Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 675
  • 6 860

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Sonera, kaapeli-tv ja kanavapaketit... Kaikki alkoi elokuussa, kun Soneralta soitettiin ja tarjottiin Nelonen Pro + Extra + Viasat Sport-pakettia. 3kk ilmaiseksi ja sen jälkeen 39,90/kk. Kuulosti hyvältä ja otin sen. Silloin ei vain kerrottu, että Extrat näkyy vain HD:nä. Tuossa vaiheessa ei ollut suunnitelmissa ostaa uutta digiboksia ja peruin nuo Extrat ja Viasatin ja jätin pelkän Nelosen Paketin. 1kk piti tulla ilmaiseksi "hyvityksenä".

Tuli päivä jolloin Liiga käynnistyi. Samana päivänä sitten huomasin, että eipä näy enää Nelonen Prot. Soitto Soneralle, siellä kerrottiin, että tilaus näkyy, mutta sitä ei ole aktivoitu. Tämäpä oli helvetin kiva juttu. Olin kuitenkin saanut kaikki vahvistukset ym. mutta silti sitä tilausta ei vain oltu aktivoitu. Soiton jälkeen alkoi taas näkymään.

Viime viikolla hajosi sitten sopivasti vanha digiboksi ja tilalle tuli HD-boksi. Eilen tuli soitto Soneralta, että nyt olisi taas tuo Neloset + Viasat Sport saatavana 2kk ilmaiseksi. Otin sen sitten taas kun olin sitä jo muutenkin pohtinut. Tänään tuli vahvistusviesti, jossa luki Neloset + Viasat Kulta, 44,90/kk ilman mitään ilmaiskuukausia. Soitin taas Soneralle, että mitähän helvettiä nyt taas tapahtuu ja että mitä siellä minun kanavatilauksessani nyt lukee. Siellä oli pelkkä Nelonen Paketti. Sanoin sitten, että eilen minulle soitettiin Soneralta ja tarjottiin Sporttia eikä mitään Viasat Kultaa ja 2kk ilmaiseksi. Asiakaspalvelijan mukaan tuollaista tarjousta ei ole olemassakaan kesän jälkeen ja että se on nyt joko otettava tuo Sport täydellä hinnalla tai pysyä pelkässä Nelonen Paketissa. Päädyin taas tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon koska vitutti kohtuullisen reilusti.

Meni joku puolisen tuntia ja tuli puhelu Soneralta. Nyt sellainen tarjous olikin taas jostain löytynyt ja homma olisi ilmeisesti hoidossa. Jännä nähdä miten käy. Vielä ei ainakaan näy mitään eikä ole mitään vahvistuksiakaan tullut. Sekava ja pitkä teksti tuosta tuli, mutta sekavaa tämä sekoilu on ollutkin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Sonera, kaapeli-tv ja kanavapaketit...

Hyvää asiakaspalvelua ainakin mun mielestä olet saanut.

Itse soittelin plustv:lle ja lopettaakseni isäukolle ostamaani MTV total pakettia.
Asiakaspalvelija kertoi heti uudesta tarjouksesta jossa oli total paketti 3kk ilmaiseksi ja 3kk normaalihinnalla. Kun tuota vanhaa oli vielä kk jäljellä niin kokonaishinnaksi tuli n.55€ ja kanavapaketti on toukokuun puoleenväliin auki.

Isä on tyytyväinen minä olen tyytyväinen ja asiakaspalvelijakin kuullosti tyytyväisellä. Lieneekö niilläkin joku provisio näistä pakettien jatkamisista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sonera, kaapeli-tv ja kanavapaketit...

Mainitsen taas kerran, että omalla kohdalla tuo kombinaatio toimii ihan loistavasti. Tuon HD-hässäkän johdosta purin Nelosen kanssa tehdyn sopimuksen muistaakseni samalla tai edellisellä viikolla, kuin Liiga alkoi. Mulla oli siis ennestään Viasat Sport johon sitten otin vielä Nelonen Paketin ja ne extrat, jotka siis sittemmin sain purettua pois. Homma hoitui ihan puhelimessa ja purkuvahvistuskin löytyy.

Se vaan, että vieläkin näkyy Nelonen Pro 1 ja 2, vaikka ei pitäisi. Lasku tuli viimeksi tänään ja siinä on vain tuo Viasat Sport, ihan kuin kuuluukin. Mielellään minä ilmaiseksi kanavia katson, saa nähdä kauanko nuo näkyvät. Luulin alussa, että kyllä ne kohta pimenevät, vaan eivät pimentyneet.

Vielä kun Soneran kaapelissa näkyvät Viasatin NHL Extra-kanavat, eli käytännössä jokainen peli suorana, niin ei voi valittaa.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Mainitsen taas kerran, että omalla kohdalla tuo kombinaatio toimii ihan loistavasti. Tuon HD-hässäkän johdosta purin Nelosen kanssa tehdyn sopimuksen muistaakseni samalla tai edellisellä viikolla, kuin Liiga alkoi. Mulla oli siis ennestään Viasat Sport johon sitten otin vielä Nelonen Paketin ja ne extrat, jotka siis sittemmin sain purettua pois. Homma hoitui ihan puhelimessa ja purkuvahvistuskin löytyy.

Se vaan, että vieläkin näkyy Nelonen Pro 1 ja 2, vaikka ei pitäisi. Lasku tuli viimeksi tänään ja siinä on vain tuo Viasat Sport, ihan kuin kuuluukin. Mielellään minä ilmaiseksi kanavia katson, saa nähdä kauanko nuo näkyvät. Luulin alussa, että kyllä ne kohta pimenevät, vaan eivät pimentyneet.

Vielä kun Soneran kaapelissa näkyvät Viasatin NHL Extra-kanavat, eli käytännössä jokainen peli suorana, niin ei voi valittaa.
Juu siis ei minullakaan ennen tätä ollut mitään ongelmia. Kolme vuotta olen ollut kaapelikorttiasiakkaana ja nettiasiakkaana kai kuusi vuotta. Edes netin kanssa ei ole ollut ongelmia joka on aika harvinaista täälläpäin. Ja alkuunhan tämäkin meni hyvin, eli sain ns. väärin myydyt kanavat pois ilman ongelmia jne. Palvelu on siis ollut periaatteessa hyvää ja asiallista, mutta nyt rupeaa oikeasti kyrsimään tuo sekoilu. Ei näy tälläkään hetkellä kuin nuo Nelosen Paketin kanavat.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Pitää sanoa, että vaikka DNA:sta ja sen asiakaspalvelusta sanotaan usein pahaa niin itselläni ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia sieltä suunnalta. Liittymääni oli jäänyt laajakaista päälle vaikka se piti ottaa pois käytöstä pari kuukautta sitten. Lähetin asiasta sähköpostia eilen illalla ja tänä aamuna asia oli hoidettu jo kuntoon.

Varmaan inhimillinen erehdys ollut alunperin, mutta eipä tuo haittaa, kun asiakaspalvelusta vastataan nopeasti ja korjataan asia.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tämä kuuluu tännekin. Olinpa tänään Alkossa katselemassa punaviintä ruokapöytään ja vailla kiirettä kävin hyllyjä läpi, niin sellainen nyrpeä 50+ tantta tulee viereen ja sanoo "No?" kysyvällä ilmeellä. No vastasin ihan ystävällisesti, että jotain uutta viintä tässä etsin ruokapöytään, niin tuli vastaukseksi yhtä nyrpeä "Jaa-ha" ja epäluuloinen katsaus rannekelloon. Olihan vasta puolipäivä. Sitten se ruma kotka vielä kyttäsi kassalta koko ajan. Lopulta valittuani pullon argentiinalaista ja menin maksamaan, niin ei jumalauta miten voikaan ihmistä katsoa ja arvioida halpaa makkaraa -sävyyn. Luonnollisesti mitään kiitoksia, hyviä päivänjatkoja tai muuta ei tullut. Mä oon kuullut, että Alkossa oli tuollaista joskus YYA-aikaan, kun viininäkin oli vain lippistä tai nudikkaa, mutta perinteet taitavat jossain liikkeissä olla yhä voimissaan. Puuttui vain Urkin syyttävä valokuva liikkeen seinältä.

Ensin meinasi vituttaa, mutta nyt myöhemmin naurattaa. On se alkoholin myynti vaan vakava juttu tässä maassa. Onneksi noin yleensä olen pitkäripasesta saanut todella hyvää palvelua, ainakin tähän yrmytätiin verrattuna.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ruokakauppa ja - 30 % punaiset tarrat tuotteissa. Varmasti kaikille tuttu juttu, tiedän. Sitä en tosin tiedä miten helvetin isot ja kirkkaan väriset noista ale-tarroista pitäisi tehdä, että kassaneiti ne alennukset tuotteista myös koneelle löisi? Yleensä jos on tullut ostettua (Siwa ja Hornet-paketit) isompi satsi kerralla näitä aletuotteita niin tulee kassalla katsottua, että varmasti tuo alennus myös koneelle lyödään. Tai usein vilkaisen poislähtiessä kuittia ja jos on huomautettavaa niin teen sen välittömästi siinä saman tien. Ja yleensä aina tulee ne seuraavan asiakkaan vittumaiset ilmeet kaupan päälle, "kehtaa äijä jostain muutamasta sentistä itkeä".

No eilen tuli käytyä paikallisessa CM:ssä iltamyöhäisellä hieman ennen sulkemisaikaa. Sen verran ajatuksissani olin (tähän myös kaunis vaalea nuori kassaneiti teki oman tehtävänsä), että eipä siinä tullut kassalla katsottua mitä hintoja tuotteista perittiin. Ostin neljä punaisen tarran tuotetta, tänä aamuna vilkaisin kuittia ja kappas. Kaikki neljä tuotetta mennyt normaali hinnalla. Kaikissa neljässä tuotteessa punainen tarra hyvin selkeästi ean-koodin vieressä. Reilut kolme euroa tuli otettua siipeen noista. Taas kerran, ei toi edes köyhän taloutta kaada, mutta kyllähän kun näistä alkaisi kirjanpitoa pitämään niin alkaa vuositasolla vähintään yhden kauppareissun ostokset olemaan tappiosarakkeessa. Kokeilenpas seuraavalla kerralla sellaista taktiikkaa, että jätän nuo punaisen tarran tuotteet koriin ja isken ne vasta sitten hihnalle, kun muut tuotteet ovat lukijan ohi tiensä kulkeneet. Siihen ystävällinen huomautus, että nää onkin sitten näitä - 30 % elintarvikkeita.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
TopShot verkkokauppa. Hyvä palvelu puhelimessa, sen jälkeen tilattu kamera päivässä kotiovelle. Kaikin puolin sujuva kauppa.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin tässä taannoin K-Supermarket lähikaupastani palan tarjouksessa ollutta naudan ulkofileetä. Hinta oli aivan naurettavan alhainen; 9,95€/kg, mikä jo antoi hieman viitteitä siitä, että ei tämä liha nyt täyttä priimaa ole. Lihan väri ja koostumus näyttivät kuitenkin ihan hyviltä, joten tarjoushaukkana päätin tarttua tilaisuuteen.

No, virhehän se oli. En ole eläessäni törmännyt yhtä kauheaan lihakönttiin. Pelkästään lihan haju oli niin pistävän maksainen, että olisi voinut kuvitella renssaavansa maksaa. Maku oli tietysti samanmoinen, eli koko liha päätyi roskiin.

Reklamoin tästä ostoksestani kauppiasta ja huomautin myös, että tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun myytte tarjouksessa hieman huonompaa tavaraa, mutta tämä oli jo aivan täysi pohjanoteeraus. Kehotin myös miettimään uudestaan, että kannattaisiko lopettaa tämä asiakkaan aliarvioiminen. Kyseinen kauppa, kun myy paljon itse leikkaamiaan ja pakkaamiaan lihoja, joiden laatu ei tunnu ajoittain täyttävän juuri mitään standardeja.

Kauppias vastasi reklamaatiooni muutaman päivän kuluttua ja kertoi, että hän soitti tavarantoimittajalle, eikä siellä suunnalla oltu saatu tuotteesta yhtään mitään palautetta. Kauppias myös kertoi, että lihan väri saattaa olla hieman erilainen, koska lihat olivat valmiiksi maustettuja. Olin vähän ihmeissäni ja lähetin uuden viestin, jossa täsmensin ostamani lihan tietoja. Se ei todellakaan ollut valmiiksi maustettua, eikä pakkauksessa ollut siitä mitään mainintaa.

Kauppias vastasi pian uudemman kerran ja kertoi, että alunperin lihat tosiaan olivat olleet Partasen vakuumipakattuja ja maustettuja paloja, mutta ne olivat olleet niin isoja, että heidän oma lihamestarinsa oli leikannut palat pienemmiksi ja pakannut uudestaan! Uudessa pakkauksessa tietenkin jätettiin kertomatta, että lihat ovat olleet jo kertaalleen vakuumissa ja mausteliemissä.

Vastasin kauppiaan reklamaatioon hämmentyneenä ja vihaisena. Minua oli aliarvioitu jo ostaessani tuon tuotteen ja nyt se tapahtui uudestaan. Minulle kerrottiin juuri, että olenkin ostanut lihaa, josta on pesty marinadit pois. Lisäksi ostan kyseisestä kaupasta tavaraa vuodessa useammalla tonnilla, eikä minulle edes aluksi tarjottu tuotteesta minkäänlaista hyvitystä. Toisessa viestissä kauppias lupasi hyvittää takaisin tuotteen hinnan. Pahoittelut olivat lähes olemattomat, eikä kauppias nähnyt heidän toiminnassaan juuri mitään väärää.

Hyvitys on edelleen hakematta ja ruoka-ostokset on nyt keskitetty aivan muihin kauppoihin.
 

scholl

Jäsen
Ruokakauppa ja - 30 % punaiset tarrat tuotteissa. Varmasti kaikille tuttu juttu, tiedän. Sitä en tosin tiedä miten helvetin isot ja kirkkaan väriset noista ale-tarroista pitäisi tehdä, että kassaneiti ne alennukset tuotteista myös koneelle löisi? Yleensä jos on tullut ostettua (Siwa ja Hornet-paketit) isompi satsi kerralla näitä aletuotteita niin tulee kassalla katsottua, että varmasti tuo alennus myös koneelle lyödään. Tai usein vilkaisen poislähtiessä kuittia ja jos on huomautettavaa niin teen sen välittömästi siinä saman tien. Ja yleensä aina tulee ne seuraavan asiakkaan vittumaiset ilmeet kaupan päälle, "kehtaa äijä jostain muutamasta sentistä itkeä".

mietin muuten sellaista, että onko joltain joskus veloitettu vähemmän kuin hintalapussa lukee. Multa on kerran. Sandtonissa Etelä-Afrikassa urheilukaupassa. Ostin Adidaksen urheilukassin, johon oli tarkoitus laittaa viinipullot, jotka ostin kotiin viemisiksi. Se hinta oli mielestäni jo halpa, mutta kassalla siitä joutui maksamaan vielä reilusti vähemmän kuin mitä hyllyssä luki ja lisäksi myyjä tarjoutui antamaan minulle ison muovikassin, johon voisin laittaa muut tuliaiseni, koska ne olivat hänen mielestään huonossa muovikassissa.

Suomessa menee usein noin, että hinta on eri kuin mitä piti olla. Citymarket on hyvä esimerkki. Jos sieltä tulee jotain safkaa ostettua ja jos himassa sattuu vilkaisemaan kuittiin niin usein hinnat ovat ihan eri kuin mitä hyllyssä luki, kuluttajan tappioksi. Kerran vain olen jäänyt voitolle heidän kanssaan ja se tapahtui silloin, kun minulta veloitettiin vain 3 energiajuomaa kun ostin 4. Tämä oli johtunut kai siitä, kun kassan akka ei osannut laskea neljään saakka. Huomasin tämän kun vilkaisin kuittia himassa, mutta en viitsinyt lähettää asiasta palautetta. "Anteeksi mutta teillä on töissä kassahenkilö, joka ei osaa laskea. Tämän vuoksi minulta veloitettiin nyt liian vähän, mutta usein olette veloittaneet liikaa".

Viimeksi kun kävin ruokakaupassa viime lauantaina niin silloin kassan nuori mimmi ei käyttänyt sitä hihnaa ollenkaan, vaan heitteli niitä mun ostoksia sinne eteenpäin. Sitten kun menin pakkaamaan niin sanoin jossain vaiheessa, että voisko niitä työntää sieltä eteenpäin, kun osa oli jossain kahden metrin päässä. Tuli vastaus takaisin: "laitoin ne siihen, ettei ne ryttäänny". Kummallinen pointti, ensin se heittelee osan kamoista minne sattuu ja osa jää sinne ylös, eikä hihnaa käytetä ollenkaan. Ostoksiakin oli niin vähän, etteivät ne mihinkään voi ryttääntyä. Tämän jälkeen minulle kerrottiin, että "ota ensi kerralla pidemmät kädet."
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
mietin muuten sellaista, että onko joltain joskus veloitettu vähemmän kuin hintalapussa lukee.

On. Lidlistä ostin erään kerran 8-packin olutta ja muuta ruokatarviketta siinä sivussa. Rahastusvaiheessa aprikoin että onpas halpaa, en kuitenkaan puuttunut asiaan ja pakkailin ripeästi rojut reppuun. Kuittia tarkastelin kaupasta poistuttuani ja huomasin ilokseni että kahdeksan olutta oli saatu yhden hinnalla.

Sitä kauppareissua on mukava muistella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kauppias vastasi pian uudemman kerran ja kertoi, että alunperin lihat tosiaan olivat olleet Partasen vakuumipakattuja ja maustettuja paloja, mutta ne olivat olleet niin isoja, että heidän oma lihamestarinsa oli leikannut palat pienemmiksi ja pakannut uudestaan!
Korjaus: ...liha oli ollut menossa vanhaksi, joten...
 

scholl

Jäsen
On. Lidlistä ostin erään kerran 8-packin olutta ja muuta ruokatarviketta siinä sivussa. Rahastusvaiheessa aprikoin että onpas halpaa, en kuitenkaan puuttunut asiaan ja pakkailin ripeästi rojut reppuun. Kuittia tarkastelin kaupasta poistuttuani ja huomasin ilokseni että kahdeksan olutta oli saatu yhden hinnalla.

niin noin voi sattua, mutta tarkoitin sitä hintalapun hintaa. Kun muka virheitä sattuu, ettei viivakoodista saatu hinta vastaa hyllyssä olevan hintalapun hintaa niin "se pieni" virhe yksikköhinnassa menee aina niin päin, että hinta on kalliimpi kuin hyllyssä lukee, ei ikinä toistepäin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
mietin muuten sellaista, että onko joltain joskus veloitettu vähemmän kuin hintalapussa lukee.
Kyllähän näitäkin tapauksia joskus on tullut eteen. Tosin useimmiten yllätys on ilmennyt jo kassalla, kun joku tarjouskoodi tms. on jäänyt kassajärjestelmään päälle.

Mutta mä olen kerran ostanut Tukholmasta paidan, jota ei ole veloitettu vielä tähän päivään mennessä. Tapahtumasta on aikaa ~15 vuotta. Noihin aikoihin Stockmann-kortti (luotto-) kävi muistaakseni Tukholman NK:ssa. Eli mä ostin sieltä paidan, vilautin kassalla Stockan korttia, ja veloituksen piti tulla seuraavan kuun Stockmannin laskussa. Kuten sanottua - ei ole tähän päivään mennessä tullut. Ei mulla tosin ole sitä paitaakaan enää eikä kyseinen luottojärjestelmäkään taida olla enää toiminnassa.
Lidlistä ostin erään kerran 8-packin olutta ja muuta ruokatarviketta siinä sivussa. Rahastusvaiheessa aprikoin että onpas halpaa, en kuitenkaan puuttunut asiaan ja pakkailin ripeästi rojut reppuun. Kuittia tarkastelin kaupasta poistuttuani ja huomasin ilokseni että kahdeksan olutta oli saatu yhden hinnalla.
Käy itse asiassa aika helpostikin. Yksittäisen pullon EAN-koodi sattuu olemaan oikein päin ja riittävän lähellä 8-packin EAN-koodia. Kone lukee niistä vain toisen. Se on tuurista kiinni kumman.

Itse asiassa näistä on pari tarinaakin. Kai niistä sen verran on jo aikaa kulunut. Muistaakseni Koffin 6-packit (lasipullot) olivat aikoinaan sellaisia, että kassalle mennessä kannatti aina kääntää sen reunimmaisen pullon EAN-koodi ulospäin. Samalla sitä pahvipakkauksessa olevaa 6-packin EAN-koodia piti taivuttaa yhdestä kulmasta - tai jopa repäistä ~0,5cm repeämä ihan siihen koodin kärkeen. Melkein poikkeuksetta koodinlukija nappasi hinnan siitä yksittäisestä pullosta. Sitten se oli enää myyjän tarkkaavaisuudesta tai jopa viitseliäisyydestä kiinni huomasiko hän sitä.

Toinen paljon tehty homma oli myös ostaa korillinen olutta - siis oikein perinteinen 24-pack lasipulloja. Itse asiassa mä taisin tehdä tän tasan kerran, mutta kaveriporukassa sitä sitten harrastettiin enemmänkin. Turussa pohjakerroksessa sijainnut ja nyt jo vuosia/-kymmen sitten lopettanut Antintalon Ruokavarasto oli aivan legendaarinen paikka tälle. Systeemi meni kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraavasti: koppa kaljaa ostoskärryjen alaritsille. Kassalla sitten nostetaan korista vain yksi pullo hihnalle ja ollaan hiljaa. Tietysti siinä piti olla vähän enemmän muitakin ostoksia sekä tietysti joku koulureppu tai treenikassi ja mieluiten vaikkapa pari kaveria harhautukseksi. Aivan helvetin typerältähän se näyttäisi, jos menisit ostamaan yhtä olutpulloa ja makkarapakettia ostoskärryjen kanssa...
 

scholl

Jäsen
Mutta mä olen kerran ostanut Tukholmasta paidan, jota ei ole veloitettu vielä tähän päivään mennessä. Tapahtumasta on aikaa ~15 vuotta. Noihin aikoihin Stockmann-kortti (luotto-) kävi muistaakseni Tukholman NK:ssa. Eli mä ostin sieltä paidan, vilautin kassalla Stockan korttia, ja veloituksen piti tulla seuraavan kuun Stockmannin laskussa. Kuten sanottua - ei ole tähän päivään mennessä tullut..

mulle on käynyt vastaava vuonna 2000 tai 2001. Ostin lenkkarit urheilumessuilta. Se oli ruotsalainen firma, joka niitä täällä esitteli. Juoksumatolla vielä testattiin ja myivät tossut niin että sain sukat kaupan päälle. Maksoin pankkikortilla ja niillä oli vielä se vanhan aikainen höylä. Sitä ostosta ei ole vielä tänä päivänäkään veloitettu. Eli eivät ole vieneet sitä maksukuittia varmaan pankkiin tai luottokuntaan vai minne ne on pitänyt toimittaa.

Toisin päin on se, että ostin Duell Bike weekend tapahtumasta touko-/kesäkuussa 2010 moottoripyörän renkaat. Takarengas tuli seuraavalla viikolla, mutta eturengas ei ole tullut vieläkään vaikka maksoin ne kummatkin. Olen valittanut siitä siihen putiikkiin, maahantuojalle ja Metzelerille Saksaan, mutta silti ei ole tullut mulle rengasta, vaikka Matkahuollolla pitäisi tulla. Saatanan kusettajat laittavat settihinnan, eivätkä aiokaan toimittaa kuin toisen renkaan. Varokaa Duellia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joskus kävi citymarketissa juurikin niin että hinta hyllyssä taisi olla 9.99€ (normaali hinta 19.99€), huomasin tuon kun olin kävelemässä kaupasta ulos ja menin info-tiskille mainitsemaan. Sain 10€ takaisin. Viikon päästä sama tuote oli vieläkin tarjouksessa, huomasin jo kassalla että taas laskutetaan väärin, siinä sitten korjailtiin kassalla hinta oikeaksi. Tuon jälkeen olen miettinyt että onko kaupalla mitään velvollisuutta pitää hintoja samana kuin hyllyssä (tai jos on velvollisuus, niin valvotaanko sitä)? Näistäkin voisi tehdä pistokokeita kauppoihin ja määrätä vaikka toisesta virheestä vuoden sisällä sakot. Eihän joku 10€ varmaan kovin monen taloutta kaada, mutta enemmänkin periaatekysymys. Sama homma niillä punalappuisilla tuotteilla, jos ostan sellaisen vaikkapa iltapalaksi, niin siitä on hyötyä myös minulle sekä kaupalle, verrattuna tilanteeseen jossa otan sen missä päiväys on kaukana tulevaisuudessa.

Myös tietyllä tapaa tuo kassaneitien tyyli laittaa tavaroita vituttaa, jos olen pakkaamaassa tavaroita, niin niitä on turha jättää sinne ylös hihnan viereen tai työntää reunaa pitkin alas. Ymmärrän jos kukaan ei ole pakkaamassa (miten se muuten on joillekkin niin hankalaa mennä pakkaamaan kun ostokset on laitettu hihnalle? Varsinkin jos on täysi kärryllinen niitä ostoksia).

Näistä kaikista tuli mieleen positiivista, Raumalla K-(super?)market Rosmariinissä on n. 25v mies usein kassalla, ollut jo useamman vuoden. Laittaa ostokset nopeasti ja täsmällisesti lukulaitteen läpi, on kohtelias ja en ole nähnyt hänen tekevän virhettä. Muutenkin siitä tehokkuudesta saisi moni kassatyttö ottaa oppia. Veikkaan että 2x nopeammin saa ostokset luettua kuin normaalit kassalla olijat.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Näistä kaikista tuli mieleen positiivista, Raumalla K-(super?)market Rosmariinissä on n. 25v mies usein kassalla, ollut jo useamman vuoden. Laittaa ostokset nopeasti ja täsmällisesti lukulaitteen läpi, on kohtelias ja en ole nähnyt hänen tekevän virhettä. Muutenkin siitä tehokkuudesta saisi moni kassatyttö ottaa oppia. Veikkaan että 2x nopeammin saa ostokset luettua kuin normaalit kassalla olijat.

Vaan oletkos muti nähnyt tuon kyseisen kundin IKINÄ hymyilevän? Tyyppi on oikeasti erittäin kohtelias ja tosiaan ripeä asiakaspalvelija, mutta kun "kiitos ja hyvää päivänjatkoa/viikonloppua/joulua/juhannusta/mitävaan" tulee täydellisellä pokerinaamalla ja monotonisella äänellä, niin kyllä se vähän ihmetyttää.

Citymarketissahan on se eräs nuori nainen, joka hymyilee aina ja on taidettu valita Rauman parhaaksi/positiivisimmaksi kassahenkilöksi tjsp. Hänen kassallaan en ole asioinut, mutta hymyn olen nähnyt. Kyllä siitä tulee itsellekin parempi mieli.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vaan oletkos muti nähnyt tuon kyseisen kundin IKINÄ hymyilevän? Tyyppi on oikeasti erittäin kohtelias ja tosiaan ripeä asiakaspalvelija, mutta kun "kiitos ja hyvää päivänjatkoa/viikonloppua/joulua/juhannusta/mitävaan" tulee täydellisellä pokerinaamalla ja monotonisella äänellä, niin kyllä se vähän ihmetyttää.

Citymarketissahan on se eräs nuori nainen, joka hymyilee aina ja on taidettu valita Rauman parhaaksi/positiivisimmaksi kassahenkilöksi tjsp. Hänen kassallaan en ole asioinut, mutta hymyn olen nähnyt. Kyllä siitä tulee itsellekin parempi mieli.

Niinno, onhan se vähän noin. Mutta en kyllä muista että olisin nähnyt hänen hymyilevän, mutta eipä se sinänsä itseäni haittaa.

Tuo cittarin tyttö vaikuttaa mielestäni ylipirteältä ja teennäiseltä. Vanhahkot ihmiset hänestä tuntuvat tykkäävän, itse olen koittanut vältellä parhaani mukaan. (ruoka)Kaupassa käynnit eivät ole itselleni iloisia tapahtumia ja tuollainen yli-iloisuus (onko edes sana?) häiritsee minua jollain tavalla. Luultavasti tuo on oikeastikkin työn ulkopuolella erittäin iloinen ja muutenkin positiivinen, eikä tuo ole vain esitystä, mutta jotenkin itse en tykkää tuosta.

Arvostan tehokkuutta enemmän kuin tuota iloisuutta. Menen kauppaan ostamaan ostokset, haluan sen olevan nopeaa ja mutkatonta, ilman turhia toimenpiteitä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kauppias vastasi pian uudemman kerran ja kertoi, että alunperin lihat tosiaan olivat olleet Partasen vakuumipakattuja ja maustettuja paloja, mutta ne olivat olleet niin isoja, että heidän oma lihamestarinsa oli leikannut palat pienemmiksi ja pakannut uudestaan! Uudessa pakkauksessa tietenkin jätettiin kertomatta, että lihat ovat olleet jo kertaalleen vakuumissa ja mausteliemissä.
Vahvasti epäilen, että sinulle on myyty vanhenemassa olevaa tai jo suorastaan vanhentunutta lihaa. Tuo palanpilkkomistarina on aika onneton selitys. Käsittämätöntä että kauppias riskeeraa asiakassuhteensa, ja mikä pahinta, korjaa katteitaan asiakkaiden terveyden kustannuksella. Menettelisin vastaavassa tilanteessa samoin kuin maniakos, lähikauppias menisi armotta boikottiin.

Olenko väärässä, jos väitän että kaupoissa ei enää suhtauduta samalla ammattiylpeydellä liha- ja kalatiskeihin kuin 20-30 vuotta sitten? Noihin aikoihin tiski oli usein liikkeen tärkein näyteikkuna. Nyt siellä myydään usein jotain Vietnamista pakasteena roudattua pangasiusta ja ongelmajätteen värisessä liemessä uivia lihanpalasia. Hyvin hoidetuista lihatiskeistä uskaltaa vielä ostaa, jos mesta on tuttu, mutta silti kannattaa olla hereillä. Lihatiskien yhteydessä toimivia grillipisteitä taas vältän. Niistä on jalostunut kauppiaille yksi kätevä kanava päästä vanhenevasta kamasta eroon. Suihkaus vahvaa maustöljyä päälle ja grilliin, niin kauppa käy taas.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruokakauppa ja - 30 % punaiset tarrat tuotteissa. Varmasti kaikille tuttu juttu, tiedän. Sitä en tosin tiedä miten helvetin isot ja kirkkaan väriset noista ale-tarroista pitäisi tehdä, että kassaneiti ne alennukset tuotteista myös koneelle löisi? Yleensä jos on tullut ostettua (Siwa ja Hornet-paketit) isompi satsi kerralla näitä aletuotteita niin tulee kassalla katsottua, että varmasti tuo alennus myös koneelle lyödään. Tai usein vilkaisen poislähtiessä kuittia ja jos on huomautettavaa niin teen sen välittömästi siinä saman tien. Ja yleensä aina tulee ne seuraavan asiakkaan vittumaiset ilmeet kaupan päälle, "kehtaa äijä jostain muutamasta sentistä itkeä".

Tämä on kyllä kummallista. Itsekin otan yleensä parit punalappuiset Hornet-paketit pakkaseen paikallisesta Salesta jos niitä sattuu olemaan(kumma kyllä yleensä lihahyllyn ainoat -30€% tuotteet) ja vähintään joka toinen kerta ne menevät aluksi normaalihinnalla vaikka yleensä ostokseni koostuvat noiden lisäksi jostain leipäpussista,maidosta ja hedelmistä. Myyjälläkään ei tunnu olevan väliä. Kiva sitten alkaa kassalla valittamaan joka kerta samasta asiasta hirveä jono takana. Ei tuosta nyt niin hirveää tappiota tule mutta periaatteen takia tämä nakertaa koska tuskin muuten edes ostaisin kyseisiä tuotoksia elleivät ne olisi puoli-ilmaisia.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vahvasti epäilen, että sinulle on myyty vanhenemassa olevaa tai jo suorastaan vanhentunutta lihaa. Tuo palanpilkkomistarina on aika onneton selitys. Käsittämätöntä että kauppias riskeeraa asiakassuhteensa, ja mikä pahinta, korjaa katteitaan asiakkaiden terveyden kustannuksella. Menettelisin vastaavassa tilanteessa samoin kuin maniakos, lähikauppias menisi armotta boikottiin.
Koitan itse välttää aina lihatiskiä, kuitenkin samat lihat on myynnissä vakuumissa alkuperäisessä pakkauksessa. Nuo lihatiskin lihathan tulevat muiden mukana (tosin isommissa paketeissa) ja ne avataan paketista, joista sitten leikataan sopivan kokoisia paloja myyntiin. Eli yksi turha välivaihe joka saattaa huonontaa laatua. Myös kalatiskiä pyrin välttämään, varsinkin savustettua kalaa. Siitä ei koskaan tiedä kuinka kauan se on ollut fileenä ennenkuin on savustettu.

Jos olisi isompi pakastin, ostaisin aina kerrallaan kokonaisen naudan ja sian, jättäisin nuo lihatiskit yms. kokonaan pois välistä. Luottoa noihin lihatiskeihin kauheasti ole, parhaiten kaupan tuotteista luotan valmiiksi vakuumissa olevaan.

Mitä ihmisillä muuten on jauhelihaa vastaan? Kuulin kaupassa kun joku tokaisi että ei halua syödä teurasjätteitä kun oli ostamassa jauhelihaa. Kyllähän kaikki aivot, sydämet, silmät, maksat yms ovat syötäväksi kelpaavaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos olisi isompi pakastin, ostaisin aina kerrallaan kokonaisen naudan ja sian, jättäisin nuo lihatiskit yms. kokonaan pois välistä.

Parempi idea. Alat sikanautafarmariksi, niin on aina tuoretta lihaa tarjolla, sen kun käy lihakirveellä sipaisemassa!


Olen kyllä saanut joskus tavaraa halvemmalla kuin olisi pitänyt. Ruokaostoksia en muista, mutta koristossut paikallisesta Citymarketista ovat jääneet mieleen. Meillä oli tulossa joku katukorishöntsäturnaus ja ajateltiin sitten, että kurkataanpa jos jostain löytyisi riittävän halvat aletossut.

Kaverin kanssa sitten bongattiin sittarin alelaarista hyvännäköiset ja budjettiin sopivat popot. Tää oli markka-aikaa, ja yksityiskohdat jo unohtuneet, mutta sanotaan että hintalappu oli 500mk ja poistoale 80%. Eli niiden olisi pitänyt maksaa justiinsa köyhän budjettiin puristeltavissa olevan Sibeliuksen verran.

Kassalla laskivat kuitenkin vielä 80% lisää alennusta jo alennetusta hinnasta. Kysyttiin vielä, että meniköhän tämä nyt ihan oikein, kun ei haluttu hankaluuksia kassatytölle ja tuota satasen hintaakin pidettiin jo varsin kohtuullisena. Rimpauttikin vielä kenkäosastolle, josta myyjä vahvisti hinnan, joten eipä siinä mitään. Saatiin sitten ostaa hyvät kengät hyvällä omallatunnolla - ja 20 markalla. Olen käyttänyt viimeksi tänä syksynä kyseisiä popoja.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers

Haha, ihan sama juttu kävi Prismassa muutama vuosi sitten. Jostain syystä niillä oli myynnissä Karhun juoksulenkkareita, jotka olivat ihan yleisestikin pätevät. Normihintaa oli vissiin 150€ ja hintalapussa -70% ja siitä muodostunut punainen hintalappu kertoi hinnan olevan 45€. Otin monot mukaan, koska olivat suht passelit ja ilokseni kassamimmi vähensi vielä 70% tuosta 45€:sta, joten maksettavaa jäi mukavat 13,5€.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli vielä toinen juttukin mieleen. Jäin joskus "velkaa" vakiokioskille kymmenen senttiä. Röökiaskin hinta oli noussut, ja mukana ei ollut kuin kolikoita. Antoi askin tuolla hintaa kuitenkin. Koska tupakasta ei kaiketi saa antaa alennusta, niin joutui lyömään täyden summan kassaan. Rehtinä vakioasiakkaana lupasin kuitenkin maksaa myöhemmin puuttuvan summan korkojen kera.

Seuraavana päivänä menin sitten kioskin ohi ja ajattelin hoitaa velan pois. Tiskin takana oli toinen myyjä, joka ei luonnollisestikaan tiennyt asiasta. Mutta ei selvästikään jaksanut kuunnellakaan parin sanan vertaa. Ihmettelin jo, että miksi kysyy närkästyneenä, että onko mulla kuittia tallessa. No ei tietenkään ole mitään kuittia. Viimeinään sitten tuhahti jotain ja kaivoi mulle kassasta 20 senttiä. Palautin ne ja annoin 20 senttiä omasta pussista ja selitin asian vielä uudestaan. Jäi kyllä sellainen käsitys, ettei tajunnut vieläkään, mistä oli kyse.

Tulee aina Frasierin uusintakierroksella mieleen tuo tapaus. Siinähän on se yksi klassikkojakso, missä Marty-pappa yrittää tuloksetta palauttaa pankkiin automaatin liikaa antamaa rahaa, päätyy lopulta pankkiryöstöstä syytetyksi ja saa kohtuullisen suuren korvauksen pankilta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös