Tuossa toissa viikolla tajusin taas mitä oikea asiakaspalvelu on.
Tötöilin autolla, jonka jälkeen pitikin viedä biili huoltoon puskurin vaihtoon ja konepellin oikaisuun. Vakuutusyhtiöstä tiedustelin papereita viedessäni olisiko meidän vakuutuksessa (emäntä hoitanut vakuutusasiat, niin en ollut varma) keskeytysturva, nopea tsekkaus koneelta ja kyllä saisin sijaisauton korjauksen ajaksi. Täti oheisti, että ihan sama mistä vuokraamosta otat sijaisbiilin, mutta Aviksen kanssa heillä on sopimus ja sitä kautta otettuna Avis ja vakuutusyhtiö hoitaisivat laskutuksen keskenään, muussa tapauksessa joutuisin itse maksamaan vuokra-auton ja tämän jälkeen saisin rahat vakuutusyhtiöltä.
No auto huoltoon ja huoltoliike suositteli Hertziä, saisin auton heti, eikä tarvitsisi lähteä metsästämään sitä muualta. Tämä sopi itselleni ja otin vuokra-auton Hertziltä. Auto oli jo alla, kun emäntä soittaa, että vakuutusyhtiöstä oli soitettu, että btw. auto on pakko ottaa Aviksesta, koska vahinko on itseaiheutettu ja täten vakuutusyhtiö saa määrätä mistä sijaisauto otetaan.
Olin kerennyt jo lähteä liikenteeseen joten käännyin ympäri ja palasin Hertzille. Pahoittelin asiaa ja totesin etten voi ottaakaan autoa heiltä. Hertzin mies ihmetteli asiaa ja sanoi toimineensa ko. vakuutusyhtiön kanssa vastaavissa tilanteissa aikaisemminkin ja kaikki oli mennyt ok. Pahoitteli asiaa ja kysyi tahtoisinko kyydin Avikselle. Ennen lähtöä sanoi vielä soittavansa, että siellä on varmasti joku paikalla. No eipä ollut, vaan puhelu kääntyi aluevastaavalle, joka ilmoitti, ettei Aviksella ole vapaita autoja kaupungissa ja käski Hertzin miehen antaa minulle auton, he hoitaisivat laskutuksen keskenään, siten että Avis laskuttaisi vakuutusyhtiötä suoraan.
Vakuutusyhtiö soitteli vielä seuraavana päivänä vaimolle ja käytännössä vittuili asiasta. Vähän myöhemmin Hertzin kaveri soitti minulle, pahoitteli/ihmetteli vieläkin sotkua vakuutusyhtiön kanssa (johon hän ei siis ollut mitenkään syyllinen) ja sanoi että asian pitäisi nyt olla kunnossa.
Todella iso kiitos Lappeenrannan Hertz (ja Avis), ko. vakuutusyhtiö voinee haistaa vaikka ison silakan (tässä keississä, muuten lafkan kanssa on hommat toimineet ihan ok, siksi en firman nimeä mainitsekaan).