Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 154
  • 6 860

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jokaisessa ammatissa revitään omat huvituksensa eri asioista. Myyntihommissa sitä vaan tapaa jos jonkinlaista kulkijaa joille toisille ei voi kuin nauraa. Eihän siinä saisi kuin burn-outin itselleen jos ottaisi kaiken aina liian vakavasti.

Juuri näin, jokainen joka on asiakaspalvelussa, ainakin melkein jokainen on tavannut asiakkaita jotka on vaan niin pihalla että kahvihuoneessa on pakko purkaa tilanne, nauruksihan se yleensä menee. itse tilanne on kuitenkin hoidetaan ammattitaidolla ja asiakkaalle sitä ei pidä näyttää että pihallahan sinä olet. Mitäs pahaa siinä on että kevennetään tunnelmaa kertomalla hauskoja tarinoita asiakaskohtaamisista? Se että kahvihuoneessa asioille ja ihmisille nauretaan ei todellakaan tee myyjästä/asiakaspalvelijasta ammattitaidotonta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Missä olet viimeksi nähnyt kirjoitetun "Tupakointi kielletty" -kyltin?

Ei sentään kyltti, mutta Helsingin lähijunassa tuppaa iltaisin kymmenen jälkeen kuulemaan kuulutuksen, joka menee kutakuinkin näin:"Muistutamme, että tupakointi sekä alkoholijuomien nauttiminen lähijunissa on ehdottomasti kielletty".
Samaa mieltä kyllä tuon kielletty-sanan käytön suhteen.
Työpaikallanikin käytetään tuota leppoisampaa muotoa. "Matkustajiemme viihtyvyyden ja turvallisuuden takia tupakointi hyteissä ja hyttikäytävillä ei ole sallittua".
Omasta mielestäni paremmin menisi perille."blaablaablaa ON KIELLETTY!!!
Jaa juu, metroasemilla taitaa lukea "tupakointi kielletty".
 

scholl

Jäsen
Tänään sain sitten erittäin huonoa asiakaspalvelua. Läppärissä kun on takuukin näköjään voimassa niin soitin huoltonumeroon. Se kyseli taustatietoja kuten nimeä, osoitetta, laitteen sarjanumeroa, ostopaikkaa jne. Kaikki oli jotenkin vaikeata. Ajattelin, että se on joku pakolainen, joka ei osaa kunnolla suomea. Puhelun lopussa tosin paljastui, että se onkin lande, jolla oli vaikeuksia pitää murre kurissa ja sen takia puhui alussa niin vammaisen hitaasti.

Joka tapauksessa homma ei selvinnyt puheen aikana, vaan sieltä erikseen jonkun pitää soittaa ja kertoa minulle miten menetellään. Kun tuli huonot kelit niin olisin ollut valmis lopettamaan lomailun (varsinkin kun olen yhä flunssassa) ja ajamaan Stadiin. Oisin vienyt sen jonnekin huoltoon, mutta hemmetti vieköön ei selvinnyt voiko sen viedä jonnekin vai tuleeko joku sen hakemaan vai mikä on juttu, vaan joku muka soittaa siitä. Sillä jätkällä oli siellä nyt Christian Grönroosin Totuuden Hetki ja se missasi sen. Täytyy myöntää, että tulin sinne ns. lankoja pitkin ja se sai ns. korvilleen se juntti, mutta siis oikeasti mikään ei edennyt, eikä mitään selvyyttä asiaan tullut. Mitä hyötyä on takuista ja muusta, jos asiakaspalvelu on tuolla tasolla, jossa siellä on joku kyvytön juntti kirjaamassa vain soittopyyntöjä ylös ja asiakas saa odotella sitten useita päiviä, että joku ruuvimeisselijätkä soittaisi.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Mikä yksinkertainen työ tuntuu olevan vaikein hoitaa? Myymälöiden pullonpalautusautomaattien pitäminen toiminnassa. Aina kymmenen konetta huutaa ja myyjät ihmettelee vieressä, että mikä on. Tiedän, että automaatit jumiutuvat todella helposti, mutta kyllä se hidas/luokaton toiminta siellä pullohuoneessakin aiheuttaa aika usein laitteiden vikatilat.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Mikä yksinkertainen työ tuntuu olevan vaikein hoitaa? Myymälöiden pullonpalautusautomaattien pitäminen toiminnassa. Aina kymmenen konetta huutaa ja myyjät ihmettelee vieressä, että mikä on. Tiedän, että automaatit jumiutuvat todella helposti, mutta kyllä se hidas/luokaton toiminta siellä pullohuoneessakin aiheuttaa aika usein laitteiden vikatilat.

Viat pullokoneissa omien kokemusten mukaan johtuvat monesti pullokoneen hihnojen ja peilien epäpuhtaudesta eli pesemättömyydestä. Se, että pulloja myydään ja palautetaan tänä vuonna paljon verrattuna aikaisempiin vuosiin vaikuttanee tilanteeseen myöskin. Eli pääsyy lienee ylläpitohuollon vähyys suhteessa laitteiden käyttöön.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Eli sinusta on oikein, että Gellner ja Myyrä vittuilevat jatkoajan keskustelupalstalla "tyhmälle" asiakkaalle ja kertovan sen olevan oikein alan tapa?? Kyllä nousee arvostus alaa kohtaan.
Sinulle on näköjään tullut suurena yllätyksenä se, ettei asiakasta pidetä minään maailman kuninkaana joka ikisessä palvelutilanteessa, tai itse asiassa sen jälkeen. Mitä sitten, jos jollekin idiootille asiakkaalle vittuillaan ja tätä nauretaan jossain pienessä ryhmässä tai nimettömät henkilöt kirjoittavat nimettömistä henkilöistä? Ihan samalla tavalla täällä valitetaan asiakaspalvelijoista.

Ehkä annoin väärän kuvan sinulle tilanteesta. Yleensä eniten ei naureta niille asiakkaille, jotka ovat rehellisesti täysin pihalla asioista ja kysyvät vain apua. Eniten nauretaan niille tosifaneille, jotka jo puhelun alussa aloittavat kitinän, "tietävät" oikeutensa ja alkavat samantien vaatimaan utopistisia korvauksia, kuten esimerkiksi laskuttamaan työajastaan. Nämä niitä kaikkein huvittavimpia tapauksia ovat ja täysin omasta ansiostaan. Ehkä se auttaa sitten jaksamaan näiden vaikeiden asiakkaiden kanssa, kun saa purkaa vitutustaan jossain muuallakin. Onneksi suurin osa asiakkaista kuitenkin tajuaa, ettei eletä missään täydellisessä maailmassa, jossa jokainen asia sujuu aina. Monet asiakkaat pystyvät myös hoitamaan omat asiansa ilmaiseksi.

Minä ainakin arvostan asiakaspalvelutyötä, vaikken siinä ole ~10 vuoteen ollut, koska tiedän hyvin sen, millaisia asiakkaita siellä välillä tulee vastaan. Ja myös sen, että jos itse yrittää käyttäytyä järkevästi, niin paljon todennäköisemmin asia myöskin hoituu kuntoon. Arvostan myös opettajia, vaikka muutamat alalla työskentelevät kaverini aina kertoilevat, kuinka fiksuja temppuja näiden oppilaat olivat taas tehneet. Helpompaa se työssä jaksaminen normaalille ihmiselle on, jos ei ota joka vitun asiaa aina niin vakavasti.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tänään K-marketissa tapahtunutta:

Ostin ruokaa. Punnitsen aina kurkut, paprikat ja muut valmiiksi yksittäispakatut hevi-tuotteet tyyliin 2 vaa'alle, toiseen tarra. Tällä kertaa ostin 2 paprikaa, punaisia vieläpä. punnitsin paprikat yhdessä, joten vain toiseen tarra. Yleensä kokeneet (yli 3 viikkoa töissä olleet) kassaneidit ymmärtävät asian ja heittävät toisen paprikan ilman viivakoodin lukua liukuhihnan loppupäähän. Tällä kertaa nuori tyttö, todennäköisesti lomatuuraaja, tuntui kuitenkin olevan aivan kassalla, joten mainitsin ääneen, että tuossa paprikassa on noiden molempien hinta. Meni hetki, että tyttö ymmärsi, ja sanoi "aa okei.", piippasi paprikan, pisti molemmat pakkauspäähän, mutta HETKINEN, ottikin tarralla varustetun tuotteen takaisin ja löi sen toiseen kertaan. Selitin, ettei sitä samaa paprikaa tarvitse kahteen kertaan piipata, koska punnitsin ne yhdessä, johon tuli vastaus "öö joo kyl mä tiiän, mulle on vaan neuvottu et näin pitää tehä". Enpä viitsinyt siinä enää alkaa jankkaamaan ja ajattelin, että tuon muutaman kymmenen sentin menetyksen voin kyllä antaa olla.

Tarinassa ei nyt varsinaisesti huonoa asiakaspalvelua ollut muu, kuin tuo viimeinen neidin virke, "mulle on vaan neuvottu et näin pitää tehä". Piippaisiko hän esimerkiksi mäyräkoiran kaljaa tyyliin, että mäyräkoiran hinta kertaa kaljojen kappalemäärän 12? Voiko tytölle tosiaan olla neuvottu näin? Mä en taas tajuu.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Varmaan joku on voinut noin opettaa, koska epäillään asiakkaan punninneen vain sen, missä on hintalappu. Noita varmaan käy jonkun verran, se onko tuo asiallista/fiksua on taas eri asia. Kassatytönkin on paha tehdä toisin kuin on neuvotu, varsinkin jos on ns. uran alussa.

Pulloautommaattien kanssa sain kymmenisen vuotta sitten leikkiä, ja suuri syy on tuo hihnojen likaisuus, jolle ei aina mitään voi. Meillä ne pestiin päivittäin, mutta välillä suuren palautusmäärän vuoksi se ei riitä. Tuossa auttaisi hieman se, että ne pullota ja tölkit juotaisiin tai kaadettaisiin tyhjiksi asti ennen palautusta. Muitakin ongelmia niissä masiinoissa toki on, lisäksi ainakin meillä oli useinkin kiirettä kun piti tyhjentää masiinoiden liukuhihnoja siellä takahuoneessa, ja samaan aikaa huolehtia yhdestä melko isosta kaupan osastosta. Henkilölle, jolle asia kuuluu voi olla montakin kiireellistä hommaa samaan aikaan, kaikkialle ei aina vaan ehdi. Hitaudelle voi olla erittäin hyvä syy, eikä se johdu siitä alimmasta portaasta, ainakaan useimmiten.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - kuten se "ketä et ikinä panisi edes 10promillen humalassa hanna partasen" activia mainos. Ei niitä pysty unohtamaan mitä niissä sanotaan kun sama mainos voi toistua todella monta krt esim. saman leffan aikana.
Hetkinen! ...schollin kanssa olen yleensä suht samaa mieltä asioista, mutta Hanna... Olen kerran itse asiassa ottanut parit paukut Hannan kanssa. Hanna ei todellakaan ole niin hirvittävän tarkka henkilökohtaisen aamupalansa kaloriamäärästä. Eihän se mikään ihan hoikka tyttö olekaan.
Samaa mieltä kyllä tuon kielletty-sanan käytön suhteen. Työpaikallanikin käytetään tuota leppoisampaa muotoa. "Matkustajiemme viihtyvyyden ja turvallisuuden takia tupakointi hyteissä ja hyttikäytävillä ei ole sallittua".
Kuulostaa ihan kuin olisit töissä Turussa/Turusta? Viking Isabella?

Vikingin paateilla humaltuminen ei vissiin muutenkaan ole kiellettyä, mutta ei myöskään sallittua... Onko se nyt tyyliin Helsingin Gabriella, jossa varoitetaan hukkaamasta matkalaukkuja: "Hyvät matkustajat! Älkää olko niin humalassa, että hukkaatte matkalaukkunne."? Älä saatana! Jotain tämän suuntaista joskus nauroin Helsingin terminaalissa. Pitäisikö munkin ottaa mikrofoni jossain vaiheessa käteeni ja kuuluttaa: "Liiallisesti nautittuna 40% Zubrowka sitten päihdyttää! Älkää nauttiko liikaa tai ainakaan luopuko samalla henkilökohtaisesta omaisuudestanne."?

Missä vaiheessa on oikeasti kyse yksilön vastuusta omista tekemisistä (nk. taklattavan vastuu!)? Voinko mä oikeasti vetää pullollisen viinaa naamariin ja lähteä lompakko perstaskussa hortoilemaan Aurajokirantaan? Mistä mä saan korvauksia, kun omaisuus on viety ja mut on tönäisty uimaan Aurajokeen?

Kohtuullisen oiva esimerkki sattui edellispäivänä (lauantai) Turussa lähikaupassani. Ostoskorissani oli vasta jotain salaattia, vihanneksia yms. Mulla oli päällä shortsit ja T-paita. Lompakko, kännykkä, auton avaimet, kotiavaimet yms. oli kanssa siellä korin pohjalla. Olin jossain pakastealtailla ja tipautin korini johonkin pakastehyllyn päähän. Yksi teini-kundi oli sitten vähän normaalia kiinnostuneempi ostoskorini sisällöstä. Mä hain jotain pakastealtaista. Katsoin samalla sitä toimintaa ja heitin finninaamalle jotain tyyliin "Onko sulla lähipäivinä asiaa hammaslääkäriin vai mitä VITTUU sä sieltä oikein sieltä haet?". Ei muuten kiinnostanut enää ostoskorini sisältö sen jälkeen.

Mä teen sen ihan tietoisesti riippumatta paikasta; mä jätän aina ostoskorini pohjalle lompakon, kännykän ja avaimet. Se on aivan sama olenko Turussa, Tallinnassa, Tukholmassa tai Gdanskissa. Samanlailla mä jätän tavarani takkini taskuun tuolin selkänojalle esim. kebabia hakiessa. Se vain on ISO virhe, jos joku luulee, että ne on siellä vartioimatta. Mä olen jo omat oppirahani maksanut noista omista hölmöilyistäni. Tukholma on nimittäin ihan helvetin lähellä Suomea, mutta ei sieltäkään ollut hauska herätä ilman suomalaista passia, henkilökorttia tai ajokorttia, kun taskussa on 40 senttiä ja yhdeksän kruunua. Silloin mä olin kännissä. Housun taskussa ollut Mastercard alkaa oikeasti olla vähän vitun tärkeä tuossa vaiheessa. Guess what? En muuten tehnyt yhtäkään valitusta huonosta palvelusta tuossa vaiheessa. Otin ihan selkä suorana ja leuka pystyssä vastaan kaiken paskan mitä vastaan oli tulossa. Aika monikin asiakaspalvelija olisi voinut sanoa mulle aika paljon aiemminkin, että "Mees poika hotelliis!".

Yhden kerran mä olen myös lentänyt Turussa Eerikinkadun Hesburgerista ulos, kun mun talvitakin taskut oli yhdelle kaverille liian kiinnostavat. Sen verran kokenut matkailija mä olen, että kyllä mut pystyy helpostikin ryöstämään. Toisaalta, sen verran kokenut matkailija mä olen, että ryöstäjän tulee olla myös valmis ottamaan se vastuu, joka ryöstöstä mahdollisesti tulee. Jos mut haluaa ryöstää mun omassa kotikaupungissani, niin... mun kädestä otettin silloin pari kuvaakin Käsityöläiskadulla, mutta oikeuskäsittelyä ei koskaan tullut.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kiitos vaan Niittarin Teboilin iltavuororunkkari, kun olit laittanut putiikin kiinni jo puoli kymmeneltä normaalin kympin sijaan. Jonkinlaisen lapun oveen laittamisen ei myöskään luulisi olevan ylivoimainen tehtävä.

Terveisin nimim Kävellen liikkeellä.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
Xbox live kauppapaikka on sitten niin mukava ja turvallinen ostoskelu kohde.

Tilasin itse sieltä jonkin päivityksen peliin viime talvena, maksoi pari euroa ja annoin visa electron numeron. Kaikki kävi tosi hyvin ja kätevästi. Nyt sitten viime viikonloppuna oli siskon 6v. poika pelailemassa ja se oli jotenkin eksynyt tuonne kauppapaikan puolelle valikosta katselemaan demoja peleistä. Kymmenen minuutin päästä kuului sitten sieltä älähdys että 'mikä tää on?'

Kun perästä menin katsomaan niin siellähän oli sitten ostettuna peli. Ei ollut kysellyt mitään pisteitä vaan ihan suoraan kun oli pelin nimen perässä eurot niin yhdellä painalluksella oli sitten tullut se ostettua. Omaa tyhmyyttä osittain kun en ollut tarkistanut ettei kortin numero mihinkään jää. Mutta riemu irtosi sitten vasta siitä kun aloin eilen selvittelemään että onkos tuollaisessa pelin suoraostossa mitään perumismahdollisuuksia. Etenkin kun peliä ei ladattu yhtään kilotavua. Raha näytti menneen samalla sekunnilla tililtä.

Ihan ensimmäisenä yritin poistaa tiedoista tuon kortin numeron. Olinhan saanut sen siitä tv:n ruudulta syötettyäkin, mutta eihän se nyt niiiiiin yksinkertaista voinut olla. Joten netti auki ja ensimmäistä kertaa sitä kautta xbox tililleni. Sieltä jonkin aikaa etsittyäni löysin miten numerot sai pois.

Seuraava kohde olikin sitten etsiä jotain yhteystietoja tuonne xboxin suuntaan. Ainakin kauppapaikka on suomeksi saatu tehtyä niin kai joku suomenkielinen heppukin sitten jostain löytyy vastaamaan siitä. Netin kautta oli hankalaa löytää mitään osoitetta. Kaikki linkit veivät samalle yhteystietosivuille josta periaatteessa pääsi vain FAQ palstalle. Selvisi sitten sekin että microsoft xboxin kauppapaikka pyörii microsoft msn:n kautta minkä itse yhdistän aina hotmailiin. Niin on pieni maailma. Joka tapauksessa sain jostain laitettua palautetta eteenpäin joka oli kysymys että 'mihin voin ottaa yhteyttä koska tämä on varmasti väärä paikka'.

Lopulta tilitietojen kautta löysin xbox tuen numeron, se vaikutti enemmänkin teknisen tuen numerolta mutta pirautin kuitenkin sinne. Oli vielä 09 -alkuinen numero joten ajattelin että varmaan hesassa joku siihen vastaa. No, viroonhan se meni. Maahan missä ei ole ikinä varmaan kuultukaan kuluttajansuojasta. Tosi, tosi ystävällisiä olivat. Tuntui kuin olisi japanilaisen kanssa jutellut. 'Minulla on suuri ilo ja kunnia vastata teidän kysymyksiinne..' Ja täysin kirjakieltä käyttivät, vaikka sanoja miettivätkin sitten kymmenen sekunttia. Ja aivan turha ensimmäinen puhelu, neuvoja kyllä tuli miten näin ei enää kävisi tulevaisuudessa ja kun lopulta suoraan kysyin että miten voit auttaa minua nyt, tämän kaupan perumisessa jonka teki alaikäinen, tuotteesta mitä ei ole koskaa ladattu eikä sikäli ostettukaan, niin vastaus oli 'Minä ei valitettavasti voi auttaa'. Sain soittopyynnön kuitenkin ylemmille henkilöille.

Parin tunnin päästä puhelimeni soi, salainen numero. Vastasin ja olihan siellä mies joka mielestäni ehti hieman virolaisella korostuksella kysyä Jaanaa. ?? Kuka pirun Jaana?! Vaimonkin nimi on Mirva. Ilmoitin että numerosta ei kyllä sellaista henkilöä löydy ja puhelu loppui lyhyeen. Illalla soitin takaisin xbox tukeen ja sain vastauksen että olihan minulle yritetty soittaa, mutta numero oli ollut väärä... No, uusi soittopyyntö tälle aamulle siinä toivossa että jotain selviäisi. Omalle Xboxilleni ei edes mahdu tuo kyseinen peli.

Tänä aamuna sitten tuntematon numero soittaa uudelleen, hyvin kohtelias kaveri toisessa päässä. Soittopaikka edelleenkin Viro. Mitenkään ei voinut vieläkään auttaa, tarjosi vain asian numeroa minulle talteen jos vielä joskus joku aurinkoinen päivä haluan ottaa yhteyttä ja kysellä heidän kuulumisiaan.

Otin vielä lopuksi puhelun kuluttajamiehelle, nainenhan sieltä kyllä vastasi. Lopputulema on se että heillä on muutama vastaava tapaus jossa kylläkin menetykset useita satasia omaani suurempia, mutta koska olen tehnyt oston luottokortilla suoraan USA:sta niin ei ole mitään palautusmahdollisuuksia. Siinä maassa ei kuulemma kuluttajansuojasta ole ikinä kuultukaan. Siellä pitäisi ottaa oma haulikko mukaan ja ajella siihen oman kaupungin xbox toimistoon ja vähän painavammalla puheella tehdä oma mielipide kasvoista kasvoihin selväksi. Joten heti kun viitsin varata tuon lentolipun ja saan ujutettua tuon ilmakkoni koneeseen, päivittelen tätä jotta pysytään ajan tasalla siinä miten microsoftin asiakaspalvelu toimii.

terveisin nimim. It's not over until the fat lady sings..
 

Theone

Jäsen
päivittelen tätä jotta pysytään ajan tasalla siinä miten microsoftin asiakaspalvelu toimii.

Ei kannata, sillä tuskin tulet rahojasi enää näkemään. Kaverille kävi vähän vastaava tapaus ja tyly vastaus oli, että rahoja ei kannata odotella takaisin.

Eikä niitä ole näkynytkään ja aikaa on kulunut about 2 vuotta. Aikansa jaksoi soitella ja laittaa mailia mutta nyt on kai senkin lopettanut.

Tämä oli myös XBoxilla mutta vastaavia tarinoita on kuulunut myös pleikkarin puolelta, koska nuo numerot tallentuvat automaattisesti.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tuo Microsoftin spedeily luottokorttitietojen kanssa on kyllä uskomatonta. Olen aina mainostanut kaikille tutuille, ettei Microsoftille saa ikinä antaa luottokortin numeroa. Luottokorttin numeroa ei tosiaankaan saa itse poistettua mistään, vaan ainoa keino on soittaa sinne aspaan, jossa virolaiset tytöt sitten kyllä ystävällisesti asian hoitavat.

Itse yritin erästä luottokortilla hoidettua gold-live tilausta aikoinaan peruuttaa ja kyllähän se oli todella vaivalloista. Ensiksi etsimään tietoa tilin peruuttamista sivustoviidakosta ja lopulta ohjeet ja puhelinnumero löytyi. Sitten olisi pitänyt alkaa selitellä miksi sen nyt haluaa perua, no vittuakos teille kuuluu, en mä tässä mitään ehdi selitellä.

Onhan tuossa pohjalla tuollainen "tehdään peruuttaminen niin vaikeaksi etteivät ihmiset jaksa nähdä vaivaa vaan jatkavat tilausta". Ikinä ei Microsoftille luottokorttitietoja. Tosin ilmeisesti halvemmaksi muutenkin tulee ostaa niitä aika- ja pistekortteja jostain nettihuutokaupasta.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Onhan tuossa pohjalla tuollainen "tehdään peruuttaminen niin vaikeaksi etteivät ihmiset jaksa nähdä vaivaa vaan jatkavat tilausta". Ikinä ei Microsoftille luottokorttitietoja. Tosin ilmeisesti halvemmaksi muutenkin tulee ostaa niitä aika- ja pistekortteja jostain nettihuutokaupasta.

Jatketaan tästä nyt vielä sen verran offtopiccia, että esimerkiksi kirjoittamalla huuto.netin hakuun "xbox live" löytyy vuoden Live Gold -jäsenyyksiä sekä Microsoft-pisteitä huomattavasti normaaleja markkinahintoja edullisemmin. Eli sen lisäksi, ettei luottokorttitietoja tarvitse luovuttaa, palvelun saa kokonaisuudessaan reippaasti halvemmalla. Brilliant.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Microsoftin spedeily luottokorttitietojen kanssa on kyllä uskomatonta. Olen aina mainostanut kaikille tutuille, ettei Microsoftille saa ikinä antaa luottokortin numeroa. Luottokorttin numeroa ei tosiaankaan saa itse poistettua mistään, vaan ainoa keino on soittaa sinne aspaan, jossa virolaiset tytöt sitten kyllä ystävällisesti asian hoitavat.

Heh. Mullahan taisi käydä sitten tuuri, kun kortti vaihtui. Pommittivat aikansa maileilla, jossa pyydettiin ilmoittamaan uuden kortin numero, ettei vaan käy niin, että tilaus loppuu.

No nyt se sitten loppui, kerrankin hyvin helpolla.
 

J.Petke

Jäsen
Mites olisi voisiko tuossa soittaa luottokuntaan ja kysyä, että voivatko he tehdä asialle mitään. Luottokunnalla kun riittää tuota vääntövoimaa hieman enemmän kuin yhdellä tavallisella kuluttajalla.

Aa, tämä olikin tehty Electronilla. Kannattaa kaikki nuo tuollaiset asiat hoitaa luottokortilla niin taustalla on luottokunta joka yleensä pistää kiukuttelevat firmat ojennukseen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kuulostaa ihan kuin olisit töissä Turussa/Turusta? Viking Isabella?

Isabellalla on juu tullut tehtyä töitä, mutta kyllä Hel-Sto-linjalla kuulee älyttömämmät kuulutukset ja ohjeet.


Vikingin paateilla humaltuminen ei vissiin muutenkaan ole kiellettyä, mutta ei myöskään sallittua... Onko se nyt tyyliin Helsingin Gabriella, jossa varoitetaan hukkaamasta matkalaukkuja: "Hyvät matkustajat! Älkää olko niin humalassa, että hukkaatte matkalaukkunne."? Älä saatana!?

Humaltuminen tax-freesta ostetuilla juomilla ei ole sallittua, mutta humaltuminen baarista ostetuilla juomilla on suositelt.. ei vaan, ei ole kiellettyä.
Tuo terminaalissa kuultu kuulutus kuulostaa jonkun aloittelijan tekemältä. Noh, ainahan ne ovat hauskempia kuin perinteiset "virkamiesäänellä" tehdyt kuulutukset.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Kodinkoneiden totaaliuusiminen olisi edessä remontin myötä, onko Vantaalla joku kodinkoneliike josta saa poikkeuksellisen hyvää palvelua ja mitä voitte hyvällä omallatunnolla suositella?
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kodinkoneiden totaaliuusiminen olisi edessä remontin myötä, onko Vantaalla joku kodinkoneliike josta saa poikkeuksellisen hyvää palvelua ja mitä voitte hyvällä omallatunnolla suositella?

Vantaan seutua en tunne mutta suosittelen pyytämään tarjousta useammasta liikkeestä. Voi olla yllättävänkin isoja heittoja, vaikka tuotteet olisi täysin samoja.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Vantaan seutua en tunne mutta suosittelen pyytämään tarjousta useammasta liikkeestä. Voi olla yllättävänkin isoja heittoja, vaikka tuotteet olisi täysin samoja.

Ja jos oikein hyvin käy, niin joka liikkeessä "sama" malli on hieman eri tyyppinumerolla ja sitten myyjän mukaan juuri se oma yksinmyyntimalli on hieman parempi kun naapurin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja jos oikein hyvin käy, niin joka liikkeessä "sama" malli on hieman eri tyyppinumerolla ja sitten myyjän mukaan juuri se oma yksinmyyntimalli on hieman parempi kun naapurin.

En tunne kodinkonealaa kovinkaan hyvin. Mutta jonkin verran olen työni puolesta ollut yhteyksissä "eräänlaisten teknisten laitteiden" tiimoilta valmistajiin päin.
Periaatteessa samaa tuotetta voi saada tilattua eri "mausteilla", varsinkin kun ottaa isompia eriä. Eli niissä voi olla eroja, mutta toisaalta taas joku muu saattaa myydä täysin samaa tavaraa eri tarroilla.

Omalta kohdaltani ostopaikkaan vaikuttaa esim. miten takuuasiat hoidetaan.
Myyjä (liike) ei usein voi sille mitään, että välillä tulee viallisia tuotteita. Mutta "jälipyykin" hoitamisissa on aika huikeita eroja.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
En tunne kodinkonealaa kovinkaan hyvin. Mutta jonkin verran olen työni puolesta ollut yhteyksissä "eräänlaisten teknisten laitteiden" tiimoilta valmistajiin päin.
Periaatteessa samaa tuotetta voi saada tilattua eri "mausteilla", varsinkin kun ottaa isompia eriä. Eli niissä voi olla eroja, mutta toisaalta taas joku muu saattaa myydä täysin samaa tavaraa eri tarroilla.

Omalta kohdaltani ostopaikkaan vaikuttaa esim. miten takuuasiat hoidetaan.
Myyjä (liike) ei usein voi sille mitään, että välillä tulee viallisia tuotteita. Mutta "jälipyykin" hoitamisissa on aika huikeita eroja.

Ainakin täällä Porvoossa homma menee niin että Gigantti myy halvalla ja isoilla aleilla tuotteita, ja hinnat on sitten ne mitä lätkässä lukee. Niistä ei irtoa alennuksia. Expert naapurissa myy hinnoilla mistä saa aina alennusta (jos vaan tajuu pyytää, monasti kyllä myyjätkin laskevat heti alennuksia). Ts. halvalla voi päästä Gigantissa jos jaksaa lukea mainoksia ja käydä ostamassa tarjoustuotteita aika ajoin. Itse luotan Experttiin jossa kerralla lasketaan riittävän hyvä hinta kaikille tavaroille ja jossa palvelu on todellakin kohdallaan, (mm. 2008 ja 2009 suomen paras Expert myymälä) eikä möllötetä siellä takahuoneessa kuten tuolla sinivihreiden myymälässä.

Niin ja lisätään sen verran että ostin Expertiltä rikkinäisen jääkaapin (kompura), siis rikki jo paketista ottaessa ja hoitivat päivässä tilalle uuden vaikka olisivat voineet vain korjauttaa vanhan... Musta se on juuri hyvää palvelua.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin ja lisätään sen verran että ostin Expertiltä rikkinäisen jääkaapin (kompura), siis rikki jo paketista ottaessa ja hoitivat päivässä tilalle uuden vaikka olisivat voineet vain korjauttaa vanhan... Musta se on juuri hyvää palvelua.

Tässä kyseisessä tapauksessa ei välttämättä ole kyse pelkästään hyvästä palvelusta. Uusi jääkaappi voi tulla halemmaksi kuin kompressori + siihen vaihtokustannukset päälle.

Minun ei hetkeäkään tarvitse harkita, kumpaan mainitsemastasi puljuista menisin.
Gigantin toiminnassa vituttaa myös kusetus markkinoinnissa. Mainostetaan tuotetta, mitä ei ole ja sitten kaupataan kalliimpaa tilalle myymälässä.
Expertillä en ole moiseen törmännyt.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Siirrytäänpä Vitutus-ketjusta oikeaan ketjuun, koska homma alkaa saada jo koomisia piirteitä.

Kyse on siis UrhoTv Totalin tilaamisen aiheuttamasta pakollisesta operaattorin vaihdosta. Vanhaan Welhoon olin erittäin tyytyväinen enkä olisi vaihtanut ilman tätä Total-viritystä. Ja homma alkoi näin:

Tilasin Soneran 9.8. ja pian tuli tekstari, jossa ilmoitettiin asennuspäiväksi 23.8eli 14 pv tilauksesta. Maanantaina 23.8. ei oltu kytketty. Soitin 24.8. ja tyttö pahoitteli ruuhkaa ja sanoi että kytketään ke 25.8. Eipä oltu kytketty.

Keskiviikkona klo 17 jälkeen soitin Soneraan ja siellä ilmoitettiin että ovat siirtyneet puheäänipalvelun käyttöön. Hmmm mielenkiintoista. Tai kun ei. Ei se ymmärtänyt puhetta:
Robotti: Kerro asiasi omin sanoin.
58: Laajakaistani ei toimi.
R: En ymmärtänyt, voitteko toistaa.
58: L a a j a k a i s t a e i t o i m i
R: Onko kyseessä liikkuva laajakaista vai laajakaista.
58: Laajakaista
R: Saanko henkilötunnuksenne
58: se-ja-se
R: Teillä ei ole Soneran liittymää
58: mitä v****
R jatkaa: sanokaa liittymän numero
58: 333...
...ja R keskeyttää: en ymmärrä näppäilyänne.
58: vitut minä mitään näppäillytkään!

Tässä kohtaa paloi päreet, join kaljan ja yritin uudelleen. Eikun samassa kohdassa sama juttu. Mutta kokeilin vielä pari kertaa, kunnes yllättäen olinkin vanhassa palvelussa ja nuori tyttö vastasi, kello oli n. 18. Oli ymmällään, koska sopimus oli selvä ja koneelle oli merkitty asennuspäiväksi 25.8. mutta linja ei ollut auki. Lupasi palata asiaan. Soitin 19:30 kun mitään ei ollut kuulunut. Jonotin 20:01 asti kunnes puhelinääni alkoi piipata vanhaa keskusääntä, eli palvelu oli päättynyt klo 20.

Tänään sain tekstiviestin klo 9:28: Liittymäsi arvioitu asennus 3.9." Ou jee! Ei voitu soittaa, vaan tylysti tekstarilla. Laitoin agentin asialle, eli vanhan kaverin joka tunsi Soneran porukoita. Hetken päästä hän ilmoitti minulle, että Soneralla on ollut koko alkusyksyn ongelmia Elisan vuokrajohtojen kanssa. Puolen päivän aikaan tuli taas tekstaria:" Asennuspäivää pyritään aikaistamaan. Viivästys johtuu Elisan vuokrajohdon saatavuudesta." Siis ei mitään pahoittelua ja ongelma laitetaan vielä Elisan syyksi! Tosi reilua!

Ajelin päivällä sitten taas työasioissa kylällä ja ajattelinpa poiketa Elimäenkadun Teknisessä Palvelussa. Kyltti oli entisellä paikallaan, mutta entisellä paikalla oli Nokian kännykkähuolto. Menin kysymään, missä on Soneran Tekninen Palvelu, niin sain vastaani remakan naurun. Ymmärsin heti missä se on. Sitä ei ole.

Jatkoin matkaani ja kun oli puoli tuntia ajoaikaa, soitin Soneran "palveluun". Robotti vastasi, jolloin sanoin sille painokkaasti "HAISTA VITTU!". Vastaus tuli välittömästi: "Selvä. Nyt voitte kertoa asianne."

Repesin kyllä totaalisesti. Olipahan nörtit opettaneet robotille miten vastata!

Että tällaista on Soneran ns. asiakaspalvelu. Elimäenkadulta ei löytynyt hetiäkkiä yhtään ovea, josta olisi maksava asiakas päässyt sisään kysymään yhtään mitään. Onkohan siellä edes ihmisiäkään?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Että tällaista on Soneran ns. asiakaspalvelu. Elimäenkadulta ei löytynyt hetiäkkiä yhtään ovea, josta olisi maksava asiakas päässyt sisään kysymään yhtään mitään. Onkohan siellä edes ihmisiäkään?
Kurkin verhon takaa, kunnes olit lähtenyt. Tosin kuluttaja-asiakkaille suosittelen Soneran jälleenmyyntipisteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös