Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 942 705
  • 6 860

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle on edelleen ihan sama vaikka se korjailu veisi yhden ihmisen vuoden työn, virhe ei ole minun, minä en halua korjailla toistuvasti virheellisiä laskuja. Jos Elisa on luonut asiakaspalvelun, sen tehtävä on hoitaa hommansa. Ei lääkäri voi jättää haavaa sulkematta, kun seuraava potilas on jo pöydällä, tässä samasta asiasta kysymys.

Toki, ymmärrän täysin tilanteesi, mutta mitä itse ajan takaa on se, ettei se välttämättä tee siitä yhdestä asiakapalvelijasta huonoa tahi epäpätevää työntekijää. Itse olen myös joutunut silloin tällöin soittelemaan virheellisistä laskuista, yhteen firmaan jopa pariinkin otteeseen, mutten ole siitä mitään numeroa tehnyt, koska tiedän pääpiirteittäin mitä henkilön tekemä työ on. Ainoa keino protestoida on vaihtaa operaattoria, minkä käsittääkseni olet jo tehnytkin?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noh mää voin kertoa, että täällä Tampereella esim. paikallisen sähkölaitoksen (tai mikä sähköverkko se nyt onkaan) sekoilu aiheutti todella ison sekasotkun. Esim. kahden kuukauden laskut saattoi tulla melkeinpä saman viikon aikana. Soitin yhden puhelun asiakaspalveluun, josta vastattiin että ruuhkan vuoksi ei voida nyt palvella. Kysyivät numeroa johon voisivat soittaa. No sitä soittoa ei koskaan tullut.

Mulla oli vastaava tilanne erään rahoitusyhtiön kanssa, soitin virheestä laskussa viime marraskuun lopulla ja jätin soittopyynnön. Soittoa ei kuulunut, en maksanut laskua eikä uuttakaan tullut, soitto tuli helmikuun alussa. Mutta tässä tilanteessa firma myönsi virheensä ja hyvitti minulle joulukuun korot, ei jäänyt mitään hampaankoloon.
 

J.Petke

Jäsen
Minulla oli opettajanhuoneessa oppilaiden kortteja yms., eikä epäonnistuneita kokeita, mutta kaikilla on omat hupinsa.

Voitko rehellisesti sanoa, että ette ole joskus porukalla nauranut opiskelijoiden tunaroinneille opettajainhuoneessa? Jos ette ole niin se on erittäin hieno homma.

Itse naureskelen asiakkaille lähes päivittäin sillä välillä sattuu niin koomisia tilanteita ettei aina uskoisi ihmisen olevan luomakunnan ykkönen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitko rehellisesti sanoa, että ette ole joskus porukalla nauranut opiskelijoiden tunaroinneille opettajainhuoneessa? Jos ette ole niin se on erittäin hieno homma.

Itse naureskelen asiakkaille lähes päivittäin sillä välillä sattuu niin koomisia tilanteita ettei aina uskoisi ihmisen olevan luomakunnan ykkönen.

En, enkä kirjoittelisi siitä ylpeänä keskustelupalstalle.
 

J.Petke

Jäsen
En, enkä kirjoittelisi siitä ylpeänä keskustelupalstalle.

Jokaisessa ammatissa revitään omat huvituksensa eri asioista. Myyntihommissa sitä vaan tapaa jos jonkinlaista kulkijaa joille toisille ei voi kuin nauraa. Eihän siinä saisi kuin burn-outin itselleen jos ottaisi kaiken aina liian vakavasti.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Jokaisessa ammatissa revitään omat huvituksensa eri asioista. Myyntihommissa sitä vaan tapaa jos jonkinlaista kulkijaa joille toisille ei voi kuin nauraa. Eihän siinä saisi kuin burn-outin itselleen jos ottaisi kaiken aina liian vakavasti.

Niin. Asiakaspalveluun joko joutuu tai paasee. Luen sinut ensimmaiseen ryhmaan. Voisit toki hankkia elamaasi paremman sisallon kuin asiakkaille nauramisen.
 

J.Petke

Jäsen
Niin. Asiakaspalveluun joko joutuu tai paasee. Luen sinut ensimmaiseen ryhmaan. Voisit toki hankkia elamaasi paremman sisallon kuin asiakkaille nauramisen.

OK. Keskityn tästä lähtien vain haukkumaan asiakaspalvelijoita kun se on hyväksyttävämpää. Ja onneksi sinun mielipiteelläsi siitä olenko oikealla alalla, en tee mitään.

Maailma vaan ei ole paikka missä tanssitaan kukkakedolla ja syödään aina hunajaa. Taatusti jotkut asiakkaat nauravat jälkeenpäin myös minulle ja kestän sen hyvin. Aika reilu peli mielestäni.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin. Asiakaspalveluun joko joutuu tai paasee. Luen sinut ensimmaiseen ryhmaan. Voisit toki hankkia elamaasi paremman sisallon kuin asiakkaille nauramisen.

En tiedä mitä työtä teet/olet tehnyt, mutta esimerkiksi myyntityössä jonkun tiskin takana (kodinkonemyyjä esimerkiksi) törmää kyllä mitä mahtavimpiin yksilöihin. Löytyy kaveria joka on viskonut töllönsä päin seinää ja kiiruhtaa valehtelemaan sekä uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä. Tapauksia joissa äidit syyttävät 30-vuotiaiden lastensa maksuvaikeuksista myyjää, joka teki käteiskaupan, ja niin edelleen. Hourulassahan sitä olisi, jos ei osaisi nauraa sekä asiakkailleen että itselleen ;).
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
En tiedä mitä työtä teet/olet tehnyt, mutta esimerkiksi myyntityössä jonkun tiskin takana (kodinkonemyyjä esimerkiksi) törmää kyllä mitä mahtavimpiin yksilöihin. Löytyy kaveria joka on viskonut töllönsä päin seinää ja kiiruhtaa valehtelemaan sekä uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä. Tapauksia joissa äidit syyttävät 30-vuotiaiden lastensa maksuvaikeuksista myyjää, joka teki käteiskaupan, ja niin edelleen. Hourulassahan sitä olisi, jos ei osaisi nauraa sekä asiakkailleen että itselleen ;).

Ravintola-alalla olin kahdeksan vuotta ennenkuin muutin ulkomaille ja ensimmaisen vuoden ulkomailla ollessani myos. Nyt sitten jatkettu eteenpain uudella haasteella. Joten kylla nuo kaikenmaailman tapaukset ovat tuttuja. Tosin ovat myos ihmiset jotka julkisesti asiakkaita haukkuvat tyonteon ohella. Vaikeat ja asiasta tietamattomat ihmiset nyt kuuluvat siihen alaan, se pitaisi pystya ymmartamaan ja pyrkia neuvomaan seka ohjaamaan asiakasta oikeaan suuntaan, vittuilematta ja osoittamalla edes pienta ammattitaitoa ja -ylpeytta. Omalla kaytoksella kun asiakasta voi ohjailla moneen suuntaan.

Itsellani nyt on ollut sellainen nurja kasitys etta ei ole olemassa tyhmia tai vaikeita asiakkaita, on vain haastavia asiakkaita.

Toki ymmarran etta jotkut saavat kikseja siita kun joku kayttaytyy tyhmasti jolloin voi naureskella avoimesti.

Rayhaajat ja riidanhaastajat ovat sitten asiakasryhmassa asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
OK. Keskityn tästä lähtien vain haukkumaan asiakaspalvelijoita kun se on hyväksyttävämpää. Ja onneksi sinun mielipiteelläsi siitä olenko oikealla alalla, en tee mitään.

Maailma vaan ei ole paikka missä tanssitaan kukkakedolla ja syödään aina hunajaa. Taatusti jotkut asiakkaat nauravat jälkeenpäin myös minulle ja kestän sen hyvin. Aika reilu peli mielestäni.

Mita jos keskittyisit tekemaan tyotasi pienella arvokkuudella ja jattaisit tallaiset typeryydet lapsille.

Mielestani se ei ole reilu peli. Mielestani sinun ei pitaisi ikina joutua sellaiseen tilanteeseen missa asiakas joutuisi nauramaan kaytoksellesi, vastavuoroisesti myos toisinpain.
 

J.Petke

Jäsen
Mita jos keskittyisit tekemaan tyotasi pienella arvokkuudella ja jattaisit tallaiset typeryydet lapsille.

Mielestani se ei ole reilu peli. Mielestani sinun ei pitaisi ikina joutua sellaiseen tilanteeseen missa asiakas joutuisi nauramaan kaytoksellesi, vastavuoroisesti myos toisinpain.

Sekoitat nyt taas se miten asiakas palvellaan tähän maailmanrauhaa rikkovaan asiaan. Asiakas palvellaan aina niin hyvin kuin mahdollista ja sitten jos on tapahtunut jotain hauskaa niin sille nauretaan sen jälkeen. Ei ainakaan minun ammatissani itselle nauraminen ole koskaan pahasta. Ehkä meidän liike on vaan sitten jotenkin outo kun välillä nauretaan asiakkaan kanssa yhdessä minulle ja joskus hänelle. Joskus kun tilanne on eri, nauretaan vasta koko homman jälkeen.

Helvetin vakavaksi on maailma mennyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokaisessa ammatissa revitään omat huvituksensa eri asioista. Myyntihommissa sitä vaan tapaa jos jonkinlaista kulkijaa joille toisille ei voi kuin nauraa. Eihän siinä saisi kuin burn-outin itselleen jos ottaisi kaiken aina liian vakavasti.

Eli sinusta on oikein, että Gellner ja Myyrä vittuilevat jatkoajan keskustelupalstalla "tyhmälle" asiakkaalle ja kertovan sen olevan oikein alan tapa?? Kyllä nousee arvostus alaa kohtaan.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sekoitat nyt taas se miten asiakas palvellaan tähän maailmanrauhaa rikkovaan asiaan. Asiakas palvellaan aina niin hyvin kuin mahdollista ja sitten jos on tapahtunut jotain hauskaa niin sille nauretaan sen jälkeen. Ei ainakaan minun ammatissani itselle nauraminen ole koskaan pahasta. Ehkä meidän liike on vaan sitten jotenkin outo kun välillä nauretaan asiakkaan kanssa yhdessä minulle ja joskus hänelle. Joskus kun tilanne on eri, nauretaan vasta koko homman jälkeen.

Helvetin vakavaksi on maailma mennyt.

Olet ihan oikeassa tuossa suhteessa, ehka ymmarsin hieman vaarin. Niinhan sen pitaisi menna.

Toki sen nauramisen voi tehda itsekseen ilman etta siita tekee suurempaa numeroa.
 

scholl

Jäsen
Mulle on kyllä viime aikoina osunut kohdalle paljon hyvää asiakaspalvelua. Siis ei mitään pulasta pelastamista tai mahdottoman tekemistä mahdolliseksi, mutta sellaista yleistä hyvää palvelua, josta asiakkaalle on jäänyt hyvä mieli. Niin hotelleissa, baareissa, ravintoloissa ja takseissa kuin myöskin lukuisilla lennoilla LH lentoemännät ja stuertit ovat olleet hyvin ystävällisiä ja kaikki on mennyt hyvin. Olennaista on se, että onko ihmisellä asiakaspalvelutilanteeseen tullessa sellainen asenne, että haluaa tavallaan tutustua uuteen ihmiseen vai vituttaako se, että joutuu juttelemaan jollekin vieraalle. Silloin se tilanne lähtee joko hyvin tai huonosti liikkeelle.
 

ipaz

Jäsen
Niin. Asiakaspalveluun joko joutuu tai paasee.

Aamen ja Jawohl. Itse olen asiakaspalvelija, kaikkien muiden sadan homman lisäksi. Mutta täysin totta on se, että tässä työssä ihmisellä pitää olla sellainen asenne että haluaa auttaa toista. Joillakin se tulee luonnostaan, toisilla taasen ei millään = väärä duuni.

Asiakaspalvelija on nimenomaan asiakkaan eli maksajan asioiden hoitaja. Mutta toinen asia on se, pitääkö ne asiat hoitaa aina asiakkaan voitoksi hinnalla millä hyvänsä, varsinkin jos siihen ei ole aihetta, vaan että asiakas onkin se joka on väärässä...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Asiakaspalvelija on nimenomaan asiakkaan eli maksajan asioiden hoitaja.
Aamen ja Jawohl. Itse olen osa-aikainen asiakaspalvelija, kaikkien muiden sadan homman lisäksi. Mulla on myös "alaisina" asiakaspalvelijoita. Tässä vaiheessa itse kukin palstan miespuolinen lukija voi miettiä haluaako asiakaspalvelua 34-vuotiaalta äijänköriläältä vai parikymppiseltä neitoselta. Väitän, että osaan hommani teknisesti paremmin kuin yksikään kollegani kolmen viime vuoden aikana. Se, että osaanko heittää sitä flirttailevaa hymyä tai juuri sitä oikeaa vitsiä juuri siihen oikeaan hetkeen on mielestäni sivuseikka. Mä en ole mikään "stuertti" tai "petrilehtinen".

Mulla on viime vuosien aikana ollut neljä naista esimiehinä. Kaksi täysin "uskon kaiken, mitä asiakas valehtelee" -tyyppiä, yksi aivan loistava ja yksi, jonka reittä pitkin olisi päässyt varmaan taivaaseen. Pari vuotta sitten jouduin tilanteeseen, jossa jouduin yhden ensimmäisen kategorian esimiehen puhutteluun.

"Asiakkaan valituksessa lukee, että olet sanonut/tehnyt näin..."
"Ööö... Mieti tilannetta! Uskotko sä oikeasti, että olisin (XX vuoden kokemuksella) sanonut asiakkaalle, että sun pitää tehdä näin ja näin ja näin?"
"Ööö... En!"
"Aivan! Laitetaan pukuhuoneen seinälle ja nauretaan seuraavassa saunaillassa."

En tiedä muista, mutta musta tuntuu, että 90% näistä valituksista on luokkaa: "En tienny miten toimia, mutta asiakaspalvelija oli epämukava!". Virkkeen ensimmäinen lause tietysti unohtuu, ja jäljelle jää vain "asiakaspalvelija oli epämukava". Pienen vastuun nimittäin siirtäisin esimiehillekin. Onko kaikki oikeasti totta, jota asiakas kertoo? Voiko olla kyse esim. jostain asiasta, joka vaatii passia? Asiakkaalla ei olekaan passia mukana. Asiakaspalvelijan pyytäessä passia tai "jäät ilman palvelua", tulee valitus huonosta palvelusta. Onko "epämukava" todellakin sama kuin "huono palvelu"? Vai onko se vain synonyymi sille, että asiakas on itse hölmöillyt ja on löytynyt joku vastuuhenkilö, joka puhuu samaa kieltä?

Olen nimittäin huomannut useammin kuin kerran, että monista valituksista pääsee eroon ummikkona. Suomalaisille uppoaa parhaiten se, että et ymmärrä sanaakaan. Osaat sitten viroa, ruotsia, puolaa, saksaa, kiinaa tai vaikka vitun swahilia, niin suomalainen asiakas ei olekaan enää englanniksi niin kiukkuinen. Mä olen useammankin kerran heittäytynyt sen taakse, että en osaa kuin paikallista kieltä ja huonoa englantia. Sen nimittäin aistii jo metrien päähän, koska on aika leikkiä tyhmää. "Kahjuks ei Soome", "Ingen Finska, tyvärr" ja "Niestety, nie Finlandia" pitäisi näemmä kuulua ihan matkailualan perusopintoihin. Paikallisella murteella kun vääntää: "What can I do for You, Sir?", niin johan se itse huonosti oleva asiakin tulee sieltä selville.
Mutta toinen asia on se, pitääkö ne asiat hoitaa aina asiakkaan voitoksi hinnalla millä hyvänsä, varsinkin jos siihen ei ole aihetta, vaan että asiakas onkin se joka on väärässä...
Tästä erinomainen esimerkki Turusta reilu viikko sitten. Paikallisessa CityMarketissa oli erä kengurunlihaa myynnissä 19,99e/kilo. Mielestäni ihan asiallinen hinta. Otin viisi pakettia eli noin pari kiloa muiden ostoksieni sekaan ja painuin kassalle. Ostosten loppusumma oli jotain tyyliin 70-80e. Maksoin ja keräsin ostokseni kasaan. Ihmettelin hetken kuittia ja totesin tytön ottaneen kengurusta normaalin 31,99e/kilo.

Sanoin kassatytsylle, että nyt menee uusiksi ja kerroin asiani. Siinä oli pari asiakasta kassalla. Tyttö oli jo soittamassa johonkin ja sanoin, että ota heidät (kaksi asiakasta) vaan ensin: "Mulla ei oo kiire minnekään!". Ensimmäinen (tyttö) hymyili pudottaen melkein silmät päästään ja toinen (kundi) kiitteli kätellen maksettuaan. "Seuraava kassa" lappu hihnalle ja yritettiin ensin selvittää asiaa puhelimitse; ei onnistunut. Käytiin kassatytön kanssa ihmettelemässä tarjouslappua kylmäaltailla. Kyllä, kengurunliha oli kilohinnaltaan 19,99e.

Mentiin takaisin kassalle ja tehtiin koko homma uusiksi. Kyllähän mä sen arvasin, että lihaosaston vastaava (?) ei ollut vaihtanut ennen kotiinlähtöään kassajärjestelmään kengurunlihan uutta kilohintaa, eikä se ollut kassatytsyn vika. Kassatyttö ei ilmeisesti osannut tehdä oikeanlaista vähennystä ja kysyi multa: "Sopiiko, että hän laittaa nää puoleen hintaan?". No, totta helvetissä se on mulle OK! Pari kiloa kengurunlihaa -50%, niin mikä ettei!

Tytölle (ja tytön esimiehelle; uskoisin?) oli tärkeätä päästä musta eroon niin pian kuin mahdollista. Tärkeintä oli se, että en poistuisi tyytymättömänä. Totta kai mä olin tyytyväinen! Toki, olisin myös voinut tehdä tytöstä valituksen. Hän ei selvästikään ollut ammattitaitoinen. Ammattitaitoinen myyjä olisi osannut tehdä tuon alennuksen (31,99e/kg => 19,99e/kg). Kaupan kannalta paska paikka on se, että jos olisin yhtäänkään vittumaisempi asiakas, niin mun pitäisi vaatia ensi kerrallakin tuota samaa lihaa -50% alennuksella.

Pitäisikö kaupan aina hoitaa hommat asiakkaan kannalta parhaalla tavalla? Mitä jos mun tapauksessa asiakas vaatisi sitä kengurunlihaa -50% alennuksella? Olisiko se sittenkin paskaa palvelua, jos seuraavalla kerralla näin ei kävisikään? Suomalainen asiakas HALUAA vaikka sen kassillisen paskaa, jos se luvataan jonkun tietyn tuotteen oston yhteydessä. Maininta "tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää" ei riitä mihinkään. "Sun pitää antaa sitten jotain tilalle", on tyypillisin vastaus.

Parasta on se, kun mainoksessa lukee "rajoitettu erä/limited edition" kyljessä. Jos mä osoitan osaavani suomea; asiakas vaatimalla vaatii jotain palvelun kylkeen. Jos mä näyttelen paikallista ja osaavani vain helvetin huonoa englantia; homma on OK! Siinä on hyvä pitää pokkaa suomalais"neitokaisen" (useimmiten 50+) märmättäessä kavereilleen, että on se nyt kumma, kun nämäkään eivät osaa suomea. Nämä ovat niitä parhaita paikkoja hymyillä asiakkaille. Muunmaalaiset (esim. ruotsalaiset) eivät tätä vaadi. Jos jokin on loppu, se on loppu.

EDIT: mun on vielä pakko lisätä, kun kerran aloin kirjoitusvirheitäkin korjailla:

JOS on vaikka tarjous, että "osta Ferrari, saat kaljakopan kaupan päälle (tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää)", niin...
Olet oikeasti ostamassa sitä Ferraria, mutta myyjä sanoo sulle suomeksi, että kaljakopat on loppu.

Myyjän kertoessa: "No ne on nyt päässyt loppumaan."
Sanotko siihen: "Jaa, no kyllä sun täytyy sitten antaa jotain tilalle!"?

Alatko oikeasti mesota siinä, että et sitten ota koko Ferraria, kun et saakaan sitä kaljakoppaa kylkeen? Jos myyjä ei ole provisiopalkalla, niin luuletko, että myyjää todellakaan kiinnostaa, otatko sitä Ferraria vai et? Jos myyjä on provisiopalkalla, niin hän hakee sen kaljakopan sulle vaikka lähimmästä Siwasta omalla kortillaan. Jos tajuat, että myyjä ei puhukaan suomea, niin otat sen Ferrarin kuitenkin, koska olet ostamassa nimenomaan sitä Ferraria etkä kaljakoppaa.

Pitäisikö kaikkien asiakaspalvelijoiden siis olla provisiopalkalla, että suomalaiset olisivat tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun? Miettikö ketään esim. osasiko näistä myyjistä yksikään vastata asiakkaan kyselyihin Ferrarin teknisistä ominaisuuksista jne. Mitä jos se kaikkein "vittumaisin" myyjä olikin kaikkein tietävin Ferrarin ominaisuuksista? Tämä on nimittäin se asia, mikä mulle on itselleni tärkeintä sekä palvelijana että palveltavana. Ei se väkinäinen hymy, teitittely tai kylkeen tuleva kaljakoppa!
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mä olen useammankin kerran heittäytynyt sen taakse, että en osaa kuin paikallista kieltä ja huonoa englantia. Sen nimittäin aistii jo metrien päähän, koska on aika leikkiä tyhmää.
Tuli vielä yksi juttu mieleen. Onko joku joskus ihmetellyt, miksi niin moni asia on kielletty: ruotsiksi "förbjudet", puolaksi "zakazany", espanjaksi "prohibido" jne? Ihan vaikka esimerkkinä tupakointi: "Rökning förbjuden", "Zakaz palenia" ja "Prohibido fumar".

Muilla kielillä voidaan kieltää joku asia. Suomeksi sama asia ei saa olla sallittu. Tupakointi kielletty on kuulemma nykyään huonoa asiakaspalvelua. Tupakointi ei vain enää ole sallittua. Kieltämisellä on kuulemma liian negatiivinen sävy. Englanniksi on periaatteessa vähän sama juttu kerrottaessa "Smoking is not allowed", mutta kylteissä voidaan sentään käyttää yksinkertaisempaa muotoa "No smoking". Sama espanjaksi: "No fumar". Missä olet viimeksi nähnyt kirjoitetun "Tupakointi kielletty" -kyltin?
 

scholl

Jäsen
Paikallisessa CityMarketissa oli erä kengurunlihaa myynnissä 19,99e/kilo. Mielestäni ihan asiallinen hinta. Otin viisi pakettia eli noin pari kiloa muiden ostoksieni sekaan ja painuin kassalle. Ostosten loppusumma oli jotain tyyliin 70-80e. Maksoin ja keräsin ostokseni kasaan. Ihmettelin hetken kuittia ja totesin tytön ottaneen kengurusta normaalin 31,99e/kilo.

Se on muuten jännä, että kassalla tulee virheitä koko ajan, mutta ikinä se ei mene niin päin, että asiakas jäisi virheistä voitolle. Pienistä ei viitsi edes valittaa, koska se vaatisi viikoittaista ponnistelua, mutta joskus se menee vain yli ja on pakko ryhtyä toimenpiteisiin. Pari kk sitten olin Hampurissa kaupassa. Ajattelin, että jotain on pakko olla vialla, kun se loppusumma tuntui hyvin erilaiselta kuin olin kuvitellut. Olin laittanut ostokset nopeasti kassiin ja aloin tarkistaa kuittia. Ostamani puna- ja valkoviinin sijaan kuitissa luki 2x punaviini ja valkoviini. Valitin kassalle siitä. Hän sanoi vihaisesti minun ostaneeni 2 pulloa viiniä. Ei tainnut olla ihan pitkän matikan lukija, kun meni pitkään ennen kuin hänelle raksutti, että 2 punaviiniä ja 1 valkoviini tekee yhteensä 3 pulloa viiniä, eikä 2. Homma ei ollut kuitenkaan siinä, vaan korjauksia ei saa tehdä kuin joku hemmetin johtaja, joka piti kutsua paikalle. Otti päähän se, että meininki kassalla meni eteenpäin kuten business as usual ja itse jouduin odottelemaan typeränä siinä vieressä, että joku vanha akka taapertaa jostain kahvitauolta viimein antamaan minulle rahaa takaisin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Se on muuten jännä, että kassalla tulee virheitä koko ajan, mutta ikinä se ei mene niin päin, että asiakas jäisi virheistä voitolle.

Tästähän oli joskus uutisoitu, että kauppaketjut jäävät esim. USAssa vuosittain voitolle ihan kohtuullisia määriä näiden virheiden johdosta, joka tietysti on sinällään ihme, kun luulisi niiden menevän jotakuinkin +/- 0.

En nyt löydä millään linkkiä uutiseen, valitan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Se on muuten jännä, että kassalla tulee virheitä koko ajan, mutta ikinä se ei mene niin päin, että asiakas jäisi virheistä voitolle.
Tai sitten niistä ei vain kukaan ikinä nosta meteliä kun saakin esim. sixpackin lonkeroa yhden tölkin hinnalla. Itse en ainakaan jaksanut lähteä takaisin valittamaan kun tajusin virheen kaupan pihalla. Toisaalta jos olisin huomannut maksaneeni sentinkin ylimääräistä niin olisin rynnännyt naama punaisena huutamaan kassalle kuinka minua yritettiin huijata.
 

scholl

Jäsen
Tai sitten niistä ei vain kukaan ikinä nosta meteliä kun saakin esim. sixpackin lonkeroa yhden tölkin hinnalla.

Itse en nyt kertonut siitä, nostaako joku metelin vai ei, vaan omasta kokemuksistani. Siis viikoittain joidenkin tuotteiden hinnat kassakuitissa poikkeavat siitä, mitä hyllyissä luki. Kerran olen asiasta esim. Citymarketiin valittanut, mutta en saanut mitään vastausta sieltä ja sama meno jatkuu. Heillä on hyvin paljon tuotteita, jotka ovat selvästi kalliimpia kuin mitä hyllyssä lukee. K-Marketissa taas kävi keväällä niin että näin sattumalta samana päivänä heidän jogurttitv-mainoksen, joten siitä muistin kaupassa, että jogurttia pitää ostaa. Maksamani hinta ei ollut se hinta, mikä tarjouksen mukaan olisi kuullut olla, se ei ollut myöskään se hinta, mikä hintalapun mukaan olisi pitänyt olla, vaan se oli kolmas kaikista korkein hinta. Tuo on siis ihan viikoittaista normimeininkiä, mutta olen huomannut, että kertatappio on minulle asiakkaana yleensä vain joku 1-5 euroa, joten ei niistä jaksa minnekään valittaa. Se on juuri niinkuin karate Mauri sanoo, tämä on varmasti laskelmoitu juttu. Sellaista pientä kusetusta, jolla on iso vaikutus vuositasolla Keskonkin myymälöiden tulokseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en nyt kertonut siitä, nostaako joku metelin vai ei, vaan omasta kokemuksistani. Siis viikoittain joidenkin tuotteiden hinnat kassakuitissa poikkeavat siitä, mitä hyllyissä luki. Kerran olen asiasta esim. Citymarketiin valittanut, mutta en saanut mitään vastausta sieltä ja sama meno jatkuu. Heillä on hyvin paljon tuotteita, jotka ovat selvästi kalliimpia kuin mitä hyllyssä lukee. K-Marketissa taas kävi keväällä niin että näin sattumalta samana päivänä heidän jogurttitv-mainoksen, joten siitä muistin kaupassa, että jogurttia pitää ostaa. Maksamani hinta ei ollut se hinta, mikä tarjouksen mukaan olisi kuullut olla, se ei ollut myöskään se hinta, mikä hintalapun mukaan olisi pitänyt olla, vaan se oli kolmas kaikista korkein hinta. Tuo on siis ihan viikoittaista normimeininkiä, mutta olen huomannut, että kertatappio on minulle asiakkaana yleensä vain joku 1-5 euroa, joten ei niistä jaksa minnekään valittaa. Se on juuri niinkuin karate Mauri sanoo, tämä on varmasti laskelmoitu juttu. Sellaista pientä kusetusta, jolla on iso vaikutus vuositasolla Keskonkin myymälöiden tulokseen.

Siis käykö Scholl kaupassa itse?? Tutkiiko Scholl ostokuitin?? Katsooko Scholl jogurttimainoksia?? Ostaako Scholl tarjouksesta??

Paskat NWO:sta, tässä murtuu maailmani...

Ja vielä K-marketissa...

Olen aina kuvitellut Scholl:n Stockmanin ovella, jossa häntä vastaan rientää myyjä, joka kokoaa Scholl:n osoittamat tuotteet. Hän on pukeutunut viimeisen muodin mukaisiin vaatteisiin ja etenee määrätietoisesti ylenkatsoen tavallista rahvasta, joka päästetty hänen kanssaan samaanaikaan sisään. Mutta nyt päässä on kuva Scholl:sta collegehousuissa paikallisessa K-marketissa alennus jogurtin perässä....

Tämän täytyy olla salaliiton luoma nimimerkkikaappaus, ei Scholl ole noin rahvaanomainen. Näin sen pitää olla, psychodad tule apuun!!
 

scholl

Jäsen
Pääasiassa scholl ei käy kaupassa, mutta välillä käy kuten mm. viime viikon pe Rewessä, joskus Citymarketista, joskus KKK-Supermarket Hangossa ja joskus jossain muuallakin. Niin ja Stockmannin Herkussa tottakai. Kävisin myös Sestossa, mutta se valitettavasti lopetettiin. Tottakai sitä nyt kaupassa joutuu käymään.

mainosrahoitteisia kanavia on aika vaikea olla katsomatta. Mainokset suorastaan tunkeutuvat korvista sisään kuten se "ketä et ikinä panisi edes 10promillen humalassa hanna partasen" activia mainos. Ei niitä pysty unohtamaan mitä niissä sanotaan kun sama mainos voi toistua todella monta krt esim. saman leffan aikana.

Kannattaa muuten oikeasti katsoa ne kuitit suurin piirtein, jottei tule yllätyksiä korttilaskujen kanssa. Itseäni on kusetettu monta kertaa isojakin summia, joten olen aina epäluuloinen. Nyt muuten pitäisi tehdä oman firman Dienstreiseabrechnung ja sain hotellista kuitin/laskun suoraan kirjekuoreen. Ylhäällä on nimet ja osoitteet kaikki oikein, mutta siinä kohdassa, missä lukee miten maksu on maksettu lukee Diners Club ja sitten jonkun eri tyypin nimi. Jääköön nyt sukunimi pois, mutta sen perässä lukee Hans Inge, Herr. Siis mitä ihmettä. Mulla on maksukuitti, jossa summa on veloitettu mun kortilta, mutta hotellilaskussa lukee joku Hans Inge. Pitää aamulla soittaa nyt tonnekin ja ottaa jostain tyypistä kraivelista kiinni puhelimen kautta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääasiassa scholl ei käy kaupassa, mutta välillä käy kuten mm. viime viikon pe Rewessä, joskus Citymarketista, joskus KKK-Supermarket Hangossa ja joskus jossain muuallakin. Niin ja Stockmannin Herkussa tottakai. Kävisin myös Sestossa, mutta se valitettavasti lopetettiin. Tottakai sitä nyt kaupassa joutuu käymään.

mainosrahoitteisia kanavia on aika vaikea olla katsomatta. Mainokset suorastaan tunkeutuvat korvista sisään kuten se "ketä et ikinä panisi edes 10promillen humalassa hanna partasen" activia mainos. Ei niitä pysty unohtamaan mitä niissä sanotaan kun sama mainos voi toistua todella monta krt esim. saman leffan aikana.

Kannattaa muuten oikeasti katsoa ne kuitit suurin piirtein, jottei tule yllätyksiä korttilaskujen kanssa. Itseäni on kusetettu monta kertaa isojakin summia, joten olen aina epäluuloinen. Nyt muuten pitäisi tehdä oman firman Dienstreiseabrechnung ja sain hotellista kuitin/laskun suoraan kirjekuoreen. Ylhäällä on nimet ja osoitteet kaikki oikein, mutta siinä kohdassa, missä lukee miten maksu on maksettu lukee Diners Club ja sitten jonkun eri tyypin nimi. Jääköön nyt sukunimi pois, mutta sen perässä lukee Hans Inge, Herr. Siis mitä ihmettä. Mulla on maksukuitti, jossa summa on veloitettu mun kortilta, mutta hotellilaskussa lukee joku Hans Inge. Pitää aamulla soittaa nyt tonnekin ja ottaa jostain tyypistä kraivelista kiinni puhelimen kautta.

Hei, nyt Scholl alentuu selittelemään omaa toimintaansa rahvaalle...

Psychodad, ihan tosi, onko tämä sinun aikaansaannostasi??
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mä sain joskus vastaavanlaisessa tilanteessa maksuttoman sijaisauton, ei ollut kyllä Magneetissa. No yritä jotain hyvitystä puhua, kun maksun aika tulee ja kerro miten kävi.

Autoliikkeen johtaja juuri soitti, pahoitteli kovasti. Sanoi että tämä näkyy myös jollain tavalla laskussa alennuksena.

No ehkä se on alennus, että pysyisivät arviossaan (290 euroa) eikä menisi paljoa sen yli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös