Hazardipakki
Jäsen
Samanlaisia kokemuksia opiskelijaasunnoista / -asuntoloista. Kaikista köyhintä kansanosaa (opiskelijat) kusetetaan linssiin niin paljon kuin keretään.
Rocco kirjoitti:Sehän on tunnetusti huonon palvelun ja kalliiden hintojen laitos. Vaasassa on niin paljon opiskelijoita että VOAS pystyy tällaista tekemään ja repimään rahaa kaikesta mistä pystyy.
Jimisola kirjoitti:Meille ilmoitettiin, että evakkoasuntoa ei pystytä järjestämään, mutta taloyhtiön yleinen pesutila on meidän käytössä.
----------------------------
HOAS kuitenkin väitti, että a) meille oli tarjottu evakkoasuntoa, jota emme huolineet
Suunnnon kanssa sovimme että huoltoon sekä uudelleenohjelmoitavaksi viemäni D9 olisi valmiina tämän viikon tiistaina ja että hakisin sen itse paikan päältä. Kello olikin tiistaina valmis mutta autoni ei ollut enkä voinut sitä näinollen hakea. Ilmoitin asiasta Suunnolle heidän huoltopäällikölleen ja hän lupasi laittaa kellon postin kautta minulle kotiin. Odottelin perjantaihin asti ja soitin tänään (perjantaina) kello 10:50 Suunnolle että missähän kelloni on ja milloin sen saisi kun pitäisi lähteä maanantaina Egyptiin sukelteleen enkä viittisi varavehkeillä paria viikkoa sukeltaa. Suunnolta vastasi huollosta erittäin kohtelias Elina joka ymmärti huoleni ja lupasi ottaa hetken kuluttua yhteyttä. Muutaman kymmenen minuutin kuluttua olimmekin jälleen puhelinyhteydessä ja hän ilmoitti kelloni olevan matkalla luokseni, että saan sen ennen maanantaita. 13:08 ELI REILUN KAHDEN TUNNIN KULUTTUA vaimoni soitti että TAKSI OLI TUONUT kelloni Suunnolta! Kotioveltani Suunnolle on noin 200 kilometriä. En voi muuta sanoa kuin olen ylpeä että Suomessa on noin mahtavasti asiakkaansa hoitavia yrityksiä. Lämpimät kiitokset Suunnolle ja erityisesti huollon puolen Elinalle ykkösluokan palvelusta!
Mr.Fox kirjoitti:Jep jep!
Hazardipakki kirjoitti:Samanlaisia kokemuksia opiskelijaasunnoista / -asuntoloista. Kaikista köyhintä kansanosaa (opiskelijat) kusetetaan linssiin niin paljon kuin keretään.
Niinpä, Turku on Suomen perse ja minä olen se tuote, jota tulee sieltä ja vieläpä ylpeä siitä.Tommy kirjoitti:Mietin jo hetken aikaa että mikä tässä on vikana mutta ratkaisu löytyykin seuraavasta; turku.
Kas kun en pyytänyt apua. Jos luit ensimmäisen viestini, niin tutkin kaikessa rauhassa laitteiden takana olevia liitäntöjä. Myyjä tuli paikalle, jolloin kerroin hänelle katsovani kovalevyllistä digiboxia kaapeliverkkoon, jonka jälkeen tämän myyjän pelleily alkoi. Luepa nyt se ensimmäinen viestini/dialogi oikein ajatuksella läpi.Tommy kirjoitti:Minkä takia sitten pyydät apua jos tiedät itsekin tuotteista?
Tilanne oli tämä: olin menossa kaverini kanssa Raisioon kebabille noin 20min päästä. Siinä ajellessani ajattelin hukata 15min piipahtamalla Gigantissa. Missään nimessä en ollut mitään ostamassa enkä erityisesti mitään katsomassakaan. Tallentava digiboxi on kylläkin hankintalistalla, mutta ei ole täysin ajankohtainen. Toisin sanoen en edes olisi kaivannut palvelua koko käynnilläni. Myyjä kuitenkin tuli välittömästi viereeni käännellessäni digiboxia telineessään. Tähän asti OK eikä mulla ollut mitään "ennakkoasenteita" ko. liikettä tai ko. myyjää kohtaan.Tulppu kirjoitti:Olet mennyt liikkeeseen ennakkoasenteella, jonka mukaisesti kaltaisesi hifinero takuulla tietää näistä, sangen vaikeaselkoisista asioista paljon enemmän kuin yksikään gigantin (juujuu pienellä tietenkin!) "myyjä" Tähänhän liittyy sitä terminologiaakin, joka on toki jokaisella oltava hallussa. Sitä ei ihan joka jätkä osaakaan.
Miksi sitten Nuppulantien Expertillä (Veikon Kone) saan laadukasta palvelua joka kerta siellä käydessäni? Asiantuntemuksessa sielläkin on parantamisen varaa, kuten muutama kuukausi sitten kerroin täällä. Tuon myyjän virheen (ei osannut antaa pyytämääni tuotetta) jouduin pähkäilemään liitäntöjä ja tappelemaan laitteideni kanssa lähes viikon. En mennyt aiemmin takaisin liikkeeseen kysymään asiasta, koska luotin myyjän ammattitaitoon, että hän on myynyt minulle juuri tarvitsemani johdon.Tulppu kirjoitti:Tuossa viestissäsi paljastit ainoastaan oman pikkusieluisuutesi ja taipumuksesi lapselliseen, idioottimaiseen käytökseen. Giganttia et onnistunut dissaamaan, päin vastoin.
Tässä puhutaan vaihteeksi asiaa. Erikoisliikeiden hintoja verrataan esim. nettiin ja marketteihin, missä ei hinnoista keskustella eikä palvelua saa. Oikeasti hintaerot ovat niin häviävän pieniä että esim. netistä ostettuna ne menee rahteihin. Ja jos hintaero on niin suuri että kannattaa tilata netistä, kannattaa myös toivoa että laite ei mene rikki takuuaikana (Viittaa yleensä siihen että nettikauppa itse tuo esim. Aasiasta. Silloin ei yleensä ole valmistajan takuu voimassa kun esim. tuote ei ole tarkoitettu Euroopan markkinoille => vain jälleenmyyjä vastaa takuusta).fat of the land kirjoitti:Nykymeininki on oikeasti ihan perseestä, jaksetaan kitistä hinnoista, laadusta, palvelusta ja vaikka mistä. Ihan millä tahansa alalla trendi on kustannustehokkuus joka nimenomaan laskee palvelun tasoa, kohta haetaan kaikki banaaneista stereoihin ja sisäfileestä nappulakenkiin halvalla "budjettimyymälöistä" ja palvelutyö katoaa joka pienenä OT:nä on suomessa muutenkin katoamassa verrattuna muihin sivistysmaihin (kumma juttu kun työttömyyttä pitäisi korjata).
Olen katsonut ainoastaan Topfieldin digiboxia aiemmin. Minulla oli aikaa ja myyjä tuli oma-alotteisesti viereeni, joten siinähän olisi ollut mahdollisuus vertailla Toppenia muihin merkkeihin.fat of the land kirjoitti:Sille Gigantin myyjälle olis voinu tietysti sanoa "ei kiitos mä pärjään ihan ite"
Aah, lempilauseeni: Mä tiedän nämä asiat, sillä olen itsekin ollut asiakaspalveluammatissa. Nykyisin "hallinnolliset hommat" konttorissa ovat lisääntyneet, mutta edelleen tulee palveltua asiakkaitakin. Takuuvarma konsti asiakaspalvelijalle, että puhutte asiakkaan kanssa samaa kieltä. Tervehdi pokkaamalla ja anna aloite keskustelun aloittamisesta asiakkaalle.fat of the land kirjoitti:...palveleminen on ennenkaikkea taitolaji ja samalla tavalla kuin ihan missä tahansa duunissa tai taitoa tarvittavassa asiassa tulee tehtyä virheitä... Virhe voi olla sellainenkin että yrittää puhua samaa kieltä kaverin kanssa jonka oletti olevan ns. kaduntallaaja, mutta tässä tapauksessa taisi tietää enemmän hifivehkeistä (kuin myyjä itse.)
Noh, odotukseni kai olivat vain liian suuret. Vai olivatko? Entäs jos olisin ollut autokaupassa:fat of the land kirjoitti:Jos halutaan olla vittumaisia niille myyjille niin olkaa vaan, duunia ne siellä ainakin yrittää tehdä. Joskus saa rehellisesti paskaa palvelua ja joskus sitä vaan tuntuu siltä, joskus odotukset on kohtuuttoman isot ja joskus sitä hyvääkin palvelua sitten saa.
Mr.Fox kirjoitti:Olisipa mielenkiintoista tietää kuinka Gigantissa olisi vastaava asia hoidettu. Kaipa se sitten kertoo jotain "pikkusieluisuudestani" ja "taipumuksestani lapselliseen, idioottimaiseen käytökseen", että odotan kuitenkin myyjältä edes jonkinlaista ammattitaitoa ja asiallista suhtautumista asiakkaaseen. Kaikesta huolimatta Veikon Koneen myyjistä minulle jäi positiivinen mielikuva, jota en parhaalla tahdollanikaan voi sanoa tuosta Gigantin pellestä.
Taitaa olla Copyright by Gigantti tuo lause, sillä en ole vastaavaa nähnyt koko elämäni aikana ennen rekrytointikriteereinä...ipaz kirjoitti:"Sinun persoonasi on meille tärkeämpi kuin koulutuksesi. Jos sinulla on oikeat ominaisuudet ja olet halukas oppimaan, voit edetä pitkälle konsernissamme" Eli sinne ilmeisesti palkataan ihan pystymetsästä sopivan oloisia ihmisiä jotka sitten ajan mukaan oppivat tavoille.
Tämähän on juuri näiden lähikauppiaiden ja erikoisliikkeiden vakioitku, kun on ensin huonolla palvelulla karkoitettu maksavat asiakkaat muualle.fat of the land kirjoitti:Nykymeininki on oikeasti ihan perseestä, jaksetaan kitistä hinnoista, laadusta, palvelusta ja vaikka mistä. Ihan millä tahansa alalla trendi on kustannustehokkuus joka nimenomaan laskee palvelun tasoa, kohta haetaan kaikki banaaneista stereoihin ja sisäfileestä nappulakenkiin halvalla "budjettimyymälöistä" ja palvelutyö katoaa joka pienenä OT:nä on suomessa muutenkin katoamassa verrattuna muihin sivistysmaihin (kumma juttu kun työttömyyttä pitäisi korjata).
Lähikauppias-asiaan en puutu, mutta saat mielellään tarkentaa tuota erikoisliikeiden huonoa palvelua. Minä käytän mielellään erikoisliikkeitä kun sieltä saa nimenomaan palvelua ja asiantuntevaa sellaista.Hazardipakki kirjoitti:Tämähän on juuri näiden lähikauppiaiden ja erikoisliikkeiden vakioitku, kun on ensin huonolla palvelulla karkoitettu maksavat asiakkaat muualle.
Pari lausetta Veikon Koneen -rekrysivuilta:ipaz kirjoitti:Löysin muuten tällaisen kommentin Gigantin netin rekrysivuilta "Sinun persoonasi on meille tärkeämpi kuin koulutuksesi. Jos sinulla on oikeat ominaisuudet ja olet halukas oppimaan, voit edetä pitkälle konsernissamme" Eli sinne ilmeisesti palkataan ihan pystymetsästä sopivan oloisia ihmisiä jotka sitten ajan mukaan oppivat tavoille.
Tulppu kirjoitti:Tuossa viestissäsi paljastit ainoastaan oman pikkusieluisuutesi ja taipumuksesi lapselliseen, idioottimaiseen käytökseen. Giganttia et onnistunut dissaamaan, päin vastoin.
Mr.Fox kirjoitti:Kyllähän noista löytyy melkoisia eroja, joiden perusteella (ainakin minä) voi tehdä jotain päätelmiä myyjien ammattitaidosta. Joten kyllä mielestäni voin hieman "leimata" molempia ketjuja saamieni kokemusten ja rekrysivujen perusteella.
Tämä taas on urpojen perusvastaväite....Hazardipakki kirjoitti:Tämähän on juuri näiden lähikauppiaiden ja erikoisliikkeiden vakioitku, kun on ensin huonolla palvelulla karkoitettu maksavat asiakkaat muualle.
Uskallan olla tästäkin vähän eri mieltä erityisesti tuosta ammattitaito-kohdasta.fat of the land kirjoitti:Osa-aikaisia palkaamalla ja ns. "uratyöntekijöistä" luopuminen heikentää ammattitaitoja nimenomaan asiakaspalvelutehtävissä koska "asiakkaanlukutaitoa" ei voi oppia kuin kokemuksella.
massimo kirjoitti:Tapahtui eräässä hampurilaispaikassa olkoon nimeltään Hespurker. Ajattelin ostaa pikkunälkään hampparin ja viedä sen kotiin ja nauttia siellä sen. Huomasin tarjouksen hamppari ja mehu(tropicana) 3,95€ no ei kun tilaamaan.
Myyjä: "hei, mitä saisi olla"
Massimo: "Kanahampurilainen ja appelsiinimehu"
Myyjä: "syötkö täällä vai otatko mukaan"
Massimo: "otan mukaan"
Myyjä menee pakkaamaan ostoksia... Huomasin kun viereisellä kassalla tehtiin vastaavaa ostosta. No siellä kerrottiin Appelsiini mehun olevan loppu. Asiakas vaihtoi omenamehuun. No tyhmänä en ajatellut sen enempää omaa tilausta. Houmasin vaan kun minun myyjäni laittoi isoon mukiin Rainbow appelsiinimehua. Siinäkään vaiheessa ei leikannut. Myyjä saikin ostokset pakattua.
Myyjä: "tässä näin, hyvää ruokahalua"
Massimo: "kiitos"
kotia kun pääsin niin hokasin mehun olevan juurikin Rainbow merkkistä ja hampurilaisen olevan kala eikä kana!!! No perussuomalais menettely...tyydyin kohtaloon ja söin kiltisti väärän hampparin ja join väärän mehun. PRKL kun Tropicana mainostetaan ja saa rainbow:ta...