iltapäivälehdelle näistä tapauksista. Eikö palautetta voi antaa suoraan myyjän esimiehelle? Vituttaa tää nykymeininki, joka asia on niin saakelin "kohu." Ja jos joku miettii, niin työskentelen itse asiakaspalvelun parissa, mutta en vähittäiskaupan piirissä.

Miten näistä typeristä säännöstä saadaan keskustelua, jos niistä ei saa keskustella?

Tuohan on typerä sääntö ja koskee vain niitä jotka eivät tiedä sitä. Sama tämä kaljanmyyntikielto, mikäli mukana on alaikäisiä. Täysin typerä sääntö.

Ihmettelen miksi vähittäiskauppa luo maahan lisää ihmisten tekemisiä rajoittavia sääntöjä, ikään kuin niitä ei olisi jo muutenkin liikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Totta maar on paljon sääntöjä ja rajoituksia, jotka tuntuvat asiallisista ja itsenäiseen ajatteluun kykenevistä ihmisistä typeriltä, eikä niitä sääntöjä heitä varten olekaan luotu. Tämä kyseinen elokuvaikärajakin tuntuu ihan kiusanteolta, mutta on täällä keskuudessamme varmaan tuhansia avohoitoisejä ja -äitejä, jotka ostaisivat taaperoilleen ties mitä Saha kaseja, sen mitä pusikkoon piilottamiseltaan ehtisivät siis.

Ei tietysti pitäisi olla sen paremmin viranomaisen kuin kaupan kassankaan tehtävä kasvattaa toisten lapsia, ja tämän elokuvan ja ostoseurueen tapauksessa ikärajoitus tuntuu aika dorkalta, mutta näin se vaan menee, kyllä te tiiätte. Kuoleminen kielletty.

Pomoihmisenkään on aika hankala alkaa kassaa syytellä, jos kerran virkaintoisesti on pomoihmisen ohjeistuksia noudattanut. Se vasta karua olisi (ja taas päästäisiin lehteen), jos alkaisi dorkaa ohjeistusta noudattavaa alaista julkisesti haukkua.

Iltapäivälehdille raportointi on kansalaisoikeus, ja tässä tapauksessa asialla on sentään jotain merkitystä. Vrt esim Dumle-sekoitus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mut eniten ihmettelen näitä vanhempia jotka soittelevat heti jollekin iltapäivälehdelle näistä tapauksista. Eikö palautetta voi antaa suoraan myyjän esimiehelle? Vituttaa tää nykymeininki, joka asia on niin saakelin "kohu."
Joo niinpä. Ei mulla ainakaan riittäisi pokkaa nolata itseäni ja alkaa valittelemaan tuollaisesta ja vielä lehtien palstoilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mulla kun ei ole lapsia niin en kovinkaan tarkkaan tiedä millaisia eroja on 4- ja 7-vuotiaan lapsen kehityksessä, mutta voisin olettaa että ainakin jotain eroja on. Enkä mä näin äkkiseltään alkaisi ainakaan kovinkaan jyrkästi epäilemään niiden ammattitaitoa, jotka noita ikärajoja asettavat. Kyllä mä myös kaupan vastuun ymmärrän noissa asioissa. Aina löytyy dorkia vanhempia.

Siihen en nyt ota kantaa, olisiko olemassa joku vieläkin parempi ratkaisu, mutta nyt kun nämä säännöt ovat, niin niiden mukaan mä elän. En mä esimerkiksi ostaisi kaupasta kaljaa jos alaikäisiä olisi mukana.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Itseäni tuossa Iltapulun tarinassa närästää äidin kommentti :

Ostin toisen elokuvan tilalle, mutta paha mielihän siitä tuli, kun elokuva ei ollutkaan se, minkä hän oli itse valinnut Maria Helin kertoo Iltalehdelle.

Voi hellantuuteli sentään, että oikein paha mieli. Yksi vanhempien tehtävistä on kasvattaa lapset kestämään myös pettymyksiä ja takaiskuja. Voi Maria hyvä, maailmassa koetaan pettymyksiä.

Turha sitä on itsestään ns pelleä tehdä valittamalla Iltapuluille asiasta.

Ja 4-vuotiaalla ja 7-vuotiaalla on iso ero kehityksessä ja asioiden sisäistämisessä. Itse en osta omalle lapsenlapselleni 7 vee DVD:tä lapsen ollessa 4 vee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lapsiperheelle ei myyty lastenelokuvaa -IL-

Näitä ja vastaavia vastaavia tapauksia on alkanut näkymään tasaisin väliajoin. Onko vittuuntuneet myyjät löytäneet tavan kiusata ja purkaa pahaa mieltään asiakkaisiin? Tämä yllä oleva tapauskaan ei ole mitään muuta kun kiusantekoa ja sitten vielä kehdataan johtotasolla selittää että toimittiin kuitenkin oikein.

Eikö ensimmäisen virheen tässä tilanteessa tehnyt äiti? Eihän myyjä toiminut kovin fiksusti, sikäli artikkeli kuuluu tähän ketjuun, mutta neljä vuotiaalle ei saa myydä seitsemän vuotiaiden leffoja. Äidin olisi pitänyt kertoa tämä lapselle, eikä soittaa iltapäivälehteen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö ensimmäisen virheen tässä tilanteessa tehnyt äiti? Eihän myyjä toiminut kovin fiksusti, sikäli artikkeli kuuluu tähän ketjuun, mutta neljä vuotiaalle ei saa myydä seitsemän vuotiaiden leffoja. Äidin olisi pitänyt kertoa tämä lapselle, eikä soittaa iltapäivälehteen.

Millä perusteella myyjä ei toiminut fiksusti? Hän on noudattanut työpaikkansa käytäntöä, kuten tuosta Iltalehden artikkelista voidaan päätellä hänen esimiehensä suulla kerrottuna. Jos käytäntö on tyhmä, niin syypää on hänen työnantajansa.

Mitä tulee tuohon uutiseen, niin jos jossain liikkeessä olisi käytäntö, että ikärajoja ei valvota, niin varmasti joku mielensäpahoittaja soittaisi siitäkin Iltalehteen. "Meidän nelivuotias Pirkko-Einari oli mukana kun ostin hänen isosiskolleen kahdeksanvuotislahjaksi K-7 -ikärajalla varustetun elokuvan. Eikä kassa edes kysynyt Pirkko-Einarin ikää. Lapseni sai tästä vakavia traumoja ja alkaa melko suurella varmuudella juoda isona kahvia ja kuunnella Mambaa". Ja taas on lööpit pullollaan kiinnostavaa tarinaa...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ymmärsin, että myyjän toiminta tuossa tilanteessa oli ollut epäkohteliasta ja lapsi oli pelästynyt tilanteessa.

Tuohon osuuteen voi varmaan suhtautua varauksella. Vrt. Stockan vartija, joka superfaijan version mukaan oli kovistellut lasta, vaikka videolla nähdyn perusteella vartija toimi oikein ystävällisesti ja rauhallisesti.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Eikö ensimmäisen virheen tässä tilanteessa tehnyt äiti? Eihän myyjä toiminut kovin fiksusti, sikäli artikkeli kuuluu tähän ketjuun, mutta neljä vuotiaalle ei saa myydä seitsemän vuotiaiden leffoja. Äidin olisi pitänyt kertoa tämä lapselle, eikä soittaa iltapäivälehteen.

Tietenkin jos mennään ihan kirjaimellisesti, mutta kyllä minä ihan huoletta olen näyttänyt Niko lentäjänpoikaa parivuotta liian nuorelle ja ei ei ole mitään traumoja, koulukin sujuu hyvin.
Mä ymmärtäisin yskän jos 11-vuotias kävelisi K-18 peli kädessään kassalle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuohon osuuteen voi varmaan suhtautua varauksella. Vrt. Stockan vartija, joka superfaijan version mukaan oli kovistellut lasta, vaikka videolla nähdyn perusteella vartija toimi oikein ystävällisesti ja rauhallisesti.

Totta kai, mutta uutisen perusteella asiasta voitaneen keskustella tässä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös