Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 351
  • 6 860

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Googlailin hiukan, ja tuo Fiksunettihän on joku 3 gt/kk palvelu, joka ei kuulosta kovin paljolta, kun kuitenkin katson streamejä jonkun verran. Soneralla ei edes ole mitään täysnopeaa nettia, toki Täysnetin 20gt on jo aika paljon, mutta vituttaa se silti. Sisarfirma Tele Finland tarjoilee maksiminopeutena vain 1Mbit/s liittymää.

Kävin pari kuukautta sitten hakemassa Soneran Täysnetin(muut ei toimi mökillä) aikomuksena viedä se takaisin alle kahden viikon(loma). Unohtui sitten tuo palautus ja vitutti jo etukäteen maksellä tuota kaksi vuotta.

Muistelin myyjän kuitenkin sanoneen että pistetään kaikilla alennuksilla. Laskun avatessani totesin, että tuo Täysnetti maksaa minulle seuraavat 23 kuukautta 7,95€/kk. Ei paha. Tuolla hinnalla pidän ihan mielellään varayhteyden läppärilaukussa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tuo Verohallinto lienee paikkakuntakohtainen asia, tai mene tiedä. Itse olen tämän vuoden aikana ollut ns pakon sanelemana neljä-viisi kertaa puhelinyhteydessä ko virastoon.

Kaksi kertaa kinnteistöverotuksen yhteydessä ja pari-kolme kertaa omien ennakkoverolippujeni johdosta. Ja pakko sanoa, että joka kerta olen saanut asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Välillä olen kauhulla muistellut niitä kertoja kun esim 80-luvun alussa jouduin muutaman asian yhteydessä jonottamaan Tampereen vanhassa verotoimistossa. Paaljon on parantunut ja vielä pirun hyvät nettitoiminnot.

Mistä tuli mieleeni KELA. Sen nettisivut ovat melkein loistavat. Monet hankalatkin asiat hoituvat nätisti siellä. Ja loput spostilla. Tästä peukkua KELA:lle.

Viimeisen vuoden aikana on tullut asiaan perehdyttyä pojan varusmiespalvelun kanssa, sekä nyt eri asioiden koskien ulkomailla suoritettavaa yliopistotutkintoa ja siihen liittyviä tukia sun muita. Samaten sairaspäiväraha-asiat hoituvat hyvin verkossa, niin työnantajan kuin työntekijänkin osalta. Hitto ei uskoisi samaksi KELA:ksi kuin aikanaan,ei.
Tuo verottajan palvelun arvostelu tuntuu olevan jollain muodissa, kun on joutunut 70-luvun vastaavan kanssa joskus asioimaan, ja siitä ei ole vieläkään päästy yli. Mutta ei huolta, se on yleinen mielipide tietynikäisillä ihmisillä, eikä se miksikään siitä muutu. Se on sentään verottaja.

Verottajan nykyinen palvelutaso on uskomatonta siihen nähden, että ei niiden tarvitsisi ketään edes juuri palvella, sen kun verottaisivat mielensä mukaan. Sieltä saa kyllä neuvoja mihin tahansa kysymyksiin ja jopa vinkkejä siitä, miten asia kannattaisi fiksusti hoitaa (tietysti veroa kiertämättä) siten, että ei tulisi typeriä seuraamuksia.

Valtionlaitosten palvelut ovat nykypäivänä kyllä erinomaiset ja niistä voisi jokainen oikeakin firma ottaa oppia. Myös mainitsemasi kela on viime vuosina hoitanut palvelunsa kuntoon. Netistä pystyy hoitamaan varmasti 1000 % enemmän asioita verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Henkilökohtaiseen asiakaspalveluun en pysty ottamaan kantaa, koska en ole joutunut asioimaan. Netissä voi hoitaa kaiken helposti ja nopeasti.

Valtio tuntuu panostavan asiakaspalveluun. Näin kun olisi muillakin firmoilla, niin monelta harmilta vältyttäisiin. Valitettavasti yksityisillä firmoilla on suuri hinku kusettaa kaikki mahdolliset rahat itselleen, joten palvelu on välillä niin ja näin ja usein toivotaan, että asiakas unohtaisi vaatia oikeuksiaan ja näin ollen firmalle jäisi hyötyä.

Verottajan uudet nettisivut ovat kyllä surkeat. Varsinkin hakutoiminto hakee vertaistaan huonouden saralla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävin pari kuukautta sitten hakemassa Soneran Täysnetin(muut ei toimi mökillä) aikomuksena viedä se takaisin alle kahden viikon(loma). Unohtui sitten tuo palautus ja vitutti jo etukäteen maksellä tuota kaksi vuotta.

Muistelin myyjän kuitenkin sanoneen että pistetään kaikilla alennuksilla. Laskun avatessani totesin, että tuo Täysnetti maksaa minulle seuraavat 23 kuukautta 7,95€/kk. Ei paha. Tuolla hinnalla pidän ihan mielellään varayhteyden läppärilaukussa.

Joo, kävin Soneran liikkeessä, ja otin kahden viikon koekäyttöön uuden mokkulan ja Täysnetin. Myyjä lupaili, että tämä tikku on nopeampi kuin vanha, mutta speksit ja käytäntö näyttää, että ihan vastaava tikku se on (Huawei E230 vs E173).
Eli saan siis Soneralta vanhana asiakkaana tikun jota en tarvitse, datarajan, ja korkeamman kuukausimaksun. Mahtavaa. Lähden saunalahdelle näillä näkymin.

Kohtuu perseestä muuten tuo Turun yliopistonkadun Sonera-liikkeen konsepti. Ei mitään kassaa, vaan pelkästään vuoronumerollisia asiakaspalvelupisteitä. Ihmiset jonottaa joku akku kädessä yli puolituntia, kun vieressä on Anttila, josta saman tavaran saa jonottamatta ja halvemmalla. Ehkä on tarkoitettukin, että se tilpehöörä haetaan muualta, mutta miksi näitä sitten on hyllyt täynnä? Yksi neljästä asiakaspalvelupisteestä laitettiin vielä kiinni, juuri kun jonossa oli n. 10 ihmistä.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Sonera

Tilasin vuosi sitten Soneran laajakaistan, johon sai 24kk ilmatteeksi kotitv:n (muutoin 10e/kk). Nyt laskuihin on ruvettu lisäämään laajakaistamaksun päälle vielä tuota kymppiä tuosta kotitv:n käytöstä. Soitin jo viime laskun jälkeen, että korjaavat laskutustani, mutta jumalauta taas sinne sai soittaa kun oli laskuun lisätty ylimääräistä. Ei luulis olevan niin vaikeeta.

Jotain plussaakin samasta firmasta. Pari viikkoa sitten lähettivät yllättäen uuden reitittimen kotiin. Kyllä mä omalla vanhalla reitittimelläkin pärjäsin, mutta ainakin nyt puhelimen kanssa netissä plärääminen sujuu paljon sukkelammin tolla uudella boksilla.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilasin vuosi sitten Soneran laajakaistan, johon sai 24kk ilmatteeksi kotitv:n (muutoin 10e/kk). Nyt laskuihin on ruvettu lisäämään laajakaistamaksun päälle vielä tuota kymppiä tuosta kotitv:n käytöstä. Soitin jo viime laskun jälkeen, että korjaavat laskutustani, mutta jumalauta taas sinne sai soittaa kun oli laskuun lisätty ylimääräistä. Ei luulis olevan niin vaikeeta.

Se ei katsos aina ole siitä tekijästä (työntekijä) kiinni, nimimerkillä kokemusta löytyy... Toki voi olla siitäkin kiinni. :D

Itse en ole ennen 2000-lukua Verohallinnon kanssa asioinut joten ei ole paljoa 70-luvusta yms kokemusta... Mutta omat kokemukset ko. "lafkasta" eivät ole kovin kaksiset, vituttaa semmoinen (puhelin)palvelu jossa kaiken tiedon saa itse nyhtää irti ja puhe on evvk-tyylistä. Sen sijaan esim. Kelan asiakaspalvelu on ollut ja myös nettisivut on oikein toimivat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mulle kävi nuorena poikana niin, että sain ulkomailta pienen perinnön.

Kävin sitten verotoimistosta kyselemässä, että onhan tosta nyt kaikki verot maksettu ja vastaukseksi sain, että kyllä.

Tulihan sieltä sitten vielä perintövero maksettavaksi, vaikka ulkomaille oli jo verot maksettu. Ihan selvä juttu, että siitä piti verot Suomeenkin maksaa, mutta jostain syystä sitä ei minulle silloin verotoimistossa kerrottu. Tekemääni valitukseen vastattiin mm. etten osannut kysyä asiaa oikein.

Olisipa ollut netti jo tuolloin niin olisi ollut helppoa noinkin yksinkertainen asia selvittää sieltä.
On meillä nykyään helppoa, kun on netti.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Hifihuone - Tampere. Tivoli Audio Model Two masiinaa menin hankkimaan, ei ollut haluttua väriä varastossa, tilaus vie pari päivää, ilmoittavat kun on noudettavissa. En ole hinnasta tinkijä lainkaan, hinta on se mikä hintalapussa lukee, muutoinkin mukava myyjä tiputti hintaa ja viimeistään tämä aiheutti sen, että tähän liikkeeseen menen jatkossakin näissä asioissa.
 

scholl

Jäsen
Esport Arenan kuplahallissa todella hyvä asiakaspalvelija viime tiistaina. Se kundi heitti sellaista positiivista juttua niin itsellenikin tuli hyvä fiilis. Yleensä asiakaspalveluhenkilökunnalla on niin negatiivinen asenne, että kassalla jotain maksaessaan tulee itsellekin vitutus päälle. Nyt kävi toistepäin.
 

tutzba

Jäsen
Tänään kuulemma saan kopion alkuperäisestä juttutuokiosta, mikäli Soneran asiakaspalveluihmisiin voi luottaa. Saa nähdä kuinka asia etenee tämän jälkeen.

Mitäs päivää tänään eletään, lauantaita? Niin kai. Nooh, Soneralta ei ole kuulunut mitään tuon viestin jälkeen. Tyttö sanoi (suora lainaus) lupaan selvittää asian ja otan teihin yhteyttä tänään (suora lainaus loppuu).

Laskun eräpäiväkin meni tuossa jo umpeen, mutta minähän en sitä maksa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs päivää tänään eletään, lauantaita? Niin kai. Nooh, Soneralta ei ole kuulunut mitään tuon viestin jälkeen. Tyttö sanoi (suora lainaus) lupaan selvittää asian ja otan teihin yhteyttä tänään (suora lainaus loppuu).

Laskun eräpäiväkin meni tuossa jo umpeen, mutta minähän en sitä maksa.

Minulle soitettiin eilen Soneran asiakaspalvelusta, olin jättänyt yhteydenottopyynnön 9.8. netissä. Nopeaa palvelua.
 

scholl

Jäsen
Minulle soitettiin eilen Soneran asiakaspalvelusta, olin jättänyt yhteydenottopyynnön 9.8. netissä. Nopeaa palvelua.

Pahimpia on kuitenkin ne, jotka soittelevat, vaikka itse lähettäisi sähköpostia. Minkä hemmetin takia näen vaivaa lähettääkseni sähköpostia, jos haluaisin jutella jonkun urpon kanssa. Esim. Nordeasta soitettiin jossain vaiheessa, Sonerasta myöskin mulle soitettiin. En vastannut kumpaakaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pahimpia on kuitenkin ne, jotka soittelevat, vaikka itse lähettäisi sähköpostia. Minkä hemmetin takia näen vaivaa lähettääkseni sähköpostia, jos haluaisin jutella jonkun urpon kanssa. Esim. Nordeasta soitettiin jossain vaiheessa, Sonerasta myöskin mulle soitettiin. En vastannut kumpaakaan.
Näitkö suoraan mistä numerosta soitettiin, vai haaskasitko oikein aikaasi siihen että tsekkasit soittojen tulleen Nordeasta ja Sonerasta?

Mulle saa ihan hyvillä mielin soittaa. Joskus vastaan ja joskus en ehdi tai muuten vaan en halua. No hard feelings though. On noissa soittajissa joskus asiallisiakin tyyppejä joukossa. Viimeksi kyllä soitti Talentumin nimissä puhelinmyyjä joka yritti myydä Talouselämää. No en tilaa koska luen sen työpaikalla enkä halua maksaa siitä että saisin lukemani lehden myös kotiin. Saatana kun nuo soittavat Talouselämän, Tietoviikon ja jonkun muun lehden myyntiaikeissa yhteensä ainakin puoli tusinaa kertaa vuodessa, vaikka olen kieltänyt useasti. Talentum kai ostaa puhelinmyyntipalveluja useammalta firmalta, eikä ketään oikeasti kiinnosta jos joku PK186cm jossain hevon hornassa ei muka halua soittoja.

Perään vielä tuore asiakaspalvelukokemus: Ostin eilen verkkopussillisen sinisimpukoita läheisen kaupan kalatiskiltä. Kysyin josko simpukat mahtaisivat olla hyvässä hapessa. Myyjä pyöritteli verkkopussia tarkkaan ja laski sisällä olevan kaksi mahdollisesti kuollutta otusta. Hyvältä nuo näyttivätkin, ja lopulta kotona löytyi koko pussillisesta vain 3 kuollutta ja yksi kuorestaan särkynyt simpukka. Kalatiskin myyjä vielä tarjoutui hakemaan kylmiöstä verrokkipusseja, jos 30min ennen sulkemisaikaa ainoana esillä ollut simpukkapussi olisi tyydyttänyt. Olisi vaihtoehtoisesti tarjoutunut jopa avaamaan pussin tsekkausta varten (!), mutta tuo oli mielestäni jo aivan kohtuutonta, joten ostin pussin tyytyväisenä. Tiesi kyllä myyvänsä kuranttia tavaraa.
 
Olisi vaihtoehtoisesti tarjoutunut jopa avaamaan pussin tsekkausta varten (!), mutta tuo oli mielestäni jo aivan kohtuutonta, joten ostin pussin tyytyväisenä. Tiesi kyllä myyvänsä kuranttia tavaraa.

Joka kerta kun olen sinisimpukoita ostanut, on myyjä pyytämättä avannut tuon verkkopussin ja tsekannut kuolleet pois muiden seasta. Tämän takia olen jotenkin elänyt siinä käsityksessä, että tämä on ainoa oikea tapa liha/kalatiskillä toimia?
 

scholl

Jäsen
Näitkö suoraan mistä numerosta soitettiin, vai haaskasitko oikein aikaasi siihen että tsekkasit soittojen tulleen Nordeasta ja Sonerasta?

Näin toki, muistan ko. asiakaspalveluiden vaihteiden numerot ulkoa. Ne näkyvät silloin, kun soittavat, mutta periaatteen vuoksi en vastaan tuollaisiin puheluihin. Netti on sitä varten, että siellä voi hoitaa perusasiat ilman sitä puhelinterrorismia. Toki noissa työpaikoissa on varmaan niin tylsää, että käyvät vittuilumielessä kisaa viereisen cubiclen tyypin kanssa siitä, kuinka monen asiakkaan päivää häiriköidään hermoheikkoisella rämpyttämisellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joka kerta kun olen sinisimpukoita ostanut, on myyjä pyytämättä avannut tuon verkkopussin ja tsekannut kuolleet pois muiden seasta. Tämän takia olen jotenkin elänyt siinä käsityksessä, että tämä on ainoa oikea tapa liha/kalatiskillä toimia?
Ei varmasti ole joka kaupassa tapana, mutta erityisen palveleva kalatiski voi näinkin tehdä. Jos on epäilyksiä että verkkopussissa voisi olla enemmänkin kuolleita kuin "muutama", niin tuo on asiallista. Tiskillä on yleensä hyvin tiedossa, kuinka hyvissä voimissa simpukat noin suunnilleen ovat.

Kuolleiden poisto riippuu tietysti siitäkin onko tiskillä ruuhkaa. Stockan Hullujen Päivien ryysiksessä en odota myyjän ryhtyvän erittelemään simpukkaerästä kuolleita yksi kerrallaan, kun jonossa voi olla kymmeniä asiakkaita. Ja juuri Hulluilla Päivillä sinisimpukoita myydään joskus 3-4 euron superedulliseen kilohintaan, jolloin ainakin itse sallisin erässä muutaman kuolleen simpukan normaalia enemmän. Yleensä tavara on tuolloinkin yhtä laadukasta kuin muulloinkin, ja miksei olisi, onhan kiertokin tavallista nopeampaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Pahimpia on kuitenkin ne, jotka soittelevat, vaikka itse lähettäisi sähköpostia. Minkä hemmetin takia näen vaivaa lähettääkseni sähköpostia, jos haluaisin jutella jonkun urpon kanssa. Esim. Nordeasta soitettiin jossain vaiheessa, Sonerasta myöskin mulle soitettiin. En vastannut kumpaakaan.

Noilla perhanoilla kun on noissa pankeissa joitain pankkisalaisuus- ja tietosuojasyitä, jonka vuoksi he eivät kovin mielellään avoimessa sähköpostissa vastaile asiakkaiden sähköposteihin. Ei, vaikka asiakas olisi ensin lähestynyt sähköpostilla tai antanut luvankin siihen. Aina kun löytyy myös niitä vatipäitä, jotka sitten valittavat tietosuojavaltuutetulle tai pankille itselleen tai jonnekin muulle, että heidän, ah niin salaisia, pankkiasioitaan on lähetelty avoimesti verkossa ja joku on ihan varmasti nyt nuo tiedot kaapannut. Eli vaikka lähestyisit pankkia itse sähköpostilla, niin luultavasti saat vastauksen jotain muuta kanavaa pitkin. Kannattaa vaan totutella tähän.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maalaispankilla (OP) on ainakin nettipankissa viestisysteemi. Joskus olen sitä kokeillut, ja vastaus tuli jo seuraavana päivänä. Varmaan samanlaiset systeemit on kaikilla muillakin. Sitten jos jos on joku tietty henkilö, jonka kanssa pitää asioida, niin hänkin voisi vastata tuon nettipankin kautta. Ei mee salaisuudet kaapattaviksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Maalaispankilla (OP) on ainakin nettipankissa viestisysteemi. Joskus olen sitä kokeillut, ja vastaus tuli jo seuraavana päivänä.

Oman kokemukseni mukaan tuo viestisysteemi toimii aivan loistavasti. Sillä voi tosiaan esittää kysymyksiä joihin jopa saa vastauksen, ja sen lisäksi voi tehdä ajanvarauksen jos henkilökohtainen käynti on tarpeen. OP on tajunnut, että jos kerran asiakkaiden halutaan siirtyvän käyttämään online-palveluita, tulee noiden palveluiden toimia kunnolla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Varmaan samanlaiset systeemit on kaikilla muillakin.

Ainakin Nordealta löytyy ja hyvin on toiminut. Vastaus on tullut aina saman päivän aikana tai heti seuraavana aamuna, jos tuon esim. loppuiltapäivästä lähettänyt.
 

scholl

Jäsen
Ainakin Nordealta löytyy ja hyvin on toiminut. Vastaus on tullut aina saman päivän aikana tai heti seuraavana aamuna, jos tuon esim. loppuiltapäivästä lähettänyt.

Kyllä mä nettisysteemien kautta kirjautuneena sekä Soneraan että Nordeaan viestin lähetin, enkä missään avoimessa järjestelmässä. Sitä paitsi voihan kännykkääkin salakuunnella. Enkä mitään salaista asiaa kysynyt, vaan ihan jotain perusneuvoa Nordean suhteen, Soneraa käskytin.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oman kokemukseni mukaan tuo viestisysteemi toimii aivan loistavasti. Sillä voi tosiaan esittää kysymyksiä joihin jopa saa vastauksen, ja sen lisäksi voi tehdä ajanvarauksen jos henkilökohtainen käynti on tarpeen. OP on tajunnut, että jos kerran asiakkaiden halutaan siirtyvän käyttämään online-palveluita, tulee noiden palveluiden toimia kunnolla.

Kyllä! Helvetin hyvin on toiminut OP:n viestisysteemi verkkopankissa.

Täytyy muuten todeta näin hieman aiheeseen liittyen, hieman aiheen ohi... Asiakaspalvelu varmasti toisinaan "vittuilee", mutta aika usein näin tekee myös asiakkaat. Esimerkki: "Ei vika voi olla minun modeemissa, se on vain vuoden vanha ja aina on toiminut hyvin! En kyllä uutta modeemia testaa, kyllä se vika on siellä...". Kuulostaa varmaan tutulta monen asiakaspalvelutehtävissä työskennelleen korvaan...
 

J.Petke

Jäsen
Täytyy muuten todeta näin hieman aiheeseen liittyen, hieman aiheen ohi... Asiakaspalvelu varmasti toisinaan "vittuilee", mutta aika usein näin tekee myös asiakkaat. Esimerkki: "Ei vika voi olla minun modeemissa, se on vain vuoden vanha ja aina on toiminut hyvin! En kyllä uutta modeemia testaa, kyllä se vika on siellä...". Kuulostaa varmaan tutulta monen asiakaspalvelutehtävissä työskennelleen korvaan...

Nämähän ovat yleensä aina se reklamaation selvittämisen lähtökohta asiakkaalla. MINÄ en ole tehnyt mitään väärin vaan tämä TEIDÄN tuote on aivan paska. Sitten kun selvitetään, että mistä asia johtui niin selviääkin, että vika on nimenomaan asiakkaan niin nikotellaan ja pitkin hampain lähdetään kotiin nuolemaan haavat. Yleensä aina itse asiakas on täydellinen ja hänessä ei se vika voi missään nimessä olla.

Tässä kesällä minullekin soitti asiakas vihaisena ja kysyi hinnoittelusta vastaavaa päällikköä. No meillähän jokainen myyjä vastaa omasta hinnoittelustaan ja kysyinkin, että mikä oli homman nimi. Asiakas oli erittäin suivaantunut kun hän oli kahtena eri päivänä maksanut samasta tuotteesta kaksi eri hintaa. Ensimmäisellä kerralla kalliimman ja toisella kerralla halvemman. Hän kiukuspäissään pärräsi, että kuinka moinen voi olla mahdollista. Siinä sitten selvitin asiaa ja selvisi, että toisella kerralla asiakas oli saanut tuotteen liian halvalla......lupasi kuulemma jättää asian siihen.. Olisi varmaan pitänyt kysyä itse, että koskas tulette sen erotuksen maksamaan...
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehdottaisin uutta sananlaskua: "Kun rautakaupan myyjä sanoo "toimitusaika", vastuu siirtyy kuulijalle."

Lisäksi elämä on tänään opettanut, että sen tarkistaminen, onko tavaraa nyt ihan varmasti siellä varastossa tarkoittaa sitä, että myyjä, joka on Tarkistanut Koneelta, soittaa varastoon, jossa varastomies Tarkistaa Koneelta. Se ei tarkoita sitä, että kukaan menisi ja katsoisi, onko sitä tavaraa varastossa.

Tägit: Bauhaus, Suomen AM-markkinointi Oy.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Ehdottaisin uutta sananlaskua: "Kun rautakaupan myyjä sanoo "toimitusaika", vastuu siirtyy kuulijalle."

Lisäksi elämä on tänään opettanut, että sen tarkistaminen, onko tavaraa nyt ihan varmasti siellä varastossa tarkoittaa sitä, että myyjä, joka on Tarkistanut Koneelta, soittaa varastoon, jossa varastomies Tarkistaa Koneelta. Se ei tarkoita sitä, että kukaan menisi ja katsoisi, onko sitä tavaraa varastossa.

Tägit: Bauhaus, Suomen AM-markkinointi Oy.

Kuvaava esimerkki aiheesta: Ostin kesällä ruohonleikkurin landelle. Helvetin ison k-raudan myyjä tsekkaa koneelta, että varastossa on neljä kappaletta kyseistä aparaattia. Maksu kassalle, lappu mukaan ja noutopihalle metsästämään varastoäijiä. Heti lapun saatuaan varastomies ilmoittaa, että noita ei kyllä ole varastossa yhtään. Käydään toki vielä muodon vuoksi katsomassa ja sitten haen sisältä liikkeestä esittelykappaleen auton perään. Mikähän siinäkin on? Varastomies tietää tavaran olevan loppu ja olleen jo jonkin aikaa mutta ei kuitenkaan korjaa saldoja oikeiksi. Eihän ne ilmaan hävinneet leikkurit sen palkasta mene. Loppupeleissä säästin pahvilaatikon purkamisen ja hävittämisen vaivan. Sen suhteen jäin transaktiossa plussalle, jos tyrimisen aiheuttamaa pientä vitutusta ei lasketa mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös