Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 978
  • 6 860

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tilasin Soneran..

Näitä lukiessa ei voi kun ihmetellä, lukeeko firmojen markkinointi ihmiset muuta kuin aku ankkaa.
Ei tämä ole ainoa, eikä taatusti vähäpätöisin "puskaradio" jota kautta saadaan positiivinen/negatiinen kuva firmasta.

Itse olen saanut kahdesta paikasta sellaista asiakaspalvelua, että kilpailijoiden tarjouksiin on helppo ollut sanoa "en vaihda".

Soneran laajakaistaakin olen miettinyt, löytyisihän sieltä monenlaista "herkkua", mutta jos ensin on kuuden kilometrin suo tarvottavana, niin pitäköön robottinsa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos operaattorit toimisivat teidän toiveidenne mukaisesti, laajakaistojen hinnat pomppaisivat n. kolminkertaisiksi. Ja toisivat edelleen tappiota.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
eli onneksi on valinnan vapaus, itse laitan euroni sinne missä homma toimii.
 
Itsekin olen tapellut Soneran "asiakaspalvelukoneen" kanssa. Sellainen vinkki on kerrottu, että kun antaa sen robotin kysellä hetken eikä vastaa tai paina mitään, niin se yhdistyy noin minuutin kuluttua suoraan ihan oikealla asiakaspalvelijalle. Tietysti jos asiakaspalvelu on auki. En tiedä toimiiko kun ei ole hetkeen tarvinnut (onneksi) kyseiseen puljuun soitella.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen jo kirjoittanut laajakaistaketjuun, mutta laitetaan vaikka tänne päivitystä. 20.7. tein tilauksen ja sain tilausvahvistuksen ja 11.8 piti siis aueta Soneran laajakaista+kotitv ym. No, silloin ei tapahtunut mitään ja soiteltuani soneran kanssa viime ke ilmeni, että tilaustani ei löydykään heiltä mistään. No, sitten erittäin ystävällinen naikkonen ilmoitti, että viikon päästä on varmasti auki ja romut kotona. Vielä lohdutteli, että ehtii niitä tps:n jääkiekkopelejä vielä katsomaan. Myyjä siis muuten hyvän toiminnan jälkeen vittuili minulle puhelimitse. No ei se mitään.

Meni viikko ja päivä, mitään ei kuulu. Tänään uusi soitto ja uusi tyttö linjan päähän. Tällä kertaa tilaus näkyi, mutta ilmoittivat, että elisalla on irtisanomisaika ja vaihto tapahtuu siis 1.10. MITÄ VITTUA? Meinasin jo kilahtaa puhelinneidille, vaikkei tämän vika ole missään nimessä. Edusti vain tätä paskaa soneraa siinä vaiheessa. Kyselin kuitenkin ihan fiksusti, että miten se voi olla mahdollista, koska viime viikolla mua infottiin nimenomaan niin, että näissä vaihtotilauksissa ei ole mitään normi irtisanomisaikaa, vaan vaihto sujuu jonkun yhteisen sopimuksen mukaan lähes välittömästi. Epäilin, mitä järkeä firmojen on suostua tällaiseen, mutta niin se kuulemma meni. Asiakaspalvelija lupasi selvittää asiaa ja soittavansa huomenaamulla heti kun tulee töihin. Saa nähdä, mikä on seuraava tapahtuma tässä operaatiossa.

Mitäköhän "hyvitystä" tms. tässä kehtaisi pyytää? Määräaikainen sopimus vituttaa muutenkin ja tämän viivyttelyn ansiosta sekin menee 2 kk pidemmälle kuin alunperin piti. Hintahan olisi sama, mutta talutusnuorassa oleminen jatkuisi pidempään. Alennusta tuskin antavat, eikä asiakaspalvelijan valtuudet siihen taida riittää. Kai sitä jotain voi kinua silti.

Varmaan asiakaspalvelijalle käy samalla tavalla kuin mulle. Töissä lupasin soittaa yhdelle ihmiselle viikon päästä takaisin ja kun tämä soiton aika tuli, niin muistin erinomaisesti asian, mutta lappu, jossa oli kaverin nimi ja puh.nro, oli jossain paremmassa jemmassa. Odotellaan edelleen, josko soittaisi mulle kiukkuisena.

Kyllä on paskaa tämä soneran touhu. Molemmat asiakaspalvelijat kyllä hoitaneet hommansa erinomaisesti, eli alimmalta portaalta hyvää työtä, muuten peruskuraa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
20.7. tein tilauksen ja sain tilausvahvistuksen ja 11.8 piti siis aueta Soneran laajakaista+kotitv ym.
- - -
Tänään uusi soitto ja uusi tyttö linjan päähän. Tällä kertaa tilaus näkyi, mutta ilmoittivat, että elisalla on irtisanomisaika ja vaihto tapahtuu siis 1.10.
- - -

Tuli mieleen, että olitko itse irtisanonut aiemman liittymäsi? Jos et, sillä voi olla vaikutusta.

Enivei, agenttini on tehnyt hyvää työtä ja maanantaina selviää, josko liittymä tulisi jo silloin tai viim. tiistaina. Onhan tämä ollut aikamoista show´ta kaiken kaikkiaan.

Laitan sulle, Myyrä, vielä hieman yyveetä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vastaan vain omasta puolestani, mutta minä ainakaan en toivo laajakaistojen hintojen pomppaavan kolminkertaisiksi.
Extrapoloin tästä, että sinun toiveidesi hinnoilla operaattorien laajakaistatoimitukset tulisivat kestämään yli kolme vuotta ja asiakaspalvelussa olisi se sama kaveri, joka myy, asentaa, korjaa ja asiakaspalvelee.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Extrapoloin tästä, että sinun toiveidesi hinnoilla operaattorien laajakaistatoimitukset tulisivat kestämään yli kolme vuotta ja asiakaspalvelussa olisi se sama kaveri, joka myy, asentaa, korjaa ja asiakaspalvelee.
Mulla on kokemusta vain Welhosta, jossa nämä hommat hoituvat n. 20 minuutissa yleensä. Tiedä sitten mikä niiden salaisuus on, kun pystyvät moista tarjoamaan kyseessä olevaa halvemmilla hinnoillakin vielä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Mulla on kokemusta vain Welhosta, jossa nämä hommat hoituvat n. 20 minuutissa yleensä. Tiedä sitten mikä niiden salaisuus on, kun pystyvät moista tarjoamaan kyseessä olevaa halvemmilla hinnoillakin vielä.

Johtunee siitä, että kaapelimodeemi ei tarvi asentajien käyntiä missään ja ne kun ovat operaattoreilla yleensä ulkoistettu alihankkijoille. Riittää kun klikkaa mac koodin verkkoon ja määrittää nopeudet.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Johtunee siitä, että kaapelimodeemi ei tarvi asentajien käyntiä missään ja ne kun ovat operaattoreilla yleensä ulkoistettu alihankkijoille. Riittää kun klikkaa mac koodin verkkoon ja määrittää nopeudet.
Meillä mutsin kämppään hommattiin muuton yhteydessä Elisan kaapeli. Jotenkin sitä kuvitteli, että asia sujuisi Welhon esittelemällä nopeudella.

Ensimmäinen ongelma oli, kun Elisa Shopitin myyjä ei tiennyt, että Elisalla on tarjolla kaapeliyhteyksiäkin. Kun viiden minuutin selittelyn jälkeen oli asia selvinnyt myyjälle, alkoi tämä esittelemään ADSL:n hinnastoja ja materiaalia. Kun taas oltiin selvitelty päästiin lopulta asiaan ja tilattiin liittymä, seuraavana päivänä piti toimia. Ei toiminut. Seuraavan kolmen viikon aikana sitten soiteltiin ja selviteltiin, soiteltiin ja selviteltiin, soiteltiin ja selviteltiin. Lopulta, kolmen viikon jälkeen tuli illalla tekstiviesti, että liittymä toimii viikon päästä. Ja lähtihän se toimimaan, kahdeksan päivän päästä. Tämä kaikki Helsingin ydinkeskustassa.

Ironisesti tuotteen nimi on "Elisa Laajakaista Heti".
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jatkoin matkaani ja kun oli puoli tuntia ajoaikaa, soitin Soneran "palveluun". Robotti vastasi, jolloin sanoin sille painokkaasti "HAISTA VITTU!". Vastaus tuli välittömästi: "Selvä. Nyt voitte kertoa asianne."

Repesin kyllä totaalisesti. Olipahan nörtit opettaneet robotille miten vastata!

Että tällaista on Soneran ns. asiakaspalvelu. Elimäenkadulta ei löytynyt hetiäkkiä yhtään ovea, josta olisi maksava asiakas päässyt sisään kysymään yhtään mitään. Onkohan siellä edes ihmisiäkään?

Kiitos päivän ja jopa viikon parhaista nauruista. Ei helvetti sentäs!
Osaakohan se ottaa muitakin loukkauksia/solvauksia vastaan?
 

Nick Neim

Jäsen
Joo o, nyt on jo vähän pakko avautua. Soittelin keväällä Helsingin Sportti-Divariin, olen siellä ennen asioinut ja olen ollut tyytyväinen kyseisen puljun toimintaan. Tällä kertaa olin myymässä luistimia, CCM:n U+ prot, hinnaltaan nykyisin siinä 500 euron tienoilla, sieltä käskettiin kysellä uudestaan syksymmällä, saisi kuulemma paremman hinnanki. Soittelin sitten eilen ja kyselin ostohalukkuutta, vastauksena tuli että ostavat, ja kyllä he ihan kelpo korvauksen niistä maksavat, kunhan vielä näkevät ne. Luistimia kun on käytetty se 10-15 kertaa, ihan siis uudenveroiset. Käskettiin tulla näyttämään ja fiksaamaan korvaukset kohdilleen.

Sisko asuu Helsingissä, joten tuli sitten sen kautta poikettua, eli reissu ei jäänyt ihan torsoksi. Tunnin ajomatka suunnilleen Helsinkiin täältä missä tällä hetkellä asun. Mä en kyllä vittu osannu kuvitella heidän "kelpo korvauksensa" olevan 60 euroa, vielä kun siihen hintaan sisältyi CCM:n pelihousut, enemmän käytetyt mutta siihen nähden hyvässä kunnossa olevat. Onhan toi nyt saatananmoinen alihinta, vaikka tiedänkin divarien haluavan voittoa itselleen mahdollisimman paljon. Enkä valita tarjouksesta, vaan eniten vituttaa "kelpo korvaus" joka mulle sanottiin.

Tai ehkä meillä on eri käsitys tollasten luistimien arvosta, mutta 150 eurolla olisin myynyt. Toisaalta tarjouksen antaja ei ollut sama henkilö jonka kanssa puhuin puhelimessa, saattanee sekin selittää jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo o, nyt on jo vähän pakko avautua.
Jos haluaa vanhoilla kamoillaan tehdä bisnestä, ei varmaan kannata niitä roudata minnekään divariin. Eiköhän divareihin kannata viedä tavaraa periaatteella, että niistä pääsee näin helposti eroon.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos haluaa vanhoilla kamoillaan tehdä bisnestä, ei varmaan kannata niitä roudata minnekään divariin. Eiköhän divareihin kannata viedä tavaraa periaatteella, että niistä pääsee näin helposti eroon.

No jaa, itse vein Jyväskylän Sportti-divariin vanhat ja rehellisesti sanottuna aika surkeassa kunnossa olleet maalivahdin kamani (patjat, housut, kilpi ja räpylä), sekä pienen määrän muita vanhoja lähinnä pihapeleissä käytettyjä varuisteita. Sain vaihdossa sitten erittäinkin hyvässä kunnossa olleet em. maalivahdin kamppeet, enkä maksanut väliä kuin hieman reilut 100 euroa. Mieltä myös lämmitti se, että myyjä kertoi mulle, millä summalla hän aikoo laittaa myyntiin vanhat kamani. Siellä divarissa ainakin homma toimi hyvin.
 

Jotva

Jäsen
No jaa, itse vein Jyväskylän Sportti-divariin vanhat ja rehellisesti sanottuna aika surkeassa kunnossa olleet maalivahdin kamani (patjat, housut, kilpi ja räpylä), sekä pienen määrän muita vanhoja lähinnä pihapeleissä käytettyjä varuisteita. Sain vaihdossa sitten erittäinkin hyvässä kunnossa olleet em. maalivahdin kamppeet, enkä maksanut väliä kuin hieman reilut 100 euroa.

Sun surkeassa kunnossa olleet maalivahdin kamat muuttui erittäinkin hyväkuntoisiksi, kun käytit niitä divarissa? Ja maksoit satasen väliä, että sait ne takaisin? Ilmoittele, kun seuraavan kerran olet myymässä jotain niin tehdään kaupat.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Niin paljon kuin saksalaisuutta ylistetäänkin täällä Vapaassa keskustelussa, on nyt pakko antaa negatiivista lausuntoa tuosta Euroopan ylpeimmästä maasta. Kyseessä ovat Deutsche Post ja kuljetusliike DHL, isoja yrityksiä.

Musikhaus Thomannin Suomen osastoa ei voi kuin kiittää asiakaspalvelusta. Tilaus vastaanotettiin muutaman tunnin sisään, nimettiin heti suomalainen yhteyshenkilö (jota tosin ei tarvinnut vaivata), tavarat lähtivät maksun saavuttua Saksan pankkiin muutaman vain parin tunnin viiveellä. Tämä tietysti riippuu siitä, onko kyseessä soittimia tms, kestävät varmasti kauemmin.

Sitten päästään asiaan. Paketti saapui DHL Internationalille siis torstaina 19.8.2010 klo 9.51. Tämän jälkeen mikään ei ole enää ollutkaan nopeaa. Thomann arvioi matka-ajaksi 6-8 työpäivää, ja sille nauran jo ääneen (vika ei tietenkään ole Thomannin, hoitivat oman osuutensa).

20.8.2010 näytti seurantakoodin mukaan tapahtuneen toimenpide "International shipment was processed at export sorting hub.". Se oli perjantai, joten arvasin, että homma on seis viikonlopun ajan. Yllätti vähän, että seuraava merkintä onkin sitten vasta päivämäärältä 27.8.2010: "Shipment was processed at parcel sorting hub." Ymmärrän lukemani, mutta mihin meni se 5 työpäivää Hampurissa, ei ihan kuulosta saksalaiselta tehokkuudelta.

Lauantaiaamulta 28.8.2010 on merkintä: " Shipment in transportation to destination country." On se tulossa, kunhan ehtii yli myrskyävän Itämeren. Sen jälkeen taas ei olekaan tapahtunut mitään tänään, tuskin tapahtuu huomennakaan. Eiköhän tähän saada vielä kolmaskin viikonloppu mahtumaan 6-8 työpäivään. Veikkaan, että Suomessa saadaan laivasta lähipostiin vähän nopeammin.

Tarina on silti onnellinen, koska suurin käyttötarve tavaroille on vasta 12.9.2010, aasillakin ne tuo jo Tanskan kautta siihen mennessä Suomeen. Tai vannomatta paras... Onneksi oli parin tuttavani kautta kokemusta Thomannin kanssa postittelusta, tiesin sen hitaaksi, ja osasin näin ollen tehdä varaukset tarpeeksi ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, HIFK
Sitten päästään asiaan. Paketti saapui DHL Internationalille siis torstaina 19.8.2010 klo 9.51. Tämän jälkeen mikään ei ole enää ollutkaan nopeaa. .

Tuorein kokemukseni DHL Express toiminnasta. Itse käsitän sanan express, että toiminta olisi jotenkin tavanomaista nopeampaa, mutta DHL käyttää sitä varmaan jotenkin muuten.

Minulle on tulossa paketti Italiasta, lähtenyt sieltä pe 27.8 klo 16.21 ja matkustanut sieltä ihan rivakasti Saksan ja Hesan kautta Turkuun, jossa se on ollut tänä aamuna 6.02. Siihen loppuvat seurannan merkinnät ja soitin sitten DHL:lle, jotta mikähän olisi mahdollisesti paketin saapumisaika tänne 600 km päähän turkusesta. Olin lentää persauksille, kun virkailija iloisesti totesi, että kyllä sen pitäisi olla jo torstaina täällä. Ei herran jestas sentään, paketti tulee Italiasta Turkuun pe-ma ajassa ja Turusta sen eteenpäin viemiseen menee sitten sama aika arkipäivinä. Taisi olla viimeinen tilaus DHL:n kautta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Minulle on tulossa paketti Italiasta, lähtenyt sieltä pe 27.8 klo 16.21 ja matkustanut sieltä ihan rivakasti Saksan ja Hesan kautta Turkuun, jossa se on ollut tänä aamuna 6.02. Siihen loppuvat seurannan merkinnät ja soitin sitten DHL:lle, jotta mikähän olisi mahdollisesti paketin saapumisaika tänne 600 km päähän turkusesta. Olin lentää persauksille, kun virkailija iloisesti totesi, että kyllä sen pitäisi olla jo torstaina täällä. Ei herran jestas sentään, paketti tulee Italiasta Turkuun pe-ma ajassa ja Turusta sen eteenpäin viemiseen menee sitten sama aika arkipäivinä. Taisi olla viimeinen tilaus DHL:n kautta.

Taitaa DHL toimittaa niitä paketteja sitä mukaan, kun saavat tarpeeksi tavaraa vietäväksi. Jos asut suuressa kaupungissa, niin tullee aika rivakasti, mutta pienemmällä paikkakunnalla voi joutua odottamaan. Tähän viittaa myös se, että se tuli turgguseen rivakasti, mutta sitten alkoi tökkimään.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Taitaa DHL toimittaa niitä paketteja sitä mukaan, kun saavat tarpeeksi tavaraa vietäväksi. Jos asut suuressa kaupungissa, niin tullee aika rivakasti, mutta pienemmällä paikkakunnalla voi joutua odottamaan. Tähän viittaa myös se, että se tuli turgguseen rivakasti, mutta sitten alkoi tökkimään.

Luulisi, että enemmän ratkaisee DHL:llä, paljonko sitä tavaraa on tulossa johonkin maahan. Kai se jollekin DHL:n Hildegardille on suht. yhdentekevää, meneekö Suomen paketit Helsingin Vuosaareen vai Enontekiölle pohjoiseen...

Lisäksi tuttavieni pitkät toimitukset tulivat Tampereelle, joka on kaupunki Suomen mittakaavassa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Luulisi, että enemmän ratkaisee DHL:llä, paljonko sitä tavaraa on tulossa johonkin maahan. Kai se jollekin DHL:n Hildegardille on suht. yhdentekevää, meneekö Suomen paketit Helsingin Vuosaareen vai Enontekiölle pohjoiseen...

Tiedä häntä, mutta kyllä ainakin Helsingissä DHL:n omat autot ajelevat paketteja ovelle, ja kuski on puhunut ihan suomea, joten tuskin nimi oli Hildegard.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tiedä häntä, mutta kyllä ainakin Helsingissä DHL:n omat autot ajelevat paketteja ovelle, ja kuski on puhunut ihan suomea, joten tuskin nimi oli Hildegard.

Tämä kyseinen pakettini nyt jostain syystä ei ole tulossa DHL:n kuriirin kautta, vaan postipakettina kaiketi lähipostiin. No, postin ovelle on minun ovelta aika lyhyt matka, joten ehkä helpompikin tapa saada paketti, kun ei voi olla varma, koska kuriiri olisi tulossa.

Koodit sain sivulle dhl.de, dhl.fi:n asiakaspalvelu ei ollut sähköpostikysymykseeni tietävinään mitään, sanoi, että koodit ovat Saksan postia varten. Jotain kummallista tässä on, sillä dhl.de on myös ainoa, josta seuranta yleensä näkyy, suomenkielisellä sivulla samalla koodilla löytyy ei-oota.

Ajattelin huomenna kyllä soittaa suomenkieliseen asiakaspalvelunumeroon, tänään se olisi jo tähän aikaan varmaan suht. turhaa. No, kuten sanoin, käyttötarve on vasta 12.9., mutta ei siihen montaa viikkoa enää ole. Ja kyllä ihan periaatteellisessa mielessä näkisin tämän toimitusajan vähän pitkäksi.

Hämärintä oikeastaan on maininta "Shipment in transportation to destination country", ymmärrän sen niin, että tuote on matkalla kohdemaahan. Tämä siis oli lauantailta 28.8. hieman puolenyön jälkeen. Itämeri on tällöin kyllä isompi kuin mitä koulussa opin tietämään. Keskiajalla nämä viikon laivamatkat Itämerellä...
 

miklis

Jäsen
Koodit sain sivulle dhl.de, dhl.fi:n asiakaspalvelu ei ollut sähköpostikysymykseeni tietävinään mitään, sanoi, että koodit ovat Saksan postia varten. Jotain kummallista tässä on, sillä dhl.de on myös ainoa, josta seuranta yleensä näkyy, suomenkielisellä sivulla samalla koodilla löytyy ei-oota.

Dhl.de vastannee suunnilleen Saksan postilaitosta, eikä sillä koodilla tosiaan löydy mitään Suomen DHL:n sivuilta. Mutta koitappa sitä koodia Itellan seurantaan, sieltä saattaa löytyäkin. Minun paketit on ainakin tuolta näkyneet juurikin tuollaisella koodilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös