Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 298
  • 6 860

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihteeksi kehuja. Sitä saa nettikirjakauppa Booky.fi.

Joitakin kertoja olen tuolta tilannut kamaa. Kaupan kolme tärkeintä elementtiä ovat kohdillaan: hintataso, valikoima ja toimitusaika. Viimeksi mainittu on esimerkki hyvästä asiakaspalvelusta. Jos tilattavia tuotteita on varastossa, niin ne saa käteensä seuraavana päivänä. Joskus kysyin tuolta jotain ja vastaus (sähköpostilla sekin) tuli 15minuutissa. Propsit myös siitä että hinta on se mikä on ilmoitettu eikä mitään toimituskuluja tai maksutapalisiä ole.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Perustapaus operaattorilta:

Haluan Canal+ -paketin ja Maikkarin paketin pois. Maikkarin paketti on yhdistetty Urho Totaliin. Täti aspassa ilmoittaa että onnistuu kun kikkailee hieman paketteja. Soittaessani aspaan, oli laajakaistayhteyden muutto kesken. Ts. vanhasta osoitteesta kytketty pois, uuteen paikkaan ei oltu vielä kytketty. Ei kuulemma pystynyt tekemään kanavapakettimuutoksia kun edellinen tehtävä (tässä tapauksessa se muutto) oli kesken. Täti sanoi, että hän hoitaa asian. Varmistin vielä kysymällä, että mun ei tarvitse tehdä mitään? Hän sanoi, että ei tarvitse.

Netti lähti toimimaan ilmoitettuna päivänä. Arvatkaapa olivatko kanavapaketit sillä mallilla kuin halusin?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ässien toimisto ansaitsee kehunsa.
Työntäyteinen viikko ei mahdollistanut kausikortin hakua, joten laitoin sähköpostia toimistolle että voisitteko lähettää kausikortin kotiin jollain keinolla, esim maksan kausikortin Ässien tilille ja he lähettävät kortin postissa. Vastausta ei kuulunut lainkaan, mutta 2 päivää sähköpostin lähettämisestä posti toi kirjeen jossa oli kausikortti ja lasku.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihteeksi kehuja. Sitä saa nettikirjakauppa Booky.fi.

Kas näin se hyvä palvelu kantaa hedelmää, sillä menin viestisi luettuani välittömästi tuonne ja kirja tuli tilatuksia nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa. Nyt mielenkiinnolla odottelen, että toimiiko tuo kehujen mukaisesti. Tosin ihan tyytyväinen olen ollut noihin verkkokirjakauppoihin noin yleisemminkin. Mutta kiitti vinkistä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kas näin se hyvä palvelu kantaa hedelmää, sillä menin viestisi luettuani välittömästi tuonne ja kirja tuli tilatuksia nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa. Nyt mielenkiinnolla odottelen, että toimiiko tuo kehujen mukaisesti. Tosin ihan tyytyväinen olen ollut noihin verkkokirjakauppoihin noin yleisemminkin. Mutta kiitti vinkistä.

Lisäyksenä vielä sen verran, että tuolla osataan lähettää paketit myös osissa. Eli siis jos tilaat kaksi kirjaa joista toista luvataan suoraan varastosta ja toista viikon viiveellä, niin varastossa oleva kirja lähetetään ensin eikä jäädä venaamaan että saataisiin koko tilaus täyteen. Uskoisin että kirjat saisi pyytämällä myös samaan aikaan, mutta tuossa yksitellen lähettämisessä on vielä se etu että silloin paketti yleensä mahtuu postilaatikkoon eikä tarvitse mennä erikseen postiin.

Adlibris on myös ihan hyvä. Ei siinä sinällään mitään moittimista ole, mutta hitaampi ja hieman kalliimpi kuin booky. Adlibriksen etuna sitten toisaalta on laskulla maksaminen, jos sellaista haluaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Adlibris on myös ihan hyvä. Ei siinä sinällään mitään moittimista ole, mutta hitaampi ja hieman kalliimpi kuin booky. Adlibriksen etuna sitten toisaalta on laskulla maksaminen, jos sellaista haluaa.

Samoin Suuren Kuun toiminnasta en ole löytänyt moitteen sijaa.

Divareista parhain on Myyrmäessä toimiva Vantaan antikvariaatti, joka on nimekkeiden määrällä mitattuna myös Suomen suurin. Palvelu on todella asiantuntevaa varsinkin silloin, kun paikan pääpyörittäjä sattuu olemaan paikalla. Loistavia suosituksia satelee liukuhihnalta ja meheviä anekdootteja suomalaisesta kirjallisuusmaailmasta riittää yllin kyllin. Ja nettipalveluhan toimii myös mainiosti.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitää ihmetellä tuota miten usein kuulee, että Soneran liittymät ovat aivan päin seiniä verrattuna siitä mitä oli sovittu. Sitten maukkaat 50 minuuttia maksullista jonotusta. Tuohan voisi olla oikein oiva strategia. Väärä liittymä ja kerätään hillot jonotuksista. Tänään kuulin miten joku purnasi että oli loppukesästä tehnyt sopimuksen, jossa oli parikin eri halvempaa täkyä ja kun lasku oli tullut niin totta kai ne sieltä puuttuivat. Vaahtosi nimenomaan sitä miten sopimusta tehdessään(jossain cittarissa ilmesesti) ei ollut jostain syystä saanut asiasta kunnon paperia, vaikka sitä oli pyytänyt.

Kyllähän näistä operaattoreista kuulee kaikista sitä ja tätä ja itselläkin varsinkin Elisasta on noita sekoilukokemuksia, mutta Soneran kohdalla noista kuulee oikeastaan tosi usein. Noita edellämainitun tyylisiä esimerkkejä hieman eri variaatioilla on kuullut nyt kesällä melkein jatkuvasti. Missä kohtaa tapahtuu se katkos, jos esim. joku vaihtaa liittymänsä puhelimessa ja sitten tiedoista näkyy että liittymä on vaihdettu kyllä sinä päivänä, mutta ei siihen mitä oltiin sovittu? Eikö sitä ole näppäilty oikein, vai mikä siinä on se vaikea kohta?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noh, otin eilen illasta Soneraan yhteyttä omilta asiakassivuilta löytyvällä yhteydenottopyyntö-lomakkeella. Selvitin tilanteen, eli sen, että minulle oli luvattu sama hinta. Ja kysyin mahdollisuutta palata vanhaan sopimukseen. Tänään tuolta soitettiinkin, ja pahoiteltiin tapahtunutta. Vanhaan sopimukseen palataan, ja maksamani ylimääräinen osuus hyvitetään seuraavissa laskuissa.

Iloitsin liian aikaisin. Vanhaan sopimukseen kyllä palattiin, mutta se on merkitty alkaneeksi vasta elokuun 30. päivä. Näin ollen ryökäleet yrittävät laskuttaa edelleen elokuun 1. - 29. päivältä tuota kalliimpaa hintaa. Ylimääräistä osuutta ei siis ole hyvitetty.

Perkeleen tunarit. Pitää ottaa taas yhteyttä. Pakko tuo lasku on silti maksaa, koska se on pienimmän riesan tie. En jaksa ainakaan mitään tappeluita maksamattomista laskuista. Hyvitykset tulkoot sitten seuraavissa laskuissa, kun kerran lupasivat. *tana.
 

Nick Neim

Jäsen
Sonera on siis oma murheen aiheeni myös, tuli nimittäin tuosta Mackin viestistä mieleen.

Alkusyksystä äitini irtisanoi laajakaistaliittymän, kun oli tarkoitus ottaa se omiin nimiini. Määräaikainen sopimus päättyi ja itsekin kun on päätynyt työelämään, joten on resursseja maksellakin nuo ominpäin. Kävin Riihimäellä jossain Teleliikkeessä (en satu muistamaan oikeaa nimeä), kun en tuntunut muualta löytävän Soneran liikkeitä. Yksityinen yrittäjä, mutta kuulemma jonkin näköinen yhteistyösopimus Soneran kanssa, ja liittymän aukaisu onnistuu myös siellä. Ei siinä, sopivan oloinen yhteispaketti löytyi ja hintakin oli mielestäni kohtuullinen. Asennuksen oli määrä tapahtua pari viikkoa tuon tapaamisen jälkeen.

Määrättynä aikana ei mitään kuulunut, vaikka odottelin pari tuntia annetun ajan ylikin. Soittoa Soneralle (jonojen kera, tosiaan) ja tuleekin ilmoitus, ettei koneelta löydy mitään tuollaisista tiedoista, joita annoin. Tilaus ei siis ollut mennyt "läpi", vaikka paperitkin tuolta Teleliikkeestä sain. No, puhelimessa vänkäyksen jälkeen sain samat ehdot samalla hintaa (mm. modeemin saaminen liittymän avauksen ohessa ilmaiseksi meinasi tuottaa hankaluuksia, toki olisihan siitä ollut sitten mustaa valkoisella) ja kaikki näytti hyvältä, vaikka asennus viivästyikin tämän episodin takia viikon. Tämän vuoksi puhelimessa ollut työntekijä lupautui antamaan 2 ensimmäistä kuukautta 19,90 euron kuukausihintaan.

Viime viikon torstaina tuli ensimmäinen lasku, hintaa näytti olevan 28,90 e. Nyt vituttaa, taas saa alkaa jonottelemaan. Tuntuu, että jokin siellä nyt tökkii ja pahasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viime viikon torstaina tuli ensimmäinen lasku, hintaa näytti olevan 28,90 e. Nyt vituttaa, taas saa alkaa jonottelemaan. Tuntuu, että jokin siellä nyt tökkii ja pahasti.

Laita yhteydenottopyyntö Soneran omilta sivuilta. Ja kerro tilanne siellä mahdollisimman selkeästi. Yleensä ottavat yhteyttä melko nopeasti. Minä laitoin viestiä omasta ongelmastani eräänä iltana töiden jälkeen. Soitto tuli jo seuraavana iltapäivänä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laita yhteydenottopyyntö Soneran omilta sivuilta. Ja kerro tilanne siellä mahdollisimman selkeästi. Yleensä ottavat yhteyttä melko nopeasti. Minä laitoin viestiä omasta ongelmastani eräänä iltana töiden jälkeen. Soitto tuli jo seuraavana iltapäivänä.

Kaikki on suhteellista, minulle soitettiin kuukauden kuluttua...
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perkeleen tunarit. Pitää ottaa taas yhteyttä. Pakko tuo lasku on silti maksaa, koska se on pienimmän riesan tie. En jaksa ainakaan mitään tappeluita maksamattomista laskuista. Hyvitykset tulkoot sitten seuraavissa laskuissa, kun kerran lupasivat. *tana.

Jos maksat niin peli on kenties sillä selvä- He ovat saaneet haluamansa (rahat) ja aspaan valittavasta asiakkaasta ei tarvitse enää sen jälkeen välittää. Ehkä luvataan hyvittää se tulevissa laskuissa, mutta kappas vaan kun sitä hyvitystä ei tulla koskaan sinne laskuun lisäämään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos maksat niin peli on kenties sillä selvä- He ovat saaneet haluamansa (rahat) ja aspaan valittavasta asiakkaasta ei tarvitse enää sen jälkeen välittää. Ehkä luvataan hyvittää se tulevissa laskuissa, mutta kappas vaan kun sitä hyvitystä ei tulla koskaan sinne laskuun lisäämään.

No se vituttaa, mutta vituttaa vähemmän, kuin joutuminen perintätoimiston perinnän uhriksi. Jos niikseen tulee, niin olkoon sitten rangaistus tyhmyydestä ja puhelinmyyjän uskomisesta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Hesarin kotisivuilla pääsee kätevästi kirjautumaan asiakasnumerolla omiin tietoihinsa. Sieltä löytyy sitten useita vaihtoehtoja tehdä muutoksia esim. muuttaa tilausta pidemmäksi, muuttaa laskutusjaksoa jne, mutta tilauksen lopettaminen- vaihtoehtoa sieltä ei, yllätys yllätys, löydykään. Ymmärrän kyllä, että Hesari ei halua menettää tilaajiaan, mutta aika härskiä toimintaa jättää tälläinen toiminto sivuilta pois. No, laitoin sähköpostia asiakaspalveluun ja toivottavasti homma hoituu sitä kautta.

Turhan kovaa hintaa pyytävät nykyjään pelkän sunnuntainumeron lukemisesta. Arkena luen lehden muualla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hesarin kotisivuilla pääsee kätevästi kirjautumaan asiakasnumerolla omiin tietoihinsa. Sieltä löytyy sitten useita vaihtoehtoja tehdä muutoksia esim. muuttaa tilausta pidemmäksi, muuttaa laskutusjaksoa jne, mutta tilauksen lopettaminen- vaihtoehtoa sieltä ei, yllätys yllätys, löydykään. Ymmärrän kyllä, että Hesari ei halua menettää tilaajiaan, mutta aika härskiä toimintaa jättää tälläinen toiminto sivuilta pois. No, laitoin sähköpostia asiakaspalveluun ja toivottavasti homma hoituu sitä kautta.

Hyvin yleistä tuo. Elisan sivuiltakin voi kyllä tilata kaikkia mahdollisia kanavia, mutta ei irtisanoa mitään.
 

scholl

Jäsen
Hyvin yleistä tuo. Elisan sivuiltakin voi kyllä tilata kaikkia mahdollisia kanavia, mutta ei irtisanoa mitään.

Elisalta ei voi irtisanoa ikinä mitään, eivätkä myönnä virheitään. Mulla oli 50 luvulla avattu puhelinliittymä, joka oli perintönä tullut mulle ja olin pari kertaa vaihtanut sen lankanumeron sijaintipaikkaa. Jossain vaiheessa yritin irtisanoa sitä. Puhelinosakkeen sain myytyä helposti, mutta liittymän irtisanominen oli muutama vuosi sitten lähes mahdotonta. Aina sanottiin, että onnistuu kunnes tuli seuraava lasku. Puolitoista vuotta jouduin maksamaan niitä laskuja, vaikken puhunut yhtään, eikä ollut enää puhelinkonetta seinässäkään. Silti jouduin maksamaan kun eivät saaneet sitä liittymää kiinni, vaikka monta kertaa sovittiin, että nyt se loppuu. Lähetin tulikivenkatkuista palautetta sinne ja vaadin korvauksia. Eivät vastanneet mitään, mutta Elisan kännykkäliittymän laskujen tulo loppui (siis entisen Radiolinjan liittymän, josta oli tullut Elisan liittymä). Ajattelin, että hyvittänyt nyt siitä lankanumerohommasta. Meni 6kk kunnes Elisasta tuli lasku. Silloin väittivät, että laskuttomuus johtui siitä, että heillä oli ollut ongelmia laskutuksessa. Miten hemmetti muka voi olla ongelmia laskutuksessa puolen vuoden ajan. No anyway, siinä laskussa minulta oli veloitettu muutama kymppi per kuukausi jotain ihan palveluviestejä, joita en ollut tilannut. Väittivät, että olen tilannut. Jos se olisi ollut 1kk niin ok, olisin voinut sanoa, että en ole tilannut, pankaa se poikki, mutta nyt se oli 6 kuukautta kerralla, enkä ollut voinut siis reagoida siinä välissä, kun en tiennyt, että minulta yritetään sellaisia veloittaa. Sanoin etten maksa, johon eivät reagoineet mitään. Jossain vaiheessa lasku meni Intrumiin. Sanoin Intrumiin että asia on riidanalainen, jolloin Intrum sanoi että ok jne. Lähetin myös Elisalle uutta palautetta. Sitten Elisalta tuli kirje, että liittymäni on irtisanottu jne. Siis yhteenkään reklamaatioon tai asioihin, mistä olimme puhelimessa keskusteltu, ei reagoitu millään tavalla, vaan samoin kuin lankaliittymän kanssa, haistattivat paskat ja laittoivat uutta laskua vain tulemaan. Parasta oli se, että usein asiakaspalveluun ei päässyt edes puhelimella läpi, vaan siellä oli suoraan joku nauhoite, että se on nyt niin ruuhkautunut, etteivät ota puheluita. Lopulta vittuunnuin niin, että maksoin laskun Intrumiin ja vannoin, etten ikinä ole Elisan kanssa missään tekemisissä. Sen jälkeen myös kaikki firmankin netit ja puhelinkeskukset ja kaikki on ollut Soneralta. Mistään Elisaan viittaavasta en halua kuullakaan.

Eli sinänsä Soneran haukkuminen on suhteellisen turhaa kun se on kuitenkin oleellisesti parempi firma kuin Elisa, jossa ne on oikeasti roistoja.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eli sinänsä Soneran haukkuminen on suhteellisen turhaa kun se on kuitenkin oleellisesti parempi firma kuin Elisa, jossa ne on oikeasti roistoja.

Jotkut voinevat kertoa samansuuntaisia tarinoita Sonerasta. Nämä ovat aika tapauskohtaisia ja varmasti jos operaattoriin pettyneiden asiakkaiden perusteella kiellettäisiin operaattorin toiminta, niin Suomessa ei olisi yhtään toimivaa palveluntarjoajaa (tai "palvelun"tarjoajaa).
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
NetAnttila. Ei muuta kuin huonoa sanottavaa. Minulla oli NetAnttilaan jotkut vanhat tunnukset olemassa. Kirjauduin niillä sisään tehdäkseni tilauksen elektroniikkatuotteesta. Asiakastiedoista huomasin, että tiedoissa oli yli 3 vuotta vanha osoitteeni. Osoitetta ei luonnollisestikaan päässyt päivittämään vaan sivuilla luki, että tiedot päivitetään automaattisesti Väestörekisteristä / Postista. No ei ollut päivittynyt vaikka aikaan kun muutin, niin tiedot kyllä päivittyivät kaikkiin muihin paikkoihin automaattisesti eikä minulla ole mitään osoitteenluovutus kieltoja.

Sivuilla oli kuitenkin kohta josta pystyi poistamaan/tuhoamaan koko asiakkuuden. Ajattelin, että poistan tiedot ja rekisteröidyn uudelleen oikeilla tiedoilla. No, tämäpä ei onnistunutkaan vaan verkkokauppa herjasi, että et voi rekisteröityä palveluun. Soitto NetAnttilan asiakaspalveluun josta täti tuumaa että "tuo toimenpide on yleinen luulo että se auttaa" ja että hänen pitää erikseen jotenkin tuhota vanhat tiedot ennen kuin uudet tunnukset voi luoda, ja että tuon jälkeen minun pitää odottaa kaksi päivää ennen kuin uusi rekisteröityminen onnistuu. Siis kaksi päivää nykypäivän tietotekniikan aikana? Ja jos tuosta aiheesta tulee paljon yhteydenottoja niin miksi sivuilla ei ole mainintaa että näin ei kannata toimia jos asiakastiedoissa on virheitä.

No, tästä vielä selvittiin. Muutaman päivän päästä kävin tekemässä tilauksen nettisivuilla, valitsin tuotteen ostoskoriin ja siirryin kassalle jossa täytettiin asiakastiedot. Tilaus onnistui ja sain tilausvahvistuksen jossa mainittiin että voin seurata tilauksen etenemistä kirjautumalla sisään NetAnttilan verkkopalveluun. Kirjauduin sisään joka kertoi ettei minulla ole mitään tilauksia. Ajattelin, että tiedot päivittyvät hieman viiveellä ja tilaus tulee näkyviin hieman myöhemmin. Näin ei kuitenkaan käynyt ja taas soittoa asiakaspalveluun että onhan tilaus nyt varmasti sisässä. Täti toisessa päässä sanoo, että kyllä on, mutta tilaus ei näy omissa tiedoissa siksi, että en ollut ensin kirjautunut palveluun sisään ennen kuin tein tilauksen? Eli siis toisin sanoen minun olisi pitänyt ensin luoda itselleni asiakastunnus uusilla osoitetiedoillani, sitten kirjautua näillä tunnuksilla sisään ja vasta sitten tehdä tilaus.

Tilausvahvistuksesta kuitenkin kävi ilmi, että tilaus on tullut samalle asiakasnumerolle kuin mikä asiakastiedoissani nyt NetAnttilan sivuilla näkyy, eli kyseessä ei ole esim. tupla-asiakasnro tms. No pääasia tietysti oli, että tilaus oli välittynyt eteenpäin. Kysyin samalla puhelussa että missä vaiheessa tilaus oli menossa (tuotetta oli koko ajan varastossa) ja täti tuumasi että on "keräilyssä varastolla". Tuosta tilauksesta on nyt 1,5 viikkoa eikä tuotetta näy eikä kuulu. Jos tuotetta on koko ajan varastossa niin kyllä tuotteen pitäisi tulla perille saakka huomattavasti nopeammin ja luulisi Keskon kokoisen yrityksen ja toimialan huomioiden logistiikan olevan melko huolellisesti "rasvattu".

Tuskinpa tilaan tuolta enää koskaan mitään.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Vain muutaman euron tähden.

Amurin Sähköpaja Oy Tampereen sipulikirkon kupeessa.

Olisin kaivannut semikupsahtaneeseen pesukoneeseeni hieman varaosapalvelua, mutta osatiedoista kysyessäni ja tietoja varmistaessani elähtänyt rouva vastaanotossa ei ollut yhteistyöhaluinen vaan rupesi määkimään ja tiuskimaan.
Osat olisin saanut tältä Rva Elephant-pussy-facelta suht huokeasti ja kyseinen bolag on vieläpä kotini lähellä kävelymatkan päässä, mutta päätin äänestää jaloillani.

Köröttelin omakustanteisesti Lakalaivaan Ikean varjostamaan metsikön laitaan ja hankin tarvimani varaosat ystävällisen palvelun säestämänä eräältä toiselta huoltoalan yritykseltä vaikkakin hintaa tuli pelkästään osille muutama euro enemmän.
Eli kehut HuoltoLuxille. Voin tämän täysin sitoutumattomana paljastaa.

Ainaiseen operaattoritaisteluun on sanottava, että kokemukseni ainakin Tampereen Puhelimen, Saunalahden sekä Elisan kanssa ovat olleet loistavia.
Jokaisen kanssa on vuosien ja vuosien mittaan tullut tarvetta kotikäynnille, sopimusasioille (irtisanomisia ja muutoksia), asiakaspalveluun puhelimitse ja sähköpostitse sekä soittopyyntöjen kautta jne. Myös rahanpalautuksia ja muita kylkiäisiä vikatilanteissa on tullut saatua.
Kaikki tähän mennessä toimineet lyhyellä vasteajalla ja muutenkin ystävällisesti.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Köröttelin omakustanteisesti Lakalaivaan Ikean varjostamaan metsikön laitaan ja hankin tarvimani varaosat ystävällisen palvelun säestämänä eräältä toiselta huoltoalan yritykseltä vaikkakin hintaa tuli pelkästään osille muutama euro enemmän.
Eli kehut HuoltoLuxille. Voin tämän täysin sitoutumattomana paljastaa.

Sama. Astianpesukone sai elämää lisää, kun kaveri kävi korjaamassa sen kotona.
Lisäksi sieltä löytyi heti jääkaapin ovenkahvat kun rouvalla oli voimaa ja vetäisi toisen irti. (siinä syy miksi olen kotona aina tossun alla)
Erinomaista palvelua ja tavaraa löytyy tarvittaessa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tässä kesän aikana on tullut tilailtua iso kasa muovia suomalaisista frisbeegolfkaupoista ja ei ole kuin hyviä kokemuksia. Kolmea isointa tulee käytettyä vähän tarpeista riippuen, mutta jokaisesen firmasta on tosiaan jäänyt todella hyvä fiilis.

Muutamia esimerkkejä:

Discmaniasta alkukesästä kyselin tiettyä kiekkoa, jota valikoimassa ei ollut. Vastaus nopeasti, valitettavasti valmistaja oli ko. kiekon valmistamisen lopettanut ja uusia ei näin ole tulossa. Vajaan vuorokauden jälkeen sain uuden viestin jossa kerrottiin kysymääni kiekkoa löytyneen muutama kappale varastoa pengottaessa. Eikun kiekkoa tilaukseen, mutta paras kohta on vielä jäljellä. Noin kuukausi tästä sain viestin, että kiekkolähetyksen mukana tuli sattumalta yksi ko. kiekko muiden seassa ja olenko kiinnostunut tämän lätyn hankinnasta. Tottakai olin.

Powergripistä tilasin muutaman kiekon ja postissa tuli väärä kiekko. Virhe ei ollut suuri, periaatteessa sama kiekko, mutta olin tilannut First Run -version (eli ensimmäisestä painoerästä), kiekoilla ei ole järisyttävää eroa, mutta pieni vivahde. Ystävällinen kysely liikkeeseen, selitin asian, lupauduin pitämään kiekon ja tilaamaan uuden first run -version, jos vain jotain pientä kompensaatiota luvataan. Asia hoitui nopeasti ja kompensaatio oli vähintään riittävä, suhteutettuna siihen kuinka pienestä virheestä oli kyse.

Frisbeepointissa on ollut aina mukava palvelu, jos tilauksessa on yhtään mitään epäselvää, niin liikkeestä soitetaan ja selvitetään asia. Viimeksi tällä viikolla olin toivonut tilauksen yhteydessä tilatun kiekon väriksi "söpöä pinkkiä". Tilasin samaa kiekkoa kaksi kappaletta, mutta varastossa oli vain yksi, soittivat sitten tästä asiasta. Samalla tuli selvitettyä sitten värit ja minulle sopivimmat vaihtoehdot läheisistä malleista. Parasta tässä, tein tilauksen maanantaina vajaa kuusi illalla. Kiekot olivat perillä Lappeenrannassa jo seuraavana päivänä.

Kun vielä jokaisessa liikkeessä on laajat valikoimat ja hinnat kohdallaan, niin eipä ole tarvinnut lähteä merta edemmäs kalaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kiitokset Keltainen Superkauppa-internettoimijalle. Tilasin minikameran, joka olikin viallinen. Sähköpostiini kyselystä, miten toimia, vastattiin heti. Lähetin pelkän kameran perjantaina postissa asiakaspalautuksena (16.9.2011). Seuraavana torstaina viesti "pakettinne on lähetetty" (22.9.2011). Hain paketin eilen (27.9.2011), vaikka sen olisi saanut jo maanantaina ja sain uudet lisävarusteetkin.

Mielestäni melko hyvin toimittu 34€ tilauksen kanssa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Elokuussa puhelinmyyjä soitti minulle saunalahden puolesta ja tarjosi liittymätyypin vaihtoa. No suostuin toki ku oli niin hyvä tarjous. Tarjosi vielä kaupanpäälle mokkulaa. No yllättäen laskuun tulikin 20,85€ summa mokkulaliittymästä. Soitin äsken puhelun saunikselle ja lupasivat tarkistaa nauhoitetun puhelun. Saa nähdä mitä tapahtuu. Innolla odotan saunalahden vastausta.

-Tinke-80
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei tämä asiointi Soneran kanssa mene ihan putkeen.

Tilatessani Koti-TV:n, laajakaistan ja Urho Totalin myyjä 1 lupasi, että saan Urhon tilaushetkellä voimassa olleella tarjouksella 6,5e/kk/6kk vaikka myyjä kytkeekin Urhon päälle vasta 15.9, jolloin kampanja on jo umpeutunut. Vähän minä sitä epäilin, mutta kun myyjä lupasi niin uskottavahan se oli.

Ei olisi kannattanut. Syyskuun puolessa välissä minulle selvisi, ettei kampanjaa voida sillä hinnalla enää kytkeä myyntipalvelussa. Noh, pyysin asiakaspalvelija 2:sta kytkemään minulle Urhon sen hetkisellä kampanjalla, jotta näkisin SM-liigaa ja tein Soneran Omien sivujen kautta reklamaation myyjä 1:n toiminnasta ja vaadin että minulle kytketään se 6,5e/kk kampanja. Lisäksi sovin asiakaspalvelija 2:n kanssa, että hän lopettaa Canal+ tilaukseni ilmaisjakson päättymiseen 31.9.

Kolme viikkoa odottelin vastausta reklamaatiooni. Ei kuulunut mitään, joten soitin äsken itse sinne päin. Reklamaatio oli kyllä perille tullut, mutta eipä ollut kukaan ehtinyt vielä reagoimaan. Noh, tämä asiakaspalvelija 3 sitten luki reklamaation läpi ja lupasi kirjata ylös, että minulle pitää 6,5e/kk kampanja korjata. Ei pystynyt sitä itse vielä tekemään, koska ei ollut vielä yhtään laskua ehtinyt muodostua. Minun pitää siis vielä kerran soittaa samasta asiasta, kunhan tulee lasku. Samalla paljastui, että asiakaspalvelija 2 ei ollut Canal+:aa päättänyt 31.9. kuten sovittiin. Tämä aspa 3 lupasi sen hoitaa, mutta minulle tulee nyt maksettavaksi Canal+ näiltä kuudelta päivältä. En jaksanut alkaa siitä enää riitelemään vaan maksan mukisematta. Olisi pitänyt jaksaa silloin 1.10. jo soittaa kun huomasin että kanavat näkyy edelleen.

Kaikki kolme puhelua aspaan ovat tuntuneet sujuvan ihan hyvin, on tullut sellainen olo että asiat on nyt järjestyksessä. Sitten kuitenkin myöhemmin on selvinnyt, ettei aspa ole pitänyt lupauksiaan. Jännityksellä odotan sitä neljättä puhelua, että onko nyt varmasti kirjattu asiat ylös juuri niinkuin sovimme. Hieman epäilen, että asialliselta vaikuttanut aspa#3 jättää jotain tekemättä aivan kuten kaksi ensimmäistäkin. Ja saan taas selittää saman tarinan alusta asti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Elokuussa puhelinmyyjä soitti minulle saunalahden puolesta ja tarjosi liittymätyypin vaihtoa. No suostuin toki ku oli niin hyvä tarjous. Tarjosi vielä kaupanpäälle mokkulaa. No yllättäen laskuun tulikin 20,85€ summa mokkulaliittymästä. Soitin äsken puhelun saunikselle ja lupasivat tarkistaa nauhoitetun puhelun. Saa nähdä mitä tapahtuu. Innolla odotan saunalahden vastausta.

Tästä opimme, ettei kannata ikinä ostaa mitään puhelinmyyjältä. Näitä saa aina olla selvittämässä.

Oma hieman vastaavanlainen Sonera-episodini jatkuu. Kertauksena: minulle luvattiin puhelinmyyjän toimesta liittymänopeuden nosto nykyisellä hinnalla. Tuo tapahtui joskus kesällä. Heinäkuussa maksoin laskun. En silloin kiireessä tajunnut (joo, oma moka) katsoa laskun loppusummaa. Elokuussa tajusin, ja totesin, että nyt on meikäläistä huijattu... eli liittymän hinta oli noussut 20e kuussa.

Otin tuolloin yhteyttä Soneraan, ja kerroin tilanteen. Homma onnistuikin hyvin, ja lupasivat palata vanhaan sopimukseen ja hyvittää maksamani ylimääräisen hinnan. Vanhaan sopimukseen palattiinkin, kuten oli luvattu, mutta syyskuussa tulleen laskun (koskien elokuuta) kohdalla oli edelleen niin, että elokuun alkupuoli oli mennyt nopeammalla liittymällä ja korkeammalla hinnalla.

Eli taas yhteydenottoa Soneraan. Ei mennyt vieläkään niin kuin piti. Ottivat tekstiviestillä yhteyttä, ja lupasivat tuosta syyskuussa tulleesta laskusta hyvittää sen ylimääräisen osuuden. Elokuun ja heinäkuun laskuista ei mainittu mitään.

Perkele, minä olen nyt se mulkku asiakas, ja jatkan taistelua. 40€ on minulle pieni raha, mutta vielä pienempi se on Soneralle. Periaatteistani en luovu tässä. Koko sotkun aiheutti puhelinmyyjä, mutta Soneran vastuulla on korjata asia. Ja minun vastuullani on olla tilaamatta jatkossa MITÄÄN puhelinmyyjiltä. En tilaa perkele, vaikka saisin miljoona euroa yhden hinnalla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös