Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 903
  • 6 860

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
dude kirjoitti:
Jälkimmäinen kai voi olla mahdollista. Miksei muka olisi?

Koska vika on niin suuri, ei ole yksi sivu vähän rytyssä tms. Aika oudolta kuulostaa ainakin minun korvaan, että kone levähtää lähes täysin ja sitten yhtäkkiä tuleekin ehjäksi seuraavan lehden kohdalla.

Ehkä Jatkoajan paperimiehet tulevat asiaa jossain vaiheessa valottamaan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Nainen ällistytti

Niin, itse päädyn julistamaan, että eivät kaikki vanthaalaiset ja rautakauppiaat ole mulkkuja.

Itse nimittäin taannoin tilailin yhtä jos toistakin sälää eräästä vanthaalaisesta ja erääseen kirjaimeen yhdistettävästä rautakaupasta ja sain mielestäni ällistyttävän hyvää palvelua.

On vielä erikseen mainittava ja alleviivattava, että ko. puotipuksu oli nainen.

Olin tästä kaikesta niin tohkeissani, että pistin oikein erillisen kiitoksen sähköpostitse ko. henkilölle hyvästä työstä.

Täältä tähän
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
pernaveikko kirjoitti:
Tämänpäiväinen jakeluhäiriö oli kyllä jotain aivan uutta. Lehdestä tuli vain puolet(?) ja NYT-liite puuttui kokonaan. Sehän on selvää, että syy ei sinänsä ole jakajan, tuskin se on puolia lehdestä metsään kantanut, samalla lailla kuin 80-luvulla mainoksia kannettiin. (Tehdäänköhän sitä muuten enää?) Ongelma on tietenkin painossa, mistä lehti on jo alunperin tullut virheellisesti ulos.
Olen ollut lehdenjakajana muutamana kesänä ja voin sanoa, että välillä jakoon tulleista lehtinipuista on ollut 1-2 lehteä vajaita. Tätä tosin kohdallani tapahtui aika harvoin, kerran tai pari muutaman kuukauden sisällä. Kun on vähän aikaa jakanut, sen yleensä huomaa, jos jaettava lehti on ollut vajaa.

Jos jaettavista lehdistä on yksi ollut vajaa, se ei ole vielä jakajalle ongelma, koska jokaiselle jakajalle lasketaan automaattisesti yksi varalehti. Jos vajaita lehtiä on useampia, loppuu jakajalta lehdet ja, jotta kaikille saadaan lehti, joutuu jakaja hakemaan uuden lehden jakelupisteestä. Huonoimmassa tapauksessa voi tietysti vielä käydä niin, että jakelupisteestäkin loppuvat lehdet ja puuttuvat lehdet jaetaan vasta aamupäivällä jakelupäivystäjän toimesta, kun lehtiä saadaan lisää.

Tietysti käytännöt vaihtelevat hieman eri kaupungeissa ja myös siitä, onko jakajana Posti vai joku muu firma. Omat kokemukseni pystyn sanomaan Heinolan osalta, jossa jakelun hoitelee Etelä-Suomen Sanomien oma jakelufirma.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Vähän aikaa sitten kävin eräässä kodinkoneliikkeessä tarkoituksena ostaa suodatin pölynimuriin, koska kyseisessä liikkeessä myydään samanmerkkisiä tuotteita.
Ensin myyjä tuli niin kohteliaana kysymään kuinka voi auttaa, ja ryhtyi sitten esittelemään ihan vääränmallisia suodattimia.
Kun onnistuin kuvailemaan tarpeeksi tarkkaan mitä hain, myyjä tokaisi että et kyllä sellaisia löydä mistään. Vastasin, että kyllä niitä tuolla tavaratalossa on ollut. Siihen tämä tiuskaisi, että mikset sitten mennyt sieltä ostamaan.
Kaitpa olisinkin, mutta kun olivat sieltä loppuneet ja satuin tuon toisen liikkeen ohi kulkemaan.
Kyseinen liike mainosti lehdessä panostavansa asiakaspalveluun. Mutta ehkä myyjää vain harmitti kun ei heti tajunnut mitä asiakas tahtoi...

Oikeasti hyvää palvelua saa läheisessä lemmikkiliikkeessä.
Ruuan ym. tarvikkeiden lisäksi aina saa hyviä neuvoja, vinkkejä tai sitten ihan vain joku kuuntelee jos joku painaa mieltä lemmikin kanssa elämisessä.
Ja siellä onnistui kanin kynsienleikkuu todella sujuvasti ja nopeasti, toisin kuin aikaisemmat kauhistuttavat yritykset muualla.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävin juuri katsastamassa auton jyväskyläläisessä uudessa yksityisessä katsastusliikkeessä. Se meni hienosti: palvelu nopeaa, ystävällistä ja kukkarollekin siedettävää. Mikä toki tärkeintä, autokin meni läpi.

Mutta, päätinpä sitten samalla reissulla vaihdattaa öljyt vieressä sijaitsevassa varsin isossa huoltoliikkeessä, joka on erikoistunut ranskalaisiin. Olen siellä ennenkin asioinut, en tosin öljynvaihtoon liittyvissä asioissa. On jäänyt vähän kusetuksen makua joillakin kerroilla, mutta koska työn jälki on yleisesti ottaen ollut hyvää, menin taas.

Kävi mukavasti, pääsin heti sisään. Ajattelin, että tämäpä jouheaa. No, öljynvaihto kesti kuitenkin yli puoli tuntia ja hinta keskivertoa reilusti korkeampi. Nämä seikat eivät vielä mitään, vaikka ihmettelinkin asentajan hitautta, mutta kotiin tullessani jo pelästyin, kun palanut öljy alkoi haista pysähtyessäni. Avasin konepellin ja sieltähän tupsahti mukavat savut vastaan. Asentaja ei ollut sitten vaivautunut puhdistamaan millään tavalla ruikkimaansa öljyä vaan kaikki oli jätetty koneen päälle. Sen tietää, minkä näköinen konehuone nyt on, kun kuuma moottoriöljy tirisee päällä...

Mitä opimme tästä? Itse pitää olla koko ajan vieressä katsomassa, kun asentaja työskentelee tai ainakin viimeistään ennen maksua on tarkastettava työn jälki. Mutta mistäpä taas arvasin, kun aina ennen öljynvaihto on sujunut ongelmitta muissa firmoissa. En edes ymmärrä, miten se kaveri sai sellaisen sotkun aikaiseksi, kun eihän sitä öljyä suoraan tynnyristä moottoriin kaadeta. Nooh, se huoltamo menetti yhden asiakkaansa, sen päätin nyt lopullisesti.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
kakkonen kirjoitti:
uskon että jos tuhat edellistä kääpiötä/mannea/homoa olisi pöllinyt kaupasta jotain niin tuollainen käytäntö olisi ihan fiksu ja järkevä. Kuka siinä mitään menettää? Se yksi manne joka onkin ostamassa jotain eikä varastamassa?

Tottakai se kyrsii jos moinen syrjintä omalle kohdalle sattuu mutta kannattaa syyttää melkein ennemmin niitä tuhatta edellistä mannea/homoa/kääpiötä..

Se ei ole laadukasta asiakaspalvelua kyseistä asiakasta kohtaan.

Muu aiheeseen liittyvä keskustelu onkin käyty siellä "toisessa" ketjussa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Helsingissä on senniminen liike kuin Tokyokan, eli nimensä mukaisesti japanikauppa, jossa myydään ruokatarvikkeita, astioita ja muuta Japanista peräisin olevaa tavaraa. Kyseisessä paikassa olen aina saanut hyvää palvelua, ystävällistä ja auttavaista. Paketoivatkin tavarat hyvin. Tälläisissä paikoissa on ilo käydä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Aiemmin kirjoittelin, kun Yamaha merkkinen DVD/kotiteatterivahvistimeni meni rikki 6kk takuun päättymisen jälkeen. Paskaksi meni digikortti, jonka korjaaminen olisi maksanut melkein saman verran kuin laite maksoi uutena. Kävin nimim. Ruutiveijarin vinkistä rutisemassa Gigantissa laitteenvalmistajan virhevastuusta. Olivat hieman vastahakoisia, mutta suostuivat tiedusteluihin Yamahan kannasta ja virhevastuusta.

Lähettivät sitten laitteen Yamahan merkkihuoltoon Helsinkiin, missä se oli suhteellisen pitkään 1,5 kk. Digikortti oli tilattu Kauko-Idästä.

Kävin hakemassa tänään laitteen takaisin ja onneksi omat kustannukset olivat 0 euroa. Vaikka Gigantin takuu oli vain 12kk, niin Yamaha oli antanut digikortille 24kk takuun. Eli kaikki meni takuun piikkiin. Todella lähellä oli, että meinasin tyytyä kohtalooni ja joko korjauttaa laitteen (370€) taikka sitten ostaa uuden.

Kiitokset Ruutiveijarille ja Gigantin henkilökunnalle hyvästä asiakaspalvelusta. Nyt on taas mukava katsoa elokuvia surround-äänin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kävipä niin ikävästi tässä muutama päivä sitten, että edellä ajavasta autosta lävähti kivi tuulilasiin johon tottakai tuli ikävä halkeama. Eipä muuta kuin teippiä päälle ja etsimään lasiliikettä jossa sen mahdollisesti saisi paikattua. Sellainen täältä löytyikin, taisipa olla liikkeen nimi Lasiliike Kimmelux (tjsp.) ja täytyy sanoa etten ole koskaan saanut yhtä loistavaa palvelua! Kaikki toimi kuin unelma, korjaaja oli oikein puhelias ja leppoisa kaveri, jutteli niitä näitä kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä, joten puolituntinen kului todella nopeasti. Kaveri jopa huomasi lasissa toisenkin pienemmän halkeaman (en ollut sitä edes itse huomannut) ja korjasi senkin samalla, vaikka aikaa hänellä ei liikaa ollutkaan. Antoipa mies vielä laskuun alennustakin, koska miehen puheita lainatakseni "meillä oli niin hyvät jutut tässä". =)

Eli siis, jos tuulilasisi kaipaa paikkausta, ei muuta kuin autonnokka kohta tätä kyseistä lasiliikettä! (Olettaen että asut Joensuussa ja töissä sattuu olemaan juuri tämä kaveri!=))
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
jupster kirjoitti:
Kiitokset Ruutiveijarille ja Gigantin henkilökunnalle hyvästä asiakaspalvelusta.

Olikohan ekan kerran kun Giganttia kehutaan? Nehän myy vaan rikkinäistä kamaa ja saa paskaa palvelua.

Itse olen saanut Gigantissa oikein hyvää palvelua ja Stockalla taas huonointa ikinä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä, Gigantti on aliarvostettu. Myyjät tietävät paljon, hinnat ovat halvat ja takaisinkin ottavat tuotteen kuin tuotteen. Melkein.

Paras asiakaspalvelu löytyy Verkkokauppa.comista, asiakaspalvelijoilla on käsittämätön määrä tietoa ja erittäin ystävällinen asenne.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tommy kirjoitti:
Paras asiakaspalvelu löytyy Verkkokauppa.comista, asiakaspalvelijoilla on käsittämätön määrä tietoa ja erittäin ystävällinen asenne.

Kohtapa sen näkee, 14.8 aukaisevat uuden myymälän Pirkkalaan. Ihan lähinaapureina siinä on vain halpahalli ja rättikauppoja mutta autolla kun on liikenteessä niin myös marketteihin pääsee nopeasti.
 

scholl

Jäsen
Tommy kirjoitti:
Paras asiakaspalvelu löytyy Verkkokauppa.comista, asiakaspalvelijoilla on käsittämätön määrä tietoa ja erittäin ystävällinen asenne.


Ainoa ongelma se, että myymälän puolella ei ole asiakaspalvelijoita eli osa tuotteista on äärettömän vaikea löytää hyllystä. Aiemmin tuskastuin ja saatoin ottaa niitä urpoja vuoronumeroita ja lähteä sitten lopulta tuskastuneena kesken pois. Nykyään tajuan mennä neuvottelemaan sinne kassan viereen niiden tiskintakana istuvien virallisten valvojien kanssa ja kysyn sieltä, mistä moska löytyy.
 
Kävin paikallisessa liikkeessä viime lauantaina ja kun ei sopivaa puhelinmallia löytynyt, halusin että sellainen tilataan. Myyjän mukaan kapulaa tulisi seuraavan viikon puolivälissä, ja hän sitten soittaa minulle. Nyt on perjantai kohta puolivälissä eikä ole puhelin soinut.

Haluamani kännykkä oli siis Nokia 6060, joka on peruskapula ilman kameroita ja Blue Toothia. Myyjä yritti sitten myydä miltei sata euroa kalliimpaa nokialaista, jolle nämä minulle tarpeettomat ominaisuudet tuovat lisähintaa. Kun sanoin etten tarvitse kameraa enkä halua siitä maksaa ekstraa, myyjä käski teipata kameran piilon, ja hän oli ihan vakavissaan. Typerin kommentti mitä olen ikinä kauppiaalta kuullut. Kyseinen kauppa työllistääkin myyjänsä lähinnä uskonnon perusteella, eihän koulutuksella tai työkokemuksella hevonpaskaa tekisikään. Olisi kohteliasta edes soittaa ja kertoa milloin tuote tulee, jos toimitus viivästyy.

Muuten en olisi mokomasta puljusta mitään ostanutkaan, vaan kun perhana omistan lahjakortin.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Hazardipakki kirjoitti:
Kun sanoin etten tarvitse kameraa enkä halua siitä maksaa ekstraa, myyjä käski teipata kameran piilon, ja hän oli ihan vakavissaan.
Loistavaa.

Itse soitin HP:n tekniseen tukeen ja pyysin päästä PC-puolelle (siellä on eri paikat tulostimille, tietsikoille yms. vekottimille). Kaveri kysyi että "töihinkö?".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tommy kirjoitti:
Kyllä, Gigantti on aliarvostettu. Myyjät tietävät paljon, hinnat ovat halvat ja takaisinkin ottavat tuotteen kuin tuotteen. Melkein.
Jep jep!

Todella asiantuntevia heeboja siellä on töissä. Sattumalta ollessani Gigantin lähistöllä ajattelin piipahtaa sisällä katsomassa tallentavaa digiboxia kaapeliverkkoon. Katsellessani oma-alotteisesti liitäntöjä laitteiden takapuolelta myyjäkin saapui paikalle. Keskustelu meni pääpiirteittäin seuraavasti:

Myyjä: Päivää!
Foxie: Terve! Digiboxeja vähän katselisin. Kovalevyllistä ja kaapeliverkkoon.
M: Joo, tässähän näitä. Onko Teillä asunnossanne antenni- vai kaapeliverkko.
F: ??? Niin, siis kaapeliverkko.
M: No sitten pitää olla C-mallin boxi. Mitäs C-malleja meillä nyt olikaan?
F: (olin juuri ennen myyjän saapumista hypistellyt yhtä mallia) Ajattelin tätä...
M: (keskeyttää) No niin, täältähän sellainen löytyi. On muuten oikein tarjouksessakin. 69euroa...
F: Öh... siis kysyin kovalevyllistä mallia.
M: Ai siis haluat nauhoittavan boxin. (teitittely jäi ensimmäisen lauseen jälkeen)
F: (en enää tiennyt itkisinkö vai nauraisinko) Ei, kun siis kovalevyllisen. Boxissa pitäisi olla kovalevy, jolle voin tallentaa TV-ohjelmia.
M: Juu, kyllähän meiltä sellaisiakin löytyy. Odotas hetki, kas tässä! (esittelee hypistelemääni boxia, mutta T-mallia)
F: Niin, eikös toi ole nyt antenniverkkoon...
M: Jaa, niinpäs onkin. Mutta tätä mallia pitäisi olla varastossa myös kaapeliverkkoon ja jollei ole, niin ainahan voidaan tilata.
F: (C-mallin boxi oli yhtä hyllyä alempana) Joo, niin kai sitten...
M: Tämä onkin meidän huippumallimme. Tällä voi nauhoittaa yli 80 tuntia TV-ohjelmia ja...
F: (tässä vaiheessa vain ei enää huumori riittänyt) Anteeksi, että keskeytän, mutta eikös nauhoittaminen kuulunut VHS-aikaan.
M: Ei, ei, ei... kyllä edelleenkin ohjelmia voidaan nauhoittaa. Tässä mallissa...
F: ...pitää olla joku nauha sisällä, jos sillä pystyy nauhoittamaan.
M: Niin, siis eihän tässä nyt mitään VHS-kasetin tyyppistä nauhaa mene.
F: No kyllähän siellä on mentävä, jos kerran sillä pystyy nauhoittamaan.
M: Ei nykyään enää mitään nauhoja mene, vaan tässä on sellainen muistikortti...
F: (purskahtaa nauruun) Vai että oikein muistikortti, jolle pystyy nauhoittamaan. Taitaa olla vähän liian teknisiä vempeleitä mulle.
M: (edelleen ihan tosissaan) No ei nämä nyt niin vaikeita ole käyttää...
F: (kävelen naureskellen pois päin) No, ei se nyt tainnut olla ihan sellainen malli, jota olin hakemassa. Kiitos ja näkemiin.
M: ???

Että näin ammattitaitoisia myyjiä meillä Turun Länsikeskuksen Gigantissa. Ilmeisesti asiakaspalvelussa ystävällisyys tulee ennen ammattitaitoa. Itse ottaisin mieluummin vastaan vaikka hieman tylympääkin kohtelua, kunhan se olisi ammattitaitoista. Olettaisi nyt ammattilaisen osaavan edes alansa terminologian.

Tosin tuo ei ole ainoa kerta, kun olen vastaavaan törmännyt. Muissakin kodinkoneliikkeissä olen sivukorvalla kuullut, kun muille asiakkaille tyrkytetään nauhoittavia digiboximalleja. Pari hyvää kysymystä vastaisuuden varalle: "Pitääkö sitä nauhaa vaihtaa joskus?" ja "Voinko lainata sitä nauhaa kaverilleni?"
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mr.Fox kirjoitti:
Olettaisi nyt ammattilaisen osaavan edes alansa terminologian.

Jep. Ja meikäläinen taas nauraa avoimesti tuollaisille pikkumaisille pilkunviilaajille, jotka näyttävät omaa "erinomaisuuttaan" ja "ammattitaitoaan" vinkumalla pikkuasioista.

Ehkä ei ollut täysissä sielunvoimissan tuo kyseinen myyjä. Mutta laadukkaaseen asiakaspalveluun kuuluu käyttää sellaista kieltä, jonka asiakas ymmärtää eikä vääntää kaikilla teknisillä ammattitermeillä. Ehkä sinä vain näytit niin vanhanaikaiselta, että et ymmärrä muisteista sun muista vaan sinulle puhuttiin kansanomaisesti nauhoittamisesta.

Että silleen...
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
wilco kirjoitti:
Jep. Ja meikäläinen taas nauraa avoimesti tuollaisille pikkumaisille pilkunviilaajille, jotka näyttävät omaa "erinomaisuuttaan" ja "ammattitaitoaan" vinkumalla pikkuasioista.

Toimii toisinkin päin, eräs Raumalainen elektroniikkaliikkeen myyjä täräytti joskus, edellisen asiakkaan poistuttua kaupasta, että: "eikö ne saatana ymmärrä ettei meillä myydä mitään kovaäänisiä, ne on kaiuttimia!"

Mr. Foxia palvellut myyjä tutuu tosian olleen hieman pihalla, muutenkin kuin terminologian suhteen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikkelin ja Kouvolan välillä, Mäntyharjun risteyksen kohdalla on huoltoasema, jonka pihalla on iso helikopteri. Sain sieltä erinomaista palvelua, kun oli unohtunut kananmunat kotiin ja piti kenttäolosuhteissa paistella muurinpohjalättyjä. "Elintarvike-shopista" ei munia löytynyt, mutta myi sitten keittiöstä kaksi kymmenen sentin hintaan.
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Vaasan opiskelija-asuntosäätiöltä olen jo tottunut saamaan huonoa palvelua. Tämänhetkistä jupakkaa en mielelläni pistäisi yhden yksittäisen henkilön niskoille, vaan ennemminkin ilmeisen leväperäisen tiedottamisen ja yleisen tiedonkulun piikkiin.

Kävin heinäkuussa tekemässä varastovuokrasopimuksen heinä- ja elokuulle. Varastosopimus meinaa täällä sitä, että palautat avaimen toimistolle, ja maksat vastaavilta kuukausilta vuokrasta puolet. Sopimusta tehdessäni mainitsin virkailijalle, että todennäköisesti palaisin takaisin jo heinäkuun jälkeen. Hän sanoi sen olevan ok, ei mitään ongelmaa.

Niin kävikin, että palasin takaisin jo tiistaina, oltuani vain heinäkuun poissa kämpästäni. Kun menin hakemaan avaintani toimistolta, virkailija totesi että "jos otat tämän avaimen nyt, joudut maksamaan täyden vuokran heinäkuultakin.

"Öö, täh?"

"Niin, varastovuokrasopimuksen minimipituus on kaksi kuukautta."

Jatkoin vänkäämistä ja ihmettelyä jonkin aikaa ja vetosin siihen että minulle oli tosiaan mainittu, että voisin kyllä tulla hakemaan avaimeni yhdenkin kuukauden jälkeen, vaikka soppari kahdelle kuulle tehtiinkin. Ylimääräisestä rahanmenosta minulle ei mainittu. Eihän tuossa auttanut sitten kuin vakuutella maksavansa.

Soittelin tänään puljun asiakaspalvelupäällikölle ja selitin tilanteen. Tämä ei suostunut tilanteeseen muutosta tuomaan, ja vetosi siihen, että "varastovuokrasopimusten tekemisestä tulee heille kohtuuttomasti kuluja, ja vain vähintään kahden kuukauden mittaisissa varastosopimuksissa on mitään järkeä." Harmikseni unohdan sanoa, että Porissa vastaavissa kämpissä varastovuokra tarkoittaa sitä, ettei vuokraa tarvitse maksaa lainkaan niiltä kuukausilta.

Sympatiaa ei siis heru suuntaan eikä toiseen. En taida jaksaa muuttaa pois, kun vuodenvaihteessa lähden kuitenkin vaihtoon. VOASille en kyllä enää vaihtoajan jälkeen palaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Borgie kirjoitti:
Mr. Foxia palvellut myyjä tutuu tosian olleen hieman pihalla, muutenkin kuin terminologian suhteen.
Juurikin näin!

Ammattimaisesta asenteesta ei ollut tietoakaan. Asiakasta ei kuunneltu, laitteista ei tiedetty ja väännettiin rautalangasta kuin jollekin apukoulun erityisoppilaalle. Asiakaspalvelu oli täyttä pelleilyä ja - kuten kirjoitinkin - se nauhoitushomma vain lopetti mun huumorintajuni täysin.
wilco kirjoitti:
Ehkä sinä vain näytit niin vanhanaikaiselta, että et ymmärrä muisteista sun muista vaan sinulle puhuttiin kansanomaisesti nauhoittamisesta.
Epäilen vahvasti!

Jos asiakas ensimmäiseksi sanoo katsovansa "kovalevyllistä digiboxia ja kaapeliverkkoon", niin mielestäni jo tuosta lauseesta myyjälle pitäisi selvitä se, että asiakas tietää mitä haluaa. Ymmärtäisin paremmin noi myyjän höpinät, jos olisin mumissut jotain: "No, sellasta tikipoksia olisin kattellu kun niistä niin kovin nykyään puhutaan.". En todellakaan yrittänyt korostaa mitään omaa "erinomaisuuttani" tai "ammattitaitoani", mutta kai se sitten on liikaa pyydetty, että asioista edes puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä.
 

Rocco

Jäsen
dtw! kirjoitti:
Vaasan opiskelija-asuntosäätiöltä olen jo tottunut saamaan huonoa palvelua.
Sehän on tunnetusti huonon palvelun ja kalliiden hintojen laitos. Vaasassa on niin paljon opiskelijoita että VOAS pystyy tällaista tekemään ja repimään rahaa kaikesta mistä pystyy.

Suosittelen lämpimästi että hae kämppä yksityiseltä. Niitä tosin ei riitä kaikille... Onnea hakuun.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mr.Fox kirjoitti:
Todella asiantuntevia heeboja siellä on töissä.

Mietin jo hetken aikaa että mikä tässä on vikana mutta ratkaisu löytyykin seuraavasta; turku.

Mr.Fox kirjoitti:
Että näin ammattitaitoisia myyjiä meillä Turun Länsikeskuksen Gigantissa.

Minkä takia sitten pyydät apua jos tiedät itsekin tuotteista?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tampereella VEMIXin myymälässä tuli käytyä tällä viikolla kahdesti ja vietettyä siellä aikaa yhteensä kolmisen varttia. En tiedä, missä liikkeen myyjät olivat, koska en nähnyt kummallakaan kertaa yhtään sellaista. Ilmeisesti kauppa käy liian hyvin. Oli kieltämättä hämmentävää kun kymmenkunta asiakasta kierteli autoja ihmettelemässä ja katselemassa toisiaan sen näköisenä, että missäs ne myyjät oikein..
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
dtw! kirjoitti:
Vaasan opiskelija-asuntosäätiöltä olen jo tottunut saamaan huonoa palvelua.

Sama pätee täällä pääkaupunkiseudulla HOASiin.

Asunnossamme oli viime talvella reilu kuukauden kestänyt kylpyhuoneremontti jonka aikana asunnossa ei voinut asua (vessa & suihku pois käytöstä + muut remonttiin liittyvät haitat kuten pöly yms.). Meille ilmoitettiin, että evakkoasuntoa ei pystytä järjestämään, mutta taloyhtiön yleinen pesutila on meidän käytössä. Teimme sitten omat ratkaisumme ja muutimme muualle remontin ajaksi.

YIT Kiinteistötekniikka hoiti remontin, joka ei tietenkään pysynyt aikataulussa, ja virheitäkin tehtiin, mm. lattia jouduttiin laittamaan kahteen kertaan kun 1. kerralla siihen jäi kupruja. Ei tässä sinänsä mitään, kunhan joku olisi vaivautunut ilmoittamaan remontin venymisestä! Pari kertaa minulle sanottiin puhelimessa, että remontti on valmis, mutta paikalle päästyäni huomasin, että vessanpönttö puuttuu tai jotain muuta pientä. Sitten puhelimessa selitettiin että "ohhoh, kyllä jonkun piti se laittaa".

Kun sitten pääsimme takaisin kotiin, haimme tietenkin vuokrahyvitystä HOASilta, joka suostui korvaamaan 25% kuukauden vuokrasta. Tästä sitten käännyin Espoon kuluttajaneuvojan puoleen, jonka mielestä 75% korvaus olisi kohtuullinen. HOAS kuitenkin väitti, että a) meille oli tarjottu evakkoasuntoa, jota emme huolineet b) meille oli järjestetty WC ja pesutilat muualta (kerran yritin päästä yleisiin pesutiloihin, mutta avaimeni ei käynyt oveen).

Meille nimen omaan ilmoitettiin heti alussa, että evakkoasuntoa EI voida järjestää. Avaimeni ei käynyt yleisiin pesutiloihin, ja HOAS väitti, että meille on toimitetu avain yleisiin tiloihin. Kun ilmoitin, että meille ei todellakaan ole mitään avaimia kukaan toimittanut, HOAS väitti, että pesutilan lukot on sarjoitettu uudestaan niin, että avaimemme käy niihin. Ei käynyt. Nokkelaa toimintaa HOASilta keksiä valheita siitä miten hienosti ovat asian hoitaneet.

Espoon kuluttajaneuvojaa ei ilmeisesti enää tässä vaiheessa kiinnostanut koko juttu, ja HOAS ilmoitti, että asiasta voidaan kiistellä Espoon käräjäoikeudessa. En jaksa muutaman satasen takia nähdä moista vaivaa ja stressiä.

Eli paskaa palvelua on satanut oikein monelta eri taholta. Kiitos siitä kaikille osallisille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös