Vein asuntoauton vuosihuoltoon alkuviikosta ja keskiviikkona soitettiin ja kerrottiin että auto on valmis.
Hain pois sen juuri ennen huollon sulkemista klo 16.30 ja lähdin kotiinpäin (n. 25 km). Matkalla pysähdyin kaupan eteen kun piti hakea ruokaa. Kun nousin autosta huomasin että siitä vuotaa jotain nestettä, oli nimittäin märkä viiva auton perässä. Haistoin nestettä ja totesin että se on dieselölyä ja vilkaisu auton alle varmisti että nestettä tulee minun autosta.
No, huolto oli jo mennyt kiinni, minut huoltoon kuljettanut kaveri oli ilmeisesti jo ehtinyt taakaisin kotiin, niin en viitsinyt vaivata häntä toistamiseen. Siis päätin ajaa kotiin vuodosta huolimatta ja soitta aamulla huoltoon.
Aamulla soitin huoltoon ja kerroin tilanteen. Huoltomies pahoitteli tapahtunutta ja sanoi että ilmeisesti polttoainesuodattimen (vaihdettiin vuosihuollossa) tiiviste vuotaa. Hän sanoi ettei minun tarvitse ajaa takaisin sinne, hän lähettää huoltomiehen minun luo korjaamaan vian. Kun eilen tulin kotiin töistä auto oli kunnossa.
Tämä oli minusta laadukasta asiakaspalvelua, kun lupasivat korjata vian minulle vähiten harmia aiheuttavalla tavalla. Itse olen ollut asiakaspalvelijana yli 20 vuotta ja tiedän että kaikille sattuu vahinkoja. Siksi minä lähestyin huoltoliikettä ystävällisesti, vaikka he olivat mokanneet. Useimmiten virheet korjataan nopeasti ja helposti jos lähestyy ystävällisesti, niinkuin tässä tapauksessa.
Tämä tilanne olisi jonkun muun kirjoittamana ehkä mennyt huonon palvelun alle, sillä auto oli rikki kun haki sen huollosta. Asiakas olisi ilmeisesti soittanut ja huudellut että "mitä vittua te ootte sählänny, saatana!". Varmasti huolto olisi edelleen korjannut virheensä, mutta tuskin työjohtaja olisi ehdottanut että huoltomies käy 25 km:n päässä korjaamassa vian asiakkaan luona.
Tiedän että näin se vain menee, ystävällinen lähestyminen ongelmatilanteessa tekee että ongelman ratkaiseminen on molemminpuolin helpompaa.
Hain pois sen juuri ennen huollon sulkemista klo 16.30 ja lähdin kotiinpäin (n. 25 km). Matkalla pysähdyin kaupan eteen kun piti hakea ruokaa. Kun nousin autosta huomasin että siitä vuotaa jotain nestettä, oli nimittäin märkä viiva auton perässä. Haistoin nestettä ja totesin että se on dieselölyä ja vilkaisu auton alle varmisti että nestettä tulee minun autosta.
No, huolto oli jo mennyt kiinni, minut huoltoon kuljettanut kaveri oli ilmeisesti jo ehtinyt taakaisin kotiin, niin en viitsinyt vaivata häntä toistamiseen. Siis päätin ajaa kotiin vuodosta huolimatta ja soitta aamulla huoltoon.
Aamulla soitin huoltoon ja kerroin tilanteen. Huoltomies pahoitteli tapahtunutta ja sanoi että ilmeisesti polttoainesuodattimen (vaihdettiin vuosihuollossa) tiiviste vuotaa. Hän sanoi ettei minun tarvitse ajaa takaisin sinne, hän lähettää huoltomiehen minun luo korjaamaan vian. Kun eilen tulin kotiin töistä auto oli kunnossa.
Tämä oli minusta laadukasta asiakaspalvelua, kun lupasivat korjata vian minulle vähiten harmia aiheuttavalla tavalla. Itse olen ollut asiakaspalvelijana yli 20 vuotta ja tiedän että kaikille sattuu vahinkoja. Siksi minä lähestyin huoltoliikettä ystävällisesti, vaikka he olivat mokanneet. Useimmiten virheet korjataan nopeasti ja helposti jos lähestyy ystävällisesti, niinkuin tässä tapauksessa.
Tämä tilanne olisi jonkun muun kirjoittamana ehkä mennyt huonon palvelun alle, sillä auto oli rikki kun haki sen huollosta. Asiakas olisi ilmeisesti soittanut ja huudellut että "mitä vittua te ootte sählänny, saatana!". Varmasti huolto olisi edelleen korjannut virheensä, mutta tuskin työjohtaja olisi ehdottanut että huoltomies käy 25 km:n päässä korjaamassa vian asiakkaan luona.
Tiedän että näin se vain menee, ystävällinen lähestyminen ongelmatilanteessa tekee että ongelman ratkaiseminen on molemminpuolin helpompaa.