Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 306
  • 6 860

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muovikassit ovat hyvä esimerkki juuri tuonkaltaisesta käytöksestä. Ruokaostoksiin pistetään helposti 50€ ja sitten aletaan vinkua jostain muovikassista tai yritetään napata muovikassi kassan ohi periaatteella "eikaiMUNpidätästämitäänmaksaakunostinniinpaljonruokaa".
Jaa siitä mainoksesta, jonka asiakas vielä itse maksaa? Tosin ei maksanut vielä 70-luvulla. Milloinkohan nuo maksulliset mainokset tulivat käytännöksi?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa siitä mainoksesta, jonka asiakas vielä itse maksaa? Tosin ei maksanut vielä 70-luvulla. Milloinkohan nuo maksulliset mainokset tulivat käytännöksi?
Saisivat maksaa 10 euroa kappale, niin ihmiset tajuaisivat kantaa mukanaan reppua tai kauppakassia. Sama niiden hedelmäpussien kanssa - jotkut ääliöt änkevät niitä vielä banaanienkin päälle.

Typerää haaskausta laiskuuden nimissä.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruokaostoksiin pistetään helposti 50€ ja sitten aletaan vinkua jostain muovikassista tai yritetään napata muovikassi kassan ohi periaatteella "eikaiMUNpidätästämitäänmaksaakunostinniinpaljonruokaa".

Mun mielestä asia on niin, että jos pakkausvaiheeessa totean, että ostamani ~100€:n ostokset eivät mahdukaan vastoin oletustani niihin kantovälineisiin, jotka ovat mukanani, on se nyt vaan aivan haitarista alkaa tekemään erikseen kauppaa yhdestä muovikassista käteisellä; varsinkin jos kassalla on muita ihmisiä jonossa ja asioimassa tällä samalla kassalla.

Jos myymälän katteet on niin pienet, ettei tossa kohdassa voi vaan ottaa sitä muovikassia, niin onpahan perseestä. Itse olin teinivuosina Valintatalossa duunissa, ja mieleeni on jostain syystä jäänyt vieläpä sellainen yksityiskohta, että kaikista myytävistä tuotteista juuri muovikasseissa oli tuolloin kaikkein suurin kate, luokkaa 85% myyntihinnasta.
 

ipaz

Jäsen
Näin äskettäin erään suuren ja "halvahkon" elektroniikkajätin kassalla hauskan tilanteen. Edessä ollut 30-v mies oli ilmeisesti ostanut monenlaista matskua noin 4000 euron edestä...

Sen verran tiedän yhden halvahkon elektroniikkajätin toiminnasta ja politiikasta, että siellä ei voi antaa mitään tuosta vain kaupan päälle. Joka ikisestä tuotteesta pitää olla tehty kuitti, niin kuin mielestäni normaalin yrityksen aina pitääkin tehdä. Jos joku myyjä heittää onnistuneeseen kauppaansa asiakkaalle, että ota tuosta vielä pannu mukaan, mutta tämä tieto ei mene kassalle, niin kassat toimivat mustavalkoisesti heille annettujen ohjeiden mukaan. Iso talo, tarkat rutiinit. Myyjä on tehnyt virheen, sooloilijoita ei suvaita.

Tottakai blondilla olisi pitänyt olla pelisilmää, mutta aina ei voi olettaa että kasetti kelaa nätin naaman takana tarpeeksi nopeasti/luovasti. Se että liike menetti noinkin suuren kaupan ei varmasti ole jäänyt talon sisällä huomioimatta. Ensinnäkin se myyjä on varmasti vetänyt herneen nenäänsä ja kassa on saanut kuulla kunniansa, mutta samalla myyjälle on tehty selväksi että säännöt on samat kaikille ja niistä ei luisteta. Tai muuten voi käydä juuri näin...
 

ipaz

Jäsen
Itse olin teinivuosina Valintatalossa duunissa, ja mieleeni on jostain syystä jäänyt vieläpä sellainen yksityiskohta, että kaikista myytävistä tuotteista juuri muovikasseissa oli tuolloin kaikkein suurin kate, luokkaa 85% myyntihinnasta.

Ja sitten ihmettelet että miksi niitä ei anneta ilmaiseksi mukaan..?

Sama tilanne oli esim. isojen taulutelkkareiden ostossa. Vielä pari vuotta sitten myytiin paljon 42 tuumaisia plasmatelkkareita, jotka pitää kuljettaa luonnollisessa asennossaan. Sitä ei saa kaataa naamalleen/selälleen. No, tv maksoi esim. 1900 euroa, mutta ei mahtunut millään asiakkaan autoon. Kotiinkuljetus maksaisi 20 euroa, mutta koska se on jo aivan kohtuuton hinta (about 1% koko kaupan hinnasta) joillekin, niin välillä televisiota ängettiin väkisin autoihin nahkapenkkien ja tv:n naarmuuntuessa. Ihmiset ovat välillä idiootteja.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja sitten ihmettelet että miksi niitä ei anneta ilmaiseksi mukaan..?

Pointti oli varmaan siinä, että puoli-ilmainen tuote jo myyntihetkellä ja siitä ostohinta on vielä marginaalinen kaupalle. Noinkin pieni asia, kuin ilmainen muovipussi voisi houkutella asiakkaita kauppaan. Ihminen ei ole rationaalinen otus.
 

Tuamas

Jäsen
Vaikka asiakkaisiin mahtuu vaikka minkä tyyppistä kaveria, niin keskimäärin suomalaiset ovat perin rehellistä sakkia, sen minä olen asiakaspalvelutyössä huomannut. Mustalaisten kanssa saa olla varuillaan, toki en niitä minään kovin suomalaisina pidä.

Niin, suomalaiset ovat siltä kannalta keskimäärin rehellistä porukkaa, että harvoin varastavat mitään.
Mutta taasen joukkoon mahtuu niin perhanan paljon niitä jotka yrittävät myyjää kusettaa milloin milläkin tavalla.

Pari niitä yleisimpiä esimerkkejä:
Yritetään saada alennuksia toiselta myyjältä periaatteella "toi toinen lupasi sata euroa alennusta", sitten kun tarkistetaan asiaa siltä toiselta myyjältä, on luvattu alennus ollut murto-osa siitä mitä asiakas yritti väittää ja/tai sisältänyt jonkun ehdon alennuksen saamiseksi.

Yritetään vaihdattaa itse rikottu laite myyjän piikkiin, erityisesti kännyköiden kohdalla näitä veijareita näkee todella paljon. Parhaana esimerkkinä eräs daami joka ensin toi huoltoon puhelimen joka oli uinut kokiksessa (puhelimen tultua huollosta alkoi vielä vänkäämään asiasta ja minun oli pakko avata puhelin ja näyttää kuinka siellä sisällä oli kunnon kerros colajuomaa) ja kuukausi sen jälkeen toi toista puhelinta huoltoon ja tällä kertaa puhelin oli uitettu kahvissa. Jälleen daami oli täysin vakuuttunut ettei hän ollut tehnyt mitään ja jälleen puhelin avattiin ja näytettiin kahvissa uinut piirilevy.
Näistä itse laitteensa rikkoneista röyhkeimmät uhkailevat saman tien "kuluttaja-asiamiehellä".
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Täytyy kehua Cuzbrokerin myyjää. Kävin eilen hakemassa uuden näytönohjaimen ja myyjä jo siinä vaiheessa kysyi virtalähteen tehoa. No rajoilla mentiin, eikä sitten loppupeleissä riitänyt.
Minä sitten takaisin liikkeeseen ja uutta virtalähdettä hakemaan. Hyllyssä ei ollut kuin 850W ja tehokkaampia, vaikka esim. 650W olisi riittänytkin. Myyjä sitten samantien tunnisti mut ja myi em. 850W:n virtalähteen sopuhintaan.
Lupasi vielä hyvittää vanhasta lähteestä jotain, kun seuraavaa osaa taas tarvitsen.
Vaikka episodi tuplasi mun kulubudjetin, niin silti jäi hyvä maku hommasta suuhun.
Jos joku tunnistaa itsensä kyseiseksi myyjäksi, niin kiitos ja kumarrus.
 

J.Petke

Jäsen
Pari niitä yleisimpiä esimerkkejä:
Yritetään saada alennuksia toiselta myyjältä periaatteella "toi toinen lupasi sata euroa alennusta", sitten kun tarkistetaan asiaa siltä toiselta myyjältä, on luvattu alennus ollut murto-osa siitä mitä asiakas yritti väittää ja/tai sisältänyt jonkun ehdon alennuksen saamiseksi.

Tuo on valitettavan yleistä.

Yleistä on myös se, että tullaan muina miehinä kyselemään tarjousta tuotteesta ja kun annat hinnan 310€ niin siinä vaiheessa sanotaan, että "tuo toinen myyjä kyllä lupasi tämän hintaan 299€". Yksi myyjä olikin tuohon todennut, että mene sitten ostamaan siltä myyjältä, ei tämä mikään huutokauppa ole. Noikin tapaukset on kyllä jo oppinut tunnistamaan ja alennukset katsotaan sitten sen mukaan ettei ainakaan jää halvemmaksi.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskustelussa aiheessa tuntuu normaalia tiukemmin käyvän, ja myös jonkinlaista asiantuntemusta on paikalla niin voisiko joku sanoa omaan ongelmaani mielipiteen. Aikaisemmin siis samaisesta ketjusta poimittua:

Teho Ton kirjoitti:
Onkohan tämä nyt ihan oikein. Soitin DNA.n vikapalveluun, koska sekä Canal+ että netti katkesivat samana päivänä. Siellä kyselivät vikanumerossa kaikenlaista, ja sanoivat lopuksi lähettävänsä korjausmiehen katsomaan tilanteen laatua. Aluksi mies vain katseli että pistorasiasta välittyy sähköä, ja poistui syyttäen viasta modeemia. Uusi modeemi laitettiin, ja vika ei vieläkään selvinnyt, niin vaihtoi jotain piuhia seuraavalla vierailullaan kahden päivän kuluttua ensimmäisestä "korjausreissusta"

Netti ja DNA rupesivat pian toimimaan, mutta tänään pamahti postilaatikosta kaksi kpl. 44.53e laskuja korjausreissusta. Mitähän helvettiä nyt taas? Asiakaspalvelussa ei sanallakaan sanottu palvelun olevan maksullista, asiakaspalvelussa ei myöskään kysytty halutaanko korjausmies käymään. Sanoivat vain lähettävänsä sen. Meneekö tämä nyt ihan lain oppien mukaan?
 

HemmoP

Jäsen
Keskustelussa aiheessa tuntuu normaalia tiukemmin käyvän, ja myös jonkinlaista asiantuntemusta on paikalla niin voisiko joku sanoa omaan ongelmaani mielipiteen. Aikaisemmin siis samaisesta ketjusta poimittua:

Et ole sanomasi mukaan tilannut yhtään mitään ja korjauskäynnit eivät ole olleet sinun syytäsi ( ilmeisesti ) eikä vika ole korjauskäyntien aikana korjaantunut.

Reklamaatio kirjallisena sinne ja vaadit vastauksen kirjallisena (e-mailkin käy), että laskut ovat aiheettomia. Jos vielä vaativat, niin http://www.kuluttajavirasto.fi/ .
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Et ole sanomasi mukaan tilannut yhtään mitään ja korjauskäynnit eivät ole olleet sinun syytäsi ( ilmeisesti ) eikä vika ole korjauskäyntien aikana korjaantunut.

Reklamaatio kirjallisena sinne ja vaadit vastauksen kirjallisena (e-mailkin käy), että laskut ovat aiheettomia. Jos vielä vaativat, niin http://www.kuluttajavirasto.fi/ .

Minullekin tuli vastaava lasku, kun ukko kävi katsomassa talojakamossa tilanteen, kun homma ei meinannut toimia. Minun kohdallani lasku oli aiheeton, sillä työnanataja hoitaa oman liittymänsä laskut. Tuntuvat kuitenkin melko herkästi noita laskuja lähettelevän.

Parasta tuossa laskussa oli se, että sain vasta karhun, kun olivat lähettäneet laskun entiseen osoitteeseen. Kumma ettei laskutusosoite ollut tiedossa, vaikka olen itse liittymän siirron tilannut. Tässä oli kyseessä ihana Elisa.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
HemmP ongelma oli siis monitasoinen, eli modeemi sattui kärähtämään lähes samaan aikaan kuin kaapelijohto vaurioitui (syytä en tiedä) ja toisella käyntikerralla mies vaihtoi tuon pienen johdonpätkän, ja homma rupesi skulaamaan. Kuten sanottua, vikapalvelusta en kuitenkaan pyytänyt korjausmiestä käymään. Kyselin mistä mahtaisi kiikastaa, ja he lähettivät kaverin paikalle sen enempää kyselemättä. Varmasti menee reklamaatioon kyllä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Heille tuli varmaan mieleen, että sinulla on jotain osaa ja asiaa laitteen epäkuntoon, kun olet kaksi kertaa saanut masiinan samalla vialla varustettuna... Kyllä tuollaisessa tilanteessa kuuluu palvella, mutta oikeasti osa asiakkaista on valopäitä ja saa rikki minkä tahansa kaman. Sitten he kävelevät liikkeeseen vaatimaan uutta, "kun tää on rikki".

Eipä tollakaan mitään merkitystä ole, jos ollaan asiakaspalvelussa. Mä olen myynyt itsekin kodinelektroniikkaa, ja myyjän tehtävä on auttaa asiakasta parhaansa mukaan, vaikka asiakas olisi totaalinen urpo. Oli meilläkin kaikenlaista tumpulaa palveltavina, ehkäpä nerokkain oli asiakas jonka kotiteatterista oli yllättäen hävinnyt äänet. Syy oli siinä, että pikkulapsi oli kenenkään huomaamatta laittanut kakesta volyymit minimiin ja tapauksen selvittämiseksi jouduttiin tekemään asentajakäynti.

Mackin närkästyminen on ihan aiheellista ja jopa minimivaatimus tossa tapauksessa. Myyjänä tuli muutenkin asioita mietittyä siltä kantilta, että tavaraa piti saada myytyä. Jos joskus jäi katetta pienempi siivu, niin parempi sekin oli kun pitää roinat itsellä ja jättää kaupat tekemättä kun tavarapulaa ei ole. Toki otettiin kaikki kotiin mitä sai. Myyntityössä ja kiekossa on sama juttu, että pelinluku on avain onneen, joku kympin pannu ei tollaisessa 4k€:n kaupassa merkkaa yhtään mitään, itsekin olisin voinut myyjänä antaa asiakkaan ottaa pannun sen kummemmin tarkistamatta, jos en ekalla soitolla saa kyseistä myyjää kiinni. Toki ymmärrän, että nainen ei välttämättä uskalla tollaista tehdä, jos nilkki myymäläpäällikko on tavaran luovuttajille pelotellut paskat housuun.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Perjantain Änärimatsissa kaverini osti pari pipoa hallin myyntikojusta:

"Pari Blackhawksin pipoa."

Tähän nuori myyjätär:

"???, ei meillä ole kuin noita punaisia ja sinisiä."

Eipä kaikki tietenkään mitään lätkäfaneja ole, mutta vähän silti nauratti.

Hyvästä palvelusta voidaan antaa propsit Larussa olevalla Vaunuaitalle. Reilu pari vuotta sitten ostetuista Brion vaunuista murtui jarruun kuuluva muoviosa. Menin kyselemään uudelle osalle hintaa, koska takuu ei ollut enää voimassa. Tosin takuusta en maininnut puljussa mitään. Kundi soitti maahantuojalle, josta vastattiin, että ei voi korjata, haluatko vaihtaa vaunut uusiin. No totta mooses pari vuotta käytössä olleet, tosin muuten hyväkuntoiset vaunut vaihdettiin uusiin. Kiitos siis Vaunuaitalle ja Brion maahantuojalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Samassa pelissä eräällä kojulla oli kunnon tutkapari myymässä. Toinen osasi vain englantia ja toinen ei tiennyt sitten ketkä edes pelaavat. Chicagon kaulahuivia pyysin tältä naiselta, niin hän sitten vain kysyi "kumpi?". Siinä sitten hetken mietin, että mitäköhän rouva nyt tarkoitti. Sieltä sitten tuli takaisin "En minä tiedä mikä kuva kuuluu millekin joukkueelle". Siinä sitten vain tokaisin, että Chicagon kaulahuivissa lukee "Chicago"...
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät

Joo soita poliisille että poikasi sai väärän pitsan. Jos on niin laiska ettei itse jaksa mennä pizzeriaan hakemaan lättyään niin voi ja voi. Menet eläkeläinen syömään paikan päälle, niin pitsa tulee lämpimänä ja voit tarkistaa pitsasi täytteet heti.


Laadukasta asiakaspalvelua sain tänään Liedon Shellillä, jossa myyjä otti vain neljä euroa lounaasta, kun oli kuulemma ruoka jo niin loppu pöydästä. Olihan sitä härkäsoossia ja perunaa kulhossa vielä vaiks hurumykke! Ja hyvää, hyvää oli..
 

J.Petke

Jäsen
Joo soita poliisille että poikasi sai väärän pitsan. Jos on niin laiska ettei itse jaksa mennä pizzeriaan hakemaan lättyään niin voi ja voi. Menet eläkeläinen syömään paikan päälle, niin pitsa tulee lämpimänä ja voit tarkistaa pitsasi täytteet heti.

Voi jeesus. Kyllähän nyt tilatessa pitää saada sama pitsa syödään se sitten pitseriassa tai kotona. Tuota tapahtuu liian usein niin hyvä, että joku pistää vastaan.

Ulkomailla ollessani en saanut kertaakaan väärää annosta vaikka tilasin kotiinkuljetuksen monta kertaa. Jotkut kansat hoitavat vaan hommansa ammattimaisemmin. Eli ei tuo johdu mistään muusta kuin huolimattomuudesta. Joillekin ruoan laittaminen on kunnia-asia ja joillekin vaan tapa kiertää veroja. Jotkut voivat olla jopa hengenvaarallisesti allergisia joillekin elintarvikkeille jolloin ei vaan viitsi ottaa riskiä.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites homma menee puhelinmyynti tilanteessa kun kohteena on laajakaistaliittymä? Lähinnä onko tässäkin voimassa se että voi vapaasti peruuttaa tilauksen kahden viikon aikana.

Tuli meinaan tilattua soneralta 10M liittymä, ja kun irtisanoin Welhon niin lupasivat samaan hintaan kun sonera, eli ei tarvitsisi säätää mitään. Soneralla uhkailevat nyt kaiken maailman sopimusrikkomus-sakoilla, on kuulemma sitova tilaus, määräaikainen kun sattui olemaan.

E. Ja lisätään vielä että myyjä soitti minulle, jos sillä nyt on merkitystä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tämä tapaus on jo viikon vanha, mutta olin Expertin järjestämillä elektroniikka-aiheisilla messuilla Messukeskuksessa. Tarkoituksenani oli mahdollisesti ostaa Sonyn DSC-WX1 -digikamera.

Menin Sonyn osastolle, kysyin kameran hintaa. Myyjä innostui ja sanoi "Tälle on juurikin messutarjous, tarkistan sen vielä.. hinta on 350 euroa." Sitten totesin hiukan pettyneenä että "Mikä tarjous tuo on olevinaan jos sitä myydään muissa kivijalkaliikkeissä 330 euroon?".

Tämän jälkeen myyjä hiukan loukkaantui ja totesi minulle: "Uskoisin että minä tiedän meistä kahdesta ostohinnat ja katteet hiukan paremmin, en oikein usko että kukaan voi myydä tuohon hintaan."

No ei siinä sit mitään, kiitin ja poistuin.
 

J.Petke

Jäsen
Mites homma menee puhelinmyynti tilanteessa kun kohteena on laajakaistaliittymä? Lähinnä onko tässäkin voimassa se että voi vapaasti peruuttaa tilauksen kahden viikon aikana.

Kyllä pätee myös puhelinkauppaan tuo 14 päivän sääntö. Käsittääkseni kaikkeen etämyyntiin pätee tuo. Tuo nyt vaan on niin Soneraa tuo koko juttu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä pätee myös puhelinkauppaan tuo 14 päivän sääntö. Käsittääkseni kaikkeen etämyyntiin pätee tuo. Tuo nyt vaan on niin Soneraa tuo koko juttu.
Pitää ehdottomasti paikkansa. Etämyynnissä (mm. puhelinmyynti, internet-kauppa, postimyynti ja tv-shopit) asiakkaalla on oikeus 14 vuorokauden kuluessa peruuttaa kauppa syytä ilmoittamatta. Tämä koskee luonnollisesti tilannetta kun asiakas ja myyjä ovat Suomessa. Asiointi ulkomaisten myyjien kanssa on oma juttunsa.

Etämyynnissäkin peruutusoikeudelle voi olla rajoituksia. Niistä myyjäosapuoli on kuitenkin velvollinen kertomaan asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä. On varmaan perusteltua, että jokin peruutusoikeuksia rajoittava sopimus halutaan tehdä silloin kun ostoksesta seuraa myyjälle huomattavia riskejä. Jos asiakkaalle tehdään made-to-order -periaatteella jotain yksilöllistä ja arvokasta jota on vaikeaa myydä kenellekään toiselle, niin myyjänä toimiessani pyrkisin tekemään pitävän ostositoumuksen asiakkaan kanssa. Asiakkaalle voidaan esimerkiksi lähettää kirjallinen tilausvahvistus sekä sopimussäännöt, jotka tämä sitten palauttaa myyjälle allekirjoitettuna.

Sillä ei ole mitään väliä oletko ostanut TeliaSoneralta määräaikaisen vaiko jatkuvan palvelun. Etämyynti on etämyyntiä riippumatta tästä seikasta. Sillä taasen voi olla merkitystä jos olet mennyt allekirjoittamaan sopimuksen tai tilausvahvistuksen, eli täten vahvistanut ymmärtäneesi sopimusta koskevat toimitusehdot ja sinua koskevat sitoumukset. Sama on tilanne jos TeliaSonera voi osoittaa, että sinulle on kerrottu etämyynnin peruutusoikeutta koskevista rajoituksista ennen sopimuksen tekoa.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On tämäkin... melkein ihmettely/vitutusketjukamaa...

Tulinpa duunista taksilla kotiin juuri, ei siinä mitään. Mutta, aika huonoksi on stadin pirssareiden paikallistuntemus mennyt kun ei kaupunginosan sijaintia hiffattu.

No, kun siintä päästiin yhteisymmärrykseen, alkoikin sitte kotikadun arpominen. Ja vielä sai opastaa kuskia perille, vaikka on nykyään kaikki navikaattorit yms. vempeleet...

jotenkin vaan tulee kusetettu fiilis... Kas kun ei pitänyt itse vielä ajaa sitä mokomaa volkkaria, missä iskunvaimentimet muuten on nähneet parhaat päivänsä...

Ammatinharjoittajien asiakaspalvelutaidot ovatkin sitten asia erikseen... Siitä joskus toiste.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kenen syy? Se on sun syy!

Parempi kirjoittaa tänne kuin ryhtyä tuumasta toimeen. Monikulttuurisuus- ketju olisi varmasti yhtä hyvä.

Järvenpään Jamppaan avattiin uusi pizza-kebab - paikka. Kotiinkuljetushinnat olivat erittäin houkuttelevia...

Niin, en malta olla ihmettelemättä, miksi yleensäkään menit tilaamaan pitsaa. Asianhan tekee vielä entistäkin ällistyttävämmäksi se, että tilasit myös omalle lapsellesi pitsan. Myöskään ko. tapauksen toimintamalli on niin päin persettä, että en malta olla esiintuomatta jyrkkää paheksuntaani.

Ensinnäkin, maailmassa on tavaton määrä ihmisiä, joilla ei ole ruokaa edes valittavaksi asti, saati ollenkaan. Sinä sen sijaan olet kasvattanut lapsen, jolle sallitaan venkoilu ja syönnistäkieltäytyminen sillä perusteella, että pitsa on muka väärä. On täydellistä pilkunnussimista väittää, että em. pitsoissa olisi niin suuria eroja, että tavallinen tallaaja ne erottaisi

Tämän lisäksi on täysin käsittämätöntä, miten voit yleensä olla niin piittaamaton omasta ja etenkin lapsesi terveydestä, että ajat teidät molemmat pitsantilaamisillasi sydän- ja verisuonitautipotilaiksi.

Jotta tämäkin asia menisi oikein kolossaalisesti ei-toivotun käytöksen puolelle, päädyt vielä venkoilemaan ja käyttämään epäkohteliasta kieltä paitsi pitsalähetistä, myös pitsalähetille, sekä leveilemään sillä, että sinulla on ilmeisen paljon enemmän omaisuutta (em. oma piha) kuin em. työssäkäyvällä henkilöllä, joka on kaikenlisäksi vielä töissä viikonlopunkin, toisin kuin sinä ja poikasi, jotka ilmeisesti olitte niin krapulassa, ettei kunnollisen ja ravitsevan kotiruoanvalmistus, tai edes em. pitsan nouto tullut kyseeseen.

Asiain tässä valossa päädynkin julistamaan, että olet itse syyllinen em. välikohtaukseen ja velvollinen maksamaan tuplahinnan ja pyytämään vieläpä anteeksi paitsi ko. pitsataholta, myös meiltä muilta sitä, että haaskaat Jatkoajan levytilaa mokomalla roskalla!

Täältä tähän
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Haa, kiitos ymmärsit tilanteen täysin. Karvakäsi löysi myös tilanteesta saman syyllisen, joskin eri perustein.
Ihmettilinkin, miksi alkoi sättimään ja herjaamaan, vei kaikki pitsat ja piti rahat.

Siinähän on kolme vaihtoehtoa: Väkivalta, poliisi tai ´vittu, antaa olla´.
Neljäntenä kirjoittaa tänne ja se siitä.

Viidentenä on muuttaa pois Jampasta, jota kannattaa suositella kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös