Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 943 169
  • 6 860

Carlos

Jäsen
Vakuutusyhtiö Pohjola (nimi kuvitteellinen)

Niin, siis kyseinen vakuutusyhtiö oli saanut minut taannoin asiakkaakseen, mutta viime kesän/syksyn aikana he ryssivät niin monta rutiinihommaa ja muuttivat uusien vakuutusten ehdot niin idioottimaisiksi, että päätimme vaihtaa. 22.10.2005 siirsin mm. autovakuutukseni kilpailevaan yritykseen. TÄNÄÄN sitten tuli n. 1000EUR lasku ensi vuoden vakuutusmaksuista! Siis mitä helvettiä, eihän meikäläisellä ole ollut siellä vakuutuksia enää sitten Lokakuun!

No eikun soittamaan. Pimpelipom - jos asiasi koskee blaablaablaa, valitse 1, jne. Muutaman monivalintakierroksen jälkeen pääsin oikeaan paikkaan. Pimpelipom - kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja. Viitisen minuuttia menee, edelleen varattuja. Sitten pääsen läpi ja selitän tilanteen. Asiakaspalvelija siellä toteaa pokkana että "juu, täällä näkee että olette siirtäneet vakuutukset X:aan 22.10.2005."
- No miksi sitten sain laskun autovakuutuksesta kaudelle 2006-2007???
- Ööö.. tässä on varmaan tapahtunut joku virhe....

Noh, asia selvisi, ei siitä sen enempää. Mutta yrittäkääs muuten huviksenne kertoa vakuutusyhtiölle Pohjolalle (nimi muutettu) että tilinumeronne on vaihtunut! Sieltä maksetaan palautuksia, "mutta kun tätä tilinumeroa ei voi vaihtaa, sen voi tehdä vaan noin ATK-tuen ihmiset..." Ahaa. Voisitko pyytää että he sitten vaihtavat? -Juuuuu, enköhän minä voi.

Sitten menee jokunen päivä ja tulee postia Pohjolasta (nimi muutettu), "olkaa hyvä ja tarkistakaa antamanne tilinumero, emme voi maksa palautusta koska numero ei ole käytössä..." Yritetään sitten uudestaan antaa sinne sitä uutta tilinumeroa (jota viimeksi ei voinut päivittää), ehkä sen tällä kertaa saa syötettyä järjestelmään.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Ihmeellisiä kokemuksia ihmisillä. En tiedä olenko jotenkin erikoinen ja olenko tämän jo tänne rustannut, mutta minä olen saanut pääsääntöisesti oikein hyvää palvelua joka paikasta. Olenkin kyllä erityisen miellyttävä ja charmantti tapaus. Poikkeus oli vuonna miekka ja kirves Jkl-Hki välillä operoinut juna, jonka ravintolavaunussa ystävieni kanssa saama huono palvelu johti meitä palvelleen työntekijän irtisanomiseen. Olen tästä vilpittömän pahoillani, vaikka olimmekin selvinpäin.

Toinen aika pahana pitämäni asia on se, että kaupoissa ja muissa systeemeissä nuoret tytöt ovat alkaneet teitittelemään; "se on ohi sulta", vai miten siinä Komisario Palmussa se repliikki menikään?
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Soneran asiakaspalvelu on ottanut päähän jo muutaman kerran, tänään tuli vielä uutisia hinnoittelu-uudistuksista:

"Muutoksia Sonera Matkapuhelinliittymien puheluhinnoittelussa 1.5.2006

Sonera Matkapuhelinliittymien puheluhinnoittelu muuttuu 1.5.2006. Jatkossa kotimaassa soitetuista puheluista laskutetaan aloitusmaksu 0,049 euroa/puhelu. Aloitusmaksun lisäksi lyhyistä puheluista, joiden liikennemaksu olisi alle 0,079 euroa (esim. Netto-liittymän alle minuutin pituiset puhelut), laskutetaan vähimmäisliikennemaksu 0,079 euroa/puhelu. Puheluiden minimiveloitus on siis 0,128 euroa/puhelu. Muutokset eivät vaikuta puheluiden muihin hintoihin eli esimerkiksi minuuttihinnat ja kuukausimaksut säilyvät ennallaan. Muutokset eivät myöskään vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. "

Kun en puheliaimmasta päästä ole, meikäläisellä taitavat yleisimmät puhelut olla juurikin noita lyhyitä "varmistan että kaveri on kotona kun satun olemaan täällä päin" -puheluita, jolloin joka hemmetin pirauksesta lähtee 12,8 senttiä Soneralle. Tuollaisia viisi päivässä, niin kuukaudessa tulee 19,20 euroa puhelinlaskua pelkästään näistä puheluista.

Ja kyllä, muutos vaatii minulta juurikin toimenpiteen, jossa em. firma menettää asiakkaan. Odotettavissa on kylläkin muiltakin operaattoreilta vastaavia vetoja, tuskinpa se muuksi muuttuu vaihtamalla. Pitänee luopua puhelimesta kokonaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
dohf kirjoitti:
Ja kyllä, muutos vaatii minulta juurikin toimenpiteen, jossa em. firma menettää asiakkaan. Odotettavissa on kylläkin muiltakin operaattoreilta vastaavia vetoja, tuskinpa se muuksi muuttuu vaihtamalla. Pitänee luopua puhelimesta kokonaan.
Suomessa kilpailu on syönyt teleoperaattoreiden katteet niin alhaiselle tasolle, että investoinnit alkavat olla mahdottomia. Samalla kun pitäisi rakentaa läpi Suomen 3G-verkkoa ja päivittää GPRS:ää Edgeksi sekä laajentaa kuluvuutta sekä sekä... Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että miten suuri ristiriita on vaatia kuuluvuuksia, palveluita ja nopeuksia ja samalla valittaa jo nyt älyttömän alhaisten minuuttihintojen järkeistämisestä.

Kyllä, sama on edessä lähes varmasti jokaisella operaattorilla.
 

Kaivanto

Jäsen
dohf kirjoitti:
Soneran asiakaspalvelu on ottanut päähän jo muutaman kerran, tänään tuli vielä uutisia hinnoittelu-uudistuksista:

"Muutoksia Sonera Matkapuhelinliittymien puheluhinnoittelussa 1.5.2006

Sonera Matkapuhelinliittymien puheluhinnoittelu muuttuu 1.5.2006. Jatkossa kotimaassa soitetuista puheluista laskutetaan aloitusmaksu 0,049 euroa/puhelu. Aloitusmaksun lisäksi lyhyistä puheluista, joiden liikennemaksu olisi alle 0,079 euroa (esim. Netto-liittymän alle minuutin pituiset puhelut), laskutetaan vähimmäisliikennemaksu 0,079 euroa/puhelu. Puheluiden minimiveloitus on siis 0,128 euroa/puhelu. Muutokset eivät vaikuta puheluiden muihin hintoihin eli esimerkiksi minuuttihinnat ja kuukausimaksut säilyvät ennallaan. Muutokset eivät myöskään vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. "

Monikohan asiakas on nyt tällaisen dramaattisen liittymäehtojen huononnuksen tullessa sitonut numeronsa ja siis käytännössä myös liittymänsä Soneraan ensi marraskuuhun asti tämän kusetuskampanjan yhteydessä?
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaivanto kirjoitti:
Monikohan asiakas on nyt tällaisen dramaattisen liittymäehtojen huononnuksen tullessa sitonut numeronsa ja siis käytännössä myös liittymänsä Soneraan ensi marraskuuhun asti tämän kusetuskampanjan yhteydessä?
En liittänyt koko uutista tuohon tekstiin, koska en itselleni noita kestoetu-kihloja ole ottanut. Mutta siis näihin etusopimuksiin hintojen korotus ei vielä vaikuta, epäilemättä uuden sopimuskauden alkaessa näin tulee käymään. Eikö noissa kestoeduissa muuten uusi kausi jatkunut itsestään, jos erikseen ei jatkoa kieltänyt? Kannattanee sopimuksen tehneiden olla tarkkana, kun sopimuskauden lopulla tulee tieto uudesta jatkosta. Korotuksesta tuskin kovin isoilla kirjaimilla kerrotaan.
 

Kaivanto

Jäsen
dohf kirjoitti:
Mutta siis näihin etusopimuksiin hintojen korotus ei vielä vaikuta, epäilemättä uuden sopimuskauden alkaessa näin tulee käymään. Eikö noissa kestoeduissa muuten uusi kausi jatkunut itsestään, jos erikseen ei jatkoa kieltänyt?

Viittasin tuohon etusopimukseen siinä mielessä, että se sitoo numeron ja on näin ollen merkittävä este niille, jotka haluaisivat vaihtaa operaattoria puheluhintojen nyt kallistuessa. Jos ymmärsin tekstisi oikein, aloitusmaksu koskee 1.5. alkaen kaikkia liittymiä. Etusopimus-tuote eli euron sunnuntaipuhelut varmaan pysyvät tuossa tasarahassa, se on sisäänheitto/operaattoriinkahlehtimistuote.

Kestoetusopimuksen vie ymmärtääkseni hautaan mukanaan, ellei sitä irtisano.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Stone kirjoitti:
Ei minulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia TeleFinlandin kanssa. Kaikki on toiminut ihan hyvin.
Sama täällä. Ensimmäinen operaattori johon olen tyytyväinen. Ja olen ehtinyt eri yhteyksistä olemaan Soneran, Telian, TeliaSoneran, Radiolinja/Elisan ja DNA:n kanssa tekemisissä.

Ja tuo Soneran juttu ei sinänsä ole mitenkään ihmeellinen. Laskekaapa huviksenne mitä tuo tarkoittaa laskullenne, tuskinpa juuri mitään. Olen sitäpaitsi yllättynyt jollei muut operaattorit seuraa perästä.

Sitten aiheeseen; kirjoitin 2½ viikkoa sitten tästä K-Raudasta johon en enää jalallani astu. No, viime perjantaina tuli palautteen lähettämisestä 2 viikkoa ilman minkäänlaista vastakaikua. No, perjantain ratoksi muistin ko puljua uudella kyselyllä, tällä kertaa sähköpostitse. Saas nähdä kuinka kauan tällä kertaa kestää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eilen Kurvin K-kaupassa joku ulkomaalainen (opiskelija varmaan, ei pakolainen) yritti ostaa jotain hygienatuotteita lounasseteleillä. Myyjä, varmaan joku 40vee nainen alkoi paiskoa tavaroita ja ilmoitti, että lounasseteleillä ei voi ostaa tätä eikä, tätä, eikä tätä. Kaveri yritti tiedustella, että mitä tapahtuu johon myyjä toteaa "minä en mitään englantia puhu".

Mielestäni tuo oli aika outo tapa hoitaa tilanne. Myös ruuat mitä asiakas yritti ostaa jäi, koska eihän siinä ollut sitten vaihtoehtoja oikein kuin jättää tavarat siihen ja poistua paikalta.

Kaveri yritti kerran Alajärvellä ostaa pizzaa paikallisesta klo 17 aikoihin. Valtaväestöön kuulumaton kassatäti ei suostunut myymään lounassetelillä (logo oli kyllä ovessa) sanoen, että nyt ei ole lounasaika.
 

Rocco

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Viittasin tuohon etusopimukseen siinä mielessä, että se sitoo numeron ja on näin ollen merkittävä este niille, jotka haluaisivat vaihtaa operaattoria puheluhintojen nyt kallistuessa.

Kestoetusopimuksen vie ymmärtääkseni hautaan mukanaan, ellei sitä irtisano.
Jos olet kestoedussa, hintojen korotus ei vaikuta voimassa olevaan sopimuskauden hintoihin. Eli niin kauan kuin nykyinen kestoetu on voimassa, puhut niillä hinnoilla mitkä olivat voimassa ennen hintojen korotusta.

Kestoedusta tulee kaksi kertaa informaatiota asiakkaille sen päättymisestä. Jos asiakas ei itse omaa tyhmyyttään tästä huolimatta osaa irtisanoa kestoetua ja sopimusta jatketaan vielä vuodella, sitten ei kannata asiakkaan muuta kuin katsoa peiliin ja etsiä syyllinen sieltä.
 

scholl

Jäsen
KOP:n Voutilainenhan on oli ensimmäinen, joka uskalsi (taisi olla Merita Pankin aikana) sanoa osan asiakkaiden olevan kannattamattomia. Tuo Soneran tämänhetkinen päätös on merkki siitä, että hekin ovat tajunneet, mikä on fiksua. Olisi hyvä, jos saisivat työnnettyä kaikki, joilla on puhelinlasku esim. alle 50e sinne halpisoperaattori Tele Finlandin puolelle ja keskittyisivät palvelemaan Soneran puolella nykyistä paremmin vanhoja asiakkaita, jotka myös puhuvat, eivätkä vain pidä kännykkää tavan vuoksi.

Aikoinaan kun otin GSM liittymät, ei ollut tapana jakaa mitään ilmaista puheaikaa. Sen sijaan myöhemmin, kun matkapuhelimista tuli tavallisen kansan huvia, oli hyvin ymmärrettävää, että operaattorit kilpailivat uusista asiakkaista ja tarjosivat ilmaista puheaikaa. Nyt ollaan kuitenkin tilanteessa, missä Suomessa on Euroopan mittakaavassa erittäin kilpailukykyiset puheluhinnat, joten tuloksenteko on vaikeata ja olisi syytä keskittyä tarjoamaan palveluita ja hintaetuja nimenomaan hyville asiakkaille, eikä muutenkin kannattamattomille asiakkaille.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
scholl kirjoitti:
Olisi hyvä, jos saisivat työnnettyä kaikki, joilla on puhelinlasku esim. alle 50e sinne halpisoperaattori Tele Finlandin puolelle

Niin, tässä on vain sellainen pieni ongelma, että TeleFinlandin liittymien myynti loppuu tänään ja yhtiö keskittyy vain palvelemaan nykyisiä asiakkaitaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Case K-rauta sai päätöksensä...

No niin, edellisellä sivulla löytyvä case K-Rauta sai sitten päätöksensä. Oikein kauppiaalta itseltään tuli viestiä miten aikovat jatkossa parantaa toimintaa ja diibadaabaa. Varmaan ihan kiva mutta jäin edelleen kaipaamaan perusteluja siihen miksei ko pulju vastaa asiakaspalveluun sekä siihen mikseivät mitään hyvittäneet. No, K-Rauta on nyt sitten boikotissa meikäläisen osalta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tänään tuli juteltua puhelimessa vertaisensa kanssa. Oli meinaan Köyhtyneiden kuvalehtien asiakaspalvelija täsmälleen yhtä vittuuntunut kuin minäkin. Menin alkutalvesta TM:n markkinointihalpaan ja tilasin "6 numeroa ja only for you, my friend" -lisälahjat. Tiesin kyllä, että noiden kuuden numeron jälkeen sieltä tipahtaa lasku kestotilauksen jatkumisesta. Siihen olinkin varautunut ja tänään se tapahtui. Välitön soitto aspaan tilauksen lopettamiseksi. No, ei siinä mitään, homma meni pienellä jonottamisella. Mutta. Uusi korjattu lasku tulee perästä. Ovat toimittaneet kuulemma minulle alkuperäiseen tarjoukseen kuulumattomia lisänumeroita (varmaan kuitenkin vain yhden), jotka laskuttavat jälkikäteen. Ihmettelen vain, miksi minulle toimitetaan etukäteen tavaraa, mikä kuuluu seuraavaan laskutuskauteen. Kai minä tässäkin olen itse suurin syyllinen, kun en ole lukenut pienellä painettua osuutta. Laskukaan ei päätä huimaa, mutta se on se periaate. En tule ikinä enää tilaamaan minään tuosta pakkomyyntiä harrastavasta paskapuljusta.

Mistä muuten saa hommattua suoramarkkinointikiellon omaan numeroonsa? Ei kiinnosta kuunnella enää ainuttakaan lehtimyyjää. Tai laiskamatona taidan vain lyödä luurin korvaan, kun en kuitenkaan muista tuota tehdä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ossi kirjoitti:
Mistä muuten saa hommattua suoramarkkinointikiellon omaan numeroonsa? Ei kiinnosta kuunnella enää ainuttakaan lehtimyyjää. Tai laiskamatona taidan vain lyödä luurin korvaan, kun en kuitenkaan muista tuota tehdä.

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), olepa hyvä.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävi itselleni samalla tavalla kuin Ossille. Monivuotinen TM:n kestotilaukseni joutui katkaistuksi lähinnä jatkoaikamaisen tasonlaskun vuoksi. Pitkäaikaisesta asiakkuudesta Yhtyneet Kuvalehdet kiittivät vielä viimetöikseen kymmenen euron laskulla "jo toimitetuista lehdistä". Edelleen ihmettelen samaa kuin Ossi: Minunko se pitää tietää koska YKL on mahdollisesti ehtinyt toimittamaan minkäkin laskutuskauden lehtiä? Eikö olisi perustellumpaa toimittaa vain maksetut lehdet?

Tällä keinoinko sitä yritetään sitten jatkossa saada menetettyjä asiakkaita mahdollisesti takaisin? Maksoin laskun väärällä viitenumerolla maksettuna ihan kostoksi. Toivottavasti sillä tuli aiheutettua edes vähän vaivaa ja kustannuksia kyseiselle paskapuljulle, jonka tuotteita ei tähän taloon enää tilata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Schwalbe kirjoitti:
Tällä keinoinko sitä yritetään sitten jatkossa saada menetettyjä asiakkaita mahdollisesti takaisin? Maksoin laskun väärällä viitenumerolla maksettuna ihan kostoksi. Toivottavasti sillä tuli aiheutettua edes vähän vaivaa ja kustannuksia kyseiselle paskapuljulle, jonka tuotteita ei tähän taloon enää tilata.
Minä ajattelin kostaa lähettämällä muutaman sähköpostin asiakaspalveluun, jotta tekevät edes parin kympin edestä töitä pennosieni eteen.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Cafe lemon bar haagassa mainostaa ikkunassaan, että nyt myös auton vuokrausta. Loistava liikeidea mielestäni: Myydään ensin kaljaa ja sen jälkeen vuokrataan auto, jolla pääsee kotiin.
Kyseinen Cafe on tosi harrastajien ja ammattilaisten paikka. Mahtaako edes kahvia saada?
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Combat Rock Shop

Täytyy kyllä kehua tämän Fredalla sijaitsevan levykaupan palvelua. Myyjät ovat helvetin mukavia, huumorintajuisia ja asiantuntevia. Usein huomaan jääväni juttelemaan niitä näitä pidemmäksikin aikaa. Kun tähän lisätään vielä loistava levytarjonta ja opiskelijaystävälliset hinnat, nimeäisin tämän paikan "lempikaupakseni" mikäli sellaista kysyttäisiin. Oli päivä kuinka ankea tahansa, yleensä tulee hymy kasvoilla poistuttua.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Schwalbe kirjoitti:
Maksoin laskun väärällä viitenumerolla maksettuna ihan kostoksi. Toivottavasti sillä tuli aiheutettua edes vähän vaivaa ja kustannuksia kyseiselle paskapuljulle, jonka tuotteita ei tähän taloon enää tilata.

Hahhah, urpo.
Nyt saat seuraavaksi muistutuslaskun ja joudut sitten selvittelemään millä viitenumeroilla on tullut maksettua. Ja jos et jaksa soittaa ja selvittää, saat todennäköisesti perintäfirmalta jossain vaiheessa kirjeen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
msg kirjoitti:
Jos on Soneralla mainio tapa lähestyä kirjeellä asiakkaitaan, niin on myös Nordealla.

Sainpa tuossa eräänä päivänä kotiini kirjeen, jonka sävy oli vähintäänkin outo. Kyseisessä kirjeessä ilmoitettiin, että perinteisen karttuvan talletustilini korkoa lasketaan taas vaihteeksi niin kuin se olisi jotenkin korkea ennenkään ollut. Korkotuotoillahan ei sinällään ole mitään merkitystä, mutta kirjeessä yksiselitteisesti todettiin, että jos en hyväksy heikennystä, niin Nordea irtisanoo tilini.

Tokihan tämä toimii niin, että jos mitään ei tee, niin Nordea luokittelee minun hyväksyneen tämän yksipuolisen sopimusehtojen muutoksen. Toki Nordea lienee alkuperäisessä sopimuksessaan varmaan todennut, että näin voidaan menetellä.

Pitää varmaan palauttaa tuo kaavake ja katsoa, josko Nordea oíkeasti haluaa ajaa minut vaihtamaan pankkia. Lainat kuulemma saa irtisanomisen jälkeen maksaa suoraveloituksen sijaan pankkisiirrolla. Mahtavatkohan muuten veloittaa noista lähettämistään pankkisiirtokuiteista?
Nordealle propsit, ettei uhkailu jäänyt vain sanojen asteelle.
Korkoa ei ole enää maaliskuun jälkeen juossut ja elokuun lopussa kuulemma laittavat kaikki tilit kokonaan kiinni. Pyysivät kyllä ottamaan yhteyttä somiakseni uuden tilisopimuksen, mutta enpä taida. Kirjeen allekirjoittaneelle Luukkaselle terveisiä, että minulla oli jo diili pankkinne kanssa. Jos se oli teille mieluinen, niin miksi irtisanoitte sitten sen.
No asiahan ei sillä tavalla enää nappaa, kun olen jo pari kuukautta ollut Nooan asiakas. Riittihän sitä SYPin, KOPin ja Meritan asiakkuutta yli kolmekymmentä vuotta.
Voisihan sitä itse käydä nyt tilit lakkauttamassa, mutta sittenhän minä olisin se, joka irtisanoisin tilit.
Niin ja nykyisessä pankissa ei tarvitse maksaa lainkaan palvelumaksuja ja korkokin on sen mitä Nordea maksoi minulle vielä maaliskuussa.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ossi kirjoitti:
Tiesin kyllä, että noiden kuuden numeron jälkeen sieltä tipahtaa lasku kestotilauksen jatkumisesta. Siihen olinkin varautunut ja tänään se tapahtui. Välitön soitto aspaan tilauksen lopettamiseksi. No, ei siinä mitään, homma meni pienellä jonottamisella. Mutta. Uusi korjattu lasku tulee perästä. Ovat toimittaneet kuulemma minulle alkuperäiseen tarjoukseen kuulumattomia lisänumeroita (varmaan kuitenkin vain yhden), jotka laskuttavat jälkikäteen.
Tämä tapa on useammallakin kustantajalla. Olen joskus tilannut kahdelta eri kustantajalta (kumpikaan ei muistaakseni Yhtyneet) muutaman tiedelehden, ja kummallakin kerralla uusi kestotilauksen lasku tuli vasta yhden tai kahden "ylimääräisen" lehden jälkeen. Näissä pitää yleensä itse laskea, kuinka monta lehteä on siitä maksetusta tarjoustilauksesta saanut, muuten saa maksaa jälkikäteen lisähintaa niistä ylimääräisistä lehdistä.

Plussaa kuitenkin siitä että tilauksen lopettaminen kävi kummassakin tapauksessa helposti netissä, ilman puhelinsoitoja ja jonottamisia. Lisäksi ainakin toisessa tapauksessa puhelinmyyjä vielä selkeästi ilmoitti, että se tilaus pitää muistaa perua heti tarjousjakson päätyttyä, muuten tilaus jatkuu kertona ja laskut tulevat jälkikäteen. Pääsi sekin vain unohtumaan puolessa vuodessa, kun kyseinen tarjoustilaus päättyi.
 

Lexa

Jäsen
msg kirjoitti:
Nordealle propsit, ettei uhkailu jäänyt vain sanojen asteelle.
Korkoa ei ole enää maaliskuun jälkeen juossut ja elokuun lopussa kuulemma laittavat kaikki tilit kokonaan kiinni. Pyysivät kyllä ottamaan yhteyttä somiakseni uuden tilisopimuksen, mutta enpä taida. Kirjeen allekirjoittaneelle Luukkaselle terveisiä, että minulla oli jo diili pankkinne kanssa. Jos se oli teille mieluinen, niin miksi irtisanoitte sitten sen.
No asiahan ei sillä tavalla enää nappaa, kun olen jo pari kuukautta ollut Nooan asiakas. Riittihän sitä SYPin, KOPin ja Meritan asiakkuutta yli kolmekymmentä vuotta.
Voisihan sitä itse käydä nyt tilit lakkauttamassa, mutta sittenhän minä olisin se, joka irtisanoisin tilit.
Niin ja nykyisessä pankissa ei tarvitse maksaa lainkaan palvelumaksuja ja korkokin on sen mitä Nordea maksoi minulle vielä maaliskuussa.

Nordean touhu on kyllä mennyt vuosi vuodelta heikompaan suuntaan. Tuolla Sekalaisten Kysymysten-ketjussa tuli aiemmin ruodittua kyseisen pankin ulkomaanmaksu-politiikkaa. On se silti mielenkiintoista, että Sampo-pankin kautta ulkomaanmaksu hoituu 8,5€, kun Nordean kautta kyseinen operaatio maksaa 16,75€. Suurin vitsi asiassa on, että vastaanottajan tili on Nordeassa. Osuuspankin kautta maksu taitaa olla vieläkin pienempi.

Kymmenisen vuotta tätä "avioliittoa" on Merita/Nordean kanssa takana ja "avioero" astuu voimaan vielä tämän kuun aikana. Voivat jatkossa rahoittaa muhkeat tuloksensa toisten pennosilla. Pitäkää pankkinne!

Osaako joku sanoa mihin rahansa kannattaisi kiikuttaa? Sampo, OKO, Tapiola, Säästöpankki, Handelsbanken?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Lexa kirjoitti:
Osaako joku sanoa mihin rahansa kannattaisi kiikuttaa? Sampo, OKO, Tapiola, Säästöpankki, Handelsbanken?

itse siirryin Nooapankkiin, kun sain Nordeasta tarpeekseni. Nooasta ei ole yhtään pahaa sanaa sanottavana. Myös lainakulut laskivat huomattavasti, kun siirsin nekin Nooan.

www.nooapankki.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös