Tuo verottajan palvelun arvostelu tuntuu olevan jollain muodissa, kun on joutunut 70-luvun vastaavan kanssa joskus asioimaan, ja siitä ei ole vieläkään päästy yli. Mutta ei huolta, se on yleinen mielipide tietynikäisillä ihmisillä, eikä se miksikään siitä muutu. Se on sentään verottaja.Tuo Verohallinto lienee paikkakuntakohtainen asia, tai mene tiedä. Itse olen tämän vuoden aikana ollut ns pakon sanelemana neljä-viisi kertaa puhelinyhteydessä ko virastoon.
Kaksi kertaa kinnteistöverotuksen yhteydessä ja pari-kolme kertaa omien ennakkoverolippujeni johdosta. Ja pakko sanoa, että joka kerta olen saanut asiallista ja asiantuntevaa palvelua.
Välillä olen kauhulla muistellut niitä kertoja kun esim 80-luvun alussa jouduin muutaman asian yhteydessä jonottamaan Tampereen vanhassa verotoimistossa. Paaljon on parantunut ja vielä pirun hyvät nettitoiminnot.
Mistä tuli mieleeni KELA. Sen nettisivut ovat melkein loistavat. Monet hankalatkin asiat hoituvat nätisti siellä. Ja loput spostilla. Tästä peukkua KELA:lle.
Viimeisen vuoden aikana on tullut asiaan perehdyttyä pojan varusmiespalvelun kanssa, sekä nyt eri asioiden koskien ulkomailla suoritettavaa yliopistotutkintoa ja siihen liittyviä tukia sun muita. Samaten sairaspäiväraha-asiat hoituvat hyvin verkossa, niin työnantajan kuin työntekijänkin osalta. Hitto ei uskoisi samaksi KELA:ksi kuin aikanaan,ei.
Verottajan nykyinen palvelutaso on uskomatonta siihen nähden, että ei niiden tarvitsisi ketään edes juuri palvella, sen kun verottaisivat mielensä mukaan. Sieltä saa kyllä neuvoja mihin tahansa kysymyksiin ja jopa vinkkejä siitä, miten asia kannattaisi fiksusti hoitaa (tietysti veroa kiertämättä) siten, että ei tulisi typeriä seuraamuksia.
Valtionlaitosten palvelut ovat nykypäivänä kyllä erinomaiset ja niistä voisi jokainen oikeakin firma ottaa oppia. Myös mainitsemasi kela on viime vuosina hoitanut palvelunsa kuntoon. Netistä pystyy hoitamaan varmasti 1000 % enemmän asioita verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Henkilökohtaiseen asiakaspalveluun en pysty ottamaan kantaa, koska en ole joutunut asioimaan. Netissä voi hoitaa kaiken helposti ja nopeasti.
Valtio tuntuu panostavan asiakaspalveluun. Näin kun olisi muillakin firmoilla, niin monelta harmilta vältyttäisiin. Valitettavasti yksityisillä firmoilla on suuri hinku kusettaa kaikki mahdolliset rahat itselleen, joten palvelu on välillä niin ja näin ja usein toivotaan, että asiakas unohtaisi vaatia oikeuksiaan ja näin ollen firmalle jäisi hyötyä.
Verottajan uudet nettisivut ovat kyllä surkeat. Varsinkin hakutoiminto hakee vertaistaan huonouden saralla.